My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Sofie spiste og blev puttet til natten kl. 20 (og har sovet siden, mens vi har set to HELE afsnit af Homeland! :o :yay) og nu har jeg planer om at prøve at se hvad hun siger til et drømmemåltid. Altså om hun vil spise i søvne, eller bare sover i stedet for. Eller måske vågner :rolleyes

Spændende... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sofie spiste og blev puttet til natten kl. 20 (og har sovet siden, mens vi har set to HELE afsnit af Homeland! :o :yay) og nu har jeg planer om at prøve at se hvad hun siger til et drømmemåltid. Altså om hun vil spise i søvne, eller bare sover i stedet for. Eller måske vågner :rolleyes

Spændende... :unsure

Må amme- og søvnguderne være med dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må amme- og søvnguderne være med dig ;)

Tak ;)

Hun spiste da i hvert fald fint fra begge bryster. Så må tiden vise, hvor længe hun så sover :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ammet ham i 20 min og så begyndte han at skrige. Han skriger helt vildt når jeg lægger ham til, og han skriger når jeg tager ham fra. Han skriger faktisk uanset hvad vi gør. Skal jeg bare blive ved at lægge ham til og forsøge at berolige ham? Det virker til han ikke bliver ordentligt mæt, for på alle andre tidspunkter falder han jo bare i søvn når han er færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ammet ham i 20 min og så begyndte han at skrige. Han skriger helt vildt når jeg lægger ham til, og han skriger når jeg tager ham fra. Han skriger faktisk uanset hvad vi gør. Skal jeg bare blive ved at lægge ham til og forsøge at berolige ham? Det virker til han ikke bliver ordentligt mæt, for på alle andre tidspunkter falder han jo bare i søvn når han er færdig.

Det lyder virkelig til, at han arbejder for at oppe produktionen!

At han skriger, kan også være et tegn på, at hans mave udvider sig. De starter ud i livet med en meget lille mavesæk, som jo udvider sig, når maden begynder at komme.

Hvordan er hans bleer? Våde af tis? Og er hans afførring begyndt at blive gul? For det er en god måde at se, om der kommer noget igennem.

Det ER super hårdt, dét I går igennem lige nu, og forstår virkelig godt din frustration. Selvom jeg lige har født min anden datter, blev jeg også i tvivl denne gang, om hun bare skulle lægges til uafbrudt. Men det ER det rigtige og lige pludselig begynder de at give én og de stakkels bryster pause.

Men hvis du bliver ved med at være nervøs, er det jo også tilladt at ringe til barselsgang eller SP. Det er vigtigt, at du føler dig tryg og ikke er mere bekymret end højst nødvendigt (du er mor nu, og lidt bekymret er man altid som mor ;) )

Hvordan gik natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ammet ham i 20 min og så begyndte han at skrige. Han skriger helt vildt når jeg lægger ham til, og han skriger når jeg tager ham fra. Han skriger faktisk uanset hvad vi gør. Skal jeg bare blive ved at lægge ham til og forsøge at berolige ham? Det virker til han ikke bliver ordentligt mæt, for på alle andre tidspunkter falder han jo bare i søvn når han er færdig.

Jeg tror også bare han arbejder på at oppe produktionen... Hvis bleerne er som de skal være på det her tidspunkt tror jeg ikke du skal være bekymret... Men jeg forstår også din frustration.. Og hvis du føler dig meget usikker på det så synes jeg helt sikkert du skal ringe til barselsgangen eller din SP.

Håber du har fået sovet lidt i nat:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det skønt at læse jeres svar! Det betyder virkelig meget, det gør helt ondt på mig når han er ked.

Jeg måtte ringe til barselsklinikken omkring kl 1 da han bare græd og græd. Hun mente jeg ikke havde mælk nok om aftenen og at vi skulle give ham erstatning af et bæger. Det havde vi jo ikkr og hun tilbød vi kunne komme ind og hente noget. Har dog en time hver vej, så vi gav ham lige en chance og det lykkedes at amme ham og få ham til at sove :yay

Resten af natten gik fint, jeg kunne endda lægge ham fra mig uden han blev sur. Har dog ikke sovet så meget da der ikke var længe mellem amningerne, men det må vi få indhentet i dag. Vi får også købt noget mme så vi har som backup i nødstilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er virkelig glad for jeres svar og opbakning - det betyder helt vildt meget når man er en usikker førstegangsmor!

Hvis det bliver nødvendigt med mme i aften/nat, hvor meget skal han så have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at læse jeres svar! Det betyder virkelig meget, det gør helt ondt på mig når han er ked.

Jeg måtte ringe til barselsklinikken omkring kl 1 da han bare græd og græd. Hun mente jeg ikke havde mælk nok om aftenen og at vi skulle give ham erstatning af et bæger. Det havde vi jo ikkr og hun tilbød vi kunne komme ind og hente noget. Har dog en time hver vej, så vi gav ham lige en chance og det lykkedes at amme ham og få ham til at sove :yay

Resten af natten gik fint, jeg kunne endda lægge ham fra mig uden han blev sur. Har dog ikke sovet så meget da der ikke var længe mellem amningerne, men det må vi få indhentet i dag. Vi får også købt noget mme så vi har som backup i nødstilfælde.

Du har mælk nok. Også om aftenen :kram2 Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt med mme.

Mht. Skrigeture tænker jeg nærmere, om der kan være nogle låsninger/spændinger i hans nakke eller om han måske sluger lidt rigeligt luft, så han får ondt i maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Pas på med det MME! Det kan nemt ødelægge mere end det kan gavne.

Skrevet på den allermest betænksomme, ikke MME hadende måde :kram2

Du HAR nok mælk!

din mælk er måske ikke løbet helt til endnu, men den råmælk du har, er designet til at være nok til din baby.

You can do it :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: jeg skriver det kun for at hjælpe :kram2 og fordi, at havde jeg haft MME i skabet, da vi havde 5. nat med ammemaraton, så havde jeg givet ham MME - og så var jeg måske ikke vågnet op med betonbabser der havde klaret det - så var jeg måske ikke noget hertil hvor amningen er nemt og rart og hyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har mælk nok. Også om aftenen :kram2 Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt med mme.

Mht. Skrigeture tænker jeg nærmere, om der kan være nogle låsninger/spændinger i hans nakke eller om han måske sluger lidt rigeligt luft, så han får ondt i maven?

Det har jeg også tænkt på - han kommer med en bøvs engang i mellem og gylper meget sjældent. Hvis han har ondt, ville han så ikke være ked ved alle måltider?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev virkelig ked af det da hun nævnte mme, hylede helt vildt i telefonen, men keg har også læst på ammenet at sult hos spædbørn føles som decideret smerte, og det kan jeg slet ikke bære :( mme er sidste udvej hvis det ikke lykkes, og jeg tager gerne kampen igen - synes bare det er SÅ synd hvis han er rigtig sulten. Jeg tænker at det om ikke andet kan give mig ro at vide vi har en plan b, og måske er det vare det der skal til før jeg kan slappe ordentligt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev virkelig ked af det da hun nævnte mme, hylede helt vildt i telefonen, men keg har også læst på ammenet at sult hos spædbørn føles som decideret smerte, og det kan jeg slet ikke bære :( mme er sidste udvej hvis det ikke lykkes, og jeg tager gerne kampen igen - synes bare det er SÅ synd hvis han er rigtig sulten. Jeg tænker at det om ikke andet kan give mig ro at vide vi har en plan b, og måske er det vare det der skal til før jeg kan slappe ordentligt af :)

Jeg er en gennemsnitlig pro-amning-men-ikke-for-enhver-pris - mine tanker er, at sundhedspersonale ofte er overraskende hurtige til at råbe mme :chin: Faren ved det er, at det let kan være begyndelsen til enden, hvis man først starter på at supplere - på den anden side skal man jo være tryg og baby skal helst være glad.

Stil du bare en brik mme i skabet, hvis du er mest tryg ved det, men ellers ville jeg lige vente lidt med mme'en. Følg bleernes udvikling, tisser han (vigtigt), og få evt en kontrolvejning (går det den rigtige vej med vægten, så er du nok godt på vej). Aftenuro kan være meget andet end sult, og din mælk skal jo også lige ordentligt i gang, de små tarme skal vænne sig til jobbet osv.

Jeg har brugt to ml sukkervand til at få baby til at falde ned, hvis der har været for meget gråd/hidsighed til at få ordentlig fat på brystet.

- og som Camillat altid skriver: Breeeeeathe.... :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det virker sært men virker det som, at han kan have lidt kvalme? For det kan være, at han har slugt lidt fostervand. Det havde Gunvor og det drillede lidt de første par dage!

Får du SP snart igen?

Du gør det godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en gennemsnitlig pro-amning-men-ikke-for-enhver-pris - mine tanker er, at sundhedspersonale ofte er overraskende hurtige til at råbe mme :chin: Faren ved det er, at det let kan være begyndelsen til enden, hvis man først starter på at supplere - på den anden side skal man jo være tryg og baby skal helst være glad.

Stil du bare en brik mme i skabet, hvis du er mest tryg ved det, men ellers ville jeg lige vente lidt med mme'en. Følg bleernes udvikling, tisser han (vigtigt), og få evt en kontrolvejning (går det den rigtige vej med vægten, så er du nok godt på vej). Aftenuro kan være meget andet end sult, og din mælk skal jo også lige ordentligt i gang, de små tarme skal vænne sig til jobbet osv.

Jeg har brugt to ml sukkervand til at få baby til at falde ned, hvis der har været for meget gråd/hidsighed til at få ordentlig fat på brystet.

- og som Camillat altid skriver: Breeeeeathe.... :kiss

Jeg spurgte nemlig også om det ikke ville indvirke på produktionen, jeg tænker hvis han får mme så stimulerer han jo ikke. Hun sagde så at det nok ee fordi min mælk ikke er løbet helt til endnu, samt at jeg skulle amme ham 15 minutter pr bryst før jeg tilbød mme.

Sp kommer i morgen hvor han skal vejes, er meget spændt på hvor meget han har tabt sig.

Der er ingen tvivl om ag min frustration fylder rigtig meget i selve situationen, jeg ender med at græde fordi min lille mand er så ked af det, og han kan jo helt sikkert mærke det :( min kæreste er heldigvis en mega god støtte, og er også opsat på at amningen skal lykkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved det virker sært men virker det som, at han kan have lidt kvalme? For det kan være, at han har slugt lidt fostervand. Det havde Gunvor og det drillede lidt de første par dage!

Får du SP snart igen?

Du gør det godt :kiss

Det tror jeg ikke, den første nat hvor jeg også ringede til barselsklinikken foreslog hun det nemlig, men da jeg havde besøg af jm næste dag sagde hun at så ville han slet ikke sutte så fint, så ville han afvise brystet og blive ked under amning (hvilket han jo også gør, bare kun om aftenen) - hun så da jeg ammede og roste for sutteteknik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig bliver du ked af det! Du er genetisk disponeret til at blive stresset og ked af det, når din baby græder, så naturen sikrer sig, at der bliver gjort noget ved smerte og sult etc. Og når man så ikke kan gøre noget, er det forfærdeligt!

Og du må gerne græde - jeg græd hver dag de første 14 dage, da jeg blev mor første gang!

Godt at din kæreste trøster og støtter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke, den første nat hvor jeg også ringede til barselsklinikken foreslog hun det nemlig, men da jeg havde besøg af jm næste dag sagde hun at så ville han slet ikke sutte så fint, så ville han afvise brystet og blive ked under amning (hvilket han jo også gør, bare kun om aftenen) - hun så da jeg ammede og roste for sutteteknik.

Ok, så meget ved jeg ikke :) min Gunvor afviste nu ikke bryst - tværtimod ville hun gerne sutte hele tiden alligevel...

Nå, men godt at SP kommer i morgen! Måske har hun nogle guldkorn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig bliver du ked af det! Du er genetisk disponeret til at blive stresset og ked af det, når din baby græder, så naturen sikrer sig, at der bliver gjort noget ved smerte og sult etc. Og når man så ikke kan gøre noget, er det forfærdeligt!

Og du må gerne græde - jeg græd hver dag de første 14 dage, da jeg blev mor første gang!

Godt at din kæreste trøster og støtter!

Det er den værste lyd i hele verden :biglove

Vi ligger på sofaen nu - han har sovet 1 time og 15 min siden han blev ammet sidst, og der faldt han i søvn efter kun et bryst (30 min), så nu er han jo i hvert fald mæt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh jeg græd også meget de første dage efter både 1. og 2. fødsel.

Lpd når han spiser ved det ene bryst, løber det andet så? Det er en god indikator for, at mælken er løbet til :)

Nej det gør det nemlig ikke - men shit mit venstre bryst nåede at blive spændt nu! Han har totalt mælkeskæg, og jeg kunne også sagtens få mælk ud nu :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER