My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Er der nogen med erfaring med svamp INDE i brystet? :unsure

Ja hold fast hvor gør det ondt. Jeg fik også kun gel til smøre bryster og babys tunge. Og så rensede jeg med Danskvand inden hver amning. Det tog sin tid men gik heldigvis over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen med erfaring med svamp INDE i brystet? :unsure

Jeg havde det også indvendigt. Min læge ville heller ikke udskrive piller, selvom jeg talte for min syge moster.!! Jeg fik brentan creme af fire omgange, før det forsvandt. Og derudover tog jeg mælkesyrebakterier dagligt - de skulle være gode mod svamp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan med at tømme brystet/malke ud - var det noget I gjorde i?

Det mente hun nemlig på barselsafsnittet var super vigtigt, og noget af det de ville kunne hjælpe mig med. Har A af sted efter en brystpumpe, men de penge kunne vi nu godt bruge andetsteds.

Åhh det lyder jo helt forfærdeligt. Kunne I andre godt klare at amme mens i behandlede?? Jeg græder bare ved tanken om at Lucca vågner :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan med at tømme brystet/malke ud - var det noget I gjorde i?

Det mente hun nemlig på barselsafsnittet var super vigtigt, og noget af det de ville kunne hjælpe mig med. Har A af sted efter en brystpumpe, men de penge kunne vi nu godt bruge andetsteds.

Åhh det lyder jo helt forfærdeligt. Kunne I andre godt klare at amme mens i behandlede?? Jeg græder bare ved tanken om at Lucca vågner :(

Jeg fik ikke noget at vide om det var godt at tømme brystet men jeg pumpede ud et par gange og gav flaske i stedet for at aflaste brystet lidt.

Det gjorde sindssygt ondt og jeg sad ofte og græd mens jeg ammede. Jeg ønsker det ikke for min værste fjende og vil til enhver tid hellere føde end at amme med så mange smerter. Jeg føler virkelig med dig. Og kan kun sige at der er lys på den anden side... Men hvis det er slemt synes jeg du skal presse på for piller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget at vide om det var godt at tømme brystet men jeg pumpede ud et par gange og gav flaske i stedet for at aflaste brystet lidt.

Det gjorde sindssygt ondt og jeg sad ofte og græd mens jeg ammede. Jeg ønsker det ikke for min værste fjende og vil til enhver tid hellere føde end at amme med så mange smerter. Jeg føler virkelig med dig. Og kan kun sige at der er lys på den anden side... Men hvis det er slemt synes jeg du skal presse på for piller...

Pyh, vi må prøve os frem herhjemme. :( Jeg er glad for at have indlæggelsen som en mulighed, men jeg vil godt nok helst blive hjemme hos min mand. :(

Jeg prøver min egen læge som det første i morgen. Jeg har opgivet med lægevagten.

Må lige prøve noget med dansk vand også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu læser jeg, flaskemor, med, og jeg smiler nu bare ^_^ Jeg kan tit høre på øffene inden gråden at A er sulten, så tit vågner hun ikke om natten :) Og da mme mætter mere end mm, så har jeg kun en vågen baby 1 max 2 gange om natten :)

Jeg ammer nu også kun 1-2 gange om natten, og nyder, at jeg ikke behøver forlade min seng :) Men det er dejligt at høre, at det fungerer så godt for dig med flaskerne :super Min ene veninde havde det med, at baby nåede at blive rasende og lysvågen som det eneste rigtige issue med flaskerne, så jeg har egentlig bare gået ud fra, at det var en almindelig udfordring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er også på ammenet, jeg har læst.

Jeg har så ondt. Men der er ikke nogen, der vil udskrive mig tabletbehandling. Har talt med lægevagten to gange og været forbi. Der er ingen tegn på brystbetændelse, min CRP er ikke forhøjet eller noget som helst. Men jeg kan kun få Brentan. Hende jeg talt med senest kunne pænt fortælle mig, at hun havde været læge i 25 år, og at det altså er normalt med spændinger i brystet tidligt i ammeforløbet. :(

Jeg er så frustreret og panisk. Lige nu er det kun højre, men jeg begynder at være bange for venstre også er på vej.

Jeg har talt med barselsafsnittet i Viborg, og de vil gerne indlægge mig. Jeg ved bare ikke om det er løsningen. Det garanterer jo ikke den behandling jeg ønsker.

Har lige tjekket medicin.dk, og man burde kunne give itraconazol i forbindelse med amning. Fluconazol, som er det præparat man normalt giver peroralt til svamp, udskilles relativt meget i mælken, jeg tænker det måske er derfor de er tilbageholdende med at udskrive det til dig? Hvis du får anden medicin, så interagerer itraconazol dog med en hel del præparater (tjek Pro.medicin.dk)

Jeg kan ikke huske om du får noget immunsupprimerende, men hvis du gør, så er du jo i højere risiko for at få en svampeinfektion, og den vil jo med al sandsynlighed være sværere at slå ned ( men det tænker jeg egentlig godt du ved ;) ).

Jeg ved at det ved brystbetændelse er super vigtigt at få malket ud, så der ikke er stillestående mælk, som bakterierne kan vokse i. Men jeg ved ikke om det samme gør sig gældende for svamp :chin:

Og så lige et :kram for det lyder sgu slet ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er ked af at læse, at du har så ondt :( Jeg ikke prøvet at have svamp, men jeg havde også afsindig ondt de første 10 dage og kan virkelig nikke genkendende til at frygte at ens baby vågner :( :kram2

Håber det bliver bedre meget snart :kram

Tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer nu også kun 1-2 gange om natten, og nyder, at jeg ikke behøver forlade min seng :) Men det er dejligt at høre, at det fungerer så godt for dig med flaskerne :super Min ene veninde havde det med, at baby nåede at blive rasende og lysvågen som det eneste rigtige issue med flaskerne, så jeg har egentlig bare gået ud fra, at det var en almindelig udfordring :)

Jeg synes nu ikke det er et problem i hvert fald. Har flere gange lavet flaske fordi hun øffede, og kommet ind til sovende barn ;) Nogen gange spiser hun så i søvne, og andre gange har man blundet i en halv time med en flaske mellem babserne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige tjekket medicin.dk, og man burde kunne give itraconazol i forbindelse med amning. Fluconazol, som er det præparat man normalt giver peroralt til svamp, udskilles relativt meget i mælken, jeg tænker det måske er derfor de er tilbageholdende med at udskrive det til dig? Hvis du får anden medicin, så interagerer itraconazol dog med en hel del præparater (tjek Pro.medicin.dk)

Jeg kan ikke huske om du får noget immunsupprimerende, men hvis du gør, så er du jo i højere risiko for at få en svampeinfektion, og den vil jo med al sandsynlighed være sværere at slå ned ( men det tænker jeg egentlig godt du ved ;) ).

Jeg ved at det ved brystbetændelse er super vigtigt at få malket ud, så der ikke er stillestående mælk, som bakterierne kan vokse i. Men jeg ved ikke om det samme gør sig gældende for svamp :chin:

Og så lige et :kram for det lyder sgu slet ikke rart :(

Jeg har ikke efterspurgt noget bestemt præparat, jeg har blot efterspurgt systemisk behandling, så det kan ikke være fluconazol, der har fået dagens tre læger til at holde sig tilbage.

Men jeg ringer til min egen læge i morgen..

Og tak for kram :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du (og Mamalou) har det så nemt med flaskerne :)

Jeg ammer heldigvis også kun 2 gange hver nat. Det er luksus :glad

Det er ren luksus ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ikke det er et problem i hvert fald. Har flere gange lavet flaske fordi hun øffede, og kommet ind til sovende barn ;) Nogen gange spiser hun så i søvne, og andre gange har man blundet i en halv time med en flaske mellem babserne :D

:lol :lol tak for det billede :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan med at tømme brystet/malke ud - var det noget I gjorde i?

Det mente hun nemlig på barselsafsnittet var super vigtigt, og noget af det de ville kunne hjælpe mig med. Har A af sted efter en brystpumpe, men de penge kunne vi nu godt bruge andetsteds.

Åhh det lyder jo helt forfærdeligt. Kunne I andre godt klare at amme mens i behandlede?? Jeg græder bare ved tanken om at Lucca vågner :(

Jeg malkede ikke ud og fik intet st vide om det - hverken fra sp eller læge.

Jeg var så heldig, at jeg opdagede trøske hos Julius før det blev voldsomt slemt hos mig. Så jeg kunne godt amme imens, det var ikke spor rart, men heller ikke med frygt osv.

Husk at behandle jer begge også selvom Lucca evt ikke har tydeligt trøske.

God bedring! Det lyder virkelig forfærdeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere lige give en generel opdatering på min svampe krise - for det ser lyst ud.

Jeg har uden problemer og smerter kunnet malke ud. Hele 100 ml faktisk :o Hold op det var godt. Jeg gjorde det lige efter Lucca havde diet ved det andet bryst, hvilket jeg ikke har problemer med.

I eftermiddag ringede jeg så til sundhedsplejerske vagttelefon - godt koncept! :super

Hun sagde at jeg uden tvivl skulle i tabletbehandling, og at de virkelig har problemer med at de praktiserende læger ikke ved bedre. Så jeg har fornyet mod på at ringe til min egen læge i morgen.

Ellers snakkede vi om, at jeg aflaster mit ømme højre bryst og lader Lucca få det udmalkede - hun har lige taget alle 100 ml :o

Så når hun melder sig næste gang får hun lov at die fra venstre og så malker jeg ud fra højre igen og gemmer til næste gang.

Jeg er helt opløftet. Nu tror jeg på, det nok skal gå :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malkede ikke ud og fik intet st vide om det - hverken fra sp eller læge.

Jeg var så heldig, at jeg opdagede trøske hos Julius før det blev voldsomt slemt hos mig. Så jeg kunne godt amme imens, det var ikke spor rart, men heller ikke med frygt osv.

Husk at behandle jer begge også selvom Lucca evt ikke har tydeligt trøske.

God bedring! Det lyder virkelig forfærdeligt!

Vi behandler alt og alle der kan behandles :D Vagtlægen har så bare givet mig recept på Mycostatin, som er pænt flydende. Det er ikke supernemt. <_< Må lige få min egen læge til at udskrive Brentan gel i stedet.

Og jeg har fået mælkesyrebakterier :super Danskvand til afvaskning inden amning.

Nå ja, og nogle lækre uld ammeindlæg. Der skal ikke mangle noget :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi behandler alt og alle der kan behandles :D Vagtlægen har så bare givet mig recept på Mycostatin, som er pænt flydende. Det er ikke supernemt. <_< Må lige få min egen læge til at udskrive Brentan gel i stedet.

Og jeg har fået mælkesyrebakterier :super Danskvand til afvaskning inden amning.

Nå ja, og nogle lækre uld ammeindlæg. Der skal ikke mangle noget :P

Super! Håber det hele har hurtig effekt!

Og hold dig fra sukker. Det er hvert fald min fjende nr 1 mht. svamp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der oplever at have problemer med mælkemængden om aftenen? :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre der oplever at have problemer med mælkemængden om aftenen? :unsure :(

Jeg vil ikke sige problemer, men jeg tror lidt at det er noget tyndt slask, for han vil spise mange gange (og det siger ikke så lidt for ham :rolleyes ). Har har lige været vågen i 1,5 times tid, og jeg ammede på begge bryster, så pusle og snakke lidt, så amme på samme bryst som jeg sluttede før, så pusle igen, sludre lidt og så amme igen på det andet bryst. Han har nok ligget der i 45-60 minutter ud af den 1,5 time vågen :rolleyes

Edit: jeg husker det samme fra W, og sp sagde også den gang at det var normalt at de spiste mange gange, for mælken er ikke så kraftig om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der andre der oplever at have problemer med mælkemængden om aftenen? :unsure :(

Jeps <_< Men det er - så vidt jeg ved - helt almindelig med den følelse, fordi baby melder sig mere, fordi hun samler sammen til nat og fordi der er nåde mindre og mindre kraftig mælk sidst på dagen. Det var vist heller ikke anderledes med junior i sin tid.

Men det ændrer nu ikke på, at jeg ikke kan lide det :rolleyes Jeg foretrækker at lægge hende til et sprængfyldt bryst, og at hun bare stille slipper til sidst - propmæt. Det dersens sure brok-trække-i-brystvorten-slippe-tage-fat-igen-gumle-blive-hys-når-man-bliver-taget-fra bliver jeg ikke fan af <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt mælken er tyndere og produktionen er nedsat om aftenen. Hvis hun bare ønskede at ligge der mere og bare lå og hygge-suttede, så var det fint. Men hun er virkelig ked af det og vred og frustreret, når der ikke kommer noget/ikke kommer hurtigt nok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps <_< Men det er - så vidt jeg ved - helt almindelig med den følelse, fordi baby melder sig mere, fordi hun samler sammen til nat og fordi der er nåde mindre og mindre kraftig mælk sidst på dagen. Det var vist heller ikke anderledes med junior i sin tid.

Men det ændrer nu ikke på, at jeg ikke kan lide det :rolleyes Jeg foretrækker at lægge hende til et sprængfyldt bryst, og at hun bare stille slipper til sidst - propmæt. Det dersens sure brok-trække-i-brystvorten-slippe-tage-fat-igen-gumle-blive-hys-når-man-bliver-taget-fra bliver jeg ikke fan af <_<

Præcis!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER