My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Oh The joy med amning

Haha, den er god :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, den er god :D

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som kan svare på hvor længe man bliver ved med at amme 2 gange i døgnet, og hvad grunden har været til en evt. ændring eller til et ammestop?

Jeg fuldammede Taylor til han var knapt 5 måneder, (hvem skulle have troet det :wub ) og har ammet morgen, eftermiddag og aften siden. Nu er jeg så nede på at amme morgen og aften, og sådan har det været i en måneds tid. Men er det "normalt" at fortsætte med 2 amninger til ammestop, eller skæres der en mere fra først? (og hvilken)

Og hvornår/hvorfor er amningen stoppet helt?

Jeg nyder sådan at amme, men Taylor virker til at være ret ligeglad. Oftest ammer han ret uproblematisk, men han har aldrig været nogen hyggespiser/sutter og han er hurtigt færdig.... Så jeg kunne nok sagtens bare stoppe uden han ville reagere.

Jeg har bare ikke lyst til at stoppe :unsure

Jeg regner bestemt med at fortsætte til han bliver et år (om 3 måneder :o ) Men hvad så derefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som kan svare på hvor længe man bliver ved med at amme 2 gange i døgnet, og hvad grunden har været til en evt. ændring eller til et ammestop?

Jeg fuldammede Taylor til han var knapt 5 måneder, (hvem skulle have troet det :wub ) og har ammet morgen, eftermiddag og aften siden. Nu er jeg så nede på at amme morgen og aften, og sådan har det været i en måneds tid. Men er det "normalt" at fortsætte med 2 amninger til ammestop, eller skæres der en mere fra først? (og hvilken)

Og hvornår/hvorfor er amningen stoppet helt?

Jeg nyder sådan at amme, men Taylor virker til at være ret ligeglad. Oftest ammer han ret uproblematisk, men han har aldrig været nogen hyggespiser/sutter og han er hurtigt færdig.... Så jeg kunne nok sagtens bare stoppe uden han ville reagere.

Jeg har bare ikke lyst til at stoppe :unsure

Jeg regner bestemt med at fortsætte til han bliver et år (om 3 måneder :o ) Men hvad så derefter?

Pga blw ammer jeg stadig 5-7 gange i døgnet, men jeg kan huske fra Anabella, at den sidste der var tilbage, var den amning i forbindelse med sengetid om aftenen. Den om morgenen blev erstattet med at stå tidligt op og give morgenmad i stedet for at amme og putte lidt videre.

Anabella sagde selv fra 2-3 aftner i træk, da hun var 10-11 mdr gammel. Så jeg gjorde intet aktivt for at stoppe den sidste, hun afviste bare brystet og jeg så ingen grund til at blive ved med at tilbyde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du nyder at amme og ikke har lyst til at stoppe, så lad ham selv styre, hvornår han vælger det fra. Man behøver ikke aktivt at skære ned på det, det skal nok komme helt af sig selv, når han ikke har behov for det mere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :kiss

Jeg tror bare jeg lader ham styre det så, og håber på mælkeproduktionen holder (synes måske det er ved at være lidt slattent med mælk)

Og måske passer det med at han stopper med morgenmælk når jeg skal starte i skole til februar.... :chin: Så er tiden mere knap.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe han spiser af brystet (= der bliver fjernet mælk) vil der blive dannet nyt, så det skal du ikke være nervøs for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at jeg ikke ligefrem sad godt der i bilen, men det er da smart at maden ALTID er lige ved hånden.

5490d2.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ha ha når man skal, så skal man ^_^

Jeg har engang stukket brystet ned i autostolen til Theo, da vi kørte over Storebæltsbroen :D

Åh ja man ammer i nogle underlige stillinger nogle gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja bare man slipper for et ulykkeligt barn ^_^

Præcis! Den der gråd de kan, den går lige i hjertet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja! Og jeg synes det er så skønt at kunne stoppe gråden lynhurtigt.

Jeg ville virkelig blive stresset, hvis jeg skulle høre på den gråd, mens jeg baksede med at ordne en flaske :unsure

(Sådan må man vel gerne skrive herinde i ammetråden :unsure :blush)

Åh ja! Især om natten. Jeg er begejstret for at jeg bare lige hiver ned, ligger mig på siden og blunder videre mens han spiser.

Og i bilen, på gåtur, på vej i bad og og og...

(Jo, her må være vores fristed! Jeg prøver at holde amning ude af babysmalltalk til gengæld :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha - jeg har også ammet i stenede stillinger gennem tiden :lol jeg er enten smidig eller har lange bryster :blush

- og jeg har det ligesådan - rart med et sted til fri ammesnak og så er det nok hensynsfuldt at holde det her mest muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Ikea tur med baby er fino - men N mener jo at han skal spise AL den tid han er vågen. Jeg var da fornuftig nok til at amme ham i behagelig ammesofa da vi ankom, men vi nåede da kun til tørrestativer og klemmer afdelingen og så skulle han altså spise (og han mener det seriøst!!), så jeg måtte pænt stå op, midt i IKEA og amme. Blufærdighed go home :rolleyes :lolhit

Og så gik jeg ellers resten af turen med kæmpe mælkeplet på modsatte bryst, for jeg havde total glemt indlæg <_<

Jeg er stadigvæk fan, jeg savner bare lidt min sofa ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Ikea tur med baby er fino - men N mener jo at han skal spise AL den tid han er vågen. Jeg var da fornuftig nok til at amme ham i behagelig ammesofa da vi ankom, men vi nåede da kun til tørrestativer og klemmer afdelingen og så skulle han altså spise (og han mener det seriøst!!), så jeg måtte pænt stå op, midt i IKEA og amme. Blufærdighed go home :rolleyes :lolhit

Og så gik jeg ellers resten af turen med kæmpe mælkeplet på modsatte bryst, for jeg havde total glemt indlæg <_<

Jeg er stadigvæk fan, jeg savner bare lidt min sofa ;)

:lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ha ha Stephi :D

Jeg kan slet ikke undvære ammeindlæg. Har dem på hele tiden.

:ditto

Det troede jeg da alle havde? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være at jeg ikke ligefrem sad godt der i bilen, men det er da smart at maden ALTID er lige ved hånden.

5490d2.jpg

Jeg ammede også i bilen, da vi var ude og købe juletræ sidste weekend. Nuj, hvor er jeg glad for at jeg kan sådan noget denne gang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg ammer tit i bilen! Det er altså så nemt og roligt. Især som afslutning på en eller anden tur, hvor der ikke er nok ro - Julius skal efterhånden følge med i alt jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Det troede jeg da alle havde? :unsure

Jeg lækkede aldrig dengang med W. Og kun sjældent nu, men selvfølgelig i IKEA :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha når man skal, så skal man ^_^

Jeg har engang stukket brystet ned i autostolen til Theo, da vi kørte over Storebæltsbroen :D

Åh ja, den bruger jeg tit :D og det er en af de få situationer, hvor jeg egentlig godt kunne bruge lidt længere bryster :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER