My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Må hellere lige give en generel opdatering på min svampe krise - for det ser lyst ud.

Jeg har uden problemer og smerter kunnet malke ud. Hele 100 ml faktisk :o Hold op det var godt. Jeg gjorde det lige efter Lucca havde diet ved det andet bryst, hvilket jeg ikke har problemer med.

I eftermiddag ringede jeg så til sundhedsplejerske vagttelefon - godt koncept! :super

Hun sagde at jeg uden tvivl skulle i tabletbehandling, og at de virkelig har problemer med at de praktiserende læger ikke ved bedre. Så jeg har fornyet mod på at ringe til min egen læge i morgen.

Ellers snakkede vi om, at jeg aflaster mit ømme højre bryst og lader Lucca få det udmalkede - hun har lige taget alle 100 ml :o

Så når hun melder sig næste gang får hun lov at die fra venstre og så malker jeg ud fra højre igen og gemmer til næste gang.

Jeg er helt opløftet. Nu tror jeg på, det nok skal gå :yay

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt mælken er tyndere og produktionen er nedsat om aftenen. Hvis hun bare ønskede at ligge der mere og bare lå og hygge-suttede, så var det fint. Men hun er virkelig ked af det og vred og frustreret, når der ikke kommer noget/ikke kommer hurtigt nok :(

Har du prøvet brystkombression?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet brystkombression?

Huh? :o

Næppe, for jeg ved ikke hvad det er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Huh? :o

Næppe, for jeg ved ikke hvad det er ;)

Det får mælken til at løbe hurtigere :) se LilleMis link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:lol :lol tak for det billede :lol :lol

Så lidt da :D Der kan man snildt holde en flaske varm i ret lang tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi behandler alt og alle der kan behandles :D Vagtlægen har så bare givet mig recept på Mycostatin, som er pænt flydende. Det er ikke supernemt. <_< Må lige få min egen læge til at udskrive Brentan gel i stedet.

Og jeg har fået mælkesyrebakterier :super Danskvand til afvaskning inden amning.

Nå ja, og nogle lækre uld ammeindlæg. Der skal ikke mangle noget :P

Godt at høre at du føler det går fremad. Husk at vaske uld indlæggene ofte. Jeg brugte faktisk engangsindlæg som jeg skiftede hver gang jeg ammede så der ikke satte sig bakterier i det også. Og husk at rense Luccas mund også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt da :D Der kan man snildt holde en flaske varm i ret lang tid ;)

Jeg lagde den under dynen mellem benene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sorry for et sidespor i ammetråden, men hvor længe må man egentlig holde sådan en flaske varm? :chin:

Jeg mindes at have læst de må holde en times tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så får jeg sgu min tabletbehandling mod svampen!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så får jeg sgu min tabletbehandling mod svampen!! :yay

Hvor godt!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så får jeg sgu min tabletbehandling mod svampen!! :yay

Godt, håber du hurtigt får det bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så lettet! :glad

Og det går nu meget godt med fortsat at malke ud på den dumme babs. Men shit jeg håber vi får ordentlig gang i amningen igen snart - det er da dødens pølse det der flaske cirkus om natten.. :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt altså :)

Hvad gør du nu? Malker du kun ud? Eller ammer du på det andet bryst?

Hepper på at det snart kommer op at køre :glad

Malker ud på højre hver 3.-4. time og ammer fra venstre. Så får hun baby den ene gang og flaske den anden. Det går meget godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bliver i øvrigt lige nødt til at høre, om det er blevet "forbudt" at nævne amning i baby smalltalk nu hvor denne tråd findes eller hvordan er stemningen? :unsure

Jeg har jo set at nogle stykker helst slet ikke vil se at denne tråd eksisterer, når de er på bk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver i øvrigt lige nødt til at høre, om det er blevet "forbudt" at nævne amning i baby smalltalk nu hvor denne tråd findes eller hvordan er stemningen? :unsure

Jeg har jo set at nogle stykker helst slet ikke vil se at denne tråd eksisterer, når de er på bk.

Som en af dem med et mislykket ammeforsøg, vil jeg sige, at selvfølgelig må det nævnes, men jeg tænker, at hvis det et indlæg som KUN omhandler amning, hører det til i ammetråden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av!!! Mit ene bryst er begyndt at gøre hammer ondt når han spiser! Præcis som i starten da der gik hul, men der er altså ikke hul nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER