My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Dét er jeg glad for at læse!! :yay :)

Jeg er simpelthen så lettet. Og hun har været ved det bryst en gang mere siden også - ren succes. :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tillægge det tigerspringet. Drik en masse, få hvilet godt og tro på, at din krop nok skal regulere efterspørgslen :kram2

Hvis det handler om, at produktionen skal sættes op, så ville jeg nok ikke begynde med flaske, men tværtimod lægge hende til så ofte som muligt.

:ditto

Susanne er der tunge bleer? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SUCCES!!! :yay :glad :wee :loveshower

Jeg havde en lille smule strålende smerte op i brystet, men absolut til at leve med. Brystvorten er også ok. Det har væsket en lille smule fra der hvor sårskorpen lige er røget af.

Åhh hvor er det fedt!!!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh! Hele dagen i går sov N virkelig piv ringe og jeg ammede vel ca 117 gange - i dag har han sovet ret så meget, gode lange stræk osv, så jeg render jo rundt med de største og ømmeste kanonkugler. Altså bare AV <_<

Jeg glæder mig til der kommer bare en anelse rytme i hans sove-amme mønster så ikke mine bryster skal opjustere/nedjustere hele tiden :rolleyes

I hear you!vi har stadig problemer, men jeg er vitterligt også hans sut :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:ditto

Susanne er der tunge bleer? :kram2

Ja, det er der. Ingen afføring nu igen - tror faktisk vi runder en uge i dag - men masser af tis.

I dag har været helt åndssvag! Hun spiser seriøst en gang i timen og sover pivringe! Skal hjælpes hele tiden og sover max 40 min ad gangen, med mindre hun vugges i arm eller barnevognen triller.

Jeg husker slet ikke den her Tiger var så slem ved Anna. Jeg håber håber håber det er den, men er oprigtigt bange for, at det er sult :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er der. Ingen afføring nu igen - tror faktisk vi runder en uge i dag - men masser af tis.

I dag har været helt åndssvag! Hun spiser seriøst en gang i timen og sover pivringe! Skal hjælpes hele tiden og sover max 40 min ad gangen, med mindre hun vugges i arm eller barnevognen triller.

Jeg husker slet ikke den her Tiger var så slem ved Anna. Jeg håber håber håber det er den, men er oprigtigt bange for, at det er sult :(

Kan du måske få hende vejet? Her i byen er der åbent hus hos sp en gang om ugen hvor man kan komme forbi til en vejning. Måske det kunne give tryghed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du måske få hende vejet? Her i byen er der åbent hus hos sp en gang om ugen hvor man kan komme forbi til en vejning. Måske det kunne give tryghed?

SP kommer på mandag, så jeg må væbne mig med tålmodighed og komme igennem til da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryster er ved at eksplodere. Den unge sover for meget og spiser for lidt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er der. Ingen afføring nu igen - tror faktisk vi runder en uge i dag - men masser af tis.

I dag har været helt åndssvag! Hun spiser seriøst en gang i timen og sover pivringe! Skal hjælpes hele tiden og sover max 40 min ad gangen, med mindre hun vugges i arm eller barnevognen triller.

Jeg husker slet ikke den her Tiger var så slem ved Anna. Jeg håber håber håber det er den, men er oprigtigt bange for, at det er sult :(

Sigrid er også jævnt umulig de her dage <_< Jeg er ellers ikke den store 'underlige uger'-fan, men lige nu vil jeg gerne tro på dem, så det hele skulle blive meget nemmere om fire dage :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ulempen ved det her amme-noget er, at det så bliver så gratis for gemalen at tørre gnaven og vågen baby af... "Altså, tror du ikke, hun skal lægges til...?!?" Gentages mere og mere hidsigt, indtil jeg pænt retter ind... Ganske uanset, at hun i forvejen er 100% nyammet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ulempen ved det her amme-noget er, at det så bliver så gratis for gemalen at tørre gnaven og vågen baby af... "Altså, tror du ikke, hun skal lægges til...?!?" Gentages mere og mere hidsigt, indtil jeg pænt retter ind... Ganske uanset, at hun i forvejen er 100% nyammet :rolleyes

Åh sådan er J også! Fair nok nogle gange, men også tydeligvis fordi han vil sende ham videre andre gange <_<

Edit: jeg vil jo gerne overtage ham, men så må J sku da bare sige at han vil slippe lidt i stedet for det der "jeg tror han er sulten" noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sådan er J også! Fair nok nogle gange, men også tydeligvis fordi han vil sende ham videre andre gange <_<

Edit: jeg vil jo gerne overtage ham, men så må J sku da bare sige at han vil slippe lidt i stedet for det der "jeg tror han er sulten" noget.

Jeps, jeg skal også nok - men kunne man måske liiiige stå ved, at der handler om farmands bekvemmelighed :rolleyes Det er jo også selvforstærkende - jo mere han sender hende videre til mig, jo mindre kan han selv trøste hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid er også jævnt umulig de her dage <_< Jeg er ellers ikke den store 'underlige uger'-fan, men lige nu vil jeg gerne tro på dem, så det hele skulle blive meget nemmere om fire dage :rolleyes

Åha, jeg er glad for, at andre også oplever den er tydelig. Jeg bliver vanvittig, hvis det fortsætter ud over de to dage der efter sigende er tilbage :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Her mærker vi virkelig også til tiger 2, puha! Altså det er selvfølgelig svært at sige hvad der er hvad, fordi Naya har døjet med så meget på det sidste, men jeg oplever hende tydeligt som Lucas var under tigerspringene. Han reagerede meget kraftigt på dem med uro, gråd, dårlig søvn (korte lure og skulle vugges eller trilles i søvn), tryghedssøgende, åndssvagt spisemønster. Forskellen på dem er dog at Lucas ville ammes konstant under springene, hvor Naya er stik modsat, og nærmest har ammestrejke :unsure Jeg håber i hvert fald alt det her forsvinder med tigeren lige om lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det den første tiger I mærker noget til?

Nej, den anden. Fra 7,5 - 9,5 uge. Her startede det dog først rigtig tydeligt ved 8 uger og de sidste par dage (og nætter!) har det været helt latterligt. Hun blev 9 uger i søndags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg mente, om det er første gang, at I mærker en Tiger ;) Altså mærkede i noget til den omkring 5 uger?

Har lige læst om den anden tiger og synes beskrivelsen passer ret godt på Sofie. Håber det snart er ovre :kram2

Jeg mærkede også den første, men det var kun 1-2 dage og på ingen måde i samme kaliber! Jeg krydser alt hvad jeg har og gruer så samtidig for de kommende :rolleyes

Sidder i soveværelset med Sofie i armene. Hun har skreget sig i søvn og græder spontant ind imellem. Der er ikke umiddelbart udsigt til, at jeg kan lægge hende fra mig <_<

I dag er jeg i det mindste forberedt og har sendt Søren i gæsteværelset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså træt af at amme 80 gange i løbet af natten og så rende rundt med ømme og mega fyldte betonbryster om dagen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede også den første, men det var kun 1-2 dage og på ingen måde i samme kaliber! Jeg krydser alt hvad jeg har og gruer så samtidig for de kommende :rolleyes

Sidder i soveværelset med Sofie i armene. Hun har skreget sig i søvn og græder spontant ind imellem. Der er ikke umiddelbart udsigt til, at jeg kan lægge hende fra mig <_<

I dag er jeg i det mindste forberedt og har sendt Søren i gæsteværelset!

Men nu siger kalendere, at alt på magisk vis bliver lettere en periode.. Kryds fingre! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu siger kalendere, at alt på magisk vis bliver lettere en periode.. Kryds fingre! :p

Det ER uden tvivl blevet meget lettere her! Det er virkelig dejligt :)

Det er med at nyde det - der er ikke længe til den næste :rolleyes Den er heldigvis kort(ere) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ER uden tvivl blevet meget lettere her! Det er virkelig dejligt :)

Det er med at nyde det - der er ikke længe til den næste :rolleyes Den er heldigvis kort(ere) ;)

Her skulle det så slutte i dag. Here's hopin'... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu er det snart 12 timer siden jeg ammede på venstre bryst. Av!

Vågn så baby.

Ouch! Jeg har en lille mus, der altid er kampsulten om morgenen, så hun snupper lynhurtigt nattens overskud, så snart hun vågner :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER