My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Jeg har en veninde der har brugt hvidkålsblade som amme indlæg måske det kan lindre lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da faktisk smart :super

Åh jeg har ikke prøvet ammebrikker. Håber nogen andre kan hjælpe med gode råd :kram2

Har du prøvet at amme i forskellige stillinger? Det hjalp på mit dårlige bryst at amme i tvillingestilling nogle dage. For så suttede hun anderledes.

Jeg ammer liggende ind imellem af bekvemmelighed, men det gør mere ondt end ellers. Tvillingestilling har jeg ikke forsøgt - det må jeg lige overveje :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Så ved jeg ikke :( har du haft kontakt med en fra LLL?

Ikke endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der har brugt hvidkålsblade som amme indlæg måske det kan lindre lidt?

Hmm, de har der også en anden, der nævnte :chin: Men altså, jeg er egentlig okay mellem amninger - jeg skal have skidtet til at gro sammen, så det ikke gør nas at lægge hende til... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, de har der også en anden, der nævnte :chin: Men altså, jeg er egentlig okay mellem amninger - jeg skal have skidtet til at gro sammen, så det ikke gør nas at lægge hende til... :chin:

Det var mig :D

Hmm.. Er begge lige slemme? Eller kan du amme et par gange fra den samme, hvor du malker på den dårlige? Sådan at du vedligeholder produktionen, men aflaster brystvorten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu...

Måske det er en mulighed :) jeg har haft meget gavn af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig :D

Hmm.. Er begge lige slemme? Eller kan du amme et par gange fra den samme, hvor du malker på den dårlige? Sådan at du vedligeholder produktionen, men aflaster brystvorten?

Mjah, normalt et et bedre end det andet - men med læsion helt ude på spidsen, så gyser jeg bare ved tanken om brystpumpe :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan man dele link fra Facebook her?

Om mælkebombe, ammethe, nisseøl osv:

https://www.facebook.com/Ammenet.dk/photos/a.734932786519589.1073741825.508386912507512/1114118848600979/?type=3

Haha, jeg er ikke i tvivl om, at der primært er tale om placeboeffekt (men det er jo også en slags effekt :p ). Men væske og kalorier er vel fint, og det giver remedierne jo også :)

Jeg tror, at hvile må være noget af det vigtigste... Det kan i hvert fald hurtig aflæses på mit brystparti, om jeg har sovet eller ej :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg er ikke i tvivl om, at der primært er tale om placeboeffekt (men det er jo også en slags effekt :p ). Men væske og kalorier er vel fint, og det giver remedierne jo også :)

Jeg tror, at hvile må være noget af det vigtigste... Det kan i hvert fald hurtig aflæses på mit brystparti, om jeg har sovet eller ej :chin:

Ja det synes jeg også at have opdaget, men alligevel synes jeg dog ikke at mangle mælk selvom jeg havde MANGE nætter helt uden søvn dengang med William, såe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det synes jeg også at have opdaget, men alligevel synes jeg dog ikke at mangle mælk selvom jeg havde MANGE nætter helt uden søvn dengang med William, såe...

Hehe, du har fået en imponerende mælkebar i kompensation for, de ikke vil den gængse vej ud de små ;) lidt refærdighed må der være til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 10/12/2015 at 2:03 PM, Lise1979 said:

Haha, jeg er ikke i tvivl om, at der primært er tale om placeboeffekt (men det er jo også en slags effekt :P ). Men væske og kalorier er vel fint, og det giver remedierne jo også :)

Jeg tror, at hvile må være noget af det vigtigste... Det kan i hvert fald hurtig aflæses på mit brystparti, om jeg har sovet eller ej :ch

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg er ikke i tvivl om, at der primært er tale om placeboeffekt (men det er jo også en slags effekt :p ). Men væske og kalorier er vel fint, og det giver remedierne jo også :)

Jeg tror, at hvile må være noget af det vigtigste... Det kan i hvert fald hurtig aflæses på mit brystparti, om jeg har sovet eller ej :chin:

Mega meget :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stoppede amningen vist her. Astrid sagde selv fra. Længere beretning om det i min mor tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, du har fået en imponerende mælkebar i kompensation for, de ikke vil den gængse vej ud de små ;) lidt refærdighed må der være til :D

Jeg tror at jeg kan takke mine imponerende ammedepoter på lårbasserne :lol Jeg kunne sulte i en måned og stadigvæk have nok til at brødføde en hel nation :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nybagte forældre må godt snakke om pøller ikke? :rolleyes

Er det normalt nok, at det der gule prut er sådan fast i det? Altså ikke hårdt overhovedet, men fast nok til at have en form? Jeg har aldrig oplevet med W at det var andet en bare flydende smask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm, nu må mælkebaren godt lige skrue ned! Mit barn kan nu gylpe med samme kraft som en vulkan i udbrud - IMENS han ligger og spiser :O Det frosset pænt meget skulle jeg hilse og sige :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nybagte forældre må godt snakke om pøller ikke? :rolleyes

Er det normalt nok, at det der gule prut er sådan fast i det? Altså ikke hårdt overhovedet, men fast nok til at have en form? Jeg har aldrig oplevet med W at det var andet en bare flydende smask.

Jeg mener det burde være sådan noget remoulade lignende snask. Julius var modelervoks agtig og kunne trille af bleen og det var for hårdt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm, nu må mælkebaren godt lige skrue ned! Mit barn kan nu gylpe med samme kraft som en vulkan i udbrud - IMENS han ligger og spiser :O Det frosset pænt meget skulle jeg hilse og sige :lol

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nybagte forældre må godt snakke om pøller ikke? :rolleyes

Er det normalt nok, at det der gule prut er sådan fast i det? Altså ikke hårdt overhovedet, men fast nok til at have en form? Jeg har aldrig oplevet med W at det var andet en bare flydende smask.

Pas... Her er det meget flydende (og så spekulerer man over det :rolleyes ). Jeg tænker, at det normale er et ret bredt spektrum, så mon ikke, det er okay :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh natamning :rolleyes

Men psykologisk er det nu noget meget dejligt ved at lægge baby til et godt fyldt nattebryst - hun ser også svært tilfreds ud :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan har jeg det også :D

Går det bedre med smerterne?

Noget af tiden - når hun har hængt der meget, gør det stadig nas <_<

Jeg fik forresten aldrig svaret på de med kogtvandskludene, men såret sidder jo nærmest inde i brystvorten ved mælkegangene og er kun åbent lige ved amning, så jeg tror måske ikke, at det er så velegnet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER