MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Ja næsten altid :) ellers har han tendens til at vågne kort tid efter, jeg er gået i seng, og det magter jeg ikke rigtig. Men det er dog ikke altid, det virker. :)

Jeg overvejer virkelig at begynde på at give et drømme måltid.. Men tør nærmest ikke.. Er så bange for at vække hende og skal starte forfra på at få hende til at sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber I får en god nat :kram2

Jeg sidder pt med en mega snottet Julius i lænestolen. Han sover, men hver gang jeg lægger ham ned, vågner han Har brugt næsespray og næsesuger, men kan simpelthen ikke få det ud I det mindste bruger han ikke sut, men amning er lidt svært..

Stakkels lille ham, er virkelig hårdt når det er sådan.

Hvis du ikke har prøvet så hæv hans madras i den ene ende med bøger under og ellers tror jeg i får bedst søvn hvis du bare kan sidde op med ham og sove.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig at begynde på at give et drømme måltid.. Men tør nærmest ikke.. Er så bange for at vække hende og skal starte forfra på at få hende til at sove...

Sådan havde jeg det også i starten. Men har aldrig prøvet, at han er vågnet af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille stakkel.... Håber det går hurtigt over... Freya er også stadig snottet, men heldigvis er det tyndt og løber bare konstant, men tilstopper hende ikke rigtig.

Tak :)

Jeg endte med at få en god omgang næsespray i ham ved 23-tiden og så sov han videre i sin seng til 6.50 i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille ham, er virkelig hårdt når det er sådan.

Hvis du ikke har prøvet så hæv hans madras i den ene ende med bøger under og ellers tror jeg i får bedst søvn hvis du bare kan sidde op med ham og sove.

:kram

Vi har både haft hævet sengen, et tykt ringbind under madrassen og så har han sovet på hovedepude og dyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg endte med at få en god omgang næsespray i ham ved 23-tiden og så sov han videre i sin seng til 6.50 i morgen Så har slet ik ammet fra 19.30-7.00. Det må være første gang... Godt han fik sovet! Han snotter stadig mega meget, dog..

Jøsses. Dejligt med en god lang nattesøvn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan reagerer jeres hvis de bliver vækket fra deres dagslure? Og hvad gør I derefter?

Jeg oplever bare nogle gange, at hvis vi er ude, så når vi nogle gange ikke hjem, til det er tid til næste lur og hun falder derfor i søvn på turen. Når vi så kommer hjem og vi skal op i lejligheden, vågner hun stort set altid. Og så er hun VÅGEN og vil ikke sove mere... Og så er jeg i tvivl om jeg skal insistere på at hun sover videre eller vente lidt (men hvor længe?) eller køre helt til hun normalt bliver træt igen altså lidt over to timer...?

Jeg kan i hvert fald mærke på hende om aftenen, at hun ikke har sovet i løbet af dagen som hun plejer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, lidt nattesøvn Update....

De sidste dage har Freya sovet helt forfærdeligt om natten - ligget og vendt og drejet sig og vågnet så mange gange... Jeg tænkte det måske var sengen. Den er jo meget stor i forhold til slyngevuggen hun var vant til. Så i går lånte vi min svigermors babynest og lagde den i tremmesengen, og utroligt nok har det virket! Hun vågnede vidst slet ikke før vi gik i seng (dog græder/klynker hun i søvne. Bare sådan en gang og sover så videre. Så når man kigger til hende er der intet. Andre der oplever det?) så vågnede hun da vi gik i seng og jeg ammede hende derfor, og hun faldt hurtigt i søvn igen *score :). I løbet af natten er hun vågnet en gang og jeg skulle lige nusse hende lidt til hun fald i søvn igen og vågnede så kl 5.50. Lidt tidligt, men efter jeg ammede hende lagde jeg hende i sengen og blundede altså selv lige lidt før vi stod op...

En god nat... :) Så mangler bare at kunne få hende til at falde i søvn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses. Dejligt med en god lang nattesøvn. :)

Ja! I nat var jeg så vågen med ham i tre timer... Så er glad for, at jeg lige havde haft en god nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan reagerer jeres hvis de bliver vækket fra deres dagslure? Og hvad gør I derefter?

Jeg oplever bare nogle gange, at hvis vi er ude, så når vi nogle gange ikke hjem, til det er tid til næste lur og hun falder derfor i søvn på turen. Når vi så kommer hjem og vi skal op i lejligheden, vågner hun stort set altid. Og så er hun VÅGEN og vil ikke sove mere... Og så er jeg i tvivl om jeg skal insistere på at hun sover videre eller vente lidt (men hvor længe?) eller køre helt til hun normalt bliver træt igen altså lidt over to timer...?

Jeg kan i hvert fald mærke på hende om aftenen, at hun ikke har sovet i løbet af dagen som hun plejer...

Det er lidt forskelligt her. Jeg insisterer på lur, hvis han f.eks. kun havde sovet en kort lur om formiddagen og derfor mangler en lang lur. Det sker dog sjældent, da jeg bare tager barnevognen med alle steder og dropper bilen, når det bare er ham og mig. Har vi bil med, får vi det til at passe med lur, så han falder i søvn i bilen og sover videre i barnevognen derhjemme - han kan oftest nemt flyttes.

De "kloge" mener, at hver gang baby bare har sovet lidt, skal man "nulstille" vågentiden og altså fortsætte, som hvis luren havde været lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, lidt nattesøvn Update....

De sidste dage har Freya sovet helt forfærdeligt om natten - ligget og vendt og drejet sig og vågnet så mange gange... Jeg tænkte det måske var sengen. Den er jo meget stor i forhold til slyngevuggen hun var vant til. Så i går lånte vi min svigermors babynest og lagde den i tremmesengen, og utroligt nok har det virket! Hun vågnede vidst slet ikke før vi gik i seng (dog græder/klynker hun i søvne. Bare sådan en gang og sover så videre. Så når man kigger til hende er der intet. Andre der oplever det?) så vågnede hun da vi gik i seng og jeg ammede hende derfor, og hun faldt hurtigt i søvn igen *score :). I løbet af natten er hun vågnet en gang og jeg skulle lige nusse hende lidt til hun fald i søvn igen og vågnede så kl 5.50. Lidt tidligt, men efter jeg ammede hende lagde jeg hende i sengen og blundede altså selv lige lidt før vi stod op...

En god nat... :) Så mangler bare at kunne få hende til at falde i søvn....

Skønt med bedre søvn!! Jeg har hørt om andre, hvor samme trick virkede.

Vi har jo lige gjort modsat og fjernet Babyreden og det hjalp her. Julius manglede noget plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Lea sover og vi kommer hjem prøver jeg at lade hende sove, men ofte vågner hun og så er hun bare vågen :-)

Dejligt at flere af jer begynder at have gode nætter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mormor har bedt mig købe julegave til Lea selv, da hun føler hun er blevet for gammel. Jeg tænkte så enten at købe en wheely bug eller en bobles, men hvilken. Hvad tænker i? Har fået 1000 kr men er egentlig 500 til gave til mig og 500 til gave til Lea, men ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med bedre søvn!! Jeg har hørt om andre, hvor samme trick virkede.

Vi har jo lige gjort modsat og fjernet Babyreden og det hjalp her. Julius manglede noget plads :)

Det skridt skal vi nok også komme til.. Men det var for meget at gå fra lille vugge til stor tremmeseng.. Så vi tager lige mellemskridtet med babynest først.. På et tidspunkt vil hun sikkert gerne have mere plads igen....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt forskelligt her. Jeg insisterer på lur, hvis han f.eks. kun havde sovet en kort lur om formiddagen og derfor mangler en lang lur. Det sker dog sjældent, da jeg bare tager barnevognen med alle steder og dropper bilen, når det bare er ham og mig. Har vi bil med, får vi det til at passe med lur, så han falder i søvn i bilen og sover videre i barnevognen derhjemme - han kan oftest nemt flyttes.

De "kloge" mener, at hver gang baby bare har sovet lidt, skal man "nulstille" vågentiden og altså fortsætte, som hvis luren havde været lang :)

Hun vil desværre ikke flyttes i løbet af dagen under sin lur.. Så skal man være heldig.. Om aftenen/natten kan hun sagtens flyttes. Uh de kloge har ikke tænkt over hvis det er eftermiddagsluren der forkortes og hun derfor bliver træt kl 17 eller 18, så er det jo næsten for sent med lur inden nat...;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mormor har bedt mig købe julegave til Lea selv, da hun føler hun er blevet for gammel. Jeg tænkte så enten at købe en wheely bug eller en bobles, men hvilken. Hvad tænker i? Har fået 1000 kr men er egentlig 500 til gave til mig og 500 til gave til Lea, men ja.

Jeg synes egentlig Bobles er okay, men jeg synes simpelthen det er for dyrt! Så jeg har ikke sat mig meget ind i det.... Så jeg ville jo nok sige en Wheely bug. :)

Og selvom det ikke er lige så sjovt at købe sin egen gave, så synes jeg godt du må give dig selv en gave - vi må godt forkæle os selv en gang i mellem og ikke kun baby. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig Bobles er okay, men jeg synes simpelthen det er for dyrt! Så jeg har ikke sat mig meget ind i det.... Så jeg ville jo nok sige en Wheely bug. :)

Og selvom det ikke er lige så sjovt at købe sin egen gave, så synes jeg godt du må give dig selv en gave - vi må godt forkæle os selv en gang i mellem og ikke kun baby. :)

Havde jeg nu også tænkt men overvejer at vente til januarudsalget så det er billigere + jeg ikke køber noget andre har købt... og tænker også bare at det ikke behøver deles 500 500, ku også blive 300 700 hvis det var :-)

Jeg har det bare med når jeg får penge til noget at bare gemme pengene, og synes jeg er synd og unfair.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mormor har bedt mig købe julegave til Lea selv, da hun føler hun er blevet for gammel. Jeg tænkte så enten at købe en wheely bug eller en bobles, men hvilken. Hvad tænker i? Har fået 1000 kr men er egentlig 500 til gave til mig og 500 til gave til Lea, men ja.

Jeg antager, det er den store wheely bug, du vil købe? Den ka evt vente til hendes fødselsdag. Og så køb bobles nu, evt elefanten. Den er god at rejse sig op ved, bruge som skammel til selv at komme op i sofaen osv.

Min pige på 3 år bruger både wheely bug og en del forskelligt bobles. Så begge dele kan bruges længe, men wheely bug ka først bruge rigtigt, når benene er lange nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vil desværre ikke flyttes i løbet af dagen under sin lur.. Så skal man være heldig.. Om aftenen/natten kan hun sagtens flyttes. Uh de kloge har ikke tænkt over hvis det er eftermiddagsluren der forkortes og hun derfor bliver træt kl 17 eller 18, så er det jo næsten for sent med lur inden nat...;)

Haha, så langt tænker de kloge ik ;)

Jeg giver en sen lur, hvis han er mega træt ved 17-tiden. Så kommer han bare i seng ved 20-tiden i stedet for 19 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber så meget at den næste vi engang får er lidt mindre hysterisk end Noah. Ellers er jeg faktisk ikke sikker på jeg kan flere. Eller også kan jeg bare ikke finde ud af det her mor pjat.. :'/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber så meget at den næste vi engang får er lidt mindre hysterisk end Noah. Ellers er jeg faktisk ikke sikker på jeg kan flere. Eller også kan jeg bare ikke finde ud af det her mor pjat.. :'/

Hvad så da?

 

Det er jo lidt et sats med børn - man ved aldrig helt, hvem der kommer ud :) Men forstår godt, hvad du mener!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en virkelig skod nat :( han ville ikke sove før omkring kl 22 og vågnede hver time natten igennem :/ suk, jeg er træt.. det hjalp ikke ligefrem på humøret nede ved parterapien :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så da?

Det er jo lidt et sats med børn - man ved aldrig helt, hvem der kommer ud :) Men forstår godt, hvad du mener!

Det er nok også i virkeligheden meget godt .. at man ved at igen babyer er ens ☺

Han er bare så humørsyg det er helt vildt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en virkelig skod nat :( han ville ikke sove før omkring kl 22 og vågnede hver time natten igennem :/ suk, jeg er træt.. det hjalp ikke ligefrem på humøret nede ved parterapien :(

Og i nat har været fantastisk! Han faldt i søvn 20.30 og fik drømmemåltid omkring kl 23. Fik mad kl 3.30 og igen kl. 6.30.. manden siger så, at han har været vågen flere gange, men det har jeg åbenbart sovet fra.. ahh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i nat har været fantastisk! Han faldt i søvn 20.30 og fik drømmemåltid omkring kl 23. Fik mad kl 3.30 og igen kl. 6.30.. manden siger så, at han har været vågen flere gange, men det har jeg åbenbart sovet fra.. ahh :)

 

Dejligt :) Og da især dejligt at du begynder at kunne sove fra det når det er småting :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER