MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Den 12. Marts fødte jeg.. Havde stenhårde dutter i dag. Og kunne mærke nogle mælkeknuder som om brystet ikke var helt tømt. Så bad manden købe en brystpumpe i matas. Har lige pumpet ud nu, og det blev da til 70 ml i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan får jeg øget mælkeproduktionen udover at lade hende sætte hele tiden?

Hun blev så ked for 3 timer siden af at der ikke kom nok mælk til hende så vi endte med at supplere med erstatning... Men vil jo gerne øge min produktion så hun kan nøjes med modermælken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får jeg øget mælkeproduktionen udover at lade hende sætte hele tiden?

Hun blev så ked for 3 timer siden af at der ikke kom nok mælk til hende så vi endte med at supplere med erstatning... Men vil jo gerne øge min produktion så hun kan nøjes med modermælken.

En pumpe er en rigtig god måde at øge produktionen på. Så malker du bare ud, når hun har spist og sover, så du er klar til hun er vågen igen, og du har dannet ny mælk. På den måde tilpasser mængden sig behovet, som du så kunstigt har forhøjet.

Jeg har sådan en håndpumpe 'Avent' og den er rigtig fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan får jeg øget mælkeproduktionen udover at lade hende sætte hele tiden?

Hun blev så ked for 3 timer siden af at der ikke kom nok mælk til hende så vi endte med at supplere med erstatning... Men vil jo gerne øge min produktion så hun kan nøjes med modermælken.

Enig med Amber.

Derudover kan du ligge hud mod hud med hende, det stimulerer produktionen.

Prøv at Google 'mælkebomben'. Det er sådan noget hjemmelavet müsli nærmest, som også øger mælken - og så smager det godt! Det hjalp så meget på mig sidste gang, at jeg var nødt til at stoppe med at spise det, fik alt for meget mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst lidt om mælkebomben, men ku ikke rigtig blive klog på om den virker.

Synes at vi har ligget meget hud og hud.

Må se at få malket noget mere ud :-) men netop bange for at pumpe ud, og hun så melder sig og vil have mere mælk.

Ja må lige skrue op for væskeindtag, og prøver at slappe af men er i så store smerter at det ødelægger alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der endelig bedring med mit ben :-) mit blod var ikke blevet så tyndt som sygehuset håbede så jeg skal have injektioner ihvertfald til og med fredag, og mine blodfortyndende piller er øget til ca. Dobbelt mængde.

Men jeg kan faktisk begynde at gå rundt p på krykker nu :-) har selv været i køkkenet og spise morgenmad i dag f.eks. Får stadig smerter i benet af at have det nedad men skal nu kun sidde 5-10 minutter med det oppe før det ikke er et problem mere :-) (har så også fået nogle dejlige stærkere piller, men når jeg ikke har dem aktivt i kroppen er der også fremskridt) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der endelig bedring med mit ben :-) mit blod var ikke blevet så tyndt som sygehuset håbede så jeg skal have injektioner ihvertfald til og med fredag, og mine blodfortyndende piller er øget til ca. Dobbelt mængde.

Men jeg kan faktisk begynde at gå rundt p på krykker nu :-) har selv været i køkkenet og spise morgenmad i dag f.eks. Får stadig smerter i benet af at have det nedad men skal nu kun sidde 5-10 minutter med det oppe før det ikke er et problem mere :-) (har så også fået nogle dejlige stærkere piller, men når jeg ikke har dem aktivt i kroppen er der også fremskridt) :-)

Hvor er det dejligt at høre, at der er bedring med benet, selvom jeg stadig synes, det lyder til at være rigtig hårdt :( Håber, det hurtigt fortsætter den rigtige vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der endelig bedring med mit ben :-) mit blod var ikke blevet så tyndt som sygehuset håbede så jeg skal have injektioner ihvertfald til og med fredag, og mine blodfortyndende piller er øget til ca. Dobbelt mængde.

Men jeg kan faktisk begynde at gå rundt p på krykker nu :-) har selv været i køkkenet og spise morgenmad i dag f.eks. Får stadig smerter i benet af at have det nedad men skal nu kun sidde 5-10 minutter med det oppe før det ikke er et problem mere :-) (har så også fået nogle dejlige stærkere piller, men når jeg ikke har dem aktivt i kroppen er der også fremskridt) :-)

Dejligt med fremgang!! Og god bedring fortsat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der endelig bedring med mit ben :-) mit blod var ikke blevet så tyndt som sygehuset håbede så jeg skal have injektioner ihvertfald til og med fredag, og mine blodfortyndende piller er øget til ca. Dobbelt mængde.

Men jeg kan faktisk begynde at gå rundt p på krykker nu :-) har selv været i køkkenet og spise morgenmad i dag f.eks. Får stadig smerter i benet af at have det nedad men skal nu kun sidde 5-10 minutter med det oppe før det ikke er et problem mere :-) (har så også fået nogle dejlige stærkere piller, men når jeg ikke har dem aktivt i kroppen er der også fremskridt) :-)

Dejligt med lidt bedring :) håber det fortsætter i den rigtige retning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med lidt bedring :) håber det fortsætter i den rigtige retning.

Er rigtig skønt og er blevet meget bedre i løbet af dagen :-) regner med at kunne klare mig uden krykker fra weekenden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel skal baby være for at bruge en skråstol? Tænker det er jo næsten samme hældning som en autostol som godt kan belaste ryggen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel skal baby være for at bruge en skråstol? Tænker det er jo næsten samme hældning som en autostol som godt kan belaste ryggen?

Kommer vidst an på hvor meget den ligger ned :-) vi har en som kan ligger helt ned så det er ca ligesom liften, og så senere kan hæves.... Den har hun ligget lidt i :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med stolen new born fra stokke, hvornår kan de sidde i den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare hørt at man generelt ikke skal have baby siddende for længe i skråstol. Samme grund som med autostol. Men ved ikke om der er forskel på stolene så nogle er bedre end andre, og ved faktisk heller ikke fra hvornår de kan være i den.. måske fra de kan holde deres eget hoved?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan sagtens sidde i en skråstol, der kan lægges godt ned, fra nyfødt. Men max omkring 20 min ad gangen, da den belaster ryggen. De bliver også nemt passive i skråstole, da de ikke kan bevæge sig og arbejde, som hvis de fx ligger på et tæppe på gulvet.

Her bruger vi bl.a. skråstolen, hvis Elvira er vågen, når vi spiser. Så sidder hun lige og følger lidt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt bruger jeg ikke skråstol, men derimod en sækkestol. Der er ubegrænset "sidde tid" og den hjælper baby med at mærke sin krop.

Derudover er det også langt bedre for baby bare at ligge på et tæppe eller dynen og kigge end at sidde i skråstolen.

Når det så er sagt, vil jeg også sige maks 20 min, hvis det er fordi man virkelig har brug for frie hænder eller lignende. Det er nemlig samme princip som autostol, som heller ikke er god for baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Freya har på en hel dag kun haft en lorteble og hun plejer at have skidt ved alle bleskift! Er lidt bekymret.

Godt vi skal til zoneterapi i dag som forhåbentlig sætter gang i hendes system, og ellers skal vi til lægen på fredag så der kan vi også få tjekket om der er noget i vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Freya har på en hel dag kun haft en lorteble og hun plejer at have skidt ved alle bleskift! Er lidt bekymret.

Godt vi skal til zoneterapi i dag som forhåbentlig sætter gang i hendes system, og ellers skal vi til lægen på fredag så der kan vi også få tjekket om der er noget i vejen.

Er hun 100% ammebarn?

For så må og kan der godt gå op til 14 dage imellem en lorteble..

Det er kun hvis hun før MME, at der skal være minimum en lorteble om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Freya har på en hel dag kun haft en lorteble og hun plejer at have skidt ved alle bleskift! Er lidt bekymret.

Godt vi skal til zoneterapi i dag som forhåbentlig sætter gang i hendes system, og ellers skal vi til lægen på fredag så der kan vi også få tjekket om der er noget i vejen.

Talte også lige med min SP om det samme igår. At der først er lort i hver ble, men at pludselig at der gå lang tid imellem. Og så på et tidspunkt finder det et mere 'normalt' og vedvarende leje.

Så er enig med Kami og vil sige absolut ingen grund til bekymring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er ren ammebarn ja. Så det er da rigtig rart at høre. Tak. Så er jeg ikke nær så bekymret igen...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede jeg også med SP om igår. Hun sagde også at når de bliver ca en måned kan der for nogle gå en hel uge mellem hver afføring og det er helt normalt, men hun sagde også rigtig mange bliver bekymrede fordi det pludselig skifter fra at være afføring ved hver skift, til næsten ingenting :) hvis ikke hun havde sagt det havde jeg helt sikkert også tænkt forstoppelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er ren ammebarn ja. Så det er da rigtig rart at høre. Tak. Så er jeg ikke nær så bekymret igen...:)

Ved min datter gik der en gang 10 dage uden lorte ble

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går nat og om formiddagen begyndte Elvira at hive efter vejret. Der var meget lyd på, og jeg gik bare helt i panik. Så vi kom lynhurtigt afsted til lægen og endte på børneafdelingen, der gerne ville have beholdt os natten over. Men da vi skulle til scanning i Aarhus med hendes hofte dagen efter, blev det lidt svært, så vi skulle bare blive til midt aften, så de kunne se, om hun fik samme anfald.

Det endte med, at de mener, det er reflux, og hun så lukker til i luftrøret, når der kommer mavesyre op. Så nu får hun Gaviscon, og det virker til, at det virker, for hun er meget mere rolig, og jeg er så lettet!!!! Har I hørt om eller oplevet tilsvarende?

Scanningen med hoften i dag gik godt, og der var intet at se. Så det var også dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går nat og om formiddagen begyndte Elvira at hive efter vejret. Der var meget lyd på, og jeg gik bare helt i panik. Så vi kom lynhurtigt afsted til lægen og endte på børneafdelingen, der gerne ville have beholdt os natten over. Men da vi skulle til scanning i Aarhus med hendes hofte dagen efter, blev det lidt svært, så vi skulle bare blive til midt aften, så de kunne se, om hun fik samme anfald.

Det endte med, at de mener, det er reflux, og hun så lukker til i luftrøret, når der kommer mavesyre op. Så nu får hun Gaviscon, og det virker til, at det virker, for hun er meget mere rolig, og jeg er så lettet!!!! Har I hørt om eller oplevet tilsvarende?

Scanningen med hoften i dag gik godt, og der var intet at se. Så det var også dejligt.

Puha, det lyder ikke sjovt!!

Jeg har en veninde, hvis datter har reflux. Tror dog ikke hun har haft anfald på den måde, men selve det at hun har reflux blev først konstateret, da hun var 4-5 mdr gammel og kun havde taget minimalt på og skrevet MEGET og ofte og stort set ik ville spise..

Anyway, ville blot sige, at til trods for en ordentlig forskrækkelse, er det godt, at I allerede har fået noget mod reflux nu.! Det sku vist også været ret så smertefuldt for de små :(

Godt at hoften er tip top :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. I nat ville junior have mad, ca kl. 00. Jeg lagde ham til brystet og han suttede også. Jeg faldt i søvn under amningen op til flere gange, men suttede lystigt. Han blev bare ved og ved. Kl 01.30 måtte jeg tage ham fra brystet, (havde prøvet tidligere flere gange, men han blev ked af det hurtigt) til sidst skal han dog.

Jeg lagde ham tilbage for at sove, men igen virkede han ikke mæt nok. Jeg måtte derfor give ham lidt af det jeg have pumpet ud.

Så faldt han til ro.

Lod mærke til under amningen, og stadig nu, mine bryster er helt bløde, ingen spændthed, virker tomme. Som om mælken er pist borte?

Til morgen valgte jeg så at pumpe lidt ud til ham fordi vi skulle på sygehuset, så hvis han nu blev mere sulten kunne jeg altid supplere. Det blev dog ikke nødvendigt, og da jeg malkede ud til ham fik jeg da alligevel 80 ml. Så mælk er der jo.

Betyder blødheden og at jeg faktisk ikke kan mærke jeg ammer, at mælken nu er løbet rigtig til? Kan jeg være sikker på han får det han skal have? Han laver synkelyde imellem, så jeg ved han får noget.

Har han måske bare et stort suttebehov, hvordan kan jeg vurdere det?

Ønsker da ikke han skal være så ked som i nat.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER