Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg tænker så meget på dig... ville gerne heg kunne hjælpe, med et eller andet. Du må endelig sige til - hvis der er noget.. en snak hvor man brokker sig, eller noget... :kram

Tak søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt at så små babyer ikke har en rytme endnu, men nu er jegnødt til at høre jer ad.

Arthur tager næsten hver eftermiddag en lang lur i barnevognen (4 timer og nogle gange mere. Han vågner sen eftermiddag og kommer ind. Herfra er han så vågen i rigtig lang tid, han kan godt blunde et kvarters tid i viklen eller i armene, men ellers er han vågen. Han sover igen mellem 21-23 og kan godt tage et stræk på 2-3 timer, men derfra er han vågen cirka hver time (+/-). Omkring kl 5-6 vil han ikke sove mere.

SP siger det er ok han er vågen så længe hvis han ikke er ked af det, men det er han jo. Han er tydeligt træt men vil bare ikke sove.

Har lige prøvet at putte ham i barnevognen nu her kl 8. Det holdt præcis en halv time og han har været ked siden.

Er det simpelthen bare sådan det skal være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor har vi været oppe mange gange i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius har grædt 1 time og 40 min i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for dårlige nætter alle steder  :kram

Vores var heller ikke ligefrem god. Jeg ammede kl 24, 02, 04 og så synes C der skulle være fest fra 5-6 og var så alligevel klar til at stå op 6.30  :zzz

Der fik jeg heldigvis M til at tage hende så jeg sov til kl 8.. 

 

Lige siden ammestrejken har jeg ammet stort set hver 2. time om natten, det må altså godt stoppe igen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke meningen at en baby skal være ked en stor del af sin vågne tid - nej!!!

Det er normalt at en baby de første måneder har forholdsvis korte søvn-perioder, og at baby vågner ofte. Især hvis han så tager et godt langt stræk - omend upraktisk at det er om dagen og ikke natten. Men nej, det er ikke normalt at en baby skal være ked hele tiden!

Hvis jeg må tillade mig at bruge Aron som eksempel - han var indenfor normalen omend en ked en af slagsen. Men han var ofte vågen af 2 timer af gangen, og sov så uroligt i en time. Om natten sov han fra 19-6 med maaaange opvågninger fra 3-6, men havde som regel et godt søvnstræk fra 19-2

Når han var på arm, så var han fint tilfreds, men hvis han lå på maven blev han hysterisk, og jeg kunne da vove på at lægge han fra mig. Men når han var vågen og på arm, så var han glad.

Det er indenfor normalen, så at sige. At jeg var oppe hvert 10. Minut mindst fra kl 2 - 6 var ikke meningen, men dog sådan nogle babyer er. Men sådan må det ikke være hele døgnet!

Altså det er jo fedt han tager det der lange stræk, men jeg ved ikke om det kan påvirke resten af hans søvnrytme?

Han har så mange små hyppige måltider (mistænker refluks), og så vågner han jo hele tiden og vil have mad. Hvis han har sovet 15 min opfører han sig som om han skal dø af sult, selvom han endda er faldet i søvn ved brystet.

Det er bare mit indtryk at der er lidt mere "rytme" og balance i de søvnstræk hos andre babyer. Altså nogle dage får hhanjo reelt kun en lur :unsure og ja den er lang, men er det optimalt???

Jeg synes heller ikke det kan være rigtig han er så ked af det. Jeg er løbet tør for ideer og det samme er SP, min læge siger at det bare er kolik/refluks og vi skal give gaviscon og vente på han vokser fra det - ikke fedt når ens barn skriger (af smerte?)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo fedt han tager det der lange stræk, men jeg ved ikke om det kan påvirke resten af hans søvnrytme?

Han har så mange små hyppige måltider (mistænker refluks), og så vågner han jo hele tiden og vil have mad. Hvis han har sovet 15 min opfører han sig som om han skal dø af sult, selvom han endda er faldet i søvn ved brystet.

Det er bare mit indtryk at der er lidt mere "rytme" og balance i de søvnstræk hos andre babyer. Altså nogle dage får hhanjo reelt kun en lur :unsure og ja den er lang, men er det optimalt???

Jeg synes heller ikke det kan være rigtig han er så ked af det. Jeg er løbet tør for ideer og det samme er SP, min læge siger at det bare er kolik/refluks og vi skal give gaviscon og vente på han vokser fra det - ikke fedt når ens barn skriger (af smerte?)...

Åh det et altså bare så hårdt for jer :kram2

Hvis i mistænker refluks, kunne det så ikke være en mulighed at prøve nexium hvis gaviscon ikk rigtig virker? Her har nexium i hvert fald haft rigtig god effekt på Naya! (Sammen med kiropraktor og kst, men der har i jo også været) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, nu skriver du at han falder i søvn ved brystet...

Vi bøvlede rigtig meget med Aksels lure, da han var baby (kan dog ikke huske hvor spæd/lille han var). Jeg fik et fantastisk råd fra en mor, som vendte op og ned på det. Måske du kan bruge det?

Aksel faldt altid i søvn ved brystet. Det betød reelt set at han powernappede hver gang han fik mad (hveranden time), og derfor var han frisk, når han vågnede, når jeg forsøgte at lægge ham og sov derfor ikke de lange stræk og blev dermed sur og overtræt eftermiddag/aften. Jeg begyndte at holde ham vågen (og det var svært i starten) ved brystet, og det at han ikke powernappede, gjorde at han blev nemmere at lægge til lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det et altså bare så hårdt for jer :kram2

Hvis i mistænker refluks, kunne det så ikke være en mulighed at prøve nexium hvis gaviscon ikk rigtig virker? Her har nexium i hvert fald haft rigtig god effekt på Naya! (Sammen med kiropraktor og kst, men der har i jo også været) :)

Jeg tænker også nexium nok er det der skal til, hvis det er refluks. Den ene dag tænker jeg at det ikke er "slemt nok" til at medicinere det, og næste dag er jeg parat til at ringe til akutmodtagelsen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, nu skriver du at han falder i søvn ved brystet...

Vi bøvlede rigtig meget med Aksels lure, da han var baby (kan dog ikke huske hvor spæd/lille han var). Jeg fik et fantastisk råd fra en mor, som vendte op og ned på det. Måske du kan bruge det?

Aksel faldt altid i søvn ved brystet. Det betød reelt set at han powernappede hver gang han fik mad (hveranden time), og derfor var han frisk, når han vågnede, når jeg forsøgte at lægge ham og sov derfor ikke de lange stræk og blev dermed sur og overtræt eftermiddag/aften. Jeg begyndte at holde ham vågen (og det var svært i starten) ved brystet, og det at han ikke powernappede, gjorde at han blev nemmere at lægge til lur

Det er langt fra altid han falder i søvn ved brystet, oftest begynder han at skrige og slå på brystet i stedet for :( og det gør også jeg mistænker refluks, for han har mange små måltider når han er vågen. Jeg er ret sikker på han spiser for at lindre, og så bliver han sur/ked af det fordi det alligevel gør ondt :(

Om natten lader jeg ham gøre det når jeg har held med det, for så kan jeg oftest lægge ham når han er i dyb søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også nexium nok er det der skal til, hvis det er refluks. Den ene dag tænker jeg at det ikke er "slemt nok" til at medicinere det, og næste dag er jeg parat til at ringe til akutmodtagelsen :unsure

Jeg havde det lige sådan da vi stod i det. Jeg havde det elendigt med at skulle give min baby medicin, og jeg tænkte også flere gange at "så slemt er det heller ikk" indtil næste gang hun skreg og græd utrøsteligt. Men da jeg så effekten af medicinen var jeg ikk i tvivl om at det trods alt er bedre at give hende det, end at hun skal være så ulykkelig.

Og hvis ikk det har en effekt efter 2 uger stopper man bare igen, så det er ikk noget man bliver ved med at give hvis det ikk virker efter et par uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, nu skriver du at han falder i søvn ved brystet...

Vi bøvlede rigtig meget med Aksels lure, da han var baby (kan dog ikke huske hvor spæd/lille han var). Jeg fik et fantastisk råd fra en mor, som vendte op og ned på det. Måske du kan bruge det?

Aksel faldt altid i søvn ved brystet. Det betød reelt set at han powernappede hver gang han fik mad (hveranden time), og derfor var han frisk, når han vågnede, når jeg forsøgte at lægge ham og sov derfor ikke de lange stræk og blev dermed sur og overtræt eftermiddag/aften. Jeg begyndte at holde ham vågen (og det var svært i starten) ved brystet, og det at han ikke powernappede, gjorde at han blev nemmere at lægge til lur

Enig!

Min lille fis kan man på ingen tænkelig måde rykke på når han sover! Så falder han i søvn ved amning, så må jeg enten sidde med ham der ellers for han bare ingen lur!

Jeg holder ham derfor vågen under amning og putter ham straks efter, altid i sin lift (indendøre eller udenfor - det skifter lidt). Hvis han har brug for det (men ikke automatisk!) så vipper jeg liften/barnevognen. Kun lige til han lukker øjnene. Så sætter jeg den fra mig. Tit slår han lige øjenene op, men der kan jeg tit bare lige skubbe sutten ind igen ellers vipper jeg igen.

Det er desuden afgørende for Nohr at han bliver puttet i mellem 60 og 90 minutter efter sidste lur. Uanset om han ser træt ud eller ej. Vi har været ude for mange gange, at han kun holder 30 minutter og så er det selvfølgelig ok. Men aldrig mere end 90!

Jeg ammer mange gange! Amning er ikke kun mad! Det er også trøst og også smertelindrende. Viser han tegn, så am. Kig ikke på klokken.

Jeg håber snart det bliver bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er langt fra altid han falder i søvn ved brystet, oftest begynder han at skrige og slå på brystet i stedet for :( og det gør også jeg mistænker refluks, for han har mange små måltider når han er vågen. Jeg er ret sikker på han spiser for at lindre, og så bliver han sur/ked af det fordi det alligevel gør ondt :(

Om natten lader jeg ham gøre det når jeg har held med det, for så kan jeg oftest lægge ham når han er i dyb søvn.

Hmmm øv, så lige et lille bitte håb om noget du kunne afprøve/ændre :( men nej, det lyder ikke til at være det. Om natten faldt han for øvrigt bare i søvn ved brystet. Det var kun om dagen at det var et issue.

Jeg aner intet om refleks, men det lyder på de andre som om det er en mulighed og at I måske skal prøve med det andet medicin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det lige sådan da vi stod i det. Jeg havde det elendigt med at skulle give min baby medicin, og jeg tænkte også flere gange at "så slemt er det heller ikk" indtil næste gang hun skreg og græd utrøsteligt. Men da jeg så effekten af medicinen var jeg ikk i tvivl om at det trods alt er bedre at give hende det, end at hun skal være så ulykkelig.

Og hvis ikk det har en effekt efter 2 uger stopper man bare igen, så det er ikk noget man bliver ved med at give hvis det ikk virker efter et par uger :)

Kæmpe :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, det betyder altså rigtig meget at I vil tage jer tid til at hjælpe!

Hvis det er refluks, ville han så godt kunne tage de der lange lure i barnevognen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, det betyder altså rigtig meget at I vil tage jer tid til at hjælpe!

Hvis det er refluks, ville han så godt kunne tage de der lange lure i barnevognen?

Tja, hvis han er død-udmattet, tænker jeg godt det kan lade sig gøre. Eller er det måske i direkte sammenhæng med når I giver ham gaviscon at han sover?

Prøv nexium af. Det er altså ret harmløst. Min læge udskrev det pr telefon efter en god snak og en aftale om at følge op efter en lille uge. Jeg mærkede straks forskel på Arthurs trivsel; han blev ikke længere så "overrasket" inden han blev ked af det, men det har taget længere tid at få ham stabil, sådan at jeg kan læse hans signaler de fleste gange. Jeg tror grøden har været det der manglede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, hvis han er død-udmattet, tænker jeg godt det kan lade sig gøre. Eller er det måske i direkte sammenhæng med når I giver ham gaviscon at han sover?

Prøv nexium af. Det er altså ret harmløst. Min læge udskrev det pr telefon efter en god snak og en aftale om at følge op efter en lille uge. Jeg mærkede straks forskel på Arthurs trivsel; han blev ikke længere så "overrasket" inden han blev ked af det, men det har taget længere tid at få ham stabil, sådan at jeg kan læse hans signaler de fleste gange. Jeg tror grøden har været det der manglede.

Jeg synes ikke der er en sammenhæng... Prøvede at putte ham i barnevognen ved 10tiden og han sov 3,5 time. Håbede så jeg kunne putte ham igen her til eftermiddag, men han skreg efter en halv time og jeg måtte tage ham ind. Han har været bundulykkelig lige siden, pt vandrer jeg frem og tilbage i stuen med ham i viklen. Han græder så snart jeg står stille, og jeg ved det er et spørgsmål om tid før han får det for varmt og græder. Aaargh.

Min læge aner virkelig ingenting omkring det her, men jeg må ringe igen mandag. Så må han jo give mig en henvisning til nogen der har forstand på det, om ikke andet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor jeg tror, at min baby er plaget af en tand :( (Og/eller et tigerspring :chin:)

Jeg er træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, det betyder altså rigtig meget at I vil tage jer tid til at hjælpe!

Hvis det er refluks, ville han så godt kunne tage de der lange lure i barnevognen?

Naya har sagtens kunne tage nogen gode lure indimellem, også før vi startede på nexium. Ved hende var det værst om eftermiddagen og aftenen, hvor hun skreg mere eller mindre konstant. Hun havde også nogen ture i løbet af dagen, men aftenerne var klart værst. Det kan være meget forskelligt hvordan børn med refluks reagerer, og derfor kan det også være svært at regne ud at det er det, fordi nogen børn sover okay, men ikk rigtig vil spise, andre sover elendigt og vil spise konstant, og andre reagerer på en 3. 4. Eller 5. Måde. Så der er stor forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er en sammenhæng... Prøvede at putte ham i barnevognen ved 10tiden og han sov 3,5 time. Håbede så jeg kunne putte ham igen her til eftermiddag, men han skreg efter en halv time og jeg måtte tage ham ind. Han har været bundulykkelig lige siden, pt vandrer jeg frem og tilbage i stuen med ham i viklen. Han græder så snart jeg står stille, og jeg ved det er et spørgsmål om tid før han får det for varmt og græder. Aaargh.

Min læge aner virkelig ingenting omkring det her, men jeg må ringe igen mandag. Så må han jo give mig en henvisning til nogen der har forstand på det, om ikke andet!

Sover han på ryggen eller på siden?

Naya sover altid på siden - så sover hun simpelthen bedst. Også selvom det er imod anbefalingerne :rolleyes Men jeg har i hvert fald altid lagt hende på siden når hun sover (skiftevis på højre og venstre side). Hun sover rigtig dårligt på ryggen, og om det er pga refluks eller andet ved jeg ikk, men måske det var en mulighed, hvis ikk i allerede har prøvet det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd da i var til KST gjorde de så noget mod refluks? fordi vi døjede meget med det men hun løsnede den muskel der er ved maveåbningen (tror jeg det var) over 2 gange og næsten alle hans symptomer på det forsvandt.

Kæmpe kram og for søren du gør det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay M har for første gang godtaget at få mm i sutteflaske :yay og manden fik endda givet ham 130 ml!

Manden kommenterede på, at så kunne jeg jo snart komme ud og hygge med nogle veninder uden at tænke på, at jeg skulle hjem og amme lige pludselig. Min første tanke var, at jeg kunne prøve at sove en hel nat uden amning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge appen er Astrid i gang med de sidste 12 dage af den 4. tiger. Så dårligt som hun sover, er jeg tilbøjelig til at give appen ret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd da i var til KST gjorde de så noget mod refluks? fordi vi døjede meget med det men hun løsnede den muskel der er ved maveåbningen (tror jeg det var) over 2 gange og næsten alle hans symptomer på det forsvandt.

Kæmpe kram og for søren du gør det godt.

Nej det gjorde hun ikke, men på det tidspunkt anede jeg ikke der var noget der hed refluks. Hvor henne bor du og hvem brugte du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover han på ryggen eller på siden?

Naya sover altid på siden - så sover hun simpelthen bedst. Også selvom det er imod anbefalingerne :rolleyes Men jeg har i hvert fald altid lagt hende på siden når hun sover (skiftevis på højre og venstre side). Hun sover rigtig dårligt på ryggen, og om det er pga refluks eller andet ved jeg ikk, men måske det var en mulighed, hvis ikk i allerede har prøvet det? :)

Her er det også værst eftermiddag og aften.

Jeg tør ikke rigtigt lade ham sove på siden - er vildt bange for han triller om på maven og bliver kvalt :unsure

Jeg tror jeg bil prøve om han kan sove bedre, hvis han ligger hos mig i nat - hvis det altså kan lade sig gøre uden han sveder helt vildt.

Han bliver som regel ked af det når jeg lægger ham ned, medmindre han sover tungt.

I nat vågnede jeg ved at han havde gylpet rigtig meget og hans dyne var blevet helt våd, stakkels lille mand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.