Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Alting er absolut ikke rosenrødt hos os, men jeres udfordring handler jo (så vidt jeg ved?) kun om putning, og så er det lidt noget andet :)

 

Korrekt. Men alligevel dejligt at kunne trække lidt på andres erfaringer og tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

C har sørme sovet godt i nat. Sov fra 20:00 til ca 04:15 hvor jeg måtte tag ham op og give mad. Han lå alt for uroligt.

Han sov så videre til 07:10

Dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om at børn bare skal have lov at sove, ik? Astrid har snart sovet 13 timer :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om at børn bare skal have lov at sove, ik? Astrid har snart sovet 13 timer :blink

Wow

Det var sgu længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow

Det var sgu længe

Ja! Har været inde og tjekke flere gange. Hun er i live ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om at børn bare skal have lov at sove, ik? Astrid har snart sovet 13 timer :blink

Jo :)

J sover gerne omkring 12 timer hver nat - afbrudt af mad naturligvis ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo :)

J sover gerne omkring 12 timer hver nat - afbrudt af mad naturligvis ☺️

Jeg har kun givet sut 5-6 gange men hun har ikke været vågen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun givet sut 5-6 gange men hun har ikke været vågen.

Det lyder vildt. Altså normalt er jeg 100% på at man ikke vækker en baby, men tror nu altså nok jeg havde gjort det i sådan en situation.

Men det kommer jo også an på barnet. Herhjemme får Mikkel stadig mad min. 2 gange i løbet af en nat, så det ville virkelig være længe for ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh du godeste... Hvor skønt er det lige, når det eneste sted ens baby sover ordentlig er i barnevognen, men så pludselig beslutter sig for at den ikke duer længere?! Aaaaaarghhhhhhhhh jeg har brug for kaffe mand!

Pludselig skriger han de første 10-15 min, men falder så til ro, for så at vågne og skrige når den står stille. Hidtil er han stoppet med at græde i det sekund han blev lagt i liften, og har ikke reageret på at barnevognen stoppede med at trille. What to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om at børn bare skal have lov at sove, ik? Astrid har snart sovet 13 timer :blink

 

Jeg ville lade hende sove, hvis du ikke er bekymret for hende :) Adrian lavede samme trick natten til i går og endte med næsten at sove 14 timer, dog afbrudt af en enkelt gang mad. Det eneste der skete ved det var, at hele hans rytme blev rykket, men sådan er det jo :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh du godeste... Hvor skønt er det lige, når det eneste sted ens baby sover ordentlig er i barnevognen, men så pludselig beslutter sig for at den ikke duer længere?! Aaaaaarghhhhhhhhh jeg har brug for kaffe mand!

Pludselig skriger han de første 10-15 min, men falder så til ro, for så at vågne og skrige når den står stille. Hidtil er han stoppet med at græde i det sekund han blev lagt i liften, og har ikke reageret på at barnevognen stoppede med at trille. What to do?

Accepter at det er sådan lige nu og gør det nemt for dig selv! Måske vil han vippes nærmest konstant? Så tag barnevognen ind i stuen/liften på beneneog vip/i viklen med ham. Eller måske er nærhed løsningen? Viklen/lig på din mave og sove/lig sammen i dobbeltsengen?

Dårlig vane? Det synes jeg bestemt ikke! Fordel: du undgår at blive vanvittig OG han oplever at du hører hans behov.

Dette går også over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader hende sove. Tænker at det er en reaktion ovenpå influenza og dåb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første nat uden mad gik ok. Han vågnede 23.30 og ville gerne have sin flaske, men han fik lov at sove mellem os, fik lidt vand og sov egentlig ok. Jeg gav sut en del gange,

Men alt i alt var det helt ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus forsøger at knække kravlekoden sæt lige farten ned supermand mor kan ikke følge med :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus forsøger at knække kravlekoden sæt lige farten ned supermand mor kan ikke følge med :wub

Hold op hvor vildt.

Drengen er jo stadig lille baby ;-)

Han har godt nok travlt.

Hvad gør han ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor vildt.

Drengen er jo stadig lille baby ;-)

Han har godt nok travlt.

Hvad gør han ?

Han er generelt vild og har altid haft travlt :wub

Han stille sig op i kravlestilling og står og vugger..

Længere er han så ikke kommet udover at gå på næsen et par gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby skal åbenbart ikke sove i dag :rolleyes

Og jeg har altså ting, jeg skal ordne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr prøver og prøver at vende rundt, men har altså ikke heldet med sig! Men er det ikke også første fra 5 måneder eller deromkring at man begynder at forvente at de kan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Accepter at det er sådan lige nu og gør det nemt for dig selv! Måske vil han vippes nærmest konstant? Så tag barnevognen ind i stuen/liften på beneneog vip/i viklen med ham. Eller måske er nærhed løsningen? Viklen/lig på din mave og sove/lig sammen i dobbeltsengen?

Dårlig vane? Det synes jeg bestemt ikke! Fordel: du undgår at blive vanvittig OG han oplever at du hører hans behov.

Dette går også over :kram2

Håber du har ret :kram2

Vi kan desværre ikke tage ham ind i barnevognen, han skal være helt pakket ind og så dør han af varme. Jeg bruger viklen rigtig meget, men han græder hvis jeg står stille, så det er ikke meget jeg får slappet af med den løsning. Den er dog guld værd når jeg skal gøre rent eller lave maf fx. Han kan kun sidde i den i en halv times tid, så sveder han og vil ud af den. Ikke nemt at have en tyk lille svedebaby :rolleyes

Det er ikke fordi jeg ikke vil give ham den tryghed han har brug for (han har helt sikkert et mega stort tryghedsbehov!), men det eneste tidspunkt jeg kan sove/ikke gå rundt og danse med ham på armen er når han sover om natten (hvilket ikke er meget) og når han sover i barnevognen, derfor vil jeg VIRKELIG gerne have det til at fungere.

Min kæreste gik en tur mere med ham og så faldt han i søvn og sover stadig, så håber det bare lige var et par enkelte tilfælde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du har ret :kram2

Vi kan desværre ikke tage ham ind i barnevognen, han skal være helt pakket ind og så dør han af varme. Jeg bruger viklen rigtig meget, men han græder hvis jeg står stille, så det er ikke meget jeg får slappet af med den løsning. Den er dog guld værd når jeg skal gøre rent eller lave maf fx. Han kan kun sidde i den i en halv times tid, så sveder han og vil ud af den. Ikke nemt at have en tyk lille svedebaby :rolleyes

Det er ikke fordi jeg ikke vil give ham den tryghed han har brug for (han har helt sikkert et mega stort tryghedsbehov!), men det eneste tidspunkt jeg kan sove/ikke gå rundt og danse med ham på armen er når han sover om natten (hvilket ikke er meget) og når han sover i barnevognen, derfor vil jeg VIRKELIG gerne have det til at fungere.

Min kæreste gik en tur mere med ham og så faldt han i søvn og sover stadig, så håber det bare lige var et par enkelte tilfælde!

Tro mig, jeg har været der!

Jeg forstår godt at du vil have barnevognen til at fungere :) Jeg har bare været hende der har vippet barnevogn i timevis i øsregn, snestorm og det hele! Og det bliver man både iskold af og skør i hovedet af! Derfor har jeg med Nohr lagt ham i liften og vippet ham indenfor. Så kan man desværre ikke sove, men man kan se tv, strikke og spise trøste chokolade :P

Vi er hoppet helt ud af strækviklen nu. Både Nohr og jeg er meget varme mennesker. Fastviklen sveder vi ikke i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er generelt vild og har altid haft travlt :wub

Han stille sig op i kravlestilling og står og vugger..

Længere er han så ikke kommet udover at gå på næsen et par gange :)

Hvor er det vildt han allerede kan det.

Ville bare ønske at C bare gad at sidde.

Der går desværre nok lang tid for den lille fyr vil stå op HELE tiden.

Grrrr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ender med at jeg får en dreng der kan gå før han ka sidde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid vågnede kl 10.50 - 14 timer og 20 minutter efter hun faldt i søvn i går :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid vågnede kl 10.50 - 14 timer og 20 minutter efter hun faldt i søvn i går :blink

Ha ha det er altså helt crazy :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig, jeg har været der!

Jeg forstår godt at du vil have barnevognen til at fungere :) Jeg har bare været hende der har vippet barnevogn i timevis i øsregn, snestorm og det hele! Og det bliver man både iskold af og skør i hovedet af! Derfor har jeg med Nohr lagt ham i liften og vippet ham indenfor. Så kan man desværre ikke sove, men man kan se tv, strikke og spise trøste chokolade :P

Vi er hoppet helt ud af strækviklen nu. Både Nohr og jeg er meget varme mennesker. Fastviklen sveder vi ikke i ;)

Hvornår gik du over til fastvikle? Og hvilken str og materiale har du?

Må lige se om jeg kan finde en måde hvor han vil ligge i liften uden at han er pakket ind i dyne osv. Og ellers håber jeg virkelig han hurtigt kommer i tanke om hvor deeejlig barnevognen er at sove i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.