Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Astrid vågnede kl 10.50 - 14 timer og 20 minutter efter hun faldt i søvn i går :blink

Wow :D

Er moren så også udhvilet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det vildt han allerede kan det.

Ville bare ønske at C bare gad at sidde.

Der går desværre nok lang tid for den lille fyr vil stå op HELE tiden.

Grrrr

Markus kan ikke sidde uden støtte :)

De små udvikler sig jo forskelligt det kan jeg se bare i min mødregruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid vågnede kl 10.50 - 14 timer og 20 minutter efter hun faldt i søvn i går :blink

Hvad dælen får hun at spise :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil sover lur på tredje time nu - typisk når vi skal noget.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt han allerede kan det.

Ville bare ønske at C bare gad at sidde.

Der går desværre nok lang tid for den lille fyr vil stå op HELE tiden.

Grrrr

 

Da jeg var til fys i fredags sagde hun, at babyer altså ikke skal kunne sidde endnu. Det er deres rygmuskulatur slet ikke udviklet nok til - for de flestes vedkommende :) Og det sagde hun også om min baby, selvom hun var meget imponeret over, hvor stærk han er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til fys i fredags sagde hun, at babyer altså ikke skal kunne sidde endnu. Det er deres rygmuskulatur slet ikke udviklet nok til - for de flestes vedkommende :) Og det sagde hun også om min baby, selvom hun var meget imponeret over, hvor stærk han er :)

Nå det er godt at høre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det er godt at høre :-)

 

Jeps :) Og det med at kravle sagde hun først er normalt fra ca. 8-9 måneders alderen. Der er bare nogle, der er hurtigt ude :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, hvor vildt gnd!!! Hvis Herman får problemer med søvnen på et tidspunkt så kommer vi altså forbi til undervisning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fuldstændig crazy! Nej moderen er ikke udhvilet. Hun er syg og har været vågen siden kl 7 - hvor Astrid gjorde tegn til at vågne. Siden har jeg siddet og ventet. Typisk ;) Astrid får nan sensilac, men tror det er en reaktion ovenpå sygdom og dåb. Hun er ligesom mig, kan indhente det forsømte ^_^ Nu sovet hun igen. Hun faldt i søvn 1 time og 40 minutter efter hun vågnede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår gik du over til fastvikle? Og hvilken str og materiale har du?

Må lige se om jeg kan finde en måde hvor han vil ligge i liften uden at han er pakket ind i dyne osv. Og ellers håber jeg virkelig han hurtigt kommer i tanke om hvor deeejlig barnevognen er at sove i!

Hmm... jeg har ikke brugt strækviklen i 3 ugers tid nu. Så da han var 10 uger. Men jeg kunne sagtens være skiftet før!

Jeg har str 6, jeg er ret tyk, så jeg har ikke så lange haler ;) Jeg har en i ren bomuld og en i bomuld/silke. De er begge fine, der er jo kun eet lag :)

Nohr knuselsker sin barnevogn nu. Det tog ham 10 uger! Nu sover han langt bedst derude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg har ikke brugt strækviklen i 3 ugers tid nu. Så da han var 10 uger. Men jeg kunne sagtens være skiftet før!

Jeg har str 6, jeg er ret tyk, så jeg har ikke så lange haler ;) Jeg har en i ren bomuld og en i bomuld/silke. De er begge fine, der er jo kun eet lag :)

Nohr knuselsker sin barnevogn nu. Det tog ham 10 uger! Nu sover han langt bedst derude!

Jeg har kun en strækvikle. Hvad siger I at fordelen er ved den anden? bortset fra varmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er jeg bare ikke fan af bæ på uldbodyer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er jeg bare ikke fan af bæ på uldbodyer <_<

Jeg fik lort af ved at skylle overskydende lort af med koldt vand og derefter smøre pletten ind i opvaskemiddel. Jeg lagde det i blød i koldt vand i et par timer/natten over og vaskede det som jeg plejer. Og væk var pletten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er simpelthen ikke Nohr i dag :( Han skriger virkelig meget :(

Hans klokken 11 lur er normalt 45 minutter, i dag sov han 3 timer og 50 minutter, hvor han vågnede hver halve time i et skrig, fik sutten og sov igen.

Jeg gad nok vide hvad der stikker ham! Mest af alt håber jeg bare at det er væk i morgen. Eller i nat allerhelst, vi sov nemlig ikke rigtig natten til i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er simpelthen ikke Nohr i dag :( Han skriger virkelig meget :(

Hans klokken 11 lur er normalt 45 minutter, i dag sov han 3 timer og 50 minutter, hvor han vågnede hver halve time i et skrig, fik sutten og sov igen.

Jeg gad nok vide hvad der stikker ham! Mest af alt håber jeg bare at det er væk i morgen. Eller i nat allerhelst, vi sov nemlig ikke rigtig natten til i dag.

Krydser fingre :kiss også for bedre nat her - men her var det vist selvforskyldt - skodmor havde ikke opdaget, at baby havde tisset igennem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun en strækvikle. Hvad siger I at fordelen er ved den anden? bortset fra varmen?

En fastvikle giver bedre støtte når barnet bliver tungere og så er der mulighed for at binde både på hofte og på ryg senere når barnet bliver mere stabilt i kroppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nohr er simpelthen ikke Nohr i dag :( Han skriger virkelig meget :(

Hans klokken 11 lur er normalt 45 minutter, i dag sov han 3 timer og 50 minutter, hvor han vågnede hver halve time i et skrig, fik sutten og sov igen.

Jeg gad nok vide hvad der stikker ham! Mest af alt håber jeg bare at det er væk i morgen. Eller i nat allerhelst, vi sov nemlig ikke rigtig natten til i dag.

:( lille mand. Håber i nat og imorgen er bedre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre :kiss også for bedre nat her - men her var det vist selvforskyldt - skodmor havde ikke opdaget, at baby havde tisset igennem :rolleyes

Har du også en stortisser? Jeg overvejer at købe str 4 bleer kun til natten, men det virker også så voldsomt!

Vores dårlige nat var vidst også selvforskyldt! Jon skulle møde monster tidligt, så for at slippe for at løbe mellem værelserne tog jeg William ind i soveværelset. Men når han sover i dobbeltsengen, tør jeg ikke lade Nohr sove der. Så jeg smed Nohr i tremmesengen efter hver amning, som resulterede i at han lå vågen en halv time efter hver amning ooooog vågnede meget oftere end normalt, så jeg vel ammede 6 gange efterfulgt af en halv time med urolig baby. Mor er træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lort af ved at skylle overskydende lort af med koldt vand og derefter smøre pletten ind i opvaskemiddel. Jeg lagde det i blød i koldt vand i et par timer/natten over og vaskede det som jeg plejer. Og væk var pletten :)

Samme her, og hvis det er på en hvid/lys body kan man blege den i solen hvis der stadig er en plet - hvis solen altså viser sig igen nogensinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( lille mand. Håber i nat og imorgen er bedre :kiss

Ja han er godt nok søle i dag :( Han var alt for træt til at spise inden han skulle sove, så jeg måtte putte en grædende sulten baby :( Nu vågnede han så lige af sult (efter 20 minutters søvn), er blevet ammet og sover nu igen.

Jeg synes ikke det tegner alt for godt <_<

Edit: og han sov så i 10 minutter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg har ikke brugt strækviklen i 3 ugers tid nu. Så da han var 10 uger. Men jeg kunne sagtens være skiftet før!

Jeg har str 6, jeg er ret tyk, så jeg har ikke så lange haler ;) Jeg har en i ren bomuld og en i bomuld/silke. De er begge fine, der er jo kun eet lag :)

Nohr knuselsker sin barnevogn nu. Det tog ham 10 uger! Nu sover han langt bedst derude!

Giver den støtte nok når det er bomuld og bomuld/silke? Har jo en tyk unge der i en alder af tre uger allerede vejer 4300 (fødselsvægt 3350).

Jeg havde tænkt jeg skulle have str 6 også. Er 170 og vejer 56 (når jrg altså ikke lige har været gravid :rolleyes ), men den bliver måske lidt for lang så? Jeg ville gerne kunne bruge den til ryg også til den tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver den støtte nok når det er bomuld og bomuld/silke? Har jo en tyk unge der i en alder af tre uger allerede vejer 4300 (fødselsvægt 3350).

Jeg havde tænkt jeg skulle have str 6 også. Er 170 og vejer 56 (når jrg altså ikke lige har været gravid :rolleyes ), men den bliver måske lidt for lang så? Jeg ville gerne kunne bruge den til ryg også til den tid

Ork ja! Nohr har rundet 7 kg ;)

Jeg tror din basisstørrelse er 5. Men det udelukker jo ikke en 6er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fastvikle giver bedre støtte når barnet bliver tungere og så er der mulighed for at binde både på hofte og på ryg senere når barnet bliver mere stabilt i kroppen

 

tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork ja! Nohr har rundet 7 kg ;)

Jeg tror din basisstørrelse er 5. Men det udelukker jo ikke en 6er ;)

Jaaa men hvis den også skal holde mere end et par måneder :D

5 vil ikke være for kort til rygbæring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa men hvis den også skal holde mere end et par måneder :D

5 vil ikke være for kort til rygbæring?

Haha, jeg tror sagtens den kan holde længe! Den har vidst en gsm på 230, hvor den jeg har i ren bomuld har på 280 så den er jo stærkere, men altså.

Der er jo forskellige rygbindinger, og jeg er jo ikke nået dertil endnu. Men jeg tror sagtens du kan binde med en 5er på ryggen også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.