Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hver 6. time / 4 gange i døgnet

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor tit er det man må give Panodil?

Flydende eller stikpiller? De gange Albert har været syg og haft brug for panodil har vi altid kun kunne give stikpillerne (han kastede altid op af det flydende <_<) og vejer de under 10kg må de kun få hvern8. time/3 gange i døgnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flydende eller stikpiller? De gange Albert har været syg og haft brug for panodil har vi altid kun kunne give stikpillerne (han kastede altid op af det flydende <_<) og vejer de under 10kg må de kun få hvern8. time/3 gange i døgnet..

Flydende og hun vejer kun 7,7 cirkus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flydende og hun vejer kun 7,7 cirkus

Så er der jo no probs med 4 gange :) Krydser for at hun snart er frisk :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der jo no probs med 4 gange :) Krydser for at hun snart er frisk :goodluck

Hun får et 'skud' og så håber vi på snarlig bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor det her aftenshow bare dræner mig fuldstændigt!

Han græder så meget han næsten ikke kan trække vejret og har lige brækket sig ud på gulvet :( det er så synd for min lille mand, og jeg føler slet ikke vi kan hjælpe ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor det her aftenshow bare dræner mig fuldstændigt!

Han græder så meget han næsten ikke kan trække vejret og har lige brækket sig ud på gulvet :( det er så synd for min lille mand, og jeg føler slet ikke vi kan hjælpe ham :(

Åh hvor er det ikke sjovt :(

Kæmpe :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara faldt i søvn allerede omkring kl 20 i dag, så er liiiidt spændt på natten. Orker ikke rigtigt skulle op allerede kl 5 måske 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara faldt i søvn allerede omkring kl 20 i dag, så er liiiidt spændt på natten. Orker ikke rigtigt skulle op allerede kl 5 måske

Vi har gerne nat i 12 timer - fra kl 18:30-19 til omkring kl 6:30-7 ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor det her aftenshow bare dræner mig fuldstændigt!

Han græder så meget han næsten ikke kan trække vejret og har lige brækket sig ud på gulvet :( det er så synd for min lille mand, og jeg føler slet ikke vi kan hjælpe ham :(

:( hæsligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gerne nat i 12 timer - fra kl 18:30-19 til omkring kl 6:30-7 ☺️

 

Det er også vildt :D Her er det normalt omkring de 10 timer. Typisk fra ca. 21 til 6.30-7. Men håber hun bare er riiigtig træt i nat!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vanvittig... Tror jeg har sovet samlet lidto ver en time. Hvad gør man, hvis man har en baby der kun finder ro ved at blive svøbt, men er alt alt for varm til det? Vi har prøvet at svøbe ham ind i tæppe eller dynebetræk, men han slipper ud af det og vågner enten fordi han slår og kradser sig selv i hovedet, eller også flår han dynen væk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vanvittig... Tror jeg har sovet samlet lidto ver en time. Hvad gør man, hvis man har en baby der kun finder ro ved at blive svøbt, men er alt alt for varm til det? Vi har prøvet at svøbe ham ind i tæppe eller dynebetræk, men han slipper ud af det og vågner enten fordi han slår og kradser sig selv i hovedet, eller også flår han dynen væk :(

Det er så synd for jer :kiss

Og I har selvfølgelig skruet ned for varmen?

Hjælper det ham, hvis han bliver kørt i barnevogn? For så ville jeg ikke være bleg for at anskaffe mig én til indendørs brug.

Lille fyr altså :boo

:kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vanvittig... Tror jeg har sovet samlet lidto ver en time. Hvad gør man, hvis man har en baby der kun finder ro ved at blive svøbt, men er alt alt for varm til det? Vi har prøvet at svøbe ham ind i tæppe eller dynebetræk, men han slipper ud af det og vågner enten fordi han slår og kradser sig selv i hovedet, eller også flår han dynen væk :(

Og han har selvfølgelig ikke tøj på vel?

Kunne man måske svøbe hans arme fast, men lade bunden være åben så noget varme kunne slippe ud der?

Har i fået prøvet slyngevugge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har en body på eller klistrer han fast på mig når jeg ammer. Vi har 17-18 grader i soveværelset, vi kan ikke have det koldere da jeg allerede nu sover med bukser og striktrøje.

Han vil kun være i barnevognen, hvis han er pakket helt ind og svøbt i dyne, så det duer jo heller ikke :( slyngevuggen var desværre ikke en succes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et sjovt "problem"

Vil ikke rigtigt kalde det et problem.

C er glad for almindeligt samt grød.

Han har fra start taget rigtig godt imod det og spist super flot.

Han er hvertfald ikke en baby der kun spiser 2 ske fulde.

Tilgengæld syntes jeg ikke rigtigt han har en stopklods.

Han fortsætter bare med at spise til der ikke er mere.

Igår lavede vi en ekstra portion mos med plukker kylling. Han blev bare ved og ved. Til 2 skåle var spist. Til slut valgte jeg at det var nok.

Nu til spørgsmål:

Skal jeg være hans stopklods eller siger hans mave selv fra?

Skal jeg bare proppe i ham til han selv siger stop?

Lige nu virker det som om han ikke kan blive helt mæt sådan som han spiser mælken gider han ikke spise så meget af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et sjovt "problem"

Vil ikke rigtigt kalde det et problem.

C er glad for almindeligt samt grød.

Han har fra start taget rigtig godt imod det og spist super flot.

Han er hvertfald ikke en baby der kun spiser 2 ske fulde.

Tilgengæld syntes jeg ikke rigtigt han har en stopklods.

Han fortsætter bare med at spise til der ikke er mere.

Igår lavede vi en ekstra portion mos med plukker kylling. Han blev bare ved og ved. Til 2 skåle var spist. Til slut valgte jeg at det var nok.

Nu til spørgsmål:

Skal jeg være hans stopklods eller siger hans mave selv fra?

Skal jeg bare proppe i ham til han selv siger stop?

Lige nu virker det som om han ikke kan blive helt mæt sådan som han spiser mælken gider han ikke spise så meget af

Vores søn kunne også spise og spise da vi gik igang med mos og grød...men pludselig regulerede han selv ind og begyndte at sige fra da vi begyndte at introducere mere alm mad ved siden af...og mme gad han så heller ikke i ret store mængder...så en periode var han småt spisende hvilket jeg måske lidt tror skyldes den periode hvor han egentlig spiste for meget...da han så startede dagpleje begyndte han at spise bedre og mere rigtige mængder mad igen hvilket han stadig gør nu....så tænker du må prøve dig frem med hvad du synes virker passende til din søn...det vigtigste er at han er glad og trives :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fis med 39 i feber :( Frygter lidt for dåben på søndag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fis med 39 i feber :( Frygter lidt for dåben på søndag!

Øv lille stakkel :( har i snakket med lægen?

Jeg krydser fingre for at hun er frisk søndag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv lille stakkel :( har i snakket med lægen?

Jeg krydser fingre for at hun er frisk søndag :goodluck

Ja vi har heldigvis fået en tid her kl 11.30. Ville ingen chancer tage med RS virus i omløb, det er fredag og vi har dåb (håber vi) i weekenden. Håbede sådan at Panodil inden sengetid kunne slå det ned :(

Og tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige et sjovt "problem"

Vil ikke rigtigt kalde det et problem.

C er glad for almindeligt samt grød.

Han har fra start taget rigtig godt imod det og spist super flot.

Han er hvertfald ikke en baby der kun spiser 2 ske fulde.

Tilgengæld syntes jeg ikke rigtigt han har en stopklods.

Han fortsætter bare med at spise til der ikke er mere.

Igår lavede vi en ekstra portion mos med plukker kylling. Han blev bare ved og ved. Til 2 skåle var spist. Til slut valgte jeg at det var nok.

Nu til spørgsmål:

Skal jeg være hans stopklods eller siger hans mave selv fra?

Skal jeg bare proppe i ham til han selv siger stop?

Lige nu virker det som om han ikke kan blive helt mæt sådan som han spiser mælken gider han ikke spise så meget af

Min store søn havde heller ingen stopklods, og det fortsatte også da han var begyndt i vuggestuen, der prøvede han indimellem at "stjæle" ting fra andre børns tallerkener når han selv allerede havde spist op :)

Den første tid håbede vi på at han selv (eller maven) vil finde tidspunktet for at sige stop, men efter lidt tid prøvede vi at begrænse maden for ham. Det var hårdt i nogle dage, men så blev det langsomt lettere.

Han kan stadigvæk spise meget, men gør det ikke så tit længere, han er kommet ned til mere normale portioner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har heldigvis fået en tid her kl 11.30. Ville ingen chancer tage med RS virus i omløb, det er fredag og vi har dåb (håber vi) i weekenden. Håbede sådan at Panodil inden sengetid kunne slå det ned :(

Og tak :kiss

Åh håber hun er frisk til dåben :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vanvittig... Tror jeg har sovet samlet lidto ver en time. Hvad gør man, hvis man har en baby der kun finder ro ved at blive svøbt, men er alt alt for varm til det? Vi har prøvet at svøbe ham ind i tæppe eller dynebetræk, men han slipper ud af det og vågner enten fordi han slår og kradser sig selv i hovedet, eller også flår han dynen væk :(

Vi løste det ved at han sov på maven... Ved godt man ikke må det men vi holdt os så vågen for at holde øje med ham de første 3 uger. Efterfølgende købte vi sådan en sensor som giver lyd hvis der ikke er bevægelse. Det har gjort han har kunne sove. han kan nu sove på ryggen i barnevognen men ellers så vil han kun sove på maven. Ved ikke om det kan hjælpe jer. men måske i kan prøve det mens i holder øje med ham. Håber det snart bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh håber hun er frisk til dåben :kram2

Det håber jeg virkelig også. Pt er jeg ligeglad med alt det jeg mangler. Bare hun bliver rask og det IKKE er RS!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi løste det ved at han sov på maven... Ved godt man ikke må det men vi holdt os så vågen for at holde øje med ham de første 3 uger. Efterfølgende købte vi sådan en sensor som giver lyd hvis der ikke er bevægelse. Det har gjort han har kunne sove. han kan nu sove på ryggen i barnevognen men ellers så vil han kun sove på maven. Ved ikke om det kan hjælpe jer. men måske i kan prøve det mens i holder øje med ham. Håber det snart bliver bedre.

Han vil gerne sove på maven af os, men han bliver simpelthen så varm at jeg ikke tør :( ved ikke hvad der sker for at han er så varm. Har da aldrig oplevet noget lignende, det er bestemt ikke mig han har det fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.