Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Er der herinde, der kan fortælle mig om man får barselsdagpenge på helligdage? :) (altså arbejdsløshedsdagpenge får man jo kun på hverdage - tænker om det er på samme måde med barselsdagpengene :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har sp endelig været her efter 2 mdr pause.

Storm er nu er basse på 66 cm og 7,34 kg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og især nyde den sidste måned, inden mødregruppen stopper. I hvert fald i hverdagen! Men det er bare så fedt at have en dato og et sted at forholde sig til. Om bare 2,5 måned er jeg mor til en vuggestue-dreng :wub

 

Liv skal også starte der og jeg synes bare overhovedet ikke jeg er klar lige nu :( Men sådan må det jo bare være og det skal også nok gå. Ronja var en måned yngre da hun begyndte og der var jeg helt klar så det kan være det kommer at jeg føler Liv også er klar. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger og jeg skal starte til babysalmesang i morgen. Det er jeg spændt på hvad vi synes om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv skal også starte der og jeg synes bare overhovedet ikke jeg er klar lige nu :( Men sådan må det jo bare være og det skal også nok gå. Ronja var en måned yngre da hun begyndte og der var jeg helt klar så det kan være det kommer at jeg føler Liv også er klar.

Lige nu er jeg mega klar - Men mon ikke det er med en vis grad af vemod når dagen kommer :unsure jeg ser frem til det fordi jeg også håber at det kan give Adam en masse som jeg ikke kan give ham. Kontakten til andre børn, nogle at spejle sig i og en helt anden form for stimuli.

Og så tænker jeg vist også, at hvis han ikke kravler til den tid, så lærer han det forhåbentlig hurtigt når han starter dér. Det hører jeg i hvert fald fra mange :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger og jeg skal starte til babysalmesang i morgen. Det er jeg spændt på hvad vi synes om :)

Vi skal også afsted for første gang i morgen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med fødselsdagen :yay

Åhr det lille pus da :kram

Håber snart der er gevinst.

Her er der 6 dage siden lorteble, så den lille mave vil åbenbart ikke finde en rytme endnu.

Vi får besøg af sp senere idag, så håber hun har nogle nye råd.

Håber I snart får en god fyldt ble og en mere rolig baby :kram

Tusind tak for lykønskning. M

Ingen bonus ble endnu - men relativ rolig pige som har sovet rigtig meget idag og virkelig hygget sig med sin far ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med fødselsdagen, søde :hurra :balloon :hurra

Håber Mie gav dig en dejlig gave med søvn.

Mht dåben, så må I gøre hvad I kan for at skærme hende - ved godt det er nemt sagt. Filippa var normalt ikke letpåvirkelig, men lige til dåben var hun helt ved siden af sig selv. Så morfar gik flere ture med hende i barnevognen. Kan I på forhånd aftale med 1-2 gæster, at de er villige til at trille med hende, når/hvis der bliver behov? Det ville måske give jer lidt ro at have det clearet på forhånd og så har I mulighed for at være lidt til stede med de øvrige gæster. Blot en idé :)

Tusind tak søde tumle. Mie gav mig masser af søvn i nat og hun har sovet god lur hele dagen og aftenen. Heldigvis nu far har passet mens jeg var til frisør. De hyggede så meget mor slet ikke dur. Jeg kan værsgo vare pumpe ud så far kan give flaske. Lille bølle. Desværre ingen bonus ble ebdnu.

Tak for det gode råd med dåb. Har allieret med farmor og moster som ikke er gravid. Det er dem hun kender bedst og som vil gøre alt for Mie og som fysisk kan det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er jeg mega klar - Men mon ikke det er med en vis grad af vemod når dagen kommer :unsure jeg ser frem til det fordi jeg også håber at det kan give Adam en masse som jeg ikke kan give ham. Kontakten til andre børn, nogle at spejle sig i og en helt anden form for stimuli.

Og så tænker jeg vist også, at hvis han ikke kravler til den tid, så lærer han det forhåbentlig hurtigt når han starter dér. Det hører jeg i hvert fald fra mange :blush

Det var sådan jeg havde det med Ronja :)

Ronja kravlede ikke rigtig til at starte med men møvede sig frem på maven. Da hun havde været i vs to dage kravlede hub fordi hun så de andre gøre det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sådan jeg havde det med Ronja :)

Ronja kravlede ikke rigtig til at starte med men møvede sig frem på maven. Da hun havde været i vs to dage kravlede hub fordi hun så de andre gøre det :D

Lige præcis dét scenarie er jo det jeg satser på - hvis han vel at mærke ikke klarer det herhjemme inden. Han har jo lidt tid at løbe på. Mors tålmodighed er bare ved at slippe op, når det kommer til hans grovmotoriske udfoldelser. Men det kender du vist <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sådan jeg havde det med Ronja :)

Ronja kravlede ikke rigtig til at starte med men møvede sig frem på maven. Da hun havde været i vs to dage kravlede hub fordi hun så de andre gøre det :D

Sådan var det også med Me., hun kravlede efter 1 uge i DP :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med Me., hun kravlede efter 1 uge i DP :)

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

Me. Var 10 mdr. ;) Vi havde holdt kravlekurser på skift herhjemme, uden der skete spor. På 3. Dagen var hun begyndte så småt at kravle, lidt forsigtigt, men da hun havde været der 1 uge var det fuld fart over feltet :) Og hun var der kun 4 timers tid dengang ;) Hun gik da hun var 1 år og 1 uge :) I dag er hun foran motorisk på mange punkter, så det skal nok komme :kiss Det er bare svært ikke at sammenligne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

 

Maja kravlede da hun var 8 måneder gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

Luna lærte aldrig at kravle rigtigt før hun begyndte at gå da hun var 14mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

Ronja startede i vs da hun var 9 mdr. Hun havde kunne komme fremad siden hun var 6-6,5 mdr og sp kaldte det også at kravle selvom det ikke var oppe på alle 4. Ronja var meget hurtig på det grov motoriske - trillede tidligt, sad tidligt, "kravlede" tidligt og gik også tidligt.

Liv derimod er bestemt ikke hurtig til det grov motoriske og det har jeg lige skulle vænne mig til. Men det skal nok komme det hele og så kan hun så mange andre ting - ligesom Adam :)

Jeg mener først det er "normalt" at de kravler omkring 8-9 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det et godt nok meget forskelligt. Vi er omgivet af babyer der kravler ved 6-7 måneder og tilbage sidder min budha-baby og spiser og gider hverken kravle, mave sig frem (eller tilbage) eller bevæge sig på anden vis. Han er 8 måneder om et par dage.

Og det fylder enormt hos mig, hvilket irriterer mig grænseløst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det et godt nok meget forskelligt. Vi er omgivet af babyer der kravler ved 6-7 måneder og tilbage sidder min budha-baby og spiser og gider hverken kravle, mave sig frem (eller tilbage) eller bevæge sig på anden vis. Han er 8 måneder om et par dage.

Og det fylder enormt hos mig, hvilket irriterer mig grænseløst.

Som med alt andet er det meget forskelligt :) Forstår godt det fylder for det ER svært ikke at sammenligne. Filippa kravlede først få dage før hun startede i vs ca 11 måneder gammel og gik ved ca 16 måneder. Så Adam skal nok komme efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det et godt nok meget forskelligt. Vi er omgivet af babyer der kravler ved 6-7 måneder og tilbage sidder min budha-baby og spiser og gider hverken kravle, mave sig frem (eller tilbage) eller bevæge sig på anden vis. Han er 8 måneder om et par dage.

Og det fylder enormt hos mig, hvilket irriterer mig grænseløst.

Jeg kan godt forstå dig, men omvendt så nyd, at du ved, hvor du har ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det et godt nok meget forskelligt. Vi er omgivet af babyer der kravler ved 6-7 måneder og tilbage sidder min budha-baby og spiser og gider hverken kravle, mave sig frem (eller tilbage) eller bevæge sig på anden vis. Han er 8 måneder om et par dage.

Og det fylder enormt hos mig, hvilket irriterer mig grænseløst.

Det er jo meget forskelligt hvor de små vælger at fokusere deres energi. Er sikker på det nok skal komme. Et af børnene i Frejas DP er lige så stille begyndt at gå nu (11 måneder) og han har aldrig kravlet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det et godt nok meget forskelligt. Vi er omgivet af babyer der kravler ved 6-7 måneder og tilbage sidder min budha-baby og spiser og gider hverken kravle, mave sig frem (eller tilbage) eller bevæge sig på anden vis. Han er 8 måneder om et par dage.

Og det fylder enormt hos mig, hvilket irriterer mig grænseløst.

Kan godt genkende fra min datter, at det kan fylde meget. Jeg brugte også en del energi på at forstå, hvorfor hun ikke kunne rulle, først bevægede sig fremad som 9-10

Mdr gammel og kravlede som 10

Mdr gammel. Hun lå som en strandet hval i maaaange måneder, men hun er altså fuldstændigt normalt udviklet motorisk og gik som 14 mdr gammel, hvilket også er helt normalt... Hun var til gengæld vildt hurtigt til at lære at snakke, så ser tog hun lidt revanche...

Så prøv at lade det ligge, er sikker på at det kommer af sig selv med tiden, især når han kommer i pasning og skal følge med de andre børn.

Personligt synes jeg mange har ret høje forventninger til børns motorik, jeg tænker fx ikke at det er flertallet af børn, der kan sidde og kravle når de er 6 mdr og gå når de er 12 mdr, men det kommer ofte til at lyde sådan, fordi der altid er nogle der er hurtige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er pusletasken pakket, mor er i rent tøj og håret sat. Drikker kaffe i køkkenet.... nu venter jeg bare på at jeg skal ha Liff op og klar til babysalmesang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var de, da de startede? For jeg begynder da at tro at Adam ikke er spor langsom alligevel, men at vi måske bare er omgivet af nogle ret hurtige babyer i vores omgangskreds?

Lise kravlede omkring 8,5 måned. Og så gik hun som 11,5 måned. Det er bare meget forskelligt og man skal prøve at lade være at sammenligne for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er pusletasken pakket, mor er i rent tøj og håret sat. Drikker kaffe i køkkenet.... nu venter jeg bare på at jeg skal ha Liff op og klar til babysalmesang!

Sådan :super håber I får en rigtig god oplevelse :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt genkende fra min datter, at det kan fylde meget. Jeg brugte også en del energi på at forstå, hvorfor hun ikke kunne rulle, først bevægede sig fremad som 9-10

Mdr gammel og kravlede som 10

Mdr gammel. Hun lå som en strandet hval i maaaange måneder, men hun er altså fuldstændigt normalt udviklet motorisk og gik som 14 mdr gammel, hvilket også er helt normalt... Hun var til gengæld vildt hurtigt til at lære at snakke, så ser tog hun lidt revanche...

Så prøv at lade det ligge, er sikker på at det kommer af sig selv med tiden, især når han kommer i pasning og skal følge med de andre børn.

Personligt synes jeg mange har ret høje forventninger til børns motorik, jeg tænker fx ikke at det er flertallet af børn, der kan sidde og kravle når de er 6 mdr og gå når de er 12 mdr, men det kommer ofte til at lyde sådan, fordi der altid er nogle der er hurtige...

Det kunne have været ud af min mund, bortset fra at jeg endnu ikke ved hvornår Adam rykker. Men han viser ingen interesse i at trille og flytte sig og jeg VED godt det er forskelligt og jeg skal tage roligt, men det fylder bare meget!

Og ja, Adam er finmotorisk ret godt med og hans pludren er langt mere varieret og udviklet end da andre babyer i f.eks. mødregruppen, men der ER bare en tendens til at børn under to år, bliver målt på grovmotorik. Når de er over to år glemmer man så alt om hvad de har kunne og begynder at måle dem på sprog i stedet - hvilket jo må være frustrerende for de forældre hvis børn var hurtige grovmotorisk.

Jeg synes bare det er FRUSTRERENDE!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.