Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg må indrømme at i min mg og også i den sidste skifter vi hvor der lige er plads men altid med underlag. Der er altid blevet spurgt inden der er nogen der har gjort noget og så har værten valgt om det er i orden eller ej :)

Når jeg er ude hos nogen spørger jeg også altid hvor det er i orden og pusle og har altid poser med. Nogen siger sengen, andre badeværelset og igen andre siger hvor det passer mig/os bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal lige siges at hvis det er en lorte ble så bruger de fleste altid puslebord men tissebleer et hvor der lige er plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min mg spørger vi også bare hinanden hvor det er ok at skifte. Det fungerer fint...ville nok os blive pænt træt af hvis en skftede i min sofa uden underlag og uden at spørge...har man et barn med tendens til uheld så er man vel som mor klog nok til at bruge puslepladsen...Da vi havde uheld tidligere da ku jeg ikke drømme om at skifte i en sofa hos nogen....men nu hvor der yderst sjældent er uheld kan jeg godt hvis det er ok med dem vi besøger...men foretrækker pusleplads hvor der er plads til alle ens ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min Mg spørger vi efter puslebordet. så må det være op til værten om hun synes at vi ka skifte andre steder. F.eks er der en der har en hynde som kan bruges der hvor vi er i stedet for at vi ska gå på 1. Salen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svarer jer lige samlet her :)

Rart at vide, at jeg ikke er alene om at være "sippet".

Jeg forstår bare slet ikke, at man hellere vil skifte på gulv, sofa osv i stedet for på badeværelset.

Man vasker vel hænder selv efter en tis ble?

Jeg blev ihvertfald lige chokeret over, at man kunne finde på det uden at spørge.

Gulvet kan jeg gå med til. Hvis man spørger først.

Min svigerinde skifter også i sengen på gæsteværelset, når de overnatter, og så ligger der brugte bleer hist og her, fordi hun ikke lige tænker over at tage den med ud i vores blespand, som står på badeværelset, så den er ikke engang gemt væk.

Den ene gang de overnattede, opdagede jeg en ble bag ved døren, som bare lå uden at være i pose.

Vi bruger ikke værelset til daglig, så det var helt tilfældigt, jeg lukkede døren indefra og fandt den.

Hun har også smidt lorte bleer i skraldespanden i køkkenet uden at fortælle det, så var da ved at brække mig iver en stank af lort derfra.

Bleskift hører bare til på badeværelset efter min mening :)

Eller i det mindste på puslepladsen, hvor end den så er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla: jeg har sprit i pusletasken - er arbejdsskadet på det punkt og spritter hænder efter hver bleskift.

Poser har jeg også i tasken og hvis jeg ikk lige ka komme af med den, så ryger den i tasken og blir smidt ud, når jeg ser en skraldespand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla: jeg har sprit i pusletasken - er arbejdsskadet på det punkt og spritter hænder efter hver bleskift.

Poser har jeg også i tasken og hvis jeg ikk lige ka komme af med den, så ryger den i tasken og blir smidt ud, når jeg ser en skraldespand.

Jeg gør præcis det samme, og har også sprit i tasken.

Bruger også sprit, når jeg har skiftet en tis ble, men i de tilfælde jeg nævnte, er der ikke en vask eller sprit i nærheden.

Det synes jeg er lidt ulækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camilla: jeg har sprit i pusletasken - er arbejdsskadet på det punkt og spritter hænder efter hver bleskift.

Poser har jeg også i tasken og hvis jeg ikk lige ka komme af med den, så ryger den i tasken og blir smidt ud, når jeg ser en skraldespand.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål når i har jeres babyer ude og sove lur midt på dagen og så tager baby ind fx kl. 14 og giver mad,skufter ble og leger/hygger putter i så igen ud i barnevognen fx 15.30 eller er næste lur inde?

En i min mg har en datter som sov fra 17 til 22.15 den anden dag i sin barnevogn...moren vækkede hende gav mad og ren ble og puttede hende i sin seng kl. 23 og så sov de til næste morgen...synes det lyder imponerende af en på 2 mdr...

Hvad siger i ? Hvilke erfaringer har i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål når i har jeres babyer ude og sove lur midt på dagen og så tager baby ind fx kl. 14 og giver mad,skufter ble og leger/hygger putter i så igen ud i barnevognen fx 15.30 eller er næste lur inde?

En i min mg har en datter som sov fra 17 til 22.15 den anden dag i sin barnevogn...moren vækkede hende gav mad og ren ble og puttede hende i sin seng kl. 23 og så sov de til næste morgen...synes det lyder imponerende af en på 2 mdr...

Hvad siger i ? Hvilke erfaringer har i ?

Pt. Har vi ikke fået godkendt 109% at Liff må sove ude, så hende har jeg ikke så meget barnevogns-erfaring med.

Men med Luna sov hun formiddag og eftermiddag i barnevognen. - Hendes sene lur, tog hun som regel inde... nogen gange, kom hun dog ud i vogenen, men sov ofte hun en time eller halvanden når det var så sent...

Få gange har jeg skullet noget om aftenen, hvor hun er kommet med i vogenen og er faldet i søvn der på vejen.. og så har hun bare fået lov at sove videre der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål når i har jeres babyer ude og sove lur midt på dagen og så tager baby ind fx kl. 14 og giver mad,skufter ble og leger/hygger putter i så igen ud i barnevognen fx 15.30 eller er næste lur inde?

En i min mg har en datter som sov fra 17 til 22.15 den anden dag i sin barnevogn...moren vækkede hende gav mad og ren ble og puttede hende i sin seng kl. 23 og så sov de til næste morgen...synes det lyder imponerende af en på 2 mdr...

Hvad siger i ? Hvilke erfaringer har i ?

Jeg ville putte ud igen og gør det også. Igår sov Mie fra 16-19:30 ude i barnevognen. Kan ihvertfald ikke få hende til at falde til ro andre steder end i barnevogn eller vuggen. Og i vuggen vil hun max sove tre lure i streg og så nytter det dæleme ikke at det er dem på en halv time hun får taget deri.

Men hun er sgu også en sær stædig unge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål når i har jeres babyer ude og sove lur midt på dagen og så tager baby ind fx kl. 14 og giver mad,skufter ble og leger/hygger putter i så igen ud i barnevognen fx 15.30 eller er næste lur inde?

En i min mg har en datter som sov fra 17 til 22.15 den anden dag i sin barnevogn...moren vækkede hende gav mad og ren ble og puttede hende i sin seng kl. 23 og så sov de til næste morgen...synes det lyder imponerende af en på 2 mdr...

Hvad siger i ? Hvilke erfaringer har i ?

Følger lige med her.

Storm sover som regel kun ude til middag, og idag har han indtil videre taget 4 timer.

Jeg er så meget i tvivl med hans lire i løbet af dagen, for når han engang vågner, så tager han max 1 time indtil kl 22-23, hvor han finder sig i at blive puttet til natten.

Herefter sover han mellem 7-9 timer.

Så håber jeg kan lure lidt tips her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har i "lært" jeres poder at sove lure i vognen? har i gået tur hver gang, eller vugger i i søvn, eller???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger sover også eftermiddagslur ude i barnevognen. Men han vågner senest kl ca. 17.30.

Mht at lære at sove i barnevognen mener jeg personligt at gå ture eller vugge dem i søvn er at give dårlige vaner. Ikke at man ikke må gå tur med barnevognen men ikke hver gang. Jeg har altid bare puttet, sagt godnat Asger, sov godt og gået ind igen. Hvis han er utilfreds går jeg ud og giver ham sutten og gentager godnat Asger, sov godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har i "lært" jeres poder at sove lure i vognen? har i gået tur hver gang, eller vugger i i søvn, eller???

Har duniduo han bliver puttet i....vipper lidt med vognen og har en spillebamse han er glad for som jeg nogen gange tænder dog ikke hvis han er rigtig træt...

Går ikke ret mange ture selvom jeg er begyndt lidt på det...men det er ikke så meget for at han vil sove men mere for at jeg får lidt luft til og fra mødregruppe og sådan lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger sover også eftermiddagslur ude i barnevognen. Men han vågner senest kl ca. 17.30.

Mht at lære at sove i barnevognen mener jeg personligt at gå ture eller vugge dem i søvn er at give dårlige vaner. Ikke at man ikke må gå tur med barnevognen men ikke hver gang. Jeg har altid bare puttet, sagt godnat Asger, sov godt og gået ind igen. Hvis han er utilfreds går jeg ud og giver ham sutten og gentager godnat Asger, sov godt.

Sådan har jeg osse gjort en del gange :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også bare lagt Storm ud i vognen og sagt godnat og givet sutten.

Nogle gange falder han i søvn, inden jeg når at få sko på, og andre gange tager det længere tid, hvor han skal have sut en del gange, og hvis han virkelig er ulykkelig og overtræt, vugger jeg vognen indtil han stopper med at græde, men mens han stadig er vågen.

Han har sovet godt i vognen fra dag 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora sover også i bv hele dagen. I weekenden blev hun den ene dag puttet derude kl 18.30 og sov så til over 21 hvor vi tog hende ind. Hun sover også kun korte lure om aftenen indenfor, derfor bruger vi bv når det er muligt. Har en udefinerbar grænse for hvor sent jeg putter hende derude. Hun går først i seng for natten ml 23 og 01 (må gerne ændre sig snart!).

SaraLK: jeg tog mod til mig og lagde hende derud en dag på prøve og så sov hun. Nogle gange sover hun med det samme uden lyd, andre må jeg stå og trille lidt. Indtil videre kan jeg også mange gange gå med hende og hun sover videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder helt utroligt at I bare kan ligge jeres børn og de så falder i søvn af sig selv  :wacko

 

Lige fra start har vi skulle "snyde" Nova til at sove. Helt i starten var det ved at svøbe i dynen og vade frem og tilbage, så var det på yogabold, derefter i vikle og nu falder hun kun i  søvn ved brystet. 

Og jeg VED bare at vi har startet en dårlig vane ved at vi bruger brystet som søvnmiddel, men man bliver sgu desperat  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura blir puttet i bv indtil kl 18. Hun har for det meste bare faldet i søvn af sig selv, men lige pt ska vi gå eller køre vognen frem og tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis SP giver grønt lys, så starter BV-trænibgen i weekenden.. er lidt spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder helt utroligt at I bare kan ligge jeres børn og de så falder i søvn af sig selv :wacko

Lige fra start har vi skulle "snyde" Nova til at sove. Helt i starten var det ved at svøbe i dynen og vade frem og tilbage, så var det på yogabold, derefter i vikle og nu falder hun kun i søvn ved brystet.

Og jeg VED bare at vi har startet en dårlig vane ved at vi bruger brystet som søvnmiddel, men man bliver sgu desperat :unsure

Vi har også været i gennem alle midler og de har virket på forskellige tidspunkter. Det er muligt det er dårlige vaner, men Adam har selv vænnet sig af med dem og for os har det været vigtigere at han sov og var veltilpas end om vi skabte en vane som vi senere skulle forholde os til. Én dag ad gangen strategien. Den har endnu ikke bidt os i halen og i sidste ende synes jeg Adams søvn har været det vigtigste! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ender med at jeg starter i det små i morgen formiddag og går en tur med vognen.. så mp jeg se hvor længe hun sover derefter.. hun har nemlig sovet to gode lure i dag, hvilket er første gang siden hun blev syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det ender med at jeg starter i det små i morgen formiddag og går en tur med vognen.. så mp jeg se hvor længe hun sover derefter.. hun har nemlig sovet to gode lure i dag, hvilket er første gang siden hun blev syg.

Hvor meget vejer hun efterhånden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver det ad nu og har lige lagt Storm ud i bv.

Han sad og hang i højstolen, og det var ikke tid til mad endnu, så tog chancen, da han så træt ud.

Han sov, inden jeg fik lukket Slee Bee'en :D

Så er jeg bare spændt på, hvor længe han tager, for havde det været inde i hans seng, sover han max 45 min her om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.