Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Ville I sige at en baby på 3 mdr. kan lades som om hun nyser?  :rolleyes

Det lyder nemlig som om Nova snyder lidt engang i mellem, og jeg kan ikke helt finde ud af om hun ville kunne finde ud af at hun synes at det er sjovt at hun får et "prosit" tilbage hver gang  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Asger elskede at være til babysalmesang. Han var så tilpas hele vejen igennem og var helt opslugt af både sangen og musikken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart et hit at være til babysalmesang... hun nød tydeligt musik og sang, til trods for at vi ikke var med, med fagter osv.

Hun faldt i søvn i min favn og opdagede slet ikke at hun fik dragt på og kom i autostolen.

Nu har jeg altså lagt hende i barnevognen selvom hun ikke 100% Er rundet de 3kg.

Hun er godt pakket ind og står under halvtag...

Mon ikke det går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne have været ud af min mund, bortset fra at jeg endnu ikke ved hvornår Adam rykker. Men han viser ingen interesse i at trille og flytte sig og jeg VED godt det er forskelligt og jeg skal tage roligt, men det fylder bare meget!

Og ja, Adam er finmotorisk ret godt med og hans pludren er langt mere varieret og udviklet end da andre babyer i f.eks. mødregruppen, men der ER bare en tendens til at børn under to år, bliver målt på grovmotorik. Når de er over to år glemmer man så alt om hvad de har kunne og begynder at måle dem på sprog i stedet - hvilket jo må være frustrerende for de forældre hvis børn var hurtige grovmotorisk.

Jeg synes bare det er FRUSTRERENDE!!!

Forstår det godt - men lad være med at bruge din energi på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så trillede Asger ryg til mave for første gang. Ih han blev sur. Armene lagde jo helt forkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig taget mig sammen og skrevet Mie op til dagpleje eller vuggestue plads - har søgt både del og fuldtid. Herude hvor vi bor er det noget nær umuligt at få pasningspladser - over 100 børn køres ud ad byen om dagen. Og jeg gider ikke at skulle risikere at kører 10 km den modsatte vej af hvor vi bor og jeg får arbejde henne. Håber vi får en deltids dagpleje plads. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart et hit at være til babysalmesang... hun nød tydeligt musik og sang, til trods for at vi ikke var med, med fagter osv.

Hun faldt i søvn i min favn og opdagede slet ikke at hun fik dragt på og kom i autostolen.

Nu har jeg altså lagt hende i barnevognen selvom hun ikke 100% Er rundet de 3kg.

Hun er godt pakket ind og står under halvtag...

Mon ikke det går?

Jeg tror bestemt at det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår det godt - men lad være med at bruge din energi på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig taget mig sammen og skrevet Mie op til dagpleje eller vuggestue plads - har søgt både del og fuldtid. Herude hvor vi bor er det noget nær umuligt at få pasningspladser - over 100 børn køres ud ad byen om dagen. Og jeg gider ikke at skulle risikere at kører 10 km den modsatte vej af hvor vi bor og jeg får arbejde henne. Håber vi får en deltids dagpleje plads.

Det lyder da helt vildt, hvor er det henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da helt vildt, hvor er det henne?

Skødstrup i det nordlige af Århus kommune. Der bliver konstant udstykket byggegrunde som bliver solgt med lynets hast - og de kan simpelthen ikke følge med med dagplejer og vuggestue og børnehave. Der starter pt 7 nye spor pr årgang på skolen - det var kun 2 med færre elever da min mand gik herude som barn og skolen er først nu godkendt til at blive bygget ud. Pt er den Århus kommunes største. De knap 6 år vibhar kort her sammen er det gået fra lille død udkants by til rivende og fyldt med børne familier.

Men okay bare min mødregruppe er vi 7 i og børnene er født med 10 dages mellemrum. Hver søndag pt har kirken mellem 1-3 dåbe så der er gang i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skødstrup i det nordlige af Århus kommune. Der bliver konstant udstykket byggegrunde som bliver solgt med lynets hast - og de kan simpelthen ikke følge med med dagplejer og vuggestue og børnehave. Der starter pt 7 nye spor pr årgang på skolen - det var kun 2 med færre elever da min mand gik herude som barn og skolen er først nu godkendt til at blive bygget ud. Pt er den Århus kommunes største. De knap 6 år vibhar kort her sammen er det gået fra lille død udkants by til rivende og fyldt med børne familier.

Men okay bare min mødregruppe er vi 7 i og børnene er født med 10 dages mellemrum. Hver søndag pt har kirken mellem 1-3 dåbe så der er gang i den.

Wow! I gør jeres for at holde det lokale befolkningstal oppe så :lol men det er ærgerligt at de ikke kan følge med, når nu børnefamilierne tydeligvis gerne vil området. Håber i få r en plads! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay for nogle hyggelige timer i mødregruppe...det er altså hyggeligt! :-)

Nå men føler dog at Tobias er bagud med hensyn til at ligge på maven og løfte hovedet osv...han gider som regel ikke ret længe så får det trænet alt alt for lidt desværre...men nu har vi fået bobles kylling som jeg vil bruge og håber så det vil hjælpe...og har bestilt tid til kiropraktor i morgen for nu vil jeg se om der er noget galt i forhold til favorit side og de ting...

Men igen ved heller ikke Om det er hans gips der hæmmer ham lidt...

Men sikke en øv følelse at føle han er bagud...:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skødstrup i det nordlige af Århus kommune. Der bliver konstant udstykket byggegrunde som bliver solgt med lynets hast - og de kan simpelthen ikke følge med med dagplejer og vuggestue og børnehave. Der starter pt 7 nye spor pr årgang på skolen - det var kun 2 med færre elever da min mand gik herude som barn og skolen er først nu godkendt til at blive bygget ud. Pt er den Århus kommunes største. De knap 6 år vibhar kort her sammen er det gået fra lille død udkants by til rivende og fyldt med børne familier.

Men okay bare min mødregruppe er vi 7 i og børnene er født med 10 dages mellemrum. Hver søndag pt har kirken mellem 1-3 dåbe så der er gang i den.

 

Jeg kan godt se, at det er problematisk, men det er da super livsbekræftende og meget bedre, end når et ellers velfungerende lokalsamfund dør ud, fordi børnefamilierne forsvinder. Håber du finder en god løsning :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay for nogle hyggelige timer i mødregruppe...det er altså hyggeligt! :-)

Nå men føler dog at Tobias er bagud med hensyn til at ligge på maven og løfte hovedet osv...han gider som regel ikke ret længe så får det trænet alt alt for lidt desværre...men nu har vi fået bobles kylling som jeg vil bruge og håber så det vil hjælpe...og har bestilt tid til kiropraktor i morgen for nu vil jeg se om der er noget galt i forhold til favorit side og de ting...

Men igen ved heller ikke Om det er hans gips der hæmmer ham lidt...

Men sikke en øv følelse at føle han er bagud...:-/

 

Dejligt at det var hyggeligt....men øv at du føler I er bagud. Vi har godt nok ikke brugt den så meget, men lamaze mariehønen, hvor baby ligger på maven på en mariehøne med tilhørende aktivitetstæppe skulle være rigtig god til at træne nakken. Jeg kender ikke kyllingen, så jeg ved ikke helt, hvad den kan :) 

 

Her får vi heller ikke ligget meget på maven. Jeg synes, det er svært at have ambitioner om ret meget, når der sjældent går mere end max 2 timer mellem måltiderne, når hun er vågen og hun jo bruger noget tid på at blive bøvset af og hun kommer jo nemt til at gylpe, hvis hun bliver lagt på maven for tæt på spisningen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dooh! Ihhhh, ammehjerne. Jeg var da helt sikker på, at vi skulle have SP i dag og har glædet mig til at snakke med hende og få målt og vejet S, men da hun stadigvæk ikke var kommet et kvarter efter aftalen loggede jeg lige på sundhedsvejen og konstaterede, at vi har talt forbi hinanden eller jeg har været distræt, da jeg skrev aftalen ind - for det var ganske rigtigt tirsdag d.16. kl.13:30....men altså først 16.marts :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det var hyggeligt....men øv at du føler I er bagud. Vi har godt nok ikke brugt den så meget, men lamaze mariehønen, hvor baby ligger på maven på en mariehøne med tilhørende aktivitetstæppe skulle være rigtig god til at træne nakken. Jeg kender ikke kyllingen, så jeg ved ikke helt, hvad den kan :) 

 

Her får vi heller ikke ligget meget på maven. Jeg synes, det er svært at have ambitioner om ret meget, når der sjældent går mere end max 2 timer mellem måltiderne, når hun er vågen og hun jo bruger noget tid på at blive bøvset af og hun kommer jo nemt til at gylpe, hvis hun bliver lagt på maven for tæt på spisningen :rolleyes

Hans gylpedage er os med til at vi ikke får lagt ham så meget som jeg gerne ville...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også afsted for første gang i morgen! :)

Er det i Skjern bykirke, eller hvor går i til det henne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dooh! Ihhhh, ammehjerne. Jeg var da helt sikker på, at vi skulle have SP i dag og har glædet mig til at snakke med hende og få målt og vejet S, men da hun stadigvæk ikke var kommet et kvarter efter aftalen loggede jeg lige på sundhedsvejen og konstaterede, at vi har talt forbi hinanden eller jeg har været distræt, da jeg skrev aftalen ind - for det var ganske rigtigt tirsdag d.16. kl.13:30....men altså først 16.marts :rolleyes

Hah, jeg fik lige sagt til min mand at jeg synes det var snyd at I fik besøg når vi skulle vente helt til slutningem af marts :D Vi tager nok til "åbent hus" i sundhedscentret for at få vejet N. Det må man først fra de er 3mdr., så vi har måtte vente tålmodigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i Skjern bykirke, eller hvor går i til det henne? :)

Nej det er i Rækker mølle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! I gør jeres for at holde det lokale befolkningstal oppe så :lol men det er ærgerligt at de ikke kan følge med, når nu børnefamilierne tydeligvis gerne vil området. Håber i få r en plads! :)

Haha ja det må man sige  :D

 

Det går nok - vi skal nok få en plads - det haster ikke sååå voldsomt meget - jeg har jo ikke et job (endnu) efter endt barsel, og vil søge både deltid og fuldtids stillinger, og min mand arbejder aften og nattevagt - samt farmor bor 1½ km væk og er på efterløn, ellers er mormor, "bedstefar", oldefar og "oldemor" også henholdsvis førtids og folkepensionister der kan komme og passe hvis det kniber, såfremt vi skal vente et par mdr. på den rigtige plads. 

 

De er igang med at bygge mere, det tager jo bare lidt tid, og der må være noget i vandet  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snot forkølet pige der vist sover bedst i mors arm pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snot forkølet pige der vist sover bedst i mors arm pt.

Rigtig god bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se, at det er problematisk, men det er da super livsbekræftende og meget bedre, end når et ellers velfungerende lokalsamfund dør ud, fordi børnefamilierne forsvinder. Håber du finder en god løsning :)

Jeg er sikker på vi nok skal få den plads vi ønsker på sigt. Måske ikke pr 16/9 men så får vi den nok i de efterfølgende måneder. Vi er heldigvis ikke pressede med at skulle skulle kører hende ind der. Jeg har pt ikke et job endnu efter endt barsel så kender jo af gode grunde ikke arbejdstider eller by, men manden arbejder aften og nat så kan jo passe noget af dagen hvis jeg har tidligt fri. Og farmor bor lige rundt om hjørnet og er på efterløn. Hun har også både mormor og oldeforældre der kan komme og bo og hjælpe til hvis det brænder på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hah, jeg fik lige sagt til min mand at jeg synes det var snyd at I fik besøg når vi skulle vente helt til slutningem af marts :D Vi tager nok til "åbent hus" i sundhedscentret for at få vejet N. Det må man først fra de er 3mdr., så vi har måtte vente tålmodigt :)

He he :) jeg tror også jeg tager forbi åben SP-halløj i morgen og får hende vejet, for jeg vil super gerne vide det og synes, der er lææææænge til besøget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he :) jeg tror også jeg tager forbi åben SP-halløj i morgen og får hende vejet, for jeg vil super gerne vide det og synes, der er lææææænge til besøget ;)

Lige præcis. Jeg er også spændt på om N tager nok på i forhold til om amningen kører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.