Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Vi har også været i gennem alle midler og de har virket på forskellige tidspunkter. Det er muligt det er dårlige vaner, men Adam har selv vænnet sig af med dem og for os har det været vigtigere at han sov og var veltilpas end om vi skabte en vane som vi senere skulle forholde os til. Én dag ad gangen strategien. Den har endnu ikke bidt os i halen og i sidste ende synes jeg Adams søvn har været det vigtigste! :)

Ja, det er lige præcis også det vi er kommet frem til. Og vi har ændret rutinen så mange gange allerede nu, så hvem siger at vi ikke ændrer det igen om lidt. Det sker bare næsten altid uden vi egentlig bemærker det  :D

 

Men det er godt at høre at vi ikke er de eneste, og at Adam har vænnet sig fra det - så er der da i hvert fald håb forude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er lige præcis også det vi er kommet frem til. Og vi har ændret rutinen så mange gange allerede nu, så hvem siger at vi ikke ændrer det igen om lidt. Det sker bare næsten altid uden vi egentlig bemærker det :D

Men det er godt at høre at vi ikke er de eneste, og at Adam har vænnet sig fra det - så er der da i hvert fald håb forude :)

Og sådan har han været med alt! Fralægger sig nogle vaner og tillægger sig nogle andre. Jeg vil nok vælge mine kampe med gevaldigt omhu, for der er sjældent noget der varer ved over en måned, så glider det, som du selv siger, over i noget andet.

Jeg er sikker på at han gør præcis det han har behov for, og hvis jeg følger ham kan det vel kun blive godt?! :P

Vi har i hvert fald til nu været velsignede med et ret selvregulerende barn og han sover da både hele natten og er ret forudsigelig i sit dagsmønster, så jeg vil ikke begynde at pille ved hans behov. I øjeblikket er det at blive svøbt om natten pga uro i kroppen og så skal jeg ikke tage det fra ham.

Det sværeste er sgu at finde dét der virker! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sådan har han været med alt! Fralægger sig nogle vaner og tillægger sig nogle andre. Jeg vil nok vælge mine kampe med gevaldigt omhu, for der er sjældent noget der varer ved over en måned, så glider det, som du selv siger, over i noget andet.

Jeg er sikker på at han gør præcis det han har behov for, og hvis jeg følger ham kan det vel kun blive godt?! :P

Vi har i hvert fald til nu været velsignede med et ret selvregulerende barn og han sover da både hele natten og er ret forudsigelig i sit dagsmønster, så jeg vil ikke begynde at pille ved hans behov. I øjeblikket er det at blive svøbt om natten pga uro i kroppen og så skal jeg ikke tage det fra ham.

Det sværeste er sgu at finde dét der virker! :lol

Åh, det giver mig meget mere ro på at læse :) Tak!!

 

Ja, man bliver godt nok kreativ som nybagt forælder :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har i "lært" jeres poder at sove lure i vognen? har i gået tur hver gang, eller vugger i i søvn, eller???

I starten gik vi konstant for hun sov = 10-15 km for at hun fik noget søvn. Så fik vi det ned på kort tur og trille lidt frem og tilbage hjemme.

Nu sover hun første lur ved bare at blive lagt i vognen, og er generelt nemmere at få til at sove ved meget lidt trillen frem og tilbage. Og en kort gå tur.

Men Mie kan du fx ikke bare ligge og så ligger hun sig til at sove. Hun ammes/får flaske for at sove.

Gad dæleme godt jeg havde et barn der kunne puttes vågen og ligge sig til at sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad dæleme godt jeg havde et barn der kunne puttes vågen og ligge sig til at sove

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder helt utroligt at I bare kan ligge jeres børn og de så falder i søvn af sig selv :wacko

Lige fra start har vi skulle "snyde" Nova til at sove. Helt i starten var det ved at svøbe i dynen og vade frem og tilbage, så var det på yogabold, derefter i vikle og nu falder hun kun i søvn ved brystet.

Og jeg VED bare at vi har startet en dårlig vane ved at vi bruger brystet som søvnmiddel, men man bliver sgu desperat :unsure

Er ked af I har samme "problem" med Nova og det ikke kun er mig med stædig baby der skal hjælpes i søvn.

Jeg får nul og niks ud af at lægge hende og sige godnat. Får bare en masse skrig og baby som vil op til sin mor. Ligegyldig hvor træt tosse ungen er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget vejer hun efterhånden?

Hun blev vejet d. 10. Til 2905g.

Så satser da stærkt på at hun er rundet de 3kg nu! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten gik vi konstant for hun sov = 10-15 km for at hun fik noget søvn. Så fik vi det ned på kort tur og trille lidt frem og tilbage hjemme.

Nu sover hun første lur ved bare at blive lagt i vognen, og er generelt nemmere at få til at sove ved meget lidt trillen frem og tilbage. Og en kort gå tur.

Men Mie kan du fx ikke bare ligge og så ligger hun sig til at sove. Hun ammes/får flaske for at sove.

Gad dæleme godt jeg havde et barn der kunne puttes vågen og ligge sig til at sove

Det kan jeg godt forstå :) vi har jo haft en at øve os på ;) men vi har inden vi selv fik børn set mandens søster trave frem og tilbage med barnevognen og da deres første var helt lille skulle han svinges for vildt i liften. Og det lovede vi os selv at sådan skulle det ikke være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ingen tvivl om, at der kan være gode og knapt så gode metoder til at få babyer og større børn til at sove, men der er altså også en del forskel på børn. Vi er heldige at S for tiden sover et godt stræk om natten, og vi kan en gang i mellem lægge hende, selvom hun ikke sover. Når det lykkes så sover hun som regel indenfor 5 minutter, selvom hun godt kan brokke lidt inden, men hun skal være træt nok, for ellers så bliver brok til hyl og meget vågen baby :rolleyes

 

Nå, men min pointe er, at det er fint at være åben overfor gode råd, for det kan jo være, det virker, men jeg synes ikke, man skal have dårlig samvittighed over eksempelvis at amme baby i søvn (gør jeg i øvrigt også selv en del) eller trille baby i vognen el. lignende, hvis det er det, der skal til, selvom det selvfølgelig er nemmere, hvis man kan nøjes med "bare" at lægge baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Laura er 5 måneder i dag, og det er først efter vi har købt et sovekursus hos det private barselshotel at hun kan falde i søvn liggende i sin seng, med lidt hjælp. Ellers skulle hun også vugges i søvn eller falde i søvn med flasken. Det er en fantastisk lettelse at have fået den hjælp der gør at hun kan falde i søvn selv. Man bliver jo sindssyg når ungen vågner lige efter man har lagt hende ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger 5 mdr :wub

 

Nårh, hvor er han kær :loveshower 

 

Laura er 5 måneder i dag, og det er først efter vi har købt et sovekursus hos det private barselshotel at hun kan falde i søvn liggende i sin seng, med lidt hjælp. Ellers skulle hun også vugges i søvn eller falde i søvn med flasken. Det er en fantastisk lettelse at have fået den hjælp der gør at hun kan falde i søvn selv. Man bliver jo sindssyg når ungen vågner lige efter man har lagt hende ned!

 

Det kursus er jeg stødt på en enkelt gang og overvejede også kort, om det var noget, vi skulle prøve, men så blev det bedre herhjemme. Er der et par ting, du vil fremhæve som noget, der gav pote?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af I har samme "problem" med Nova og det ikke kun er mig med stædig baby der skal hjælpes i søvn.

Jeg får nul og niks ud af at lægge hende og sige godnat. Får bare en masse skrig og baby som vil op til sin mor. Ligegyldig hvor træt tosse ungen er

Det er helt det samme her. Nogle gange prøver jeg at ha' is i blodet og lade hende ligge lidt, for at se om hun bliver træt og falder i søvn, men hun skriger bare mere og mere indtil hun dårligt kan få luft. Det kan jeg altså ikke gøre..

 

ingen tvivl om, at der kan være gode og knapt så gode metoder til at få babyer og større børn til at sove, men der er altså også en del forskel på børn. Vi er heldige at S for tiden sover et godt stræk om natten, og vi kan en gang i mellem lægge hende, selvom hun ikke sover. Når det lykkes så sover hun som regel indenfor 5 minutter, selvom hun godt kan brokke lidt inden, men hun skal være træt nok, for ellers så bliver brok til hyl og meget vågen baby :rolleyes

 

Nå, men min pointe er, at det er fint at være åben overfor gode råd, for det kan jo være, det virker, men jeg synes ikke, man skal have dårlig samvittighed over eksempelvis at amme baby i søvn (gør jeg i øvrigt også selv en del) eller trille baby i vognen el. lignende, hvis det er det, der skal til, selvom det selvfølgelig er nemmere, hvis man kan nøjes med "bare" at lægge baby :)

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, hvor er han kær :loveshower

Det kursus er jeg stødt på en enkelt gang og overvejede også kort, om det var noget, vi skulle prøve, men så blev det bedre herhjemme. Er der et par ting, du vil fremhæve som noget, der gav pote?

Vi har haft 2 besøg på 4 timer i alt og har i den tid fået en pige der kan puttes og har fået en masse gode råd om alt muligt andet.

Ditte som vi havde ude er bare fantastisk sød og det er vildt hvor meget hun ved, og hun tager udgangspunkt i det enkelte barn :)

Det er mange penge, men de er givet fantastisk ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft 2 besøg på 4 timer i alt og har i den tid fået en pige der kan puttes og har fået en masse gode råd om alt muligt andet.

Ditte som vi havde ude er bare fantastisk sød og det er vildt hvor meget hun ved, og hun tager udgangspunkt i det enkelte barn :)

Det er mange penge, men de er givet fantastisk ud.

 

Dejligt, at det har givet så meget :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores stærke dreng trækker nu benene helt op under sig og hæver numsen, når han ligger på maven.

Desværre er armene ikke ligeså stærke, så han kommer ikke videre og bliver sur :)

Noget vi kan gøre for at hjælpe ham, eller skal det bare komme af sig selv?

Han er lige blevet 4 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bluuuu.... Spruuuuut.... Boble.... Gnaske... Snorke... Bluuuuu... Agyyyy- det lyder så sødt og hyggeligt :wub , men håber nu snart vi er klar til at sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores stærke dreng trækker nu benene helt op under sig og hæver numsen, når han ligger på maven.

Desværre er armene ikke ligeså stærke, så han kommer ikke videre og bliver sur :)

Noget vi kan gøre for at hjælpe ham, eller skal det bare komme af sig selv?

Han er lige blevet 4 mdr.

I kan hjælpe ham op, så han kan stå og rokke.. Men det kræver hans arme kan bære ham :unsure Ellers skal det nok komme når han er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan hjælpe ham op, så han kan stå og rokke.. Men det kræver hans arme kan bære ham :unsure Ellers skal det nok komme når han er klar :)

Ja, og det kan de bare ikke.

Han har gode, tykke lår men virkelig slappe arme.

Ligesom hans mor :haha

Men positivt at han kan det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bluuuu.... Spruuuuut.... Boble.... Gnaske... Snorke... Bluuuuu... Agyyyy- det lyder så sødt og hyggeligt :wub , men håber nu snart vi er klar til at sove ;)

Vi begynder også at snakke godt med herhjemme... det er bare de sødeste lyde :wub

Håber snart lillemanden er klar til nat! - Liff er lige væltet omkuld efter endnu en aften med luft på tværs i den lille krop :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er virkelig svært at acceptere at Nova synes at hun skal op og have mad om natten igen. Vi havde lige haft i hvert fald 4-5 uger med 8-10 timers nattesøvn i streg. Lige efter mit hjerte :D

Men nu er det svært ikke at blive lidt små-hidsig når min mand sover videre og jeg må op (jeg bliver åbenbart lidt små-skør og sur, når jeg er i søvnunderskud).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu er det svært ikke at blive lidt små-hidsig når min mand sover videre og jeg må op (jeg bliver åbenbart lidt små-skør og sur, når jeg er i søvnunderskud).

Det er du ikke den eneste der bliver ;) :kram Jeg bliver også ked af det - især når jeg i forvejen har ligget vågen i 1 1/2 time :( og så på en dag hvor manden skal ud i aften og jeg derfor ikke får hjælp senere eller kan komme tidligt i seng :( Det bliver en lang dag.

Brok og ynk herfra. Over and out.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er de værste dage, når man ikke har mulighed for aflastning.

Jeg håber at vi kan få et par timer mere, når hun engang overgivet sig. Men det er sgu også svært, når man har en kanin der stamper hvert 2. minut, så Nova vågner med et spjæt, Nøj, jeg bliver hidsig!!

Edit: og når jeg skriver "...vi kan få et par timer mere", mener jeg selvfølgelig ikke "vi" men "jeg", for min mands snorken kunne også have tendens til at vække Nova...........

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er de værste dage, når man ikke har mulighed for aflastning.

Jeg håber at vi kan få et par timer mere, når hun engang overgivet sig. Men det er sgu også svært, når man har en kanin der stamper hvert 2. minut, så Nova vågner med et spjæt, Nøj, jeg bliver hidsig!!

Jep, søvnunderskud (især når det er mig der bare ikke kunne sove) og ingen hjælp er skidt kombi :( Må nok indregne en tudetur i dag :rolleyes

Det lyder som om kaninen snart må flytte?

Håber I får lidt mere søvn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er også bare frustrerende at ligge og vente på at man falder i søvn.

Ja, vi har snakket om det MANGE gange (de første 3 uger sov vi i stuen hvor han står), men min mand er ikke med på det. Han er for meget en erstatnings-hund.. Det er så heller ikke ham der sidder oppe og bliver frustreret over ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.