TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Det er skønt for dem der kan vente.. Jeg har bare været nogle uheldige ting igennem i mit liv at jeg har brug for trygheden :) at vi så får kønnet af vide er så lige en bonus :)

Ja det er da dejligt :-)

Jeg er blevet ramt af forkølelse og kæmpe hoste inferno. :-( har mistet stemmen (hvilket min bedre halvdel synes er fantastisk) og ja.. Jeg tænker bare hele tiden på den lille derinde, om den er okay når mor er syg.. :-(

Måske kan jeg heller ikke helt vente til D. 21 oktober..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det dagen for NF.... Jeg er nu stadig nervøs, for man vil jo bare så gerne at alt er ok, også det man faktisk kommer for ;) Men prøver at være zen, og skal heldigvis lige nå få 2 drenge op og afsted i institution, afsted til uddannelse (1 time i bil) have 2 lektioners intro, og så afsted til sygehuset (1 time i bil igen), hvor jeg så også lige skal forbi og hente min mand på hans byggeplads på vejen... Inden kl 10.40 hvor jeg har en tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det dagen for NF.... Jeg er nu stadig nervøs, for man vil jo bare så gerne at alt er ok, også det man faktisk kommer for ;) Men prøver at være zen, og skal heldigvis lige nå få 2 drenge op og afsted i institution, afsted til uddannelse (1 time i bil) have 2 lektioners intro, og så afsted til sygehuset (1 time i bil igen), hvor jeg så også lige skal forbi og hente min mand på hans byggeplads på vejen... Inden kl 10.40 hvor jeg har en tid :D

God tur i dag, :-) det bliver spændende. Skriv endelig bagefter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det dagen for NF.... Jeg er nu stadig nervøs, for man vil jo bare så gerne at alt er ok, også det man faktisk kommer for ;) Men prøver at være zen, og skal heldigvis lige nå få 2 drenge op og afsted i institution, afsted til uddannelse (1 time i bil) have 2 lektioners intro, og så afsted til sygehuset (1 time i bil igen), hvor jeg så også lige skal forbi og hente min mand på hans byggeplads på vejen... Inden kl 10.40 hvor jeg har en tid :D

Venter på Update :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik SUPER godt, alt var lige som det skulle være!! :Loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik SUPER godt, alt var lige som det skulle være!! :Loveshower :loveshower

Ih hvor godt! :kram

Tillykke med det, hvor er det bare dejligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror min mave bruger dagen på at vokse!! Kan slet ikke koncentrere mig i skolen og kan heller ikke helt sidde stille. Det gør ikke ondt ondt, men det hele arbejder og er bare sådan lidt ømt..

Og i dag er første dag, hvor det er meget tydeligt, at min mave er gravid  :7himmel  Det er nu bedre end at se sådan lidt halvtyk ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik SUPER godt, alt var lige som det skulle være!! :Loveshower :loveshower

Jahhhhhhhhh :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik SUPER godt, alt var lige som det skulle være!! :Loveshower :loveshower

Åhhhh, hvor fedt , kæmpe tillykke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld, er der nogen af jer erfarne flergangs, der har prøvet at have bronkitis under graviditet? Jeg er næsten, men selvfølgelig ikke hundrede procent, sikker på at jeg har fået bronkitis. Det startede med ondt i halsen onsdag aften, var så syg hele torsdagen for at det blev bedre fredag. lørdag blev jeg så hæs og fik lidt krads i halsen og det varede også søndag. Mandag begyndte jeg at miste noget af stemmen, for til sidst på aftenen af miste den helt. I morges var stemmen en lille smule bedre, men kun indtil jeg havde ringet og sygemeldt mig, så forsvandt den langsomt igen. Og her til aften er den fuldstændig væk. Jeg kan intet sige, ikke engang hviske længere. Det er så frustrerende!

Er der nogen der har prøvet det? HAr haft noget opspyt i form at slim (undskyld detalje), men det er stoppet nu. Det tænker jeg heldigvis som tegn på bedring.

Bare den lille har det godt <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler i andre os at i er flad for energi ?

Jeg føler mig fuldstændig drænet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler i andre os at i er flad for energi ?

Jeg føler mig fuldstændig drænet

Det gjorde jeg det meste af dagen i går, vi var i byen lørdag og var hjemme i seng omkring 1... Og selvom det var sådan noget stille roligt middag så var jeg helt død for energi i går....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal jeg til JM.. Og kan slet slet slet ikke huske det fra første gang :) 

 

I dag kl. 12.30 skal jeg være hos JM - fantastisk tidspunkt på dagen (ARG!) nå, men hvad i alverden er det egentlig man skal derhen for? Aj, misforstå mig ikke, men mindes det bare ikke så godt, eftersom det er 4 år siden, men er det ikke bare at man skal måle mit blodtryk og lytte på maven? 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige fra JDM. Må faktisk sige jeg er lidt skuffet. Hun virkede ret stram i det, og det hele kom til at handle om sådan noget informativt. Tror jeg er kommet hjem med mellem 10-15 foldere, som er Info om alt muligt i graviditeten. Udregning af BMI og hvilke "kasser" man passer ind i. Jeg havde så et BMI på 26 regnede hun ud, 1 over normalvægtig så jeg røg fluks i kassen overvægtig. Herefter begyndte hun så at fortælle om hvad jeg skulle passe på, hvor meget jeg må tage på og hvad jeg skal spise og hvad jeg ikke må spise. At jeg er i risiko for graviditetssukkersyge, og at vi er blevet tilmeldt mødrehjælpen som vi ikke selv har fået noget at vide om. Jeg spurgte hvad det var, hvortil hun svarede at det er en visitator der visiterer til mødrehjælpen, det kan være fordi man er ung eller lign. At man har brug for ekstra støtte i graviteten og efter fødsel. Jeg følte faktisk at det hele den information fløj lige hen over hovedet på os, ingen af os har hørt noget om mødrehjælpen. Det er givet det kun er en støtte, og hun sagde vi kun skulle være glade for det, måske kan nogle herinde fortælle om i har oplevelser med mødrehjælpen og hvad de gør?

Hun siger så at vi hverken skal mærke på mave eller lytte efter hjertelyd her første gang, hvilket jeg fuldt forstår. Og slutter så hele mødet med at sige "jeg skal lige mærke på din mave". Hvilket jo er fint, men hun modsagde sig selv flere gange.

Jeg er bare en lille smule træt af det her med "husk og spis dine vitaminer, spis sund, spis fiber, spis grønt, spis fisk, og hvis ikke du spiser fisk hver dag skal du tage en fiskeoliepille den dag, dyrk motion, men du har også et aktivt arbejdsliv, hvad er dit BMI, hvilke kasser passer du ind i, husker du at tænke over forløbet, og hvad der er bedst for det kommende barn-snak" ..

Min mand ryger som vi også nævnte fordi hun spurgte og det gør han udendørs og har altid gjort det. Til det svare hun så "ja, det er også fint. Men hvis det skal have nogen gavn i virkeligheden så skal du faktisk tage trøjen/jakken af inden du går ind i huset igen for røgpartiklerne, sod, stoffer fra rygningen sætter sig i tøjet og så hjælper det ingenting at ryge udendørs." Jeg mener bare, hvor går grænsen? Så kan vi heller ikke besøge rygere, fx mine forældre, min mands familie, osv, uden halvdelen af familien skal smide tøjet? Det er jo ikke kun jakken. Det sætter sig da også i benklæder, fingre, hud, ånde, hår som man ikke lige tager af. ? Skal faren så forbydes samvær med barnet en time efter han har røget? Jeg ved jo godt hvad der menes, syntes bare det er blevet hysterisk.. Er det bare mig der er sippet?

Jeg ved jo 99,8% af alt det her, og jeg sætter ikke et barn i verden uden at tænke over tingene? Jeg følte det så upersonligt, som er nummer der bare bliver vurderet fra top til tå og puttes i en kasse og så er det den her livsstil du skal følge fremover!

Maks 3 kopper om dagen som indeholder kaffe, te, eller cola. Får du nok kalk? Drikker du mælk? Får du en halv liter om dagen, hvis ikke så skal du tage kalk.

Jeg ved godt at man har undersøgt og dit og dat, og det er bedst at gøre som lægen/JDM siger, men Come on.. De fik også velskabte børn for 50 år siden. Som stadig ikke lider nogen nød. Jeg syntes virkelig det er blevet opreklameret efterhånden.

Fik ikke målt blodtryk eller noget, ingen vejning, ingen måling eller noget her første gang. Kun en form for "skræmme/informationsmøde" om livsstil, kost, osv.

Nå. Men jeg glæder mig til næste gang vi skal til JDM, der kommer det for så vidt til at handle om helt andre ting :)

Måtte bare lige ud med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik:

Jeg forstår dig! Jeg synes også det var topkedeligt og udelukkende informativt sidst jeg var gravid. Det blev først "spændende" helt til slut, hvor vi talte om fødsel...

Er du/I meget unge?

Min stedsøster var i mødrehjælpen og gik til jm derigennem. Hun var rigtig glad for det! Tror grænsen går ved 22 år, men er ik sikker.

Hun kom i en mødregruppe med mødre på samme alder og allerede mens de var gravide. Så de havde termin tæt på hinanden og mødtes i mødrehjælpen i løbet af graviditeten og fortsatte som mødregruppe bagefter.

Hvor langt er du henne? Er det ik tidligt du er afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige fra JDM. Må faktisk sige jeg er lidt skuffet. Hun virkede ret stram i det, og det hele kom til at handle om sådan noget informativt. Tror jeg er kommet hjem med mellem 10-15 foldere, som er Info om alt muligt i graviditeten. Udregning af BMI og hvilke "kasser" man passer ind i. Jeg havde så et BMI på 26 regnede hun ud, 1 over normalvægtig så jeg røg fluks i kassen overvægtig. Herefter begyndte hun så at fortælle om hvad jeg skulle passe på, hvor meget jeg må tage på og hvad jeg skal spise og hvad jeg ikke må spise. At jeg er i risiko for graviditetssukkersyge, og at vi er blevet tilmeldt mødrehjælpen som vi ikke selv har fået noget at vide om. Jeg spurgte hvad det var, hvortil hun svarede at det er en visitator der visiterer til mødrehjælpen, det kan være fordi man er ung eller lign. At man har brug for ekstra støtte i graviteten og efter fødsel. Jeg følte faktisk at det hele den information fløj lige hen over hovedet på os, ingen af os har hørt noget om mødrehjælpen. Det er givet det kun er en støtte, og hun sagde vi kun skulle være glade for det, måske kan nogle herinde fortælle om i har oplevelser med mødrehjælpen og hvad de gør?

Hun siger så at vi hverken skal mærke på mave eller lytte efter hjertelyd her første gang, hvilket jeg fuldt forstår. Og slutter så hele mødet med at sige "jeg skal lige mærke på din mave". Hvilket jo er fint, men hun modsagde sig selv flere gange.

Jeg er bare en lille smule træt af det her med "husk og spis dine vitaminer, spis sund, spis fiber, spis grønt, spis fisk, og hvis ikke du spiser fisk hver dag skal du tage en fiskeoliepille den dag, dyrk motion, men du har også et aktivt arbejdsliv, hvad er dit BMI, hvilke kasser passer du ind i, husker du at tænke over forløbet, og hvad der er bedst for det kommende barn-snak" ..

Min mand ryger som vi også nævnte fordi hun spurgte og det gør han udendørs og har altid gjort det. Til det svare hun så "ja, det er også fint. Men hvis det skal have nogen gavn i virkeligheden så skal du faktisk tage trøjen/jakken af inden du går ind i huset igen for røgpartiklerne, sod, stoffer fra rygningen sætter sig i tøjet og så hjælper det ingenting at ryge udendørs." Jeg mener bare, hvor går grænsen? Så kan vi heller ikke besøge rygere, fx mine forældre, min mands familie, osv, uden halvdelen af familien skal smide tøjet? Det er jo ikke kun jakken. Det sætter sig da også i benklæder, fingre, hud, ånde, hår som man ikke lige tager af. ? Skal faren så forbydes samvær med barnet en time efter han har røget? Jeg ved jo godt hvad der menes, syntes bare det er blevet hysterisk.. Er det bare mig der er sippet?

Jeg ved jo 99,8% af alt det her, og jeg sætter ikke et barn i verden uden at tænke over tingene? Jeg følte det så upersonligt, som er nummer der bare bliver vurderet fra top til tå og puttes i en kasse og så er det den her livsstil du skal følge fremover!

Maks 3 kopper om dagen som indeholder kaffe, te, eller cola. Får du nok kalk? Drikker du mælk? Får du en halv liter om dagen, hvis ikke så skal du tage kalk.

Jeg ved godt at man har undersøgt og dit og dat, og det er bedst at gøre som lægen/JDM siger, men Come on.. De fik også velskabte børn for 50 år siden. Som stadig ikke lider nogen nød. Jeg syntes virkelig det er blevet opreklameret efterhånden.

Fik ikke målt blodtryk eller noget, ingen vejning, ingen måling eller noget her første gang. Kun en form for "skræmme/informationsmøde" om livsstil, kost, osv.

Nå. Men jeg glæder mig til næste gang vi skal til JDM, der kommer det for så vidt til at handle om helt andre ting :)

Måtte bare lige ud med det..

 

Hold da op for en oplevelse du har haft  :huh  Jeg var til JDM i går, og det var godt nok noget helt andet. Jeg havde en rigtig god snak med hende om hvordan jeg har det ift. graviditeten og om jeg har følt mig kvalm eller på anden måde haft ubehag :) Hun snakkede kun kort om at jeg skulle tage fiskeolie. Så snakkede vi om at jeg gerne ville ha NF, da jeg er vant til, at man får det i DK - bor i Norge  :P  Og til slut fik jeg lov at høre hjerte lyd, det var så fantastisk  :wub  Men håber at dit næste besøg bliver bedre end dit første  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik:

Jeg forstår dig! Jeg synes også det var topkedeligt og udelukkende informativt sidst jeg var gravid. Det blev først "spændende" helt til slut, hvor vi talte om fødsel...

Er du/I meget unge?

Min stedsøster var i mødrehjælpen og gik til jm derigennem. Hun var rigtig glad for det! Tror grænsen går ved 22 år, men er ik sikker.

Hun kom i en mødregruppe med mødre på samme alder og allerede mens de var gravide. Så de havde termin tæt på hinanden og mødtes i mødrehjælpen i løbet af graviditeten og fortsatte som mødregruppe bagefter.

Hvor langt er du henne? Er det ik tidligt du er afsted?

Jeg skal afsted her d. 18 hvor jeg er 15 uger henne.. Ved os er første besøg mellem uge 13-15.. Så det er endda lidt sent jeg skal afsted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik:

Jeg forstår dig! Jeg synes også det var topkedeligt og udelukkende informativt sidst jeg var gravid. Det blev først "spændende" helt til slut, hvor vi talte om fødsel...

Er du/I meget unge?

Min stedsøster var i mødrehjælpen og gik til jm derigennem. Hun var rigtig glad for det! Tror grænsen går ved 22 år, men er ik sikker.

Hun kom i en mødregruppe med mødre på samme alder og allerede mens de var gravide. Så de havde termin tæt på hinanden og mødtes i mødrehjælpen i løbet af graviditeten og fortsatte som mødregruppe bagefter.

Hvor langt er du henne? Er det ik tidligt du er afsted?

Ja det må være pga alderen. Jeg er 22, bliver 23 inden barnet kommer til verden, og han er 24. Jeg er 14+2(3) så tiden passer fint :-)

Forstår bare ikke hun sagde det var noget man visiteres til, jeg tænker jo så på visitator, men måske går det bare automatisk. For hverken ham eller jeg har hørt noget om det, det var derfor vi følte det foregik lidt henover hovedet på os.. Det lyder da til at din søster var glad for det og havde stor havn af det i hvert fald. Men vi må jo se, vi har intet hørt fra dem endnu, men det kommer nok senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må være pga alderen. Jeg er 22, bliver 23 inden barnet kommer til verden, og han er 24. Jeg er 14+2(3) så tiden passer fint :-)

Forstår bare ikke hun sagde det var noget man visiteres til, jeg tænker jo så på visitator, men måske går det bare automatisk. For hverken ham eller jeg har hørt noget om det, det var derfor vi følte det foregik lidt henover hovedet på os.. Det lyder da til at din søster var glad for det og havde stor havn af det i hvert fald. Men vi må jo se, vi har intet hørt fra dem endnu, men det kommer nok senere :)

Ved hende var det lægen der involverede mødrehjælpen. Så det var allerede inden første jm besøg..

Hmm.. Tror slet ik jeg var så tidligt til jm første gang og denne gang er det først i uge 21/22..

Men måske husker jeg forkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg slog det op på nettet, så jeg bare det omhandlede skilsmisse, vold, økonomiske problemer , uddannelse og støtte osv.. Og synes om nogen ikke vi passer under de kategorier!!

Men så så jeg nemlig at det også var for unge forældre. Men det er åbenbart ikke alle?

Der står bare på siden at det er unge forældre under 30. Og dem må der godt nok være mange af! :)

Så jeg gad vide hvordan man bliver "udvalgt"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved hende var det lægen der involverede mødrehjælpen. Så det var allerede inden første jm besøg..

Hmm.. Tror slet ik jeg var så tidligt til jm første gang og denne gang er det først i uge 21/22..

Men måske husker jeg forkert :)

Ja hold da op , så er der da godt nok forskel :)

Hmm.. Har godt nok også tænkt om det var hende, for det kan næsten ikke være andet. Men det er jo fint nok. Jeg må jo prøve det af i hvert fald :) er da åben overfor det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Marmik, jeg kan godt forstå du synes det var en rigtig træls oplevelse! Det lyder også til at du har fået en JM af den værste skuffe, for hendes type findes desværre, og de kan lige suge al glæden og selvtilliden ud af en! Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at ringe til JM-centeret og sige at du ikke har så god kemi med din JM, og at du gerne ville have en anden om muligt. Det er da en ærlig sag at somme tider passer kemien bare ikke. Altså, måske ikke sige så meget om hvorfor, men bare at kemien ikke var der, og at du ikke føler dig tryg ved hende.

Jeg tror også mange er glade for den hjælp/støtte der er gennem mødrehjælpen, men jeg kan godt forstå du bliver utryg når hun hverken fortæller hvem der har "visiteret"  jer eller hvorfor i tilbydes denne støtte! Så føles det jo som noget der bliver trukket ned over hovedet på jer, bag jeres ryg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Marmik, jeg kan godt forstå du synes det var en rigtig træls oplevelse! Det lyder også til at du har fået en JM af den værste skuffe, for hendes type findes desværre, og de kan lige suge al glæden og selvtilliden ud af en! Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at ringe til JM-centeret og sige at du ikke har så god kemi med din JM, og at du gerne ville have en anden om muligt. Det er da en ærlig sag at somme tider passer kemien bare ikke. Altså, måske ikke sige så meget om hvorfor, men bare at kemien ikke var der, og at du ikke føler dig tryg ved hende.

Jeg tror også mange er glade for den hjælp/støtte der er gennem mødrehjælpen, men jeg kan godt forstå du bliver utryg når hun hverken fortæller hvem der har "visiteret" jer eller hvorfor i tilbydes denne støtte! Så føles det jo som noget der bliver trukket ned over hovedet på jer, bag jeres ryg...

Jeg tror jeg venter til næste besøg hos hende, så må vi se om ikke det er bedre :)

Men har snakket med min fætter og han og hans kæreste var også tilmeldt fordi de var under 30, og de var vidst rigtig glade for det. Så nu må vi se :)

Men ja, jeg følte godt nok det hele fløj henover hovedet på os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg venter til næste besøg hos hende, så må vi se om ikke det er bedre :)

Men har snakket med min fætter og han og hans kæreste var også tilmeldt fordi de var under 30, og de var vidst rigtig glade for det. Så nu må vi se :)

Men ja, jeg følte godt nok det hele fløj henover hovedet på os..

Vil du evt skrive herinde (eller i en pm), hvad de sådan mere konkret tager efter, når man bliver udvalgt til mødrehjælpen? For hvis man er under 30 er der godt nok mange der burde jo.. Jeg var selv 23, da jeg var gravid første gang og jeg hørte ik noget om det..

Er blot nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER