TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Har i dag talt med Skejby (igen), de har stadig ik fået papirerne fra min læge, men satsede på, at de lå i den uåbnede post.

Jeg får en tid til NF i næste uge, så nu er det bare at vente og se, hvilken dag det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa alle kommende mødre :)

ved ikke med sikkerhed hvor langt jeg er henne (7 uge+ ?) fik lægetid til d. 28/8 men kunne simpelthen ikke holde ventetiden ud så har fået lov at komme til en uge før, d.21/8

Vi har en søn på 8 men mistede for 3 år siden en lille pige i 7 mdr af graviditeten. det skete samtidig med en masse andre dumme ting, deriblandt gik vi fra hinanden. vi har nu fundet sammen igen og glæder os til at få en efternøler   :) men puha hvor kører der mange ting igennem mit hoved.. glæder mig til at få lidt mere vished ved lægen.. har de rigtige symptomer (ømme bryster, svedture, sult, kvalme og træthed) så føler mig gravid, men tør ikke rigtig at glæde mig helt endnu. vi har aftalt at fortælle det til bedsteforældre og olderne til kærestens fødselsdag her d. 15 så bliver det nok lidt mere virkeligt :)

sønnemand ved det allerede og vi er alle tre max spændte <3

 

Velkommen til :)

Håber alt går vel for jer denne gang - må man spørge, hvad der skete sidst? Det lyder da som en ganske frygtelig oplevelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid imens jeg var på antidepressiv medicin, og efter opduktion kunne lægerne i odense se at der havde været væske i moderkagen som ikke skulle være der. men at der ikke kunne være gjort noget for at forhindre det (tænker det skal de sige)

Jeg ved ikke med sikkerhed hvad der gik galt. tror det var en blanding af medicinen og det psykiske.

Jeg kunne heller ikke mærke liv da moderkagen lagde imellem barnet og maveskindet, derudover tabte jeg mig ca 3 kg under graviditeten så jeg følte mig heller ikke gravid på den rigtige måde.

det er lidt kynisk sagt, men tror det var godt for os alle at det ikke blev til noget da det hele var noget rod på det tidspunkt. og så føles det somom det ikke er mig det er sket for.. lidt syrealistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der så småt begynder at være spændte/nervøse for NF? :-)

Jeg venter stadig på indkaldelse. Den kommer nok meget snart med posten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der så småt begynder at være spændte/nervøse for NF? :-)

Jeg venter stadig på indkaldelse. Den kommer nok meget snart med posten.

Jeg er mest spændt på i morgen, hvor jeg skal til den terminsscanning. Det er første gang vi skal se den lille, så er selvfølgelig lidt nervøs for om alt nu er, som det skal være.

Er egentlig ikke nervøs for nf, for jeg har svært ved at forestille mig, at vi får en dårlig vurdering. Hvorfor skulle vi det? Vælger at tro på, at risikoen slet ikke er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mest spændt på i morgen, hvor jeg skal til den terminsscanning. Det er første gang vi skal se den lille, så er selvfølgelig lidt nervøs for om alt nu er, som det skal være.

Er egentlig ikke nervøs for nf, for jeg har svært ved at forestille mig, at vi får en dårlig vurdering. Hvorfor skulle vi det? Vælger at tro på, at risikoen slet ikke er der :)

Jeg er også mest nervøs for NF pga det er første gang vi skal se den lille når det er. Så det er kok mere nervøsitet i om det lille hjerte nu også slår, og om alt er som det skal være. Selve risikovurderingen er jeg ikke så nervøs for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det på samme måde.. Det er også mest om alt nu er som det skal være.. Tror jeg bliver mega nervøs..

Jeg afventer også bare indkaldelse.. Men den skulle gerne komme i denne uge.. Ellers er jeg nød til og ringe til dem da vi rejser i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det på samme måde.. Det er også mest om alt nu er som det skal være.. Tror jeg bliver mega nervøs..

Jeg afventer også bare indkaldelse.. Men den skulle gerne komme i denne uge.. Ellers er jeg nød til og ringe til dem da vi rejser i næste uge

Det kan jeg godt forstå. Har du været til tidlig scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Har du været til tidlig scanning?

Jeg har fraktis været rigtig forkælet og er blevet scannet hver uge siden uge 6 og frem til uge 9 pga cyster på min venstre æggestok :) og baby voksede og havde det godt.. Men det ændre ikke på nervøsiteten.. Tror altid man er mega nervøs inden en scanning for om alt nu er som det skal være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nok rigtigt.. Jeg var ved lægen igår og hun sagde jeg skulle begynde på jern nu, jeg har fået en folder hvor det står ferrojern. Men hvad er forskellen mon på ferrojern og hemojern? Jeg har hemojern i skabet, kan jeg mon tage det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret nervøs for NF faktisk - især efter det med Majs og Stephi. Jeg kender Majs personligt, hvilket har gjort det hele en del mere virkeligt hos mig og så det, at vi var præcis lige langt i graviditeten!

Men det hele skal nok være fint, har heldigvis ingen symptomer eller grund til at tænke andet, men nervøs vil man nok altid være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret nervøs for NF faktisk - især efter det med Majs og Stephi. Jeg kender Majs personligt, hvilket har gjort det hele en del mere virkeligt hos mig og så det, at vi var præcis lige langt i graviditeten!

Men det hele skal nok være fint, har heldigvis ingen symptomer eller grund til at tænke andet, men nervøs vil man nok altid være..

Det kan jeg godt forstå..

Ja, vi slipper nok ikke for at være nervøse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er så dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået indkaldelse til nakkefoldsscanning, skal til scanning mandag D. 22 august :-)

Jubii

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert :) bliver spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jer alle sammen? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået indkaldelse til nakkefoldsscanning, skal til scanning mandag D. 22 august :-)

Jubii

Mandag den 22. august findes ik.. Så er det den 22. eller mandag den 25.? :)

Mest så du selv er sikker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jer alle sammen? :-)

 

Tror det går godt :) Jeg synes, at kvalmen er ved at aftage en smule - bortset fra om aftenen, der er jeg i bogstaveligste forstand lagt ned ;)

Jeg var til scanning i fredags og så den skønneste lille Blop med et bankende hjerte og små viftende arme og ben. Scanningsjordemoderen var super flink og viste næsten halvdelen i 3D, selvom jeg kun betalte for en tidlig scanning. Men det så helt perfekt ud, og Blop havde den størrelse, h*n skal have ifht. hvor langt jeg er henne - så nu prøver jeg at tage det med ro frem til NF d. 5/9 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandag den 22. august findes ik.. Så er det den 22. eller mandag den 25.? :)

Mest så du selv er sikker ;)

Det er mig der har skrevet forkert der. Det er den 25 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jubbiii, har lige været til tidlig scanning og der var bare liv og glade dage inde i maven....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg vil også til scanning men er desværre ikke så langt så må vente - jeg skal dog til lægen imorgen og få lavet vandre journal og alt det der nu skal ske ☺️. Men ser frem til den dag hvor jeg skal til scanning så man ser lidt liv .

Men med hensyn til hvordan jeg har det så hår det nu fint morgen kvalme, træt og lidt mens. Lign symptomer i underlivet men ikke noget slemt så håber det blir ved det nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ok udover jeg igen har fået enormt ondt i mine cyster og nu er på vej til sygehuset igen igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvist var alt bare rigtig godt.. Cysterne er blevet mindre og det som de mener gør ondt er at min æggestok er forstørret pga PCO og derfor rammer min livmoder nu den fordi den er vokset og derfor gør det nas..

Men vi så en livlig bebs og fik indkaldelse til NF næste fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER