TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Tak, det gør jeg også. Synes antallet af bekymringer har været på et minimum. Eneste minus er at jeg synes, jeg er hårdt ramt af diverse symptomer, men jeg er altså også lidt en pivskid. Er mega dårlig til at have skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, det gør jeg også. Synes antallet af bekymringer har været på et minimum. Eneste minus er at jeg synes, jeg er hårdt ramt af diverse symptomer, men jeg er altså også lidt en pivskid. Er mega dårlig til at have skidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for hurtigt svar :) pyh, det giver lidt ro i maven. Må bare vente og se om der kommer mere og så håbe at alt er, som det skal være.

Så længe det er så lidt så bare rolig :kiss hvis du aborterer er du ikke i tvivl (så styrt bløder man og der er klumper med)

Blødte lidt 4 gange i sidste graviditet og har blødt 2 gange i denne! Blod er ALDRIG sjov i graviditeten og selvom jeg har været møllen igennem 4 gange i sidste graviditet så blev jeg stadig ked/forskrækket da jeg blødte denne gang! Men det ER normalt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt i små 14 dage nu pga min ryg :( starter op igen på mandag og har aftalt med chefen, at jeg har stuegangen, så jeg ikke skal gå så meget. Er meget spændt og nervøs for hvordan det kommer til at gå.

Majs: åh mange tak. Er meget mere rolig nu :)

kunne altså godt tænke mig at man blev undersøgt lidt tidligere, som førstegangsgravid eller fik en samtale med info om de her ting. Synes der er mega længe til 8+2 (1. Lægebesøg)..

tænkte på. Jeg har jo nærmest konstant mens-agtige smerter, men jeg oplever, at de forværres, hvis jeg er aktiv. Nu har jeg f.eks været ved stranden og bade de sidste par dage, og der er smerterne taget til lige efter. De falder igen, når der er gået nogle timer. Synes bare det er virkelig træls, for et eller sted bliver jeg jo bekymret for at bevæge mig rundt. Og det er jo tosset o.O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.kinesiskkalender.dk

Den havde ret med min datter og den siger endnu en pige - håber den har ret manden vil RIGTIG gerne have en pige mere og jeg har også en "fidus" til endnu en pige! Men det er helt sikkert kun fordi vi ved hvordan det er at have en pige :D (og så at få lov at bruge alle kjolerne igen :D ) for en lille gut skal være lige så velkommen :biglove

Den siger at jeg får en dreng. Til gengæld siger den begge mine drenge skulle have været piger. Måske det bliver en pige så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt i små 14 dage nu pga min ryg :( starter op igen på mandag og har aftalt med chefen, at jeg har stuegangen, så jeg ikke skal gå så meget. Er meget spændt og nervøs for hvordan det kommer til at gå.

Majs: åh mange tak. Er meget mere rolig nu :)

kunne altså godt tænke mig at man blev undersøgt lidt tidligere, som førstegangsgravid eller fik en samtale med info om de her ting. Synes der er mega længe til 8+2 (1. Lægebesøg)..

tænkte på. Jeg har jo nærmest konstant mens-agtige smerter, men jeg oplever, at de forværres, hvis jeg er aktiv. Nu har jeg f.eks været ved stranden og bade de sidste par dage, og der er smerterne taget til lige efter. De falder igen, når der er gået nogle timer. Synes bare det er virkelig træls, for et eller sted bliver jeg jo bekymret for at bevæge mig rundt. Og det er jo tosset o.O

Sådan havde jeg det også som 1 gangs gravid men det er bare fordi baby hulen vokser og når du bevæger dig "hjælper" du. Men nogle gange tænker jeg også (nu jeg har været igennem 1 fødsel) at det måske også er de første plukveer der spøger. Ved ikke hvor tidligt de kan mærkes men fx efter sex syntes jeg det føles mistænkeligt som plukveer - hvilket jo er sundt og fint fordi kroppen øver sig og træner til fødslen! Man må bare ikke have for mange men efter aktivitet og sex er det helt fint :)

Men SPØRG lægen når du når så langt. indtil da så tag det som er godt tegn: babyen vokser!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også som 1 gangs gravid men det er bare fordi baby hulen vokser og når du bevæger dig "hjælper" du. Men nogle gange tænker jeg også (nu jeg har været igennem 1 fødsel) at det måske også er de første plukveer der spøger. Ved ikke hvor tidligt de kan mærkes men fx efter sex syntes jeg det føles mistænkeligt som plukveer - hvilket jo er sundt og fint fordi kroppen øver sig og træner til fødslen! Man må bare ikke have for mange men efter aktivitet og sex er det helt fint :)

Men SPØRG lægen når du når så langt. indtil da så tag det som er godt tegn: babyen vokser!!!

Tak :) den er skrevet på listen over alle spørgsmålene :)

Nåede da at blive helt i tvivl om det så var ok at hoppe i bølgen blå, når der var mange, høje bølger. Men det ville jo også være fuldstændig åndssvagt, hvis man slet ikke måtte bevæge sig :D

Har da også været i vandet i dag, og har ikke mærket noget :) eller jo sådan almindelig muskel ømhed, men tror det er fordi at jeg får brugt nogle muskler, jeg ikke har hilst på længe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er lidt træt af det her til aften.. Vi er samlet med hele svigerfamilien og min svigermor vidste ikke at hun ikke måtte sige det til nogle så hun har self sagt det til kæresten farbror så nu ved de alle det så..

Havde ikke ønsket det før efter uge 9 skanningen.. Synes det er mærkeligt at folk siger tillykke for det føler det er for tidligt eftersom jeg gerne vil være sikker.. Synes det er meget tidligt :( hvis noget så ikke er som det skal, så skal man fortælle det til flere ;( (gør det self ikke) men hvis nu.. Øv øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er lidt træt af det her til aften.. Vi er samlet med hele svigerfamilien og min svigermor vidste ikke at hun ikke måtte sige det til nogle så hun har self sagt det til kæresten farbror så nu ved de alle det så..

Havde ikke ønsket det før efter uge 9 skanningen.. Synes det er mærkeligt at folk siger tillykke for det føler det er for tidligt eftersom jeg gerne vil være sikker.. Synes det er meget tidligt :( hvis noget så ikke er som det skal, så skal man fortælle det til flere ;( (gør det self ikke) men hvis nu.. Øv øv øv

Øv, hvor træls!! Og uanset om hun måtte sige det eller ej, er det da god stil at lade de kommende forældre fortælle det selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er lidt træt af det her til aften.. Vi er samlet med hele svigerfamilien og min svigermor vidste ikke at hun ikke måtte sige det til nogle så hun har self sagt det til kæresten farbror så nu ved de alle det så..

Havde ikke ønsket det før efter uge 9 skanningen.. Synes det er mærkeligt at folk siger tillykke for det føler det er for tidligt eftersom jeg gerne vil være sikker.. Synes det er meget tidligt :( hvis noget så ikke er som det skal, så skal man fortælle det til flere ;( (gør det self ikke) men hvis nu.. Øv øv øv

Hun er da pissetarvelig! Nøj, hvor ville jeg blive sur! Min bror lavede et endnu værre stunt, da vi fin vores datter - han lagde billeder mm på Facebook, som vi havde sendt fra hospitalet, så pludselig begyndte det at vælte ind med lykønskninger mm - jeg blev så stjernearrig :(

Jeg forstår simpelthen ikke, at folk ikke kan respektere, at visse ting er forældrenes privilegier - såsom at fortælle omverdenen om graviditet, baby mm NÅR de har lyst til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh har nu 2 weekender i træk oplevet at få det rigtig dårligt om natten og have koldsveds ture hvor kæresten siger jeg er is kold mens sveden nærmest løber af mig :( I nat havde jeg så os bare mega ondt omkring nyren og det træk ned i venstre ben :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er da pissetarvelig! Nøj, hvor ville jeg blive sur! Min bror lavede et endnu værre stunt, da vi fin vores datter - han lagde billeder mm på Facebook, som vi havde sendt fra hospitalet, så pludselig begyndte det at vælte ind med lykønskninger mm - jeg blev så stjernearrig :(

Jeg forstår simpelthen ikke, at folk ikke kan respektere, at visse ting er forældrenes privilegier - såsom at fortælle omverdenen om graviditet, baby mm NÅR de har lyst til det ;)

Præcis og hun havde spurgt da vi fortalte dem det om hun måtte sige at vi gerne vil hun ventede til efter vi var blevet skannet i skive.. Hun havde nok forstået det som når vi var blevet skannet første gang.. Og min svigerinde er 4,5 uge længere end jeg og tænk nu hvis der skulle være noget galt så vil alle jo bare have ondt af os og det magter jeg slet ikke.. Og vi har jo et bryllup 1,5 uge efter skanningen og der gider jeg altså ikke folk snakker om det hvis noget er gået galt :( men så må det bare ikke gå galt piger og det gør det self heller ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor træls!! Og uanset om hun måtte sige det eller ej, er det da god stil at lade de kommende forældre fortælle det selv..

Enig! Svigermor (hun er jo ret syg) fik lov at dele det med sin bedste veninde samme dag hun fik det at vide! Med et "tys tys" - en veninde fik liv at sige det til hendes svoger og svigerinde (som også er vores vennepar) igen med er tys tys! Anders fik så et snapchat fra vennen med et "stort tillykke" skrevet henover et billede af ham selv med en "shhh" finger for munden :D men det er jo med VORES velsignelse!!! Jeg har 1 veninde jeg gerne vil fortælle det til personligt og min mormor ellers er vi efterhånden igennem - går noget galt sender vi en fælles besked til vennerne om det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer letter :yay 2 ud af 3 dage uden kvalme og ekstrem træthed :yay så har det bare at betyde at alt er godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilgengæld er mine stræknærker ved at blive blå igen :( ucharmerende - godt jeg VED det bliver pænere igen efter fødslen engang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer letter :yay 2 ud af 3 dage uden kvalme og ekstrem træthed :yay så har det bare at betyde at alt er godt :goodluck

Nice :) og som i var så gode til og trøste mig med så skal man bare nyde de dage og timer hvor kvalmen er væk.. Min kom tilbage i går med FULD styrke!! Den er altid værst i weekenderne.. Synes jeg er lidt ondt!!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer letter :yay 2 ud af 3 dage uden kvalme og ekstrem træthed :yay så har det bare at betyde at alt er godt :goodluck[/quote

Selvfølgelig er alt godt :)

Her synes jeg faktisk også, at det har været kvalmefri dag - hvilket har været skønt - og så bliver jeg i næste moment bekymret for, om det er en dårlig ting ;) Os gravjde, altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine symptomer letter :yay 2 ud af 3 dage uden kvalme og ekstrem træthed :yay så har det bare at betyde at alt er godt :goodluck

Hvor skøøøønt!!! Jeg håber at snarligt køligere vejr vil gøre godt..

Dog lidt træls med strækmærkerne allerede, men som du siger, de bliver nærmest til ingenting bagefter...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skøøøønt!!! Jeg håber at snarligt køligere vejr vil gøre godt..

Dog lidt træls med strækmærkerne allerede, men som du siger, de bliver nærmest til ingenting bagefter...!

Ja heldigvis - da jeg viste det til Anders gloede han dumt på mig med sit for-helvede-Maja-det-er-det-mest-uinteressante-EVER-blik Og sagde tørt "jeg lover at jeg ikke elsker dig mindre på grund af STRÆKMÆRKER!!! :rolleyes "

Så for ham er det i hvert fald ligegyldigt :)

Ja det betyder jo så også der er håb forude for dig :) har godt nok lidt kvalme nu - men det regner jeg med at sove væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg har bare kvalme igen nu.. :( hører godt nok om mange som oplever at den lige forsvinder i uge 7 men så vender tilbage.. Det er lidt det jeg har oplevet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er alene med Anabella i denne uge - altså om dagen når J er på job.

Indtil videre i dag har jeg kastet op to gange... Åh, hvor er det skod! Får to veninder på besøg om lidt heldigvis..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha lige nu synes jeg virkelig virkelig det er hårdt.. Jeg er så mega træt.. Kan virkelig næsten ikke holde mig vågen.. Det er virkelig hårdt at være på arbejde synes jeg når jeg bare trænger til og Zzzzzzz!!!

Godt jeg starter på jern i næste uge.. Håber det kan hjælpe lidt på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha lige nu synes jeg virkelig virkelig det er hårdt.. Jeg er så mega træt.. Kan virkelig næsten ikke holde mig vågen.. Det er virkelig hårdt at være på arbejde synes jeg når jeg bare trænger til og Zzzzzzz!!!

Godt jeg starter på jern i næste uge.. Håber det kan hjælpe lidt på det

Hvorfor ikke starte nu? Det sker der INTET ved! Du kan starte blidt op så det ikke er så stygt ved maven fx halv dosis eller hveranden dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor ikke starte nu? Det sker der INTET ved! Du kan starte blidt op så det ikke er så stygt ved maven fx halv dosis eller hveranden dag.

Nå jamen det vidste jeg ikke at man måtte.. Det kunne jeg da godt.. For synes virkelig virkelig det er hårdt og sover 1 1/2 time hver eftermiddag og kan stadigvæk sagtens sove om natten.. Puha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også startet med jern allerede i sidste uge. Jeg er 7+1 i dag :)

Jeg startede pga svimmelhed.

Pyh, min kvalme er bare mega styg. Har kastet op 8 gange i dag :( æv altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER