TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Glurg, det vidste jeg ikke... Jeg tager min jernpille hver morgen sammen med et glas mælk til morgenmaden :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Glurg, det vidste jeg ikke... Jeg tager min jernpille hver morgen sammen med et glas mælk til morgenmaden :wacko

Tror altså heller ikk på der sker det store.. Der står vare på min pakke at det helst ikke skal indtages med mælk men med juice eller lign, for bedste virkning. Og at det ikke skal tages på samme tidspunkt som andre kosttilskud ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glurg, det vidste jeg ikke... Jeg tager min jernpille hver morgen sammen med et glas mælk til morgenmaden :wacko

Hvis du ik er ualmindeligt træt, så går det nok. Baby er ligeglad ;)

Du optager blot mindre af hver pille, da kalk modarbejder. Appelsinjuice får jern til at blive optaget bedst i kroppen.. Men altså, jeg bruger bare vand :)

Ekstra info jeg fik af min læge ved første graviditet. Det er godt at tage jern lige inden sengetid, så maven har natten med ro til at arbejde i. Så undgår man lettere forstoppelse pga jernen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens være med på den med nærmest konstant sult men ingen plads til maden :)

Jeg har selv haft utrolig meget halsbrand men jeg er stoppet med at spise hvede og det virker virkelig godt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi snakker om jern piller, så får jeg ofte tynd mave (til tider diare), jeg snakkede med jordemoderen om det i går hun anbefalede mig at tage glasset med på apoteket og prøve en anden variat. Ej det er træls.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor vi snakker om jern piller, så får jeg ofte tynd mave (til tider diare), jeg snakkede med jordemoderen om det i går hun anbefalede mig at tage glasset med på apoteket og prøve en anden variat. Ej det er træls.

Jeg har det on/off. Den ene uge tynd mave den næste uge hård mave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at gå til i disse dage pga. halsbrand. Gaaaaal det er træls! Heldigvis har jeg ikke forstoppelse eller tynd mave, men jeg kompenserer så altså ved at føle det som om nogen kaster vandballoner med saltsyre i op i mit spiserør hver 10. minut....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre som har sådan noget ubehag i maven.. sådan en følelse af sult selvom man har spist og så kan det blive ret træls med en del kvalme synes jeg.. øv synes det er træls.. er det bare helt normalt? Synes også min vejrtrækning er blevet lidt strengere eller tungere i det nu..

 

Jeg har stadig rigtig meget kvalme!! Her de seneste uger har jeg dog ikke kastet op hver dag, som det tidligere var tilfældet.

Jeg er holdt op med at tro på, at kvalmen forsvinder. Det gjorde den nemlig ikke, da jeg ventede min datter... Og det er åbenbart normalt, men sker ikke for ret mange  :wacko Jeg skal næsten spise konstant for at holde kvalmen nede, så jeg føler mig ret oppustet og, som du beskriver, også som om jeg har meget kort vejrtrækning. 

Mod mavesyre og halsbrand bruger jeg Samarin, som opløses i vand. Jeg kommer simpelthen til at kaste op af tyggetabletter....

Det er bare SÅ skønt at være gravid  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, øv. Har fået bækkenløsning.. argh, hvor gør det ondt. Har max 5 minutter om morgenen, hvor jeg ikke har smerter :(

Har lige været ved min læge i dag, som har henvist mig til en fysioterapeut, hvor jeg gerne skulle få et bækken-bælte og nogle øvelser.

Æv, hvor er jeg snart træt af det. Har altid smerter. I forvejen har jeg konstant smerter i underlivet og også da jeg ikke var gravid, havde jeg næsten altid ondt enten i underlivet eller hovedet eller noget.

Hader smerter..

Nu skal jeg så også i næste uge ned og fortælle min afdelings sygeplejerske, at jeg ikke kommer tilbage før efter endt barsel, og jeg magter det næsten ikke.. fortalte hende i tirsdags, at min læge havde anbefalet fortsat sygemelding til efter nytår, og der røg hun bare helt op i det røde felt :( magter hende ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor er det synd for dig! Jeg har hørt, det skulle gøre rigtig ondt :(. Men en af mine veninder har det også, og hun har stor glæde af sin fys., de øvelser hun har lavet har virkelig hjulpet. Jeg tror, det er et par uger siden nu.

 

Sikke da en dum afdelings-sygeplejerske du har! Hun kan da ikke være bekendt at blive vred på dig fordi du er skidt :angry. Hun skulle skamme sig! Jeg synes, du skal sørge for at få din tillidsrepræsentant med til den samtale, for hun MÅ slet ikke flippe ud på dig.

 

De bedste tanker herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor er det synd for dig! Jeg har hørt, det skulle gøre rigtig ondt :(. Men en af mine veninder har det også, og hun har stor glæde af sin fys., de øvelser hun har lavet har virkelig hjulpet. Jeg tror, det er et par uger siden nu.

Sikke da en dum afdelings-sygeplejerske du har! Hun kan da ikke være bekendt at blive vred på dig fordi du er skidt :angry. Hun skulle skamme sig! Jeg synes, du skal sørge for at få din tillidsrepræsentant med til den samtale, for hun MÅ slet ikke flippe ud på dig.

De bedste tanker herfra.

Det gør rigtig ondt :( især her om aftenen, hvor jeg har været oppe en hel dag. Og det er faktisk uanset, om jeg har været aktiv eller ej :/

Jeg håber virkelig også at fys'en kan komme med nogle gode øvelser.

Nej præcis.. og bliver så irriteret på hende, for så siger hun også at min læge tager fejl, og at det jo tydeligvis bare er det og det og det, der er galt med mig. Nå, men hvis du er så skide klog, så kunne du da bare lave lægens arbejde..

Ihh.. find dog en motorvej at lege på..

Havde faktisk min tillidsrepræsentant med inde.. hendes reaktion var en anelse mystisk.. først virkede hun til at være helt paf og bagefter sagde hun "nå, men det tog hun da meget pænt"... øh okay?

Ej men, hun er virkelig en klovn altså.. og så har hun svært ved at forstå, at sygeplejerskerne flygter fra afdelingen.. Mmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en pille tilbage af folinsyre. Hvad gør i andre? Har i bare taget glasset ud og stoppet? De siger jo i hvert fald bare til og med uge 12.

Men løber tør i morgen. Tager i andre også kun de anbefalede eller fortsætter i hele graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en pille tilbage af folinsyre. Hvad gør i andre? Har i bare taget glasset ud og stoppet? De siger jo i hvert fald bare til og med uge 12.

Men løber tør i morgen. Tager i andre også kun de anbefalede eller fortsætter i hele graviditeten?

Jeg tager kun folsyre stadigvæk, fordi de er i min multivitamin.. og den tager jeg kun indimellem, ikke hver dag.

Er slet ikke fan af vitamin tilskud, til sunde og raske mennesker, med mindre der er en virkelig god grund, så dropper det nok helt, når der ikke er flere i glasset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt... Kan hun have været sarkastisk? Du kan ikke være tjent med sådan en tillidsrepræsentant, du kan kontakte din fagforening inden næste samtale og bede dem være med inde over. Jeg synes simpelthen ikke, du kan være tjent med at blive behandlet sådan, når du har det skidt i forvejen. Det skal hun bare ikke have lov til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får det i mine multivitaminer, og jeg bliver ved med at tage dem, til jeg skal føde. Jeg har læst, det gør det hvide i ens øjne hvidere, og det kan jo kun være pænt :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt... Kan hun have været sarkastisk? Du kan ikke være tjent med sådan en tillidsrepræsentant, du kan kontakte din fagforening inden næste samtale og bede dem være med inde over. Jeg synes simpelthen ikke, du kan være tjent med at blive behandlet sådan, når du har det skidt i forvejen. Det skal hun bare ikke have lov til.

Jeg ved det faktisk ikke. Måske. Var selv helt paf, så måske jeg bare ikke fangede sarkasmen. Hun plejer ellers at være god nok.

Har det lidt sådan, at hun kan rende og hoppe. Jeg kommer ikke tilbage før efter endt barsel, og hun kan ikke røre mig.

Har mistet den smule respekt, jeg havde til hende.

Skal bare have det overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, du har det på den måde. Jeg tænke, det er meget godt lige at indberette det til fagforeningen, så du er på forkant, hvis hun skulle finde på at gøre sig besværlig senere. Held og lykke med at få det sagt - håber ikke hun skaber sig alt for meget :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie giver du ikke en Update når du har fortalt det.

Øv øv jeg mærker ikke liv endnu (er i 18+1)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan godt være at jeg skal, bare for en sikkerheds skyld.

Jo skal nok lige opdatere. Regner med at gøre det torsdag, da vi skal til scanning onsdag og de ville gerne have deres vurdering af mine smerter med også :)

Øv at du ikke har mærket liv endnu. Men bare rolig, mange mærker det først omkring uge 20 eller senere :) det skal nok komme.

Både min mor og min kæreste mærkede spark i går. Det er første gang at det har kunnet mærkes udenpå.. og min kæreste prøvede at lægge øret til maven og sværger på, at han kunne høre den. Det lød ikke som alm. tarmlyde mente han.. ja hvad ved jeg, jeg kan jo ikke få øret helt derned :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det siger min kæreste også, hun kan! :). Hun siger, det lyder som når man har hovedet under vand, og der er nogen der bevæger sig ved siden af en. Ligesom små bobler. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kommer nok, men synes alle i gruppen mærker det. Men jeg føler mig bare slet ikke gravid. Man kan ikke se det endnu om jeg egenlig bare er små fed eller gravid, det er Sef. en god ting nu hvor jeg skal til jobsamtale på tirsdag (hvor jeg sef. Vil sige at jeg er gravid ). Jeg ved jo godt der liv derinde for vi har jo været til 3 scanninger og så sent som i torsdag var vi til jordemoder hvor vi hørte hjertelyd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går kunne jeg virkelig mærke, jeg var gravid. Jeg har altid været et ret fredsommeligt menneske, men da jeg skulle over en fodgængerovergang, var der en nar, der liiiiige skulle prøve at nå over, så han ikke behøvede stoppe for mig. Og SÅ knækkede filmen. Han nåede at bremse, så hans kofanger kun lige prikkede til mit ben. MEN! Toppen af køleren puffede til min mave, hvor lille Blyb ligger trygt og stoler på, intet kan gøre ham ondt.

 

Den kommende mor her satte sig med en grufuld snerren op på køleren af bilen og nægtede at flytte sig før den unge mand, der førte bilen kom ud. Da han indså der ikke var andet at gøre og  kom trippende, fik han sit livs overhaling. Om han vidste, hvor uansvarlig han var? Om han kendte færdselsreglerne? Om han vidste hvor forskrækket han havde gjort mig? Jeg ved ikke hvad der gik af mig, men jeg krævede at se hans mobiltelefon. Utroligt nok gav han mig den (tror egentlig han selv var ret hylet ud af den), hvorefter jeg fandt nummeret indkodet under navnet "Mor". Mor og jeg fik os en god lille snak, og jeg er glad for, jeg ikke var hendes søn bagefter. Da jeg afleverede telefonen til ham (med Mor i røret), kunne jeg tydeligt høre ordene: "Du får ikke lov at låne bilen igen i den næste måned" blive råbt meget højt.

 

Her bagefter nages jeg af en lille smule dårlig samvittighed.... Men hold da op, om det var hormoner, moderinstinkt eller hvad, der sker godt nok ting og sager her midt i graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB ej hvor sejt, at din kæreste også kan høre det :D må stjæle et stetoskop, næste gang jeg besøger mit arbejde, så jeg også kan høre :D

Og undskyld. Men hold nu op hvor jeg grinede af din episode med den unge bilist. Stakkels knægt. Kan lige se mom-zilla for mig :D sådan tror jeg også at jeg ville kunne reagere, man er jo allerede mor og vil for alt i verden beskytte den lille. Godt der ikke skete noget alvorligt med dig :)

Og så håber jeg at den unge mand har lært en vigtig lektie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går kunne jeg virkelig mærke, jeg var gravid. Jeg har altid været et ret fredsommeligt menneske, men da jeg skulle over en fodgængerovergang, var der en nar, der liiiiige skulle prøve at nå over, så han ikke behøvede stoppe for mig. Og SÅ knækkede filmen. Han nåede at bremse, så hans kofanger kun lige prikkede til mit ben. MEN! Toppen af køleren puffede til min mave, hvor lille Blyb ligger trygt og stoler på, intet kan gøre ham ondt.

 

Den kommende mor her satte sig med en grufuld snerren op på køleren af bilen og nægtede at flytte sig før den unge mand, der førte bilen kom ud. Da han indså der ikke var andet at gøre og  kom trippende, fik han sit livs overhaling. Om han vidste, hvor uansvarlig han var? Om han kendte færdselsreglerne? Om han vidste hvor forskrækket han havde gjort mig? Jeg ved ikke hvad der gik af mig, men jeg krævede at se hans mobiltelefon. Utroligt nok gav han mig den (tror egentlig han selv var ret hylet ud af den), hvorefter jeg fandt nummeret indkodet under navnet "Mor". Mor og jeg fik os en god lille snak, og jeg er glad for, jeg ikke var hendes søn bagefter. Da jeg afleverede telefonen til ham (med Mor i røret), kunne jeg tydeligt høre ordene: "Du får ikke lov at låne bilen igen i den næste måned" blive råbt meget højt.

 

Her bagefter nages jeg af en lille smule dårlig samvittighed.... Men hold da op, om det var hormoner, moderinstinkt eller hvad, der sker godt nok ting og sager her midt i graviditeten!

 

Hehe, det er da simpelthen det sjoveste :D  Og det må helt sikkert sige noget om din situation som vordende mor, at du vælger at ringe op til "mor" og fortælle hende om sagen  :P  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe stakkels dreng :-) men nok også den eneste måde at han lære det på. Er så mange som køre dårligt og aldrig burde have haft kørekort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER