Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Det er så vildt. De bliver altså også bare så store de små basser

Ja!! Nova har taget 2 kilo på siden fødslen :D Det kan sgu mærkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amilia er oppe på omkring 7,7 altså va. 3 kg over fødselvægten. Hun er altså kæmpestor og ikke spor spædbarnsagtig mere. Vores lille trold

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia vil gerne vugges når hun er træt i vores arme, vi får nogle enorme overarme herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja!! Nova har taget 2 kilo på siden fødslen :D Det kan sgu mærkes.

  

Amilia er oppe på omkring 7,7 altså va. 3 kg over fødselvægten. Hun er altså kæmpestor og ikke spor spædbarnsagtig mere. Vores lille trold hun forsøger hele tiden, at sætte sig op og når det ikke lykkedes bliver hun tosset. Hun er stadig så nem, så alle i mødregruppe mener hun er verdens nemmeste baby.

Hvordan går det med jeres små guldklumper ?

Valdemar har vel også taget på den gode side af tre kg på, men han startede jo kun på 2,7 kg. Han er heldigvis ved at være normalvægtig nu ift hans alder. Valdemar er også meget nem. Nu har jeg ikke selv andre børn at sammenligne med, men han er bare glad, og sover godt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er allerede gået et helt år. Det er virkelig mærkeligt..

Vi fandt så først ud af det i april fordi jeg fik min "menstruation" i marts.

Men det er vildt snart at kunne give ske-mad :-O

Hvornår vil i starte på skemad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn har fordoblet sin vægt....;-) om 2 uger kommer sp og snakker ske mad så det er jeg spændt på....har købt plastik service og skeer og en starter kop...glæder mig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif blev undfanget for et år og 2 dage siden  :blink  :wub  Hun har taget ca. 2,5 kg på siden fødslen og for tiden tror jeg, vi har tigerbesøg. Nøøøøj, hvor kan hun blive sur og ked af det. Men hun pludrer også meget, og smiler og bruger sine hænder rigtig meget nu :) Jeg har lige købt små bokse til at fryse mos ned i og nogle skeer der er bløde i enden og en lang hagesmæk....men derfra og så til at give hende grød og mos.....uh, det virker stadigvæk fjernt. Men min mand er helt syg for at give hende mad, og hun er også interesseret, så det varer nok ikke frygtelig længe, før vi begynder så småt og så må vi se, om det er et hit eller hvordan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår vil i starte på skemad?

Jeg ved det egentlig ikke. Vi har ingen plan. Jeg forestiller mig at jeg kan mærke når hun er klar og interesseret? Men vi får SP besøg om en måned, hvor vi skal snakke om det, og så er jeg nok klogere :) Aner ikke hvordan man ser at hun er klar :D

 

Sif blev undfanget for et år og 2 dage siden  :blink  :wub  Hun har taget ca. 2,5 kg på siden fødslen og for tiden tror jeg, vi har tigerbesøg. Nøøøøj, hvor kan hun blive sur og ked af det. Men hun pludrer også meget, og smiler og bruger sine hænder rigtig meget nu :) Jeg har lige købt små bokse til at fryse mos ned i og nogle skeer der er bløde i enden og en lang hagesmæk....men derfra og så til at give hende grød og mos.....uh, det virker stadigvæk fjernt. Men min mand er helt syg for at give hende mad, og hun er også interesseret, så det varer nok ikke frygtelig længe, før vi begynder så småt og så må vi se, om det er et hit eller hvordan :)

Hvordan kan du se at hun er interesseret? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det egentlig ikke. Vi har ingen plan. Jeg forestiller mig at jeg kan mærke når hun er klar og interesseret? Men vi får SP besøg om en måned, hvor vi skal snakke om det, og så er jeg nok klogere :) Aner ikke hvordan man ser at hun er klar :D

 

Hvordan kan du se at hun er interesseret? 

 

Hun følger os rigtig meget med øjnene, når vi spiser og drikker, hvis hun er i nærheden, når vi gør det. Og så kan min mand ikke lade være med at putte en lille bitte smule på fingeren og tilbyde hende at smage en gang i mellem. Det går imod mine principper, men han nægter at lade være, og hun smager gerne, når hun får lov. Det er jo super lidt, så det går nok. Men jeg synes, jeg kan mærke, at hun kigger mere og mere og nu bruger hun også hænderne mere, så hun rækker også ud efter det lidt. Det forestiller jeg mig tager til efterhånden :) Men altså, jeg har ingen fast plan, så nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får Sp D. 13 så forestiller jeg mig faktisk at vi går igang. Amilia har sovet igennem om natten i over en måned nu og nu er hun så begyndt at vågne for, at spise gerne to gange inden vi står op. Hun vil næsten altid have mad når vi spiser selvom det ikke er længe siden hun spiste sidst. Hun er meget interesseret i vores mad og savler helt vildt når vi spiser. Vi føler hun bare er super klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores sp kommer om to uger og snakker skemad...det er 2 dage før han bliver 4 mdr så tænker vi går igang der....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ingen der overvejer at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om bryst i 6 måneder? Vi har først besøg af sundhedsplejersken om en måned, når han er 5 måneder. Men jeg ved ikke hvornår vi starter på skemad. Indtil videre trives han godt med udelukkende at få bryst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter med skemad... satser på at kunne fuldamme til 6 mdr (4mdt korrigeret) og så må vi se om hun er klar til den tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen planer om at amme i et bestemt tidsrum. Det kommer an på Nova, om hun får nok i mælk eller om hun ikke bliver mæt.. Vi tager det som det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor jeg savner at sove! :zzz

Liff har spist hvert 2-2,5time hele natten og har skullet vugge hende i søvn derefter... = max. 1,5Times søvn af gangen til mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, Sara. Det tærer virkelig på én med de nætter hvor tingene ikke hænger sammen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ingen der overvejer at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om bryst i 6 måneder? Vi har først besøg af sundhedsplejersken om en måned, når han er 5 måneder. Men jeg ved ikke hvornår vi starter på skemad. Indtil videre trives han godt med udelukkende at få bryst.

 

Jeg tror, det bliver svært at vente her, fordi min mand næsten ikke kan vente og fordi hun åbenlyst er interesseret, når hun ser på, at vi spiser/drikker. Men hun skal nok få sin amning som det primære indtil 6 måneder 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ikke. Hun får i øjeblikket udelukkende erstatning. Hun er lige egnet at spise 6 flasker i døgnet af 240 ml hvilket er en for meget og nu når hun vejer næsten 8 kg går det jo ikke, så vi prøver nok 100 ml vælling til nat. Hun bliver for tyk af det andet. I går spiste hun 310 ml før hun var mæt, hvilket viser at hun slet ikke bliver mæt nok af mælken, så hvis vi ikke skal have en sumobryder baby, skal hun have noget med mere gods i. Nu prøver vi med vælling og ser hvad maven siger til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer ikke. Hun får i øjeblikket udelukkende erstatning. Hun er lige egnet at spise 6 flasker i døgnet af 240 ml hvilket er en for meget og nu når hun vejer næsten 8 kg går det jo ikke, så vi prøver nok 100 ml vælling til nat. Hun bliver for tyk af det andet. I går spiste hun 310 ml før hun var mæt, hvilket viser at hun slet ikke bliver mæt nok af mælken, så hvis vi ikke skal have en sumobryder baby, skal hun have noget med mere gods i. Nu prøver vi med vælling og ser hvad maven siger til det.

 

Wow, det er vildt :) Det lyder som en god idé at prøve af, om hun kan blive bedre mæt, hvis hun får lidt andet også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det er vildt :) Det lyder som en god idé at prøve af, om hun kan blive bedre mæt, hvis hun får lidt andet også :)

Hun fik 100 ml vælling til nat i går. Hun kunne godt lide det, så nu prøver vi med 100 nogle dage, for at se hvad maven siger og hvis det går godt får hun 200. Vi vejede og målte hende i går. Hun vejer 7,8 og er 65 lang, så lille baby er hun altså ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille mand har feber. Det er hjerteskærende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille mand har feber. Det er hjerteskærende.

 

Æv, god bedring med ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min lille mand har feber. Det er hjerteskærende.

Øv god bedring med ham.

Her har vi en mindstepige med mega snot, hoste og feber på 5. dagen. Godt nok er hun 4 år, men øv hvor er det ikke rart alligevel når de er syge de små pus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Vi var lige ved lægen og få tjekket infektionstal i morges. Heldigvis tegner det ikke alvorligt. Kun et tal på 12 (under 10 og man er rask).

Nej, det er virkelig ikke sjovt. Heldigvis vil han gerne spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at det skal blive en for eller imod diskussion;

de af jer der har fået 3 mdr. vaccinationen. Har jeres børn fået feber eller er blevet pylret bagefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER