Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Jeg har tabt 500 g siden i går, så nu er jeg på 1,2 siden mandag. Det er en effektiv kur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tabt 500 g siden i går, så nu er jeg på 1,2 siden mandag. Det er en effektiv kur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt -tillykke. Hvilken kur er det?

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med de små?

Tobias blev 5 mdr sidste uge...vejer lidt over 8 kg og måler cirka 70cm....han får 4 flasker og en gang mos om dagen...og nogle dage en most banan til mellemmåltid :-)

Han sover for det meste 20 til 6 når han ikke laver rytmen om ;-)

Han sover på eget værelse og er generelt super glad og aktiv ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia vejer ca. 10 kg og er 72-73 cm lang. Hun stortrives og vokser som ukrudt. Vi er snart ude af str. 74. Hun er bare så fantastisk og altid glad. Lige nu er vi på Mallorca og hun er bare så nem at have med. Hun er meget nysgerrig, så hun er vild med at sidde i klapvognen og følge med. Jeg var nervøs for flyveturen, men det gik bare så godt. Jeg lægger nogle billeder op af min lille badenymfe når nettet er bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oNB9N4e.jpg

Min lille bademus sidder selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rl0HNbb.png

Mor og baby ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hun ser fantastisk ud....dejlig lille pige...hun har god fart på ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hun ser fantastisk ud....dejlig lille pige...hun har god fart på ;-)

Tusind tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækre updates og billeder! :biglove

Liff er 5,5 mdr nu. Vejer ca 5,7 kg og er omkring 60 cm (str. 62 i tøj) hun er en lille basse med gode kinder og elastikker alle steder :p

Vi fuldammer stadig og trives med det... vi venter så længe som muligt med at introducere fast føde for at skåne den lille mave.

Hun er glad og fornøjet det meste af tiden... elsker sit aktivitetstæppe, sin Lamaze bi og hoppe på mors og fars skød! hun er vild dygtig til intens øjenkontakt men triller ingen steder endnu!

Sover gode lure i løbet af dagen... ofte 3 stk. (2 Lange + en kort) spiser som regel 1 gang i løbet af natten og igen tidlig morgen, hvor vi som regel kan putte lidt videre derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækre updates og billeder! :biglove

Liff er 5,5 mdr nu. Vejer ca 5,7 kg og er omkring 60 cm (str. 62 i tøj) hun er en lille basse med gode kinder og elastikker alle steder :p

Vi fuldammer stadig og trives med det... vi venter så længe som muligt med at introducere fast føde for at skåne den lille mave.

Hun er glad og fornøjet det meste af tiden... elsker sit aktivitetstæppe, sin Lamaze bi og hoppe på mors og fars skød! hun er vild dygtig til intens øjenkontakt men triller ingen steder endnu!

Sover gode lure i løbet af dagen... ofte 3 stk. (2 Lange + en kort) spiser som regel 1 gang i løbet af natten og igen tidlig morgen, hvor vi som regel kan putte lidt videre derefter.

Hun lyder til at stortrives

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus blev også 5 mdr i sidste uge. Han er 68 cm og vejer 8 kilo, så helt fint med det. Han er på ca 4-5 flasker om dagen og grød til morgen og middag + kartoffelmos om aftenen. Sover fra 20 - 8 med 1 opvågning om natten hvor han får en flaske. Så alt i alt stortrives han. Han triller fra mave til ryg og er begyndt fra ryg til mave også. Udover der møver han rundt så ikke noget med at lægge ham alene på sofaen/puslebord mere. Vi rejser til Tyrkiet her 1. Juli, så det er vi alle meget spændte på - hvordan går flyveturen, hvordan takler han varmen osv... Men vi glæder os alle 5 (eller Magnus gør nok ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun lyder til at stortrives

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh det var sødt sagt Maj! :kiss

Ja jeg elsker babyelastikker :p

Baby elastikker er det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus blev også 5 mdr i sidste uge. Han er 68 cm og vejer 8 kilo, så helt fint med det. Han er på ca 4-5 flasker om dagen og grød til morgen og middag + kartoffelmos om aftenen. Sover fra 20 - 8 med 1 opvågning om natten hvor han får en flaske. Så alt i alt stortrives han. Han triller fra mave til ryg og er begyndt fra ryg til mave også. Udover der møver han rundt så ikke noget med at lægge ham alene på sofaen/puslebord mere. Vi rejser til Tyrkiet her 1. Juli, så det er vi alle meget spændte på - hvordan går flyveturen, hvordan takler han varmen osv... Men vi glæder os alle 5 (eller Magnus gør nok ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

S fyldte 5 måneder d.16. og ruller løs og har gjort det knapt en måned nu. Hun kan også møffe lidt ud på gulvet fra legetæppet, så man skal lige være lidt obs på hende ;) Vi giver lidt grød og mos til hende. Typisk 2 gange om dagen - og derudover ammer jeg stadigvæk og så supplerer vi med MME, for hendes appetit er steget og mælkeproduktionen er faldet lidt. Hun er efterhånden god til at sidde, så hun sidder en gang i mellem nogle minutter i barnevognen støttet af barnevognspude, og når vi skal til Grækenland til juni, der satser vi på at kunne nøjes med at have klapvogn med. Hun er en lille spirrevip og måtte for min skyld godt have lidt mere elastik, men sidst hun blev målt og vejet passede vægten perfekt med højden. Der var hun 7400 gram og 66 cm. Det er 5 uger siden, så jeg gætter på, at hun vejer omkring 8,2-8,5 kg og måler omkring 69-70 stykker, når vi forhåbentlig for hende målt og vejet til 5 måneders tjek/vaccination hos lægen på tirsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok gå godt, vi er afsted nu og amilia trives ligesom derhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia vejer ca. 10 kg og er 72-73 cm lang. Hun stortrives og vokser som ukrudt. Vi er snart ude af str. 74. Hun er bare så fantastisk og altid glad. Lige nu er vi på Mallorca og hun er bare så nem at have med. Hun er meget nysgerrig, så hun er vild med at sidde i klapvognen og følge med. Jeg var nervøs for flyveturen, men det gik bare så godt. Jeg lægger nogle billeder op af min lille badenymfe når nettet er bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørg jeg måske lidt dumt, men hvad mener du når du skriver hun får rigtig mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, satser også på det nok skal gå det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun smager stort set alt vi spiser bare uden salt. Vi vil gerne køre blw, så derfor får hun lov til at smage. Hun bliver stiktosset og skriger som en sindsyg hvis vi spiser noget og hun ikke får lov til, at smage.

Ok på den måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med en tanke, om at udskyde amilias dp start. Jeg skal starte studie 1. Sep og hun skal derfor starte 15/8 hvor hun er præcis 9 mdr. Jeg har sådan en følelse af, at hun er for lille og det er bedre for hende at vente til D. 1 feb 16. Jeg står med mulighed, for at vælge selvstudium og derfor holde hende hjemme. Vi har også snakket om, at holde hende hjemme indtil sommeren 16, for der regner vi med, at flytte til Fyn og hun skal derfor skifte dp. Jeg tror bare børn har rigtig godt af tid med mor og far så meget som muligt, og jeg står jo med muligheden for at give hende det. Hvas tænker i? Jeg kan virkelig ikke finde ud af det, for på den ene side vil jeg gerne ud blandt andre mennesker, men jeg vil også gøre alt for, at give min datter de bedste vilkår jeg kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuh. Liff bliver passet af mormor for første gang i dag!

hun vil åbenbart ikke rigtig spise... nu er hun vist lige faldet i søvn! håber hun sover til vi kan være tilbage om ca. 2 Timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med en tanke, om at udskyde amilias dp start. Jeg skal starte studie 1. Sep og hun skal derfor starte 15/8 hvor hun er præcis 9 mdr. Jeg har sådan en følelse af, at hun er for lille og det er bedre for hende at vente til D. 1 feb 16. Jeg står med mulighed, for at vælge selvstudium og derfor holde hende hjemme. Vi har også snakket om, at holde hende hjemme indtil sommeren 16, for der regner vi med, at flytte til Fyn og hun skal derfor skifte dp. Jeg tror bare børn har rigtig godt af tid med mor og far så meget som muligt, og jeg står jo med muligheden for at give hende det. Hvas tænker i? Jeg kan virkelig ikke finde ud af det, for på den ene side vil jeg gerne ud blandt andre mennesker, men jeg vil også gøre alt for, at give min datter de bedste vilkår jeg kan.

 

Det er ikke nemt, og der er mange forskellige holdninger til den slags. Mit råd er, at du skal overveje, hvad det er for et barn, du har, og så skal du mærke godt efter i maven. Jeg er enig i, at små børn har godt at tid med mor og far, men omvendt har de efter min mening meget glæde af at være sammen med andre børn også og af at blive stimuleret i det hele taget. En fra vores rytmikhold har en datter på knapt 10 måneder, som skal starte i vuggestue om lidt, og som moderen sagde, så var hun da lidt nervøs og spændt, men omvendt så var hendes datter også begyndt at kede sig derhjemme og trængte til at komme ud. Når du samtidig nævner, at du kan mærke, at du har behov for at komme ud blandt andre mennesker, så ville jeg nok ikke vælge selvstudium, for en glad mor er også vigtigt for babys trivsel. Så ville jeg nok dels overveje, om du tror, at hun kommer til at kede sig hjemme og om du fx. har mulighed for at give hende korte dage i DP, for så er det måske et godt åndehul for både hende og dig, at hun kommer afsted? Og DP er jo få børn og én primær voksen....

Men som sagt.....mærk efter i din mave :)

 

Vi har i øvrigt fået tilbudt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuuh. Liff bliver passet af mormor for første gang i dag!

hun vil åbenbart ikke rigtig spise... nu er hun vist lige faldet i søvn! håber hun sover til vi kan være tilbage om ca. 2 Timer...

 

Vi har fået hende passet 2 gange hos mormor & morfar, og endnu er det kun lykkedes i 2 timer. Håber snart vi kan aflevere hende lidt længere :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER