Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Ja, det må man sige! 1 times offentlig transport, men kun 15 min på motorvej. Det ville tage os længere tid at komme til Riget, sjovt nok :)

...

Lad mig lige høre;

Hvad er jeres tricks/ritualer/måder at få jeres barn til at sove? Er der noget der altid fungerer? Kæmper i eller er det lige til?

-Nova har skidt udover viklen, så nu er der panik i det lille hjem, da det stort set er den eneste måde vi kan få hende til at sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det må man sige! 1 times offentlig transport, men kun 15 min på motorvej. Det ville tage os længere tid at komme til Riget, sjovt nok :)

...

Lad mig lige høre;

Hvad er jeres tricks/ritualer/måder at få jeres barn til at sove? Er der noget der altid fungerer? Kæmper i eller er det lige til?

-Nova har skidt udover viklen, så nu er der panik i det lille hjem, da det stort set er den eneste måde vi kan få hende til at sove.

Amilia sover altid i barnevognen, sjovt nok behøver den ikke køre, faktisk falder hun tit i søvn så snart hun er pakket i liften i sin voksipose. Ellers er det ret effektivt når jeg ligger hende på min mave eller ligger på siden hvor hun ligger på siden helt tæt på mig eller sin far hoved mod hoved, hvis du forstår hvad jeg mener. Hun er en lille putte trold, som absolut ikke vil ligge selv. Sundhedsplejersken siger det er helt okay og normalt at nogle børn bare vil være tæt på og hun ikke får dårlige vaner endnu. Faktisk virker det rigtig godt når vi putter hende under vores dyne, ved godt man ikke må, men vi har en dobbelt dyne. Så hun får sit eget stykke af dynen og fordi hun er stor og stærk kan hun selv flytte sig om natten, så er egentlig ikke bekymret. Vores baby har bare helt vildt meget brug for nærvær og hvis hun får det sover hun, om natten ofte 5 timer i træk.

Undskyld det længe indlæg. Måske kan i bruge noget af det. Når hun er glad for viklen vil hun sikkert også være glad for at ligge tæt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det lyder dejligt og nemt. Desværre er N overhovedet ikke fan af at blive lagt nogle steder, heller ikke selvom hun er faldet i søvn. Hun skal have bevægelse, ellers bliver hun tosset. Vi føler helt at vi bliver nødt til at narre hende til at falde i søvn. Vi bliver også tit nødt til at lave undulat-tricket med at ligge en stodbleen henover hovedet på hende, ellers glor hun på alt. Vi vil gerne prøve sådan en slynge-vugge, som Natures Sway, men vi har bare ikke 1500kr. til det. Tror bare at den kunne være vores redning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det lyder dejligt og nemt. Desværre er N overhovedet ikke fan af at blive lagt nogle steder, heller ikke selvom hun er faldet i søvn. Hun skal have bevægelse, ellers bliver hun tosset. Vi føler helt at vi bliver nødt til at narre hende til at falde i søvn. Vi bliver også tit nødt til at lave undulat-tricket med at ligge en stodbleen henover hovedet på hende, ellers glor hun på alt. Vi vil gerne prøve sådan en slynge-vugge, som Natures Sway, men vi har bare ikke 1500kr. til det. Tror bare at den kunne være vores redning..

Man kan leje slyngevuggen: http://www.sneglehuset.com/category/laan-lej-59/

Det koster 200 kr pr måned. Måske har i ikke brug for den mere end et par måneder? Det er jo noget billigere. Så har i heller ikke brugt 1500, hvis den alligevel ikke virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det må man sige! 1 times offentlig transport, men kun 15 min på motorvej. Det ville tage os længere tid at komme til Riget, sjovt nok :)

...

Lad mig lige høre;

Hvad er jeres tricks/ritualer/måder at få jeres barn til at sove? Er der noget der altid fungerer? Kæmper i eller er det lige til?

-Nova har skidt udover viklen, så nu er der panik i det lille hjem, da det stort set er den eneste måde vi kan få hende til at sove.

Om natten falder Valdemar i søvn når han ammer, og så ligger jeg ham bare. Vi har sådan en bedside crib.

Om dagen bliver han pakket tæt i dynen med varmt tøj på og lagt i liften. Så stiller jeg ham køligt. Works like a charm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det lyder dejligt og nemt. Desværre er N overhovedet ikke fan af at blive lagt nogle steder, heller ikke selvom hun er faldet i søvn. Hun skal have bevægelse, ellers bliver hun tosset. Vi føler helt at vi bliver nødt til at narre hende til at falde i søvn. Vi bliver også tit nødt til at lave undulat-tricket med at ligge en stodbleen henover hovedet på hende, ellers glor hun på alt. Vi vil gerne prøve sådan en slynge-vugge, som Natures Sway, men vi har bare ikke 1500kr. til det. Tror bare at den kunne være vores redning..

 

Vi har slyngevuggen, og den er aldrig helt blevet et stort hit hos os. Hun har kun sovet i den, når hun har været så træt, at hun kan sove hvor som helst. Ellers er hun hurtigt vågnet og begyndt at pludre og er så blevet utilfreds. Vi taler om at rykke den fra vores soveværelse til børneværelset og forsøge os med den igen, så måske kommer det til at virke. Men som det er nu, så sover S mest enten på maven/brystkassen af sin far eller på madrassen, vi har lagt i kravlegården (der pt kun er seng) i stuen, eller i barnevognen i stuen. Lige nu har jeg ammet til hun faldt i søvn, og så har jeg lagt hende i barnevognen, hvor hun nåede at vågne lidt op men heldigvis lagde sig til at sove, da jeg kørte hende lidt frem og tilbage på stedet. Hun falder bedst i søvn hos en af os og det sker nemmest med mit bryst i munden. Men vi kan også have problemet med at hun vågner så snart vi flytter hende fra os til noget andet.

 

Ud fra hvad du skriver, så kunne det godt lyde som om, at slyngevuggen kunne være noget for jer. Jeg så den lige på tilbud til 1100 for et par dage siden. Jeg er i tvivl, om det er den originale, men jeg tror, at forskellen er minimal. Det var her jeg så den, hvis det er :)

 

Derudover vil jeg lige nævne et dansk produkt, der hedder Tyngdeposen, som jeg tænker måske kunne være noget. Den er lidt dyr, men det lyder som om, at mange med børn, der sover dårligt, har god effekt af den. Du kan evt. prøve at læse lidt om den. Pøj pøj med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da imponerende så mange af os der er vågne kl lort om natten ;)

Jeg er virkelig misundelig på jer, som bare kan ligge jeres. Jeg har flere gange sovet siddende i sofaen, efter N er faldet i søvn på mig og ammepuden, for jeg ved at hun vågner 90% af tiden, hvis jeg prøver at flytte hende.

Uhh, at leje vuggen lyder godt nok heller ikke dårlig. Det ville jo være surt at bruge alle de penge, hvis ikke hun gad den.

Jeg vil lige læse hvad tyngdeposen er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter er klart b menneske, så vi går sent i seng og står sent op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der i øvrigt nogen af jer der har været i svømmehallen? Min mand er syg, men så snart han er rask tager vi afsted. Vi håber i den her uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, Mogsen. Tror også mit hår kunne klare en børste og mine øjne, en agurkeskive eller ti.

Har din mand så jeres søn om morgenen, eller hvad? Når nu du har ham natten alene, hvornår sover du så?

Vi har sovet i samme seng tre-fire gange de første par dage efter vi kom hjem, men det er også dét.

Jeg nyder også virkelig en tur i netto alene. Det virker som et helt eventyr. Hvem havde troet det?! :D

Kort sagt sover jeg ikke  :wacko

Jo, ind i mellem sender min mand mig i seng, når Junior er spist af, men med tre børn, en hentisk hverdag og en baby der heller ikke sover om dagen, så er der bare ikke så mange pauser.

Det gode er, at jeg ved, det går over. Og så er der en god dag/nat en gang i mellem, og de kommer jo ikke dårligt igen - så det lever jeg højt på :)

 

Jeg skal mødes med min mødregruppe for første gang på onsdag. Jeg er SÅ spændt og nervøs.

Har i andre mødtes med jeres endnu?

Jeg skal i mødregruppe for første gang i morgen.

Er ret spændt. Jeg frygter lidt, at det bliver mig og fem unge piger i starten af tyverne med deres første barn. Så vil vi bare ikke have det store til fælles. Men så kan jeg jo hoppe fra...

Jeg har heldigvis tre (!) veninder, som også er hjemme med babyer, så det er luksus :)

 

Årh det lyder dejligt og nemt. Desværre er N overhovedet ikke fan af at blive lagt nogle steder, heller ikke selvom hun er faldet i søvn. Hun skal have bevægelse, ellers bliver hun tosset. Vi føler helt at vi bliver nødt til at narre hende til at falde i søvn. Vi bliver også tit nødt til at lave undulat-tricket med at ligge en stodbleen henover hovedet på hende, ellers glor hun på alt. Vi vil gerne prøve sådan en slynge-vugge, som Natures Sway, men vi har bare ikke 1500kr. til det. Tror bare at den kunne være vores redning..

Vi kan heller ikke lægge baby nogle steder, og de gælder også slyngevuggen. Han sover der kun 5 min. ad gangen, så skal han have sut og vippes igen. Så selvom vuggen bliver solgt med sove-garanti, så er det altså ikke alle babyer, der sover godt i den.

 

Jeg har i øvrigt syet min selv af reststof, et stykke træ vi havde i kælderen og fjeder og dørkarmsgreb fra en gammel hoppegynge, jeg købte på DBA til 50 kr. Og så en ring, som jeg havde liggende fra en ringslynge. Der findes mange gode sy-vejledninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 8 ugers undersøgelse i dag, alt så fint ud, men det regnede jeg nu også med. Den flænge jeg fik syet er syet skævt, så jeg skulle lige give det nogle uger og se om det faldt på plads og ellers ville jeg få en henvisning. Utroligt at hun kunne sy skævt når det kun var 3 sting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt med manglende søvn. Vi får altid 4 timer som minimum i træk om natten, så vi kan vidst ikke klage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der i øvrigt nogen af jer der har været i svømmehallen? Min mand er syg, men så snart han er rask tager vi afsted. Vi håber i den her uge.

Ikke endnu, men manden skal gå til babysvømning m hende fra midten af februar :) vi glæder os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke endnu, men manden skal gå til babysvømning m hende fra midten af februar :) vi glæder os :)

Dejligt. Vi glæder os også helt vildt til vi skal i svømmehallen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der ikke kan få babyer til at sove: Har i prøvet med hvid støj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marie - jeg har godt hørt at det skulle virke. Her kan vi godt få hende til at sove. Problemet kommer når vi skal ligge hende fra os, så vågner hun.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan vi som regel ligge ham i liften ihvertfald uden problemer om natten hvor vi kun er os selv og ingen gæster osv til at tage opmærksomheden....

Vi sover for det meste 3 til 4 timerad gangen på hans normale gode dage....her den seneste uge har han 2 aftener taget en lur på 6 timer...håber det bliver til noget han snsrt gør hver dag måske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marie - jeg har godt hørt at det skulle virke. Her kan vi godt få hende til at sove. Problemet kommer når vi skal ligge hende fra os, så vågner hun.

I nat blev Valdemar ved med at vågne når jeg lagde ham. Normalt tager jeg ham så op og enten ammer igen eller vugger ham.

Men i nat fik jeg ham faktisk til at sove med hvid støj og så aede jeg ham på panden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finder du bare en youtube-video eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finder du bare en youtube-video eller hvordan? :)

Jeg har hentet en gratis app, der hedder White noise (android). Findes sikkert også til iPhone. Men YouTube gør det garanteret lige så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skulle på rundvisning i en lokal integreret institution her til morgen kl.8:30, og jeg havde virkelig frygtet, at vi så skulle møde med kun 2 timers søvn i bagagen, MEN sørme om ikke musen (som hang konstant ved brystet fra sidst på eftermiddagen til kl 24) faldt i søvn kl lidt over midnat, og så sov hun sgu til jeg vækkede hende kl 7:15 :glad Natten før faldt hun først i søvn kl. 4, men der sov hun også til jeg vækkede hende kl lidt over 10. Håååååååber godt nok, at der er et mønster på vej, der inkluderer et langt sovestræk :)

 

Jeg har lige fundet en 8 timer lang youtube-video med hvid støj (havde aldrig hørt om det før jeg så det her i smalltalk-tråden), og for 2 minutter siden lå S og møffede uroligt i søvne her i stuen, men nu hvor jeg har afspillet hvid støj mens jeg har skrevet det her indlæg, så kan jeg konstatere, at hun nu ligger HELT stille og sover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvid støj hvad pokker er det? Noget man kan afspille så de små sover eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvid støj hvad pokker er det? Noget man kan afspille så de små sover eller hvad?

Ja, eller det giver dem i hvert fald ro.

Det kan også være noget så simpelt som lyden af en emhætte eller støvsuger.

Man bruger det også på storrumskontorer for at eliminere støj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi må prøve hvid støj på et tidspunkt :)

 

Jeg har været til første mødregruppe her til formiddag, og det var virkelig den bedste oplevelse. Jeg er helt høj på det :)

Alle i samme aldersgruppe, allesammen førstegangs-mødre, vi bor 15 min gang fra hinanden højst. Alle var nede på jorden og åbne. Det var virkelig dejligt.

Vi skal mødes onsdag i næste uge igen, herhjemme. Jeg tænkte at jeg måtte være den der agere som overskudsagtig, når nu min datter var næst-ældest :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi må prøve hvid støj på et tidspunkt :)

Jeg har været til første mødregruppe her til formiddag, og det var virkelig den bedste oplevelse. Jeg er helt høj på det :)

Alle i samme aldersgruppe, allesammen førstegangs-mødre, vi bor 15 min gang fra hinanden højst. Alle var nede på jorden og åbne. Det var virkelig dejligt.

Vi skal mødes onsdag i næste uge igen, herhjemme. Jeg tænkte at jeg måtte være den der agere som overskudsagtig, når nu min datter var næst-ældest :D

Hvor lyder det dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER