Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Wow :D S var i går 62 lang og 6 kg :)

Så er hun jo heller ikke helt lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vi så småt begyndt at snakke barnedåb :yay

Vi bliver 35, hvis alle kommer.

Vi skal undersøge om vi kan have teltet slået op i indkørslen (vi kan låne et stort party telt) så hvis alt går vel, skal det holdes hjemne! :loveshower

Vi er begyndt at snakke om hvad vi skal spise... :mam

Er helt stolt over at min mand kunne samle sig om at snakke dåb nu... der er jo trods alt lidt tid til sidst i April/først i Maj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er hun jo heller ikke helt lille

Jeg har tænkt om om de vil tro jeg er gået forkert i mødregruppen på torsdag. A er nemlig 14 dage ældre end den anden ældste, så tænker umiddelbart at de andre er små i forhold til hende

 

Ja, det er lige det - S er jo stor :) Ha ha, ja, det kan godt ske. Der er i hvert fald stor forskel på babyerne i sådan en mødregruppe. I min er der både nogle, der er små og så de store som fx S, så selvom de fleste er 1-3 uger ældre, så er S vist størst eller en af de største. 

 

Så er vi så småt begyndt at snakke barnedåb :yay

Vi bliver 35, hvis alle kommer.

Vi skal undersøge om vi kan have teltet slået op i indkørslen (vi kan låne et stort party telt) så hvis alt går vel, skal det holdes hjemne! :loveshower

Vi er begyndt at snakke om hvad vi skal spise... :mam

Er helt stolt over at min mand kunne samle sig om at snakke dåb nu... der er jo trods alt lidt tid til sidst i April/først i Maj.

 

Ikke dårligt. Vi holder navngivning allerede 7/2, så vi (læs: jeg) har planlagt det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ellers kan de måske se, om den er i en butik i den rigtige størrelse, så du evt. kan få den lagt til side? :)

Det håber jeg også på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi så småt begyndt at snakke barnedåb :yay

Vi bliver 35, hvis alle kommer.

Vi skal undersøge om vi kan have teltet slået op i indkørslen (vi kan låne et stort party telt) så hvis alt går vel, skal det holdes hjemne! :loveshower

Vi er begyndt at snakke om hvad vi skal spise... :mam

Er helt stolt over at min mand kunne samle sig om at snakke dåb nu... der er jo trods alt lidt tid til sidst i April/først i Maj.

Ej, hvor lækkert at i holder det så sent. Så er chancerne gode for varmt vejr :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der supplerer med MME, der har erfaringer med at jeres barn ikke vil bruge sutteflaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag havde de den pludselig hjemme i min størrelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der supplerer med MME, der har erfaringer med at jeres barn ikke vil bruge sutteflaske?

Amilia tog imod mam flaske med det samme. Hvilken flaske bruger i? Den fra mam skulle gøre de ikke afviser brystet bagefter. Bruger Nova sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mærkelige er, at hun har fået flaske 4 gange før fordi det skulle hjælpe på at få fjernet det sidste gulsot. Det var dog i forbindelse med amning, men der var ingen problemer og det var min mand der gav hende flasken.

Men i går ville hun ikke, og han blev nødt til at hælde fra flasken, ligesom vi gjorde med MME fra shotglas da hun var nyfødt.

Han forsøgte med at tage min bluse og ligge omkring, så der duftede af mig, men hun ville ikke.

Hun bruger sut engang i mellem når hun er rigtig træt, men det er kun et par gange om ugen. Det er avent både flaske og sut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor lækkert at i holder det så sent. Så er chancerne gode for varmt vejr :)

Ja det er lidt sent ;) hun vil være knap 6mdr til den tid... men hun skal jo også kunne passe familie-dåbskjolen, som er go stor! ;)

Fordelen er så til gengæld at vi satser på lækkert forårsvejr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mærkelige er, at hun har fået flaske 4 gange før fordi det skulle hjælpe på at få fjernet det sidste gulsot. Det var dog i forbindelse med amning, men der var ingen problemer og det var min mand der gav hende flasken.

Men i går ville hun ikke, og han blev nødt til at hælde fra flasken, ligesom vi gjorde med MME fra shotglas da hun var nyfødt.

Han forsøgte med at tage min bluse og ligge omkring, så der duftede af mig, men hun ville ikke.

Hun bruger sut engang i mellem når hun er rigtig træt, men det er kun et par gange om ugen. Det er avent både flaske og sut

Måske i skulle prøve en anden flaske? Ellers ville jeg måske prøve med en lille smule sukkervand i flasken for at se om hun så får fat.

Vi gav Amilia kamillete med en smule sukker i da hun var meget forkølet og hun var vild med det. Jeg tænker hvis de rigtig gerne vil have det i flasken, finder de nok ud af hvordan de får det ud.

Jeg ved ærligt ikke hvordan man får dem til at tage imod en flaske, for vores baby har jo været så sulten fra starten af, at hun tog imod alt der mindede om mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt sent ;) hun vil være knap 6mdr til den tid... men hun skal jo også kunne passe familie-dåbskjolen, som er go stor! ;)

Fordelen er så til gengæld at vi satser på lækkert forårsvejr!

Jeg forstår godt i venter lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag havde de den pludselig hjemme i min størrelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, hvor dejligt!

Så dejligt !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt i venter lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun har kunnet finde ud af det før, så er det nok ikke det, der er problemet, men S kan ikke finde ud af at drikke af den avent-flaske, vi lånte af min svigerinde (hun bruger også mam-sut), og da vi prøvede mam-flasken, så gik det fint. Jeg har desværre ikke nogle råd til, hvordan man lærer dem at bruge flaske, for S ville gerne både med avent og med mam...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvem af jer der mindede mig om white noise, men TAK!

Det reddede vores nat, selvom hun stort set var vågnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvem af jer der mindede mig om white noise, men TAK!

Det reddede vores nat, selvom hun stort set var vågnet :)

Det var mig, og hvor er jeg glad for at høre det virker for jer også. Kan i ligge hende nu så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig, og hvor er jeg glad for at høre det virker for jer også. Kan i ligge hende nu så?

De fungerede i hvert fald i et panik-øjeblik i nat, hvor vi var helt udkørte og ikke magtede mere. Jeg lå og sagde "scchhhh", for det plejer at virke når jeg sidder med hende i armene og hun græder. Men det virkede ikke helt efter hensigten, men det gjorde white noise til gengæld hurtigt, Så vi har haft en ti timers youtube-video kørende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været i mødregruppe første gang og det var bare så godt ! De var bare super søde og de to der bor på min vej og mig vi blev ved med at snakke to timer efter de andre var gået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været i mødregruppe første gang og det var bare så godt ! De var bare super søde og de to der bor på min vej og mig vi blev ved med at snakke to timer efter de andre var gået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i mødregruppe for færste gang på onsdag! :o

Og så har jeg fået invitation til babysalmesang på tirsdag.. det overvejer jeg også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i mødregruppe for færste gang på onsdag! :o

Og så har jeg fået invitation til babysalmesang på tirsdag.. det overvejer jeg også! :)

Invitation ligefrem? :) Jeg troede bare at man dukkede op til babysalmesang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitation ligefrem? :) Jeg troede bare at man dukkede op til babysalmesang

Jep! har fået brev med Folder og invitation ;) vi skal melde os til, hvis vi vil være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER