Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Jeg har fået taget min lagersalgsmødom i dag :D Var til Gro lagersalg i Kbh og var meget spændt, for man kunne ikke se noget om priser på forhånd, og jeg havde bemærket at det er et meget dyrt mærke. Jeg var der 15 min. før VIP-udsalget (en time før de åbner for alle andre) startede, og der stod allerede omkring 15 mødre foran mig med babyer i bæreseler og vikler.

 

Selv havde jeg min mor med som gik tur med barnevognen imens. Nå, der blev åbnet og jeg kom ind og så blev jeg ærligt talt en smule skuffet. Der var meget tøj, men det var lidt dyrt. Det meste kostede 400 kr. for 3 dele eller 150 for 1. Og så var der ikke ret meget med mindre at det skulle være helt småt (str. 56) eller fra 104 og op. Jeg endte med at købe en bluse, en nederdel og en tynd blazeragtig jakke i str. 104, så det varer længe, før det bliver aktuelt, men det går nok :) Blusen var der stadigvæk prismærke på. 450 kr. er normalprisen.

 

Bagefter frokost med min mor og så mødte vi min kusine og gik i illum og drak en kop te, så jeg endte med at være hjemmefra fra kl. 10 til 16:20, så jeg er træt nu (fordi jeg har gået meget), og S nyder at ligge på aktivitetstæppet mens mor er på nettet :)

 

Fik bekræftet at jeg hader at amme på cafeer. Det bliver bare aldrig rigtig godt, synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amilia har 4 tænder på vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså lidt sindsygt Maj :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså lidt sindsygt Maj :blink

Vi er også lidt i chok. Er ved at ringe til tandlægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også lidt i chok. Er ved at ringe til tandlægen.

Go ide! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde det var meget tidligt og meget usædvanligt, men ellers skulle jeg ikke tænke videre over det. Hvilken tandpasta er god til babyer? Og hvordan lindre man de små gummer? Læste et sted, at agurk skulle være godt, men må hun overhovedet få det? Godt Sp kommer på fredag. Var altså ikke lige klar på det med tænder nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde det var meget tidligt og meget usædvanligt, men ellers skulle jeg ikke tænke videre over det. Hvilken tandpasta er god til babyer? Og hvordan lindre man de små gummer? Læste et sted, at agurk skulle være godt, men må hun overhovedet få det? Godt Sp kommer på fredag. Var altså ikke lige klar på det med tænder nu.

Man kan købe bideringe, som man kan komme i køleskabet. Det skulle lindre.

Og så skal du have tandpasta med flour. Jeg ville gå på apoteket.

Hvordan takler hun det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan købe bideringe, som man kan komme i køleskabet. Det skulle lindre.

Og så skal du have tandpasta med flour. Jeg ville gå på apoteket.

Hvordan takler hun det?

Hun tager det egentlig meget pænt. Hun er nogen gange en smule pylret om aftenen. Hun tager ikke andet i munden end mad, så jeg tror ikke vi kan få hende til, at bide i dem. Har læst agurk skulle lindre, må jeg give hende det? Hun får grød og mos nu. Hun er slet ikke klar motorisk til tænder for hun tager fat i legetøj, men det ryger ikke i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun tager det egentlig meget pænt. Hun er nogen gange en smule pylret om aftenen. Hun tager ikke andet i munden end mad, så jeg tror ikke vi kan få hende til, at bide i dem. Har læst agurk skulle lindre, må jeg give hende det? Hun får grød og mos nu. Hun er slet ikke klar motorisk til tænder for hun tager fat i legetøj, men det ryger ikke i munden.

 

Håber hun bliver mere klar motorisk til at bide i bideringe osv. :) S er motorisk klar og putter gerne alt i munden, men hun gider ikke bide ret meget i bidedimserne der kan komme på køl, selvom gummerne er ømme. Hun vil meget hellere tygge på egne og andres fingre  :rolleyes Jeg havde 2 tænder, da jeg var 4 måneder og min bror havde 4, så selvom det er mest almindeligt, at de får tænder senere, så er der også nogle, der får tænder tidligt :) Der kommer vist også snart en her, tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun bliver mere klar motorisk til at bide i bideringe osv. :) S er motorisk klar og putter gerne alt i munden, men hun gider ikke bide ret meget i bidedimserne der kan komme på køl, selvom gummerne er ømme. Hun vil meget hellere tygge på egne og andres fingre :rolleyes Jeg havde 2 tænder, da jeg var 4 måneder og min bror havde 4, så selvom det er mest almindeligt, at de får tænder senere, så er der også nogle, der får tænder tidligt :) Der kommer vist også snart en her, tror jeg :)

Hun tygger meget på sine egne og vores fingre. Det er bare skægt, at det er kindtænder og ikke fortænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun tygger meget på sine egne og vores fingre. Det er bare skægt, at det er kindtænder og ikke fortænder.

 

Ja, det er også mest normalt med fortænder først, men vi tror også, det bliver en kindtand, der kommer først frem her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også mest normalt med fortænder først, men vi tror også, det bliver en kindtand, der kommer først frem her :)

Det er så sært og så 4 på en gang !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi haft Sp i dag. Amilia vejer 8,3 kg og er 69 cm lang. Hun bliver 4 mdr på søndag, så hun er en stor baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde sp igår og tobias vejer nu 7.2 og måler 65cm...han bliver 4 mdr i morgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i øvrigt til gynækolog i tirsdag og fik taget vævsprøver da jeg fik lavet celleskrap hos min egen læge til 8 ugers undersøgelsen. Den sagde jeg havde celleforandringer. Gud hvor jeg bare håber det er falsk alarm. Det ville jo være så forfærdeligt hvis der var noget. Jeg føler onsdag ligger evigheder ude i fremtiden for der er først svar der. Jeg er så bange for, at der er noget så vi ikke kan få flere børn eller noget der er værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde sp igår og tobias vejer nu 7.2 og måler 65cm...han bliver 4 mdr i morgen :-)

Så er han jo bestemt heller ikke lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi haft Sp i dag. Amilia vejer 8,3 kg og er 69 cm lang. Hun bliver 4 mdr på søndag, så hun er en stor baby

 

Store pige :) Der kommer fløde ud af mors haner, som min mand ville have sagt ;) 

 

vi havde sp igår og tobias vejer nu 7.2 og måler 65cm...han bliver 4 mdr i morgen :-)

 

Ih, jeg er spændt på vores SP-besøg på tirsdag - jeg regner med nogenlunde samme tal til S som Tobias måler :)

 

Jeg var i øvrigt til gynækolog i tirsdag og fik taget vævsprøver da jeg fik lavet celleskrap hos min egen læge til 8 ugers undersøgelsen. Den sagde jeg havde celleforandringer. Gud hvor jeg bare håber det er falsk alarm. Det ville jo være så forfærdeligt hvis der var noget. Jeg føler onsdag ligger evigheder ude i fremtiden for der er først svar der. Jeg er så bange for, at der er noget så vi ikke kan få flere børn eller noget der er værre.

 

Pyha, jeg kan godt forstå, at du er nervøs :kram 

Hvis det er nogen som helst trøst, så kender jeg tre, der har haft celleforandringer og blev nødt til at få keglesnit, og de to af dem har fået to børn efterfølgende (og den tredje kan vist også få børn men mangler bare manden at lave dem med) :) Bare lige for at sige, at selvom du bliver nervøs, så er der meget stor sandsynlighed for, at det IKKE betyder, at flere børn er udelukket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store pige :) Der kommer fløde ud af mors haner, som min mand ville have sagt ;)

Ih, jeg er spændt på vores SP-besøg på tirsdag - jeg regner med nogenlunde samme tal til S som Tobias måler :)

Pyha, jeg kan godt forstå, at du er nervøs :kram

Hvis det er nogen som helst trøst, så kender jeg tre, der har haft celleforandringer og blev nødt til at få keglesnit, og de to af dem har fået to børn efterfølgende (og den tredje kan vist også få børn men mangler bare manden at lave dem med) :) Bare lige for at sige, at selvom du bliver nervøs, så er der meget stor sandsynlighed for, at det IKKE betyder, at flere børn er udelukket :)

Det håber jeg virkelig. Men puha hvor er det længe og vente. Jeg er 22 så det kom virkelig bag på mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer? Der er blevet så stille herinde ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, vi har lige haft en svær periode = minus overskud her. Men det ser ud til at gå bedre igen nu 7-9-13, selvom S stadigvæk sagtens kan skide 6-7 gange på en dag. Overvejer om vi skal ringe til lægen, men hun virker ikke plaget eller utilpas mere. Vi kan ikke helt finde ud af om vores dårlige periode hang sammen med at vi begyndte på skemad, så det har vi sat på pause, selvom hun var glad for det.

 

Ellers sker der en del med udviklingen. Hun har en del gange rullet fra ryg til mave og vender sig tit om på siden :)

 

Maj2014 - har du fået afklaring om de celleforandringer? Forhåbentlig gode nyheder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, vi har lige haft en svær periode = minus overskud her. Men det ser ud til at gå bedre igen nu 7-9-13, selvom S stadigvæk sagtens kan skide 6-7 gange på en dag. Overvejer om vi skal ringe til lægen, men hun virker ikke plaget eller utilpas mere. Vi kan ikke helt finde ud af om vores dårlige periode hang sammen med at vi begyndte på skemad, så det har vi sat på pause, selvom hun var glad for det.

Ellers sker der en del med udviklingen. Hun har en del gange rullet fra ryg til mave og vender sig tit om på siden :)

Maj2014 - har du fået afklaring om de celleforandringer? Forhåbentlig gode nyheder?

Der var heldigvis ikke noget. Det var virkelig en lettelse. Jeg har noget inflamation som skulle være ligesom halsbetændelse, så jeg skal fryses i underlivet. Ret skørt. Har aldrig hørt om så noget.

Hos os er 4 spring ved at være slut og der er sket så meget udviklingsmæssigt. Hun sover i sin egen seng hver nat nu, det er meget stort for hun har jo sovet i vores seng. Ellers er hun bare en fantatisk lille baby, som bare overhovedet ikke er lille mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var heldigvis ikke noget. Det var virkelig en lettelse. Jeg har noget inflamation som skulle være ligesom halsbetændelse, så jeg skal fryses i underlivet. Ret skørt. Har aldrig hørt om så noget.

Hos os er 4 spring ved at være slut og der er sket så meget udviklingsmæssigt. Hun sover i sin egen seng hver nat nu, det er meget stort for hun har jo sovet i vores seng. Ellers er hun bare en fantatisk lille baby, som bare overhovedet ikke er lille mere.

 

Det var godt, at du kan nøjes med at blive frosset :glad

 

Ja, jeg tror også, at tigerspringet er ved at være slut her. Hun er i hvert fald blevet lidt mere sig selv de sidste par dage :) Ja, de er efterhånden store og kan mere og mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det strygende! :)

Har en glad og tilfreds datter der smiler, pludrer, snakker og næsten griner :wub

Hun har fortsat et stort søvnbehov og tager gerne to lange lure i løbet af dagen (3-5timer pr. Lur)

Til gengæld sys jeg at hun sover knap så lange stræk om natten. Vi er begyndt at putte til nat mellem 20 og 21 (ca) og så spiser hun ofte 3 gange i løbet af natten, hvor den sidste amning tit er liggende, hvor vi begge falder i søvn.

Vi står op mellem 7 og 9 alt eftet hvornår hun faldt i søvn.

Vi træner mere og mere på at ligge på maven, men det er virkelig ikke et hit. - Derimod vil hun gerne træne nakke imens hun kigger over vores skulder og så har hun set lyset i fjernsynet og sit aktivitetstæppe med bøjler over :biglove

Glæder mig til hendes vågen perioder bliver lidt længere så vi kan nå lidt mere end bare mad, ble 20-25 min "leg" og kontakt og en lille amning igen inden hun skal putte igen. (Ca. 1,5 Time)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det strygende! :)

Har en glad og tilfreds datter der smiler, pludrer, snakker og næsten griner :wub

Hun har fortsat et stort søvnbehov og tager gerne to lange lure i løbet af dagen (3-5timer pr. Lur)

Til gengæld sys jeg at hun sover knap så lange stræk om natten. Vi er begyndt at putte til nat mellem 20 og 21 (ca) og så spiser hun ofte 3 gange i løbet af natten, hvor den sidste amning tit er liggende, hvor vi begge falder i søvn.

Vi står op mellem 7 og 9 alt eftet hvornår hun faldt i søvn.

Vi træner mere og mere på at ligge på maven, men det er virkelig ikke et hit. - Derimod vil hun gerne træne nakke imens hun kigger over vores skulder og så har hun set lyset i fjernsynet og sit aktivitetstæppe med bøjler over :biglove

Glæder mig til hendes vågen perioder bliver lidt længere så vi kan nå lidt mere end bare mad, ble 20-25 min "leg" og kontakt og en lille amning igen inden hun skal putte igen. (Ca. 1,5 Time)

Vi har i virkeligheden heller ikke ret meget vågen tid. Hun er vågen 1-2 timer indtil om aftenen, der er hun så vågen omkring 17-18 og så til hun bliver lagt omkring kl. 21. Hun sover så til kl. 8 ca. Med en spisning om natten og en masse havde skal hun have sin sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågnede lige før og skreg helt vildt. Vi forstod det slet ikke. Hun fik 100 ml erstatning og 110 ml vælling lige inden hun blev lagt kl. 21, vi troede hun havde ondt i maven, men hun var sulten. Hun spiste lige 160 ml ekstra. Det er seriøst meget mad hun lige fik spist på en time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER