Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Forstår jeg godt. Hvad endte I med?

Det er stadig det hvide højglans køkken. Nu må vi lige se tegningerne, for jeg er bestem ikke solgt endnu... Snow hedder det, fra kvik...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du sød at spørge :kiss vi venter stadig svar. Jeg er virkelig ambivalent i forhold til det. På den ene side håber jeg fordi vi så er "fri" på den anden side syntes jeg det er SÅ besværligt fordi vi ikke vil købe før vi ved hvor Anders arbejdsplads ligger efter nytår, hvilket betyder vi skal leje og så senere købe = flytte 2 gange :p

Havde slet ikke set dit svar :( Jeg forstår virkelig godt dine overvejelser, men er det at være fri trods alt ikke bedre, end at flytte to gange? Sådan tænker jeg i hvert fald. Ved I slet intet om, hvor Anders' arbejdsplads kommer til at ligge ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde slet ikke set dit svar :( Jeg forstår virkelig godt dine overvejelser, men er det at være fri trods alt ikke bedre, end at flytte to gange? Sådan tænker jeg i hvert fald. Ved I slet intet om, hvor Anders' arbejdsplads kommer til at ligge ?

Noget tyder på Herning :yay men de får lige en ny chef inden de er helt afklarede!

Og jo frihed er bedre (men mere besværligt :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se lige hvad min mand kan! :wub

w2fdhCE.jpg

Det er Self. Langt fra færdigt. Der mangler at blive malet 2. Gang og så skal der laves en træbeklædning i det grå felt bag ved fjernsynet. (i affaldstræ = råt look)

glæder mig til han er færdig!

Ej det bliver bare SÅ fedt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag bestilt elementer til vores nye badeværelse :) Så skal der ledes efter amatur, spejl og alt det andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det bliver bare SÅ fedt!!!

Er sikker på at vi får en mega lækker stue! ;)

Mads er ved at male 2. Gang nu (vi har ikke været hjemme i eftermiddag.)

Men nu må vi se, hvor langt det der maling rækker.... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget tyder på Herning :yay men de får lige en ny chef inden de er helt afklarede!

Og jo frihed er bedre (men mere besværligt :D )

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på at vi får en mega lækker stue! ;)

Mads er ved at male 2. Gang nu (vi har ikke været hjemme i eftermiddag.)

Men nu må vi se, hvor langt det der maling rækker.... :unsure

Krydser fingre for at der er nok :goodluck er det egentlig der i havde legeværelse/Lunas værelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ikke nok! Så han må købe mere i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev tv-væggen næsten færdig!

der mangler stadig lys i begge sider og hylder i samme slags træ + et eller andet halløj, som tv'et kan stå på og subwoofer og com-tårn kan stå bag ved.

sT4VN1t.jpg

undskyld min bøv af en mand der er i det nederste hjørne.. Han sidder og spiser og jeg gad ikke at lette mig fra sofaen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev tv-væggen næsten færdig!

der mangler stadig lys i begge sider og hylder i samme slags træ + et eller andet halløj, som tv'et kan stå på og subwoofer og com-tårn kan stå bag ved.

sT4VN1t.jpg

undskyld min bøv af en mand der er i det nederste hjørne.. Han sidder og spiser og jeg gad ikke at lette mig fra sofaen ;)

Skide fedt :respekt til Mads (går jeg ud fra ;) ) for kreativ handyman arbejde!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide fedt :respekt til Mads (går jeg ud fra ;) ) for kreativ handyman arbejde!!!

Ja det er Mads der skal have fuld credit her! (igen) ;) glæder mig til det er helt færdigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh så er planterne til vores nye plankebord høvlet, skåret til og slebet.. Nu skal de bare have olie og så kommer benene i den her uge! Ihh hvor jeg glæder mig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kaos i møbler, synes slet ikke de ting vi har passer sammen og det er irriterende!

Kan ikke finde ud af hvad vi gør i spisestuen :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vi er kun lige blevet færdig med at renovere og allerede er jeg i gang med at planlægge det næste! :badgirl

 

Jeg fik lige udbetalt 25.000 i starten af januar, som jeg ikke havde set komme (medarbejderobligationer). Spørgsmålet er nu hvad de skal bruges på... :whistling

 

Valget står imellem:

 

- En ferie, måske i påsken da vi ikke er særlig gode til at prioritere at komme væk og slappe af. Herhjemme er der jo altid et eller andet, der skal gøres, og det er jo RART at få det gjort. Dog har vi allerede arrangeret sommerferie, så der vil vi komme af sted lige meget hvad. Og jeg synes ikke pengene skal gå til sommerferien, dem kan vi godt finde i vores normale budget.

 

- Fliser rundt om huset. Vi har kun en smal gangsti, og denne sommer kommer Erica nok rigtig meget til at cykle på hendes løbecykel, så det kunne være rart at få forstørret flisearealet nu.

 

- Lyd i stuen. Vi har p.t. kun nogle gamle computerhøjtalere og vores fjernsyn, så vi trænger. Dog har vi mulighed for at købe en ny radio/DVD afspiller/boks-der-kan-samle-det-hele, for vi har nogle ok (ok, ikke så gode som vi gerne vil have dem) højtalere, så for et lille beløb vil vi godt kunne få noget anstændigt lyd.

 

Jeg kan ikke beslutte mig! Jeg hælder mest til fliserne, da det virkelig vil gøre noget godt for vores have. Jeg synes bare det er lidt fladt at bruge uventede (luksus)penge på noget så praktisk som fliser! :( Derudover har vi også gang i andre projekter i haven (højbede, stenbede, ødelagt drivhus, udvidelse af græsplænen) og med mig som forhåbenlig gravid i løbet af foråret/sommeren og med en pige på omkring 3 år, så er det måske også bare smartest at få lukket nogle af de projekter vi har gang i - og ikke sætte flere i gang?! :unsure

 

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en ny reol til Cassandras værelse og vil gerne have nogle kurve i. Vi vil rigtig gerne have de her rosa fra IKEA drona-fach__0136480_PE293917_S4.JPG

 

De er bare svære at opdrive :( Jeg har foreløbig været i 2 IKEA 'er, brugte 45 min hver vej i dag, da der stod på nettet at de havde 35 stk. og jeg skal bruge 15, men niks de var væk da jeg kom hjem kunne jeg se at siden var opdateret og der var ikke flere.

Jeg har søgt på nettet og fundet nogen, men de er dobbelt så dyre som dem på IKEAs hjemmeside. IKEA sender vare, men lige præcis disse kan man ikke bestille til afsending på nettet, men overvejer at ringe og høre om de har nogen de kan sende.

Så vidt jeg kan se har de i en anden IKEA i relativ nærhed af os, men det tager stadig 1 time hver vej, så er i overvejelser om jeg vil tage køreturen og risikere de er væk som i dag.

 

Vi vil bare så gerne have lidt pige farver ind på hendes værelse og de var bare perfekte, så håber det lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vi er kun lige blevet færdig med at renovere og allerede er jeg i gang med at planlægge det næste! :badgirl

 

Jeg fik lige udbetalt 25.000 i starten af januar, som jeg ikke havde set komme (medarbejderobligationer). Spørgsmålet er nu hvad de skal bruges på... :whistling

 

Valget står imellem:

 

- En ferie, måske i påsken da vi ikke er særlig gode til at prioritere at komme væk og slappe af. Herhjemme er der jo altid et eller andet, der skal gøres, og det er jo RART at få det gjort. Dog har vi allerede arrangeret sommerferie, så der vil vi komme af sted lige meget hvad. Og jeg synes ikke pengene skal gå til sommerferien, dem kan vi godt finde i vores normale budget.

 

- Fliser rundt om huset. Vi har kun en smal gangsti, og denne sommer kommer Erica nok rigtig meget til at cykle på hendes løbecykel, så det kunne være rart at få forstørret flisearealet nu.

 

- Lyd i stuen. Vi har p.t. kun nogle gamle computerhøjtalere og vores fjernsyn, så vi trænger. Dog har vi mulighed for at købe en ny radio/DVD afspiller/boks-der-kan-samle-det-hele, for vi har nogle ok (ok, ikke så gode som vi gerne vil have dem) højtalere, så for et lille beløb vil vi godt kunne få noget anstændigt lyd.

 

Jeg kan ikke beslutte mig! Jeg hælder mest til fliserne, da det virkelig vil gøre noget godt for vores have. Jeg synes bare det er lidt fladt at bruge uventede (luksus)penge på noget så praktisk som fliser! :( Derudover har vi også gang i andre projekter i haven (højbede, stenbede, ødelagt drivhus, udvidelse af græsplænen) og med mig som forhåbenlig gravid i løbet af foråret/sommeren og med en pige på omkring 3 år, så er det måske også bare smartest at få lukket nogle af de projekter vi har gang i - og ikke sætte flere i gang?! :unsure

 

Hvad ville i gøre?

 

Jeg tror jeg ville være jævnt kedelig ;) og lave fliserne. Det er bare rart med et godt areal de små kan køre på. Min søn elskede at kunne køre rundt om vores hus da han var 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen kommer ejendomsmægleren ud til os med købsaftalen på "vores" hus for at gennemgå den :huh Der er SELVFØLGELIG skrevet at det er med rådgiver og bankforbehold... så vi skriver nok under imorgen :huh OY!

Hvor er det fedt for jer! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imorgen kommer ejendomsmægleren ud til os med købsaftalen på "vores" hus for at gennemgå den :huh Der er SELVFØLGELIG skrevet at det er med rådgiver og bankforbehold... så vi skriver nok under imorgen :huh OY!

:wee :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... vi er kun lige blevet færdig med at renovere og allerede er jeg i gang med at planlægge det næste! :badgirl

 

Jeg fik lige udbetalt 25.000 i starten af januar, som jeg ikke havde set komme (medarbejderobligationer). Spørgsmålet er nu hvad de skal bruges på... :whistling

 

Valget står imellem:

 

- En ferie, måske i påsken da vi ikke er særlig gode til at prioritere at komme væk og slappe af. Herhjemme er der jo altid et eller andet, der skal gøres, og det er jo RART at få det gjort. Dog har vi allerede arrangeret sommerferie, så der vil vi komme af sted lige meget hvad. Og jeg synes ikke pengene skal gå til sommerferien, dem kan vi godt finde i vores normale budget.

 

- Fliser rundt om huset. Vi har kun en smal gangsti, og denne sommer kommer Erica nok rigtig meget til at cykle på hendes løbecykel, så det kunne være rart at få forstørret flisearealet nu.

 

- Lyd i stuen. Vi har p.t. kun nogle gamle computerhøjtalere og vores fjernsyn, så vi trænger. Dog har vi mulighed for at købe en ny radio/DVD afspiller/boks-der-kan-samle-det-hele, for vi har nogle ok (ok, ikke så gode som vi gerne vil have dem) højtalere, så for et lille beløb vil vi godt kunne få noget anstændigt lyd.

 

Jeg kan ikke beslutte mig! Jeg hælder mest til fliserne, da det virkelig vil gøre noget godt for vores have. Jeg synes bare det er lidt fladt at bruge uventede (luksus)penge på noget så praktisk som fliser! :( Derudover har vi også gang i andre projekter i haven (højbede, stenbede, ødelagt drivhus, udvidelse af græsplænen) og med mig som forhåbenlig gravid i løbet af foråret/sommeren og med en pige på omkring 3 år, så er det måske også bare smartest at få lukket nogle af de projekter vi har gang i - og ikke sætte flere i gang?! :unsure

 

Hvad ville i gøre?

Jeg ville vælge fliserne, da det lyder til, at i ville få mest gavn af dem i det lange løb. Selvom det er kedeligt. I kunne jo få tilbud fra et par firmaer på, hvad de skal have for at ligge dem, hvis I ikke lige selv kan overskue det med andre igangværende projekter :) Aner ikke selv hvad sådan noget koster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny lejlighed på fredag :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville være jævnt kedelig ;) og lave fliserne. Det er bare rart med et godt areal de små kan køre på. Min søn elskede at kunne køre rundt om vores hus da han var 3 år.

 

 

:ditto. Medmindre der var et eller andet ved huset som skulle laves indenfor de næste år, hvor det sammen med lyd i stuen passede med beløbet... Hvis der var noget lidt luksus som kunne kombineres med noget enormt praktisk... Alternativt færdiggøre nogle af jeres projekter og så kombinere med luksus?

 

 

Jeg ville vælge fliserne, da det lyder til, at i ville få mest gavn af dem i det lange løb. Selvom det er kedeligt. I kunne jo få tilbud fra et par firmaer på, hvad de skal have for at ligge dem, hvis I ikke lige selv kan overskue det med andre igangværende projekter :) Aner ikke selv hvad sådan noget koster :)

 

 

Tak for svar alle 3 :) Jeg tror I får ret ;)

 

Jeg kunne virkelig også godt tænke mig at få lagt fliser - det ville forbedre haven så meget! Og så kan det godt være at man (jeg) bare må indse, at når man køber et gammelt hus, så går der nogle år med renovering/arbejde inden man (kun) kan nyde!

Desværre tror jeg ikke pengene rækker både til materialer og arbejdsløn, men så må vi trække på venner og familie ;)

(De projekter vi har gang i er stort set betalt, det er kun et spørgsmål om at få dem lavet færdige... :whistling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups... så kom man lige til at bruge 1.225.000 kr sådan på en time... Sådan kan det jo selvfølgelig gå :p

Nå ja, så fik banken jo så lige dette som de så venligt låner os :p:

http://www.brandeboligsalg.dk/(dt2zl545g1qfng55qknes155)/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=101489&DID=140

:hurra

TILLYKKE MED HUSET!! :GLAD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups... så kom man lige til at bruge 1.225.000 kr sådan på en time... Sådan kan det jo selvfølgelig gå :p

Nå ja, så fik banken jo så lige dette som de så venligt låner os :p:

http://www.brandeboligsalg.dk/(dt2zl545g1qfng55qknes155)/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=101489&DID=140

:wee :yay :wee hvor er jeg glad på jeres vegne :) hvornår overtager I?

Og hvad med det gamle er det bare lejet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER