Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Nej slet ikke. Der er også en af de første jeg har hørt blive afvist. Men der har været skrevet rigtig meget omkring det...

Jeg synes godt nok at de går i små sko!

Suk! Men ja Ja, så kan vi da glemme ALT om at få solgt nogensinde! - her er den nærmeste mark ca 30meter væk, traktore kører forbi i et væk og her lugter når der bliver spredt gylle....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der brast den drøm...

Totalkredit har så sagt nej til at belåne "vores" hus fordi der ligger en svinefarm nogle få hundrede meter væk og der et par gange om året kan lugte lidt af gris... Det havde intet med vores økonomi at gøre, og banken vil gerne låne os til et andet hus til samme pris, men undskyld min franske, men hvad FANDEN skal vi bruge det til?

:boo :boo :boo :boo

Vil I kunne låne igennem din fars hus ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået de fineste tegninger på vores køkken :glad Så må vi se om vi kan forhandle os til en fornuftig pris...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået de fineste tegninger på vores køkken :glad Så må vi se om vi kan forhandle os til en fornuftig pris...

Vi vil se :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil se :D

Jeg har kun pdf dokumenter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja kan bare tage et billede af min mail med iPhone :D

ZYGyCMO.png

tAGnMPT.png

Der er ikke en væg dom tegnet. Vi har stort alrum.

Og til jer der har set mit køkken. Hold op hvor vil det give meget lys at få overskabene ned id mod alrummet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det ser super godt ud. Det var netop noget jeg tænkte ville være super godt til jeres rum, altså at få fjernet overskabene. Får I skabe på ydersiden? Altså mod spisebordet, eller er pladsen ikke bred nok til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det ser super godt ud. Det var netop noget jeg tænkte ville være super godt til jeres rum, altså at få fjernet overskabene. Får I skabe på ydersiden? Altså mod spisebordet, eller er pladsen ikke bred nok til det?

Nej det er der simpelthen ikke plads til. Dørkarmen kommer faktisk lige efter bordpladen. Men ser positiv på den mindre plads. Der skal nemlig bare ryddes godt op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er det meningen at vi skal have en hylde der flugter med bunden af overskabene til mit pynte tamtam, så det ikke står på bordpladen.

Ihh jeg håber han vil give os en fornuftig pris :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft det blir lækkert Anita! Rummet kommer til at se dobbelt så stort ud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er det meningen at vi skal have en hylde der flugter med bunden af overskabene til mit pynte tamtam, så det ikke står på bordpladen. Altså på den anden side af emhætten...

Ihh jeg håber han vil give os en fornuftig pris :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er der simpelthen ikke plads til. Dørkarmen kommer faktisk lige efter bordpladen. Men ser positiv på den mindre plads. Der skal nemlig bare ryddes godt op :D

Det tænkte jeg nok. Men hey, det bliver da mega lækkert :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja kan bare tage et billede af min mail med iPhone :DZYGyCMO.pngtAGnMPT.png

Der er ikke en væg dom tegnet. Vi har stort alrum.

Og til jer der har set mit køkken. Hold op hvor vil det give meget lys at få overskabene ned id mod alrummet...

Det ser sku godt ud. Det gør meget at de overskue kommer væk :)

Så må vi se om i skal have flyttekasser med hjem den 22 eller I kan vente så længe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser sku godt ud. Det gør meget at de overskue kommer væk :)

Så må vi se om i skal have flyttekasser med hjem den 22 eller I kan vente så længe ;)

Det kan vi godt... Vi har jo ikke fået at vide hvad de koster endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror mentalt vi faktisk har fundet ro i at det hus skal vi så ikke have alligevel...

Vi skal faktisk ud og se på 2 huse her i weekenden og har måske 1 mere her indenfor de næste uger.

Men er der nogen der ved om et Realkreditrådet institut vil lave en forhåndsgodkendelse af huset inden der er underskrevet købsaftale så det samme ikke sker igen?

 

Det var godt! :kram2 

 

Aner ikke om de vil forhåndsgodkende.. :unsure Men det må banken da vide? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude og se på 2 huse her i weekenden når nu vi ikke kan få lov at købe det hus vi havde skrevet under på...

Det første hus gider jeg ikke skrive andet om, end at DET bliver det ikke... Fint hus osv, men alt for småt, og der skal laves for meget ift. alternativerne, prisen taget i betragtning... Hvis vi skulle låne til at få lavet de nødvendige forbedringer, så ville det koste stort set det samme som det andet hus vi har set - som er større og helt indflytningsklart...

Det andet hus, derimod, gør håbet lysegrønt...

http://www.danbolig.dk/privat/soeg/vejle/7323/villa/067s2013251-067

Kort sagt, totalrenoveret indvendigt i 2013, alle hårde hvidevarer er 100 % nye og ubrugte, totalt nyt fyr, alle de dårlige vinduer er udskiftet... kort sagt, umiddelbart er der ikke behov for nogen form for istandsættelse før taget nok skal skiftes indenfor 5-10 år... Og når det er eternittag har jeg hørt at det faktisk ikke er SÅ dyrt endda. Derudover er dette hus 200.000 kr billigere end det vi ville have købt, langt mindre vedligeholdelse, og der er bare ikke behov for at der laves noget om overhovedet ift. at vi gerne vil have nr 3 om et par år...

Ulempen er egentlig kun at det ikke er så meget "luksus" som det andet hus... mere nede på jorden, men i sidste ende, så er det da totalt ligegyldigt om huset har fede detaljer så som udskæringer om viduerne og amerikaner-køleskab når vi har en stor skabsfryser, og man alligevel primært kigger UD af vinduerne...

hold da op :)

Det ser godt nok fint ud! Masser af plads (i mine øjne) og gode rum!

Hvordan er din mavefornemnelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude og se på 2 huse her i weekenden når nu vi ikke kan få lov at købe det hus vi havde skrevet under på...

Det første hus gider jeg ikke skrive andet om, end at DET bliver det ikke... Fint hus osv, men alt for småt, og der skal laves for meget ift. alternativerne, prisen taget i betragtning... Hvis vi skulle låne til at få lavet de nødvendige forbedringer, så ville det koste stort set det samme som det andet hus vi har set - som er større og helt indflytningsklart...

Det andet hus, derimod, gør håbet lysegrønt...

http://www.danbolig.dk/privat/soeg/vejle/7323/villa/067s2013251-067

Kort sagt, totalrenoveret indvendigt i 2013, alle hårde hvidevarer er 100 % nye og ubrugte, totalt nyt fyr, alle de dårlige vinduer er udskiftet... kort sagt, umiddelbart er der ikke behov for nogen form for istandsættelse før taget nok skal skiftes indenfor 5-10 år... Og når det er eternittag har jeg hørt at det faktisk ikke er SÅ dyrt endda. Derudover er dette hus 200.000 kr billigere end det vi ville have købt, langt mindre vedligeholdelse, og der er bare ikke behov for at der laves noget om overhovedet ift. at vi gerne vil have nr 3 om et par år...

Ulempen er egentlig kun at det ikke er så meget "luksus" som det andet hus... mere nede på jorden, men i sidste ende, så er det da totalt ligegyldigt om huset har fede detaljer så som udskæringer om viduerne og amerikaner-køleskab når vi har en stor skabsfryser, og man alligevel primært kigger UD af vinduerne...

Ej det er fint! Pyt med de luksus detaljer, der er flere fordele ved det her hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ude og se på 2 huse her i weekenden når nu vi ikke kan få lov at købe det hus vi havde skrevet under på...

Det første hus gider jeg ikke skrive andet om, end at DET bliver det ikke... Fint hus osv, men alt for småt, og der skal laves for meget ift. alternativerne, prisen taget i betragtning... Hvis vi skulle låne til at få lavet de nødvendige forbedringer, så ville det koste stort set det samme som det andet hus vi har set - som er større og helt indflytningsklart...

Det andet hus, derimod, gør håbet lysegrønt...

http://www.danbolig.dk/privat/soeg/vejle/7323/villa/067s2013251-067

Kort sagt, totalrenoveret indvendigt i 2013, alle hårde hvidevarer er 100 % nye og ubrugte, totalt nyt fyr, alle de dårlige vinduer er udskiftet... kort sagt, umiddelbart er der ikke behov for nogen form for istandsættelse før taget nok skal skiftes indenfor 5-10 år... Og når det er eternittag har jeg hørt at det faktisk ikke er SÅ dyrt endda. Derudover er dette hus 200.000 kr billigere end det vi ville have købt, langt mindre vedligeholdelse, og der er bare ikke behov for at der laves noget om overhovedet ift. at vi gerne vil have nr 3 om et par år...

Ulempen er egentlig kun at det ikke er så meget "luksus" som det andet hus... mere nede på jorden, men i sidste ende, så er det da totalt ligegyldigt om huset har fede detaljer så som udskæringer om viduerne og amerikaner-køleskab når vi har en stor skabsfryser, og man alligevel primært kigger UD af vinduerne...

Det er da et fint hus :) og skabsfryser er nu også dejligt at have :) og et plus at det er indflytningsklart og nyt inventar hvis det er lavet som i kan li det.

Og sikke dog nogle fantastiske priser i holder jer i det jyske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ud at have pris på køkkenet i eftermiddag :glad Det næste problem bliver så, om vi kan blive enige om, om vi skal slå til nu, eller vente på, om der kommer årsopgørelse fra skat.... Hvorfor skal manden også være så forniftig altid. Jeg har sådan glædet mig til det køkken <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmer om en dag at købe et hus :7himmel ikke specielt realistisk, men drømme kan man altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm vores bankdame har ringet og fortalt at hun kan få en anden kredit-vurderings-person ud for at se på det hus vi egentlig troede vi havde købt, for at få en second opinion... Vi er enige om, at såfremt det pludselig skulle være muligt at købe det første hus, så vil vi på grund af usikkerheden om hvorvidt vi nogensinde ville kunne sælge det igen, have et yderligere prisnedslag.

Sådan rent teoretisk kunne vi ende med at stå med flere gode huse som vi så skal vælge imellem :o

Hvad pokker skulle vi så vælge??? Det ville da blive en enorm pro-con-liste der skal laves...

Fedt :) tror du I kan få yderligere nedslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :glad Så er der købt køkken. Tegningerne blev ændret et par gange men det blev rigtig godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm vores bankdame har ringet og fortalt at hun kan få en anden kredit-vurderings-person ud for at se på det hus vi egentlig troede vi havde købt, for at få en second opinion... Vi er enige om, at såfremt det pludselig skulle være muligt at købe det første hus, så vil vi på grund af usikkerheden om hvorvidt vi nogensinde ville kunne sælge det igen, have et yderligere prisnedslag.

Sådan rent teoretisk kunne vi ende med at stå med flere gode huse som vi så skal vælge imellem :o

Hvad pokker skulle vi så vælge??? Det ville da blive en enorm pro-con-liste der skal laves...

Spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :glad Så er der købt køkken. Tegningerne blev ændret et par gange men det blev rigtig godt :yay

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer seriøst det der lotto!!! Drømmer om nyt hus, nyt køkken, nyt badeværelse (faktisk 2) nyt spisebord, nye stole, ny sofa i læder, nye møbler til stuen, en lille have med frugttræer, en hængekøje og bålsted..... Åh hvor jeg drømmer... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER