Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

:kram :kram :kram

Hvor længe havde den været til salg?

Siden foråret, så ikke et år endnu! Men mægleren var nok billig af en grund :prik (min mavefornemmelse hældte mod nogle andre, men penge pungen til dem vi valgte)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået plantet planter om, fået arrangeret pynteting og sidder nu med et boligblad, kaffe med lakrids i, tændte stearinlys og nyder min 'nye' stue!!

Erica leger oppe på værelset og manden er i bad!

(Ovenstående var sandt for en time siden, men der var iPhone nedprioriteret. Nu er det spisetid :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået plantet planter om, fået arrangeret pynteting og sidder nu med et boligblad, kaffe med lakrids i, tændte stearinlys og nyder min 'nye' stue!!

Erica leger oppe på værelset og manden er i bad!

(Ovenstående var sandt for en time siden, men der var iPhone nedprioriteret. Nu er det spisetid :))

Kaffe med lakrids :mam Lyder lækkert! Hvad er det for noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden foråret, så ikke et år endnu! Men mægleren var nok billig af en grund :prik (min mavefornemmelse hældte mod nogle andre, men penge pungen til dem vi valgte)

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der lidt op på væggen også! :yay

nu mangler vi kun at lave tvbord!

C8LrDri.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaffe med lakrids :mam Lyder lækkert! Hvad er det for noget?

Det er skam bare lidt lakridspulver i kaffen. Og så røre godt, så det ikke klumper. Jeg synes det smager godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skam bare lidt lakridspulver i kaffen. Og så røre godt, så det ikke klumper. Jeg synes det smager godt :)

Nåh. Det var nemt.. Det må prøves, jeg har en masse lakridspulver og ved ikke helt hvad jeg skal bruge det til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad menes der med a-ordningen i almene boliger? Min hjerne har slået klik ::help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg valgte mange huse fra på grund af tæt trafikeret veje. Jeg vil ikke bo så tæt på sådan nogle veje. Det gjorde vi inden vi købte hus, og det ville vi ikke igen. Så jeg forstår dig godt hvis det tæller ned! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mangler jeg kun gardiner i soveværelset og en loftlampe på Camilles værelse, også er lejligheden uden mangler! Yay!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mangler jeg kun gardiner i soveværelset og en loftlampe på Camilles værelse, også er lejligheden uden mangler! Yay!!!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis et hus er udbudt til 1,3 mil, og i maj var udbudt til 1,5 og havde en liggetid på 760 dage, og nu har lagt i 160 dage (ca) - kan man så godt tillade sig fx at byde 1,1??? Jeg tænker bare, 1.2 er nok vores smertegrænse, og huset har et oliefyr som jo koster spidsen af en jetjager, og et pillefyr koster ca 60-80.000 kr - så hvis nu man bød 1,1 eller sagde 1,2 og så skal fyret skiftes ud - er det at være flabet?

 

Vi har slet ikke set på huset endnu, men det har mange gode kvaliteter så som er et murstenshus med tegltag, bygget i 2000, har 4 børneværelser, flotte badeværelser osv... Ikke et kæmpe køkken, men et fint køkken...

 

Hvad tænker i? Hvis nu det var jeres hus?

Vent med at byd til I har set huset. Det er altid anderledes end på billeder som oftes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe:

 

Det synes jeg godt i kan, det kan jo være i er heldige at sælger meget gerne vil sælge og derfor gerne til den pris. Ofte er priserne også sat efter at man skal give et nedslag.

100.000 lyder ikke af meget, men man skal selvfølgelig se det % vis af udbudssummen.

 

Vi solgte vores hus i 2012, det var på et skidt tidspunkt. Vi fik en interesseret køber, jeg mener huset var til salg for 3,8 mill, han bød 3 mill, der blev vi sgu lidt sure, det var for lavt. Men han var interesseret og vi var desperate, vi ville gerne flytte til Tyskland alle mand, så vi endte med at give et afslag på jeg mener en halv mill, det betød så også at vi ikke tabte penge på salget så vi var åbne over for aftalen om end ikke glade. Men sådan var tiderne. Jeg vil ikke sige jeg elsker køber ;), jeg synes han var for fræk, men han fik jo i sidste ende budt prisen kraftigt ned, og var heldig vi skulle sælge. Måske er i lige så heldige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis et hus er udbudt til 1,3 mil, og i maj var udbudt til 1,5 og havde en liggetid på 760 dage, og nu har lagt i 160 dage (ca) - kan man så godt tillade sig fx at byde 1,1??? Jeg tænker bare, 1.2 er nok vores smertegrænse, og huset har et oliefyr som jo koster spidsen af en jetjager, og et pillefyr koster ca 60-80.000 kr - så hvis nu man bød 1,1 eller sagde 1,2 og så skal fyret skiftes ud - er det at være flabet?

Vi har slet ikke set på huset endnu, men det har mange gode kvaliteter så som er et murstenshus med tegltag, bygget i 2000, har 4 børneværelser, flotte badeværelser osv... Ikke et kæmpe køkken, men et fint køkken...

Hvad tænker i? Hvis nu det var jeres hus?

Jeg mener vores hus havde været til salg i ialt 1 år-halvandet og stod til 1,1 mener jeg. Jeg kan ikke huske hvad det var lagt på til at starte med, men vi startede med at byde 850.000 kr for det og så pruttede vi os frem til den endelige pris som endte på 990.000 kr mener jeg. Så byd lavt, så kan i altid forhandle jer op på det vi max vil give :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis et hus er udbudt til 1,3 mil, og i maj var udbudt til 1,5 og havde en liggetid på 760 dage, og nu har lagt i 160 dage (ca) - kan man så godt tillade sig fx at byde 1,1??? Jeg tænker bare, 1.2 er nok vores smertegrænse, og huset har et oliefyr som jo koster spidsen af en jetjager, og et pillefyr koster ca 60-80.000 kr - så hvis nu man bød 1,1 eller sagde 1,2 og så skal fyret skiftes ud - er det at være flabet?

Vi har slet ikke set på huset endnu, men det har mange gode kvaliteter så som er et murstenshus med tegltag, bygget i 2000, har 4 børneværelser, flotte badeværelser osv... Ikke et kæmpe køkken, men et fint køkken...

Hvad tænker i? Hvis nu det var jeres hus?

Altså hvad er det værste der kan ske?! Det er vel at de siger nej tak til buddet og så må i afgøre om i vil højere op! Jeg synes generelt som udgangspunkt at man skal byde under udbudsprisen, idet den som oftest er sat, så der er lidt at handle med ;)

Vores hus havde været til salg i 16 dage da vi købte det og vi bød til at starte med 400.000 under udbudsprisen, hvilket vi godt vidste de ville sige nej til, men det endte med at vi fik slået 250.000 af den oprindelige pris!

Så vær ikke bange for at handle - ejeren kan måske godt blive fornærmet, men du skal jo heldigvis ikke være perlevenner med dem efter salget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder bare at sidde og kigge på frø til køkkenhaven i år :) ELSKER bare det at vi har mulighed for at have en køkkenhave i år. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg trænger til fornyelse og at flytte om. Men det er umuligt med sådan stuen er indrettet <_<

Nye puder og nips duer ikke denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan ikke vende stuen om enten 180 grader så sofaen er ind mod værelserne og så den anden lukkede lidt af fra køkkenet? Eller rykkede fjernsynet hen mod køkkenet og rykke Pixies hjørne lidt?

Kan godt se at det er svært, især så længe at Pixie ikke leger på eget værelse...

Det kunne man egentlig godt hvis det ikke var fordi at tvet er sat fast på væggen :klap

Det besværliggører alt. For så er det jo ligesom låst fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi modtaget de nye tegninger af vores køkken :yay Næste skridt er kontrolopmåling :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været i banken til sådan en "ca 1 år efter huskøb" samtale, hvor vi fiskede lidt efter hvor lange udsigterne mon er for vores bad/bryggers projekt. Wupti: at sende nyt budget, lønsedler og årsopgørelser så laver hun da lige et bud på hvad vi kan låne og hvornår, indberegnet sandsynligheden for snarlig familieforøgelse og forhåbentlig bil-køb.. umiddelbart er vi super optimistiske fordi vores rådighedsbeløb er steget en del i og med at jeg har fået fuldtidsjob.. wup wup :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal køkkenet kontrolmåles idag :glad Mon ikke bare så det skal bestilles bagefter :rolleyes Jeg læder mig bare sindsyg meget til at få nyt køkken med SKUFFER :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tegninger

HItexAp.png

OlagKtP.png

xbAn35J.png

Nu må vi lige se hvordan det kommer til at se ud, når det er sat op. Ellers er det planen med nogle svævehylder ved siden af emhætten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser da bare super fint ud Fihl :yay :yay :yay

Ja, jeg tror det bliver rigtig fint. Skal du se et billede af vores nuværende køkken? Så kan jeg tage et billede når jeg kommer hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi sgi blevet enige med sælger om pris og vilkår :o

Det bliver det "kedelige" hus, fordi det er det rigtige valg for vores familie. Så må det være kedeligt, nå!

Fordelene er

- Stort set alle k2 og k3 anmærkninger i tilstandsrapporten bliver udbedret inden overtagelse

- Prisen er ikke mindre end 250.000 MINDRE end det hus vi originalt købte og som er beløbet vi må købe for

- huset er bare 100 % indflytningsklart! Der skal KUN rengøres lige inden indflytning, evt. males på Majas værelse da hun gerne vil have et lyserødt værelse - and that's it!

Og så har huset stort set alt det vi ledte efter... Eneste det ikke har er landelige omgivelser og et viktualie-rum...

Uh hvor spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER