Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Jeg har boet fire forskellige steder i lejlighed og synes generelt, at jeg har kunnet høre naboer mere end underboer (har aldrig haft overbo). Det er "værst" nu, hvor vi HVER aften kan høre naboen hoste en lunge op <_< Det har alle steder været ældre byggeri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker mit hus! :kuller

 

Hold op hvor er jeg glad for at bo her! Ombygningen har bare gjort det SÅ godt, og jeg NYDER at indrette og købe pynteting og få det til at blive et rigtig dejligt hjem! :glad

 

Jeg glæder mig til foråret kommer, så vi kan få gjort noget mere ved haven! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn tråd! :yay Den får jeg brug for nu vi flytter i hus, der bliver jo MANGE beslutninger, når man er førstegangs-huskøber og flytter til dobbelt så meget plads :) og :O Jeg kan godt lide indretning, men synes at jeg er dårlig til at finde en flot stil, når man nu køber tingene hen af vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker mit hus! :kuller

 

Hold op hvor er jeg glad for at bo her! Ombygningen har bare gjort det SÅ godt, og jeg NYDER at indrette og købe pynteting og få det til at blive et rigtig dejligt hjem! :glad

 

Jeg glæder mig til foråret kommer, så vi kan få gjort noget mere ved haven! :loveshower

 

Dejligt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom den endelige godkendelse fra banken, så nu er det helt sikkert, at vi begynder at bygge hus i løbet af foråret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Lunas værelse helt færdig indrettet!!! Det er altså virkelig rart at have hende på plads på 1.salen. Glæder mig til resterende af 1.salen bliver færdig også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er samme sted hehe. Lige bortset fra at vi så ikke har skrevet under endnu, men jeg tror vi begge forventer at det bliver sådan indenfor de næste uger.

 

:loveshower :yay :balloon :toot :glad :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Lunas værelse helt færdig indrettet!!! Det er altså virkelig rart at have hende på plads på 1.salen. Glæder mig til resterende af 1.salen bliver færdig også. :)

Ej det kræver altså billeder når man skriver sådan! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi lamperne op, jeg fik i julegave. Det blev med to forskellige brune ledninger.

Min lille lyseslukker

xD4H0O8.jpg

soMt5cf.jpg

Nu skal IKEA hylderne bare skiftes ud til nogle hvide så de ikke tager al fokus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom den endelige godkendelse fra banken, så nu er det helt sikkert, at vi begynder at bygge hus i løbet af foråret :-)

Fedt og vildt spændende. Tegner I selv eller er det et typehus? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kræver altså billeder når man skriver sådan! :D

Der er billeder i min mor-tråd :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine, Louise!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi lamperne op, jeg fik i julegave. Det blev med to forskellige brune ledninger.

Min lille lyseslukker

xD4H0O8.jpg

soMt5cf.jpg

Nu skal IKEA hylderne bare skiftes ud til nogle hvide så de ikke tager al fokus :)

Så fint! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom den endelige godkendelse fra banken, så nu er det helt sikkert, at vi begynder at bygge hus i løbet af foråret :-)

Tillykke! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækre lamper Louise :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, er også ret glad for dem. Det er alm 60

Watt pærer, så de giver et skønt hyggelys.

Men efter Silke Elia har lært at komme op i sofaen og fundet tænd/sluk knapper overvejer vi om vi burde have ført den over til stikket i loftet i stedet, så den skulle tændes på en stikkontakt som ikke er i børnehøjde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt og vildt spændende. Tegner I selv eller er det et typehus? :)

Det er typehus, som vi har rettet lidt til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores køkken falder efterhånden fra hinanden :( Laminatet på skabene begynder at løsne sig... Vi kan heldigvis få en god rabat hos Kvik... Så må vi se om vi skal nøjeds med nye låger eller om vi skal have et nyt køkken. Vil helst have et nyt, da elementer er de oprindelige... Vil SÅ gerne have skuffer... Nogen der kan fortælle erfaringer med skuffer? Positiv som negativ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores køkken falder efterhånden fra hinanden :( Laminatet på skabene begynder at løsne sig... Vi kan heldigvis få en god rabat hos Kvik... Så må vi se om vi skal nøjeds med nye låger eller om vi skal have et nyt køkken. Vil helst have et nyt, da elementer er de oprindelige... Vil SÅ gerne have skuffer... Nogen der kan fortælle erfaringer med skuffer? Positiv som negativ??

vi har blanding af skabe og skuffer.... Er rigtig glad for at det er en kombi, så mit porcelæn står i et skab, som Luna ikke kan nå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har blanding af skabe og skuffer.... Er rigtig glad for at det er en kombi, så mit porcelæn står i et skab, som Luna ikke kan nå :)

Ja, spørgsmålet er jo, at hvis vi skal have nyt køkken om vi skal beholde vores overskabe. De laver jo ikke de der stativer mere (tror jeg da ikke, ser dem aldrig) som vores overskabe står på ud mod alrummet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, spørgsmålet er jo, at hvis vi skal have nyt køkken om vi skal beholde vores overskabe. De laver jo ikke de der stativer mere (tror jeg da ikke, ser dem aldrig) som vores overskabe står på ud mod alrummet...

Jeg tror jeg ville vælge at beholde dem, hvis det kan lade sig gøre, og passer ind sammen med det nye... Synes det er rigtig rart at man kan have lidt af køkkenet i fred. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores køkken falder efterhånden fra hinanden :( Laminatet på skabene begynder at løsne sig... Vi kan heldigvis få en god rabat hos Kvik... Så må vi se om vi skal nøjeds med nye låger eller om vi skal have et nyt køkken. Vil helst have et nyt, da elementer er de oprindelige... Vil SÅ gerne have skuffer... Nogen der kan fortælle erfaringer med skuffer? Positiv som negativ??

 

 

I vores tidligere lejlighed havde vi en kombi af skabe og skuffer - SÅ fedt! Fx stod tallerkner og store glasskåle i skabe, det samme med glas og kopper (overskabe), mens bøtter, gryder og diverse mad som ris, pasta, hakkede tomater, krydderier mv. stod i skuffer. Jeg synes, at det var en rar kombi, fordi fx tallerkner godt kan være meget tunge og skuffer derfor kan begynde at hænge. Pt. har jeg kun skabe og det får jeg også, når vi flytter i hus. Dog er der pt. trådhylder, der kan trækkes ud til gryder, hvilket er rart. Men jeg savner at have skuffer til bøtter og krydderier.

 

Når vi en gang skal have nyt køkken i huset, skal det bestemt være en kombi af skabe og skuffer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores køkken falder efterhånden fra hinanden :( Laminatet på skabene begynder at løsne sig... Vi kan heldigvis få en god rabat hos Kvik... Så må vi se om vi skal nøjeds med nye låger eller om vi skal have et nyt køkken. Vil helst have et nyt, da elementer er de oprindelige... Vil SÅ gerne have skuffer... Nogen der kan fortælle erfaringer med skuffer? Positiv som negativ??

Elsker vores skuffer. Vi har en kombi, men skifter nok snart skabene ud med skuffer, da vi på den anden side af køkkenbordet har skabe til glad og tallerkener. Synes man har bedst udnytte af skuffer.

Husk dog at sørge for de ikke bliver for brede, da de så bliver ALT for tunge hvis de er fyldt op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også storfan af skuffer! Alle de steder vi havde mulighed for skuffer, valgte vi skuffer. Så inde i selve køkkenet er det kun de to hjørneskabe og så i højskabet over ovnen, der er skabslåger.

På ydersiden af køkkenet har vi skabe, men de er kun 30 cm dybe, så det er til at overskue og så giver det et meget mere roligt udtryk ud mod spisebordet :)

 

Vi har jo så kun haft vores køkken et par måneder (og Erica er 2½ år) så jeg ved ikke hvordan det er med små pilfingre. Dog er Erica kun lige stærk nok til åbne skufferne (soft-close gør der er lidt modstand de første 5 cm), så det frygter jeg ikke så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også storfan af skuffer! Alle de steder vi havde mulighed for skuffer, valgte vi skuffer. Så inde i selve køkkenet er det kun de to hjørneskabe og så i højskabet over ovnen, der er skabslåger.

På ydersiden af køkkenet har vi skabe, men de er kun 30 cm dybe, så det er til at overskue og så giver det et meget mere roligt udtryk ud mod spisebordet :)

 

Vi har jo så kun haft vores køkken et par måneder (og Erica er 2½ år) så jeg ved ikke hvordan det er med små pilfingre. Dog er Erica kun lige stærk nok til åbne skufferne (soft-close gør der er lidt modstand de første 5 cm), så det frygter jeg ikke så meget.

Enig. Silke Elia får sjældent fingrene i klemme pga soft-luk, og hvis er det ofte fordi hun gør det med vilje. Tossede pigebarn :D

:ditto til det med rødt. Og så er disse skabe uden håndtag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER