Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Har købt ny seng i dag :yay der er dog 5-7 ugers leveringstid. De må gerne gå stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har købt ny seng i dag :yay der er dog 5-7 ugers leveringstid. De må gerne gå stærkt!

Hvad har i købt? Jeg vil såååå gerne have ny seng, da jeg sover vildt dårligt i den vi har <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GND: vi har købt en Nexus Sublim elevationsseng. Sat ned fra 37.500 til 25.000 :)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I, hvor meget man kan høre mellem en stuelejlighed og 1. Sals? Vi skal nemlig flytte snart og har aldrig prøvet at bo i blokbyggeri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GND: vi har købt en Nexus Sublim elevationsseng. Sat ned fra 37.500 til 25.000 :)

(null)

Øj den lyder lækker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved I, hvor meget man kan høre mellem en stuelejlighed og 1. Sals? Vi skal nemlig flytte snart og har aldrig prøvet at bo i blokbyggeri

Det kommer vældig meget an på hvad det er for en slags boligbyggeri ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi i dag været ude og se huset igen efter tilstandsrapporten er kommet. Det var bare super godt at komme derud velvidende at det faktisk er muligt for os at købe.

Derudover var det faktisk lidt fedt at sælger var hjemme, fordi vi lige fik åbnet for 'hvis der er noget du gerne vil af med vil vi måske gerne forhandle om det' snakken. Ex fortæller hun selv at hun regner med at efterlade gardinerne og et solarium, og hun fortæller at hun godt kunne være interesseret i at forhandle om spisebordet fordi det har hun nok ikke plads til fremover :yay :yay :yay

Det gav også et skide godt overblik at have vores fædre med som kunne rende rundt og finde småting der skulle laves vi aldrig ville have opdaget.

Næste skridt er møde med banken på onsdag og snakke konkret finansiering, altså lånetyper, renter, afbetaling osv :yay

:yay Hvor er det spændende. Kan tydeligt huske forventningens glæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vældig meget an på hvad det er for en slags boligbyggeri ;)

Enig. Er det mursten fra 50'erne, beton fra 70'erne eller måske nybyggeri?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt ny seng i dag :yay der er dog 5-7 ugers leveringstid. De må gerne gå stærkt!

Lækkert :yay

Vi kigger også ny seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi i dag været ude og se huset igen efter tilstandsrapporten er kommet. Det var bare super godt at komme derud velvidende at det faktisk er muligt for os at købe.

Derudover var det faktisk lidt fedt at sælger var hjemme, fordi vi lige fik åbnet for 'hvis der er noget du gerne vil af med vil vi måske gerne forhandle om det' snakken. Ex fortæller hun selv at hun regner med at efterlade gardinerne og et solarium, og hun fortæller at hun godt kunne være interesseret i at forhandle om spisebordet fordi det har hun nok ikke plads til fremover :yay :yay :yay

Det gav også et skide godt overblik at have vores fædre med som kunne rende rundt og finde småting der skulle laves vi aldrig ville have opdaget.

Næste skridt er møde med banken på onsdag og snakke konkret finansiering, altså lånetyper, renter, afbetaling osv :yay

:balloons :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi i dag været ude og se huset igen efter tilstandsrapporten er kommet. Det var bare super godt at komme derud velvidende at det faktisk er muligt for os at købe.

Derudover var det faktisk lidt fedt at sælger var hjemme, fordi vi lige fik åbnet for 'hvis der er noget du gerne vil af med vil vi måske gerne forhandle om det' snakken. Ex fortæller hun selv at hun regner med at efterlade gardinerne og et solarium, og hun fortæller at hun godt kunne være interesseret i at forhandle om spisebordet fordi det har hun nok ikke plads til fremover :yay :yay :yay

Det gav også et skide godt overblik at have vores fædre med som kunne rende rundt og finde småting der skulle laves vi aldrig ville have opdaget.

Næste skridt er møde med banken på onsdag og snakke konkret finansiering, altså lånetyper, renter, afbetaling osv :yay

 

Hurra! Det bliver SÅ spændende!! :yay :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ny byggeri fra 2003 :) i mursten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal forvente at man kan høre noget. Nok ikke samtaler, men hvis I skal bo i stuen skal I nok forvente at kunne høre dem hvis de går og tramper eller lignende. Man kan nok også høre fx høj musik, barnegråd, råb o.lign. Men det kan nok ikke undgåes i etagebyggeri.

Vi skal bo i stuen :) hvor meget tror du, at de kan høre os?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige jeg har solgt vores kolonihave :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige jeg har solgt vores kolonihave :yay

Sejt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bo i stuen :) hvor meget tror du, at de kan høre os?

Jeg har boet steder, hvor man nærmest intet kunne høre mellem etagerne, og nu bor jeg et sted, hvor jeg kan høre underboen bøvse, hvis der er nogenlunde stille. Vi bor på 1. Nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når I hører høj musik og evt. når den bette skriger... Eller hvis I ser håndbold og folk går amok når der er mål osv... Nyere lejligheder synes jeg ofte egentlig er rimelig lydisolerede, så det kun er ekstraordinær larm man hører...

Tusind tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har boet steder, hvor man nærmest intet kunne høre mellem etagerne, og nu bor jeg et sted, hvor jeg kan høre underboen bøvse, hvis der er nogenlunde stille. Vi bor på 1. Nu.

Lækkert :/ eller noget. Men tusind tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige jeg har solgt vores kolonihave :yay

:wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal bo i stuen :) hvor meget tror du, at de kan høre os?

Vi bor på 1. sal, (byggeri fra 70'erne, i mursten) og kan MEGET sjældent høre vores underbo og overbo. Til gengæld kan vi høre næsten alt hvad der sker hos naboerne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på 1. sal, (byggeri fra 70'erne, i mursten) og kan MEGET sjældent høre vores underbo og overbo. Til gengæld kan vi høre næsten alt hvad der sker hos naboerne <_<

Vi høre også vores naboer en del, der, hvor vi bor nu :/ tænkte også på om de ville kunne høre når vi dyrker sex(hvis det nogensinde kommer til at ske igen), Vi kan nemlig høre vores naboer :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi høre også vores naboer en del, der, hvor vi bor nu :/ tænkte også på om de ville kunne høre når vi dyrker sex(hvis det nogensinde kommer til at ske igen), Vi kan nemlig høre vores naboer :/

Det kommer an på højlydte i er :p vi har boet under en skriger <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på højlydte i er :p vi har boet under en skriger <_<

Lyder da lækkert :p mener, at det har været stille nok de få gange det er sket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afventer vores ejeskifte forsikring. Vores vand er trykket problematisk og samtidig med er installationerne ulovlige. Bliver spændende om de kommer og hakker noget af vores gulv op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal forvente at man kan høre noget. Nok ikke samtaler, men hvis I skal bo i stuen skal I nok forvente at kunne høre dem hvis de går og tramper eller lignende. Man kan nok også høre fx høj musik, barnegråd, råb o.lign. Men det kan nok ikke undgåes i etagebyggeri.

Vi bor i stuen i betonbyggeri fra 60'erne og kan stort set ikke høre overboen! (Og kun naboerne ved MEGET høj musik), oftest høres det væsentlig mere ude i opgangen. Så det er virkelig svært at spå om. Jeg tror dog ikke jeg ville være så bekymret i nybyggeri, da der tages højde for det i højere omfang i dag :)

Nu skriger Andrea heldigvis sjældent, men alle naboer har indtil nu givet udtryk for de slet ikke har hørt hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER