Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Jeg har afrimet fryseren i dag. Sikke et lortejob! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

2 timers havearbejde er faktisk jævnt hårdt, når man er gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har den også stået på havearbejde i regnvejr :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne så godt tænke mig at plante vores eget kirsebærtræ.. Jeg troede at man kunne bruge en sten fra købte kirsebær, men fandt så ud af at man skal bruge en gren.. Ellers bliver det til fuglekirsebær og slet ikke de lækre man kan spise.. :( Øv..

Jeg havde ellers tænkt at man langsomt kunne plante en sten, for så om 2-3-4 år ville der være et lille bitte træ. som vi kunne plante i vores have når vi skal have hus :-) mmen det må nok bare blive til en købstræ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker vores "lukkede" have.

Ida leger nu derude helt alene, mens jeg er ved at gøre klar til aftensmaden.. Store pige altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er godt i gang med årets projekt udendørs. Vi bor på 1. sal af et dobbelthus og havde før en trappe der var livsfarligt konstrueret og ved at falde sammen, så vi har revet det hele ned og lavet det på ny

Fwt4ZWP.png

Så skal der komme en trappe fra reposen på altanen og ned til vores nye terrasse (som jeg er helt forelsket i) hvor vi stadig lige mangler at lave pæne kanter

K7ASAo5.png

Undskylder for byggerod på billederne - sådan er det vist bare når man renoverer :P

Vi har lavet det hele selv, og er godt nok lidt stolt over at vi har kunnet det! :D

Edit: nu også med belægning på altanen! f30ZPyk.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har simpelthen så mange fluer i lejligheden og ingen umiddelbar kilde til hvorfor de er. Nogle gode råd til at slippe af med dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har simpelthen så mange fluer i lejligheden og ingen umiddelbar kilde til hvorfor de er. Nogle gode råd til at slippe af med dem?

En fluesmækker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fluesmækker ;)

Haha Alice - de er en meget vis ung dame :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fluesmækker ;)

Jeg elsker også dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Alice - de er en meget vis ung dame :lol

De er effektive :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker også dig

Tak! Jeg er også meget elskværdig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøj jeg glæder mig til vi får lagt gulv i køkken og gang. Der er så møgbeskidt her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh jeg glæder mig til at få nyt køkken, og vi har i dag fundet et vi rigtig godt kan lide :yay Vi skal kigge flere steder i morgen, men HTH kunne godt være vinderen.

Jeg synes bare samtidig det hele er maks uoverskueligt.. Forhåbentligt bare fordi jeg ikke aner noget om at bygge om at lave køkken.

Satser på at penge løser problemet :blush :p haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh jeg glæder mig til at få nyt køkken, og vi har i dag fundet et vi rigtig godt kan lide :yay Vi skal kigge flere steder i morgen, men HTH kunne godt være vinderen.

Jeg synes bare samtidig det hele er maks uoverskueligt.. Forhåbentligt bare fordi jeg ikke aner noget om at bygge om at lave køkken.

Satser på at penge løser problemet :blush :P haha

Uh, jeg bliver helt opgivende på forhånd, ved den blotte tanke om, at vi EN DAG, skal vælge hvilket køkken vi vil have. Hvordan filan vælger man? :rolleyes

 

Vil du vise hvad I (måske) har valgt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg bliver helt opgivende på forhånd, ved den blotte tanke om, at vi EN DAG, skal vælge hvilket køkken vi vil have. Hvordan filan vælger man? :rolleyes

Vil du vise hvad I (måske) har valgt? :)

Vi har heldigvis haft en ret god idé om hvad vi ønsker. Måske næsten for god :p haha.

Men vi kigger på noget fra HTH, der hedder Hacienda.

E8AhJQc.jpg

Det er i sorte nuancer med masser af spil i, så det bliver ikke så hårdt i udtrykket som det helt sorte ellers er.

Vi vil gerne have kantede stål greb, hvid akryl bordblade, hvidevarer i børstet stål og så snakker vi om nogle lave overskabe i hvid højglans - bare for at have noget der bryder og fordi jeg er bange for at det bliver for voldsomt med mørke overskabe også. På den modsatte væg kommer vi nemlig til at have en væg med de mørke skabe fra gulv til loft, ovne og køle- og fryseskab.

Vi skal i øvrigt have trægulv i køkkenet som bliver ført i gennem stue og fordelingsgang også.

Jeg er virkelig spændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis haft en ret god idé om hvad vi ønsker. Måske næsten for god :P haha.

Men vi kigger på noget fra HTH, der hedder Hacienda.

E8AhJQc.jpg

Det er i sorte nuancer med masser af spil i, så det bliver ikke så hårdt i udtrykket som det helt sorte ellers er.

Vi vil gerne have kantede stål greb, hvid akryl bordblade, hvidevarer i børstet stål og så snakker vi om nogle lave overskabe i hvid højglans - bare for at have noget der bryder og fordi jeg er bange for at det bliver for voldsomt med mørke overskabe også. På den modsatte væg kommer vi nemlig til at have en væg med de mørke skabe fra gulv til loft, ovne og køle- og fryseskab.

Vi skal i øvrigt have trægulv i køkkenet som bliver ført i gennem stue og fordelingsgang også.

Jeg er virkelig spændt.

Spændende! Jeg kan godt lide der er lidt spil og nuancer i. Jeg dog tror ikke jeg tør købe noget mørkt, men det er nok mest fordi jeg er kedelig og en bangebuks ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig flot Fru-Nielsen :yay

Vi byggede nyt køkken i begge de lejligheder vi nåede at bo i inden vi købte hus (IKEA hvid højglans).

Nu står vi igen med et ældre køkken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende! Jeg kan godt lide der er lidt spil og nuancer i. Jeg dog tror ikke jeg tør købe noget mørkt, men det er nok mest fordi jeg er kedelig og en bangebuks ;)

Ja der er ingen tvivl om at hvide køkkener sælger godt - det er der vel en grund til :p

Vi har fra starten vidst, at vi ikke ville have hvid. Min søster og Allans ene søster har begge det samme hvide grebsfrie køkken, så det har været klart no go :p hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig flot Fru-Nielsen :yay

Vi byggede nyt køkken i begge de lejligheder vi nåede at bo i inden vi købte hus (IKEA hvid højglans).

Nu står vi igen med et ældre køkken :rolleyes

Tak :D Jeg er umiddelbart også ret begejstret. Vi skal kigge nogle flere i morgen, men ovenstående er det eneste der faldt i vores smag efter at have været i HTH, Biga, Tvis køkkenet og Svane. I morgen står den på ikea, Invita, Vordingborg og JKE. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil se SÅ fedt ud, hjemme ved jer søde :o :yay 

MEGA lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da totalt fedt et køkken :yay.

Totalt misundelig over at i kan lave nyt køkken!!!

Ja det er ikke helt dårligt når det pludselig falder en halv million ned i hovedet på én :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.. Der kommer håndværker fra et firma og kigger mandag og et andet tirsdag :o :glad

Shiiiit det kommer tæt på.

Vi har nok også fundet et andet køkken. Sammen look som det jeg har vist. Bare lige en tand mere lækkert og formentlig lidt billigere.

Jeg har simpelthen så svært ved at falde i søvn for tiden. Alt det her med køkken og ombygning giver mig kulder og tanken om den lille pige i min mave - og hendes total ufærdige værelse med betongulv og halvt afskrællede vægge. Der må gerne snart ske noget med det HELE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Findes der nogle blomster, man kan plante ude nu? Jeg har to krukker, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt blomster i, men jeg tænker, tidspunktet kan gøre det svært? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Findes der nogle blomster, man kan plante ude nu? Jeg har to krukker, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt blomster i, men jeg tænker, tidspunktet kan gøre det svært? :chin:

Vi har hortensia og rhododendron i krukker, de står også ude om vinteren og kommer igen. Så kan I jo evt plante dem ud i haven eller ihvertfald i større krukker næste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER