Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Så er projekt støttemur godt i gang. Vores gamle væltede pludselig for en måneds tid siden. h9f2pdb.jpgzReuTp5.jpgtPgKYyj.jpgQ2SnbU8.jpgLv7ZTfv.jpg

Vi laver samtidig en ekstra parkeringsplads ved siden af indkørslen. Klokken er nu 23 og de er stadig i gang.

Vi har kun givet en 6-7000 (kan ikke huske det præcise beløb) for stenene. Vi skulle have givet 54.000 hvis vi skulle have haft folk til at lave det. Hurra for en svigerfar med alt det rigtige grej i orden.

Silke Elia har været helt vild hele eftermiddagen, har gravet, set farbror køre med lastbil og bobcat osv.

Vi er også igang med projekt støttemur :) da vores hus ikke er lavet med en ordentlig og vores hus langsomt er ved at rutsche ned af bjerget.

jeg kan godt følge Silke Elia jeg synes det er overraskende fascinerende at kigge på et sådan byggeri :)

Hurra for svigerfar og farbror :) så billigt slipper vi desværre ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også igang med projekt støttemur :) da vores hus ikke er lavet med en ordentlig og vores hus langsomt er ved at rutsche ned af bjerget.

jeg kan godt følge Silke Elia jeg synes det er overraskende fascinerende at kigge på et sådan byggeri :)

Hurra for svigerfar og farbror :) så billigt slipper vi desværre ikke :(

Ja kan godt mindes du har skrevet noget om det. Det er godt nok vildt hvad sådan noget kan koste.

Så vi er lykkelige for den hjælp vi får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2:

Vi har holdt pause i forhaven (da mine svigerforældre ikke havde mulighed for at hjælpe i dag, men de kommer i morgen). Så i stedet for en hviledag har vi gravet hul til en trampolin :D

cspK8vw.jpg

yTX3J2q.jpg

qokpf4Y.jpg

lRLyzyd.jpg

bJnVtpd.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2:

Vi har holdt pause i forhaven (da mine svigerforældre ikke havde mulighed for at hjælpe i dag, men de kommer i morgen). Så i stedet for en hviledag har vi gravet hul til en trampolin :D

cspK8vw.jpg

yTX3J2q.jpg

qokpf4Y.jpg

lRLyzyd.jpg

bJnVtpd.jpg

FEDT!!! :super

Er det egentlig en speciel trampolin I har købt for at grave den ned? Vi har nemlig en til at ligge, som vi fik ved en tilfældighed, og jeg gider bare ikke have den til at stå på græsplænen - den skal graves ned, hvis det er noget vi skal beholde. Men det slog mig lige, om man grave hvilken som helst trampolin ned eller om det skal være en det er beregnet til det. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2:

Vi har holdt pause i forhaven (da mine svigerforældre ikke havde mulighed for at hjælpe i dag, men de kommer i morgen). Så i stedet for en hviledag har vi gravet hul til en trampolin :D cspK8vw.jpgyTX3J2q.jpgqokpf4Y.jpglRLyzyd.jpgbJnVtpd.jpg

SE ser rigtig tilpas ud :glad Skønt billede af hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT!!! :super

Er det egentlig en speciel trampolin I har købt for at grave den ned? Vi har nemlig en til at ligge, som vi fik ved en tilfældighed, og jeg gider bare ikke have den til at stå på græsplænen - den skal graves ned, hvis det er noget vi skal beholde. Men det slog mig lige, om man grave hvilken som helst trampolin ned eller om det skal være en det er beregnet til det. :unsure

Vi har gravet en af de der helt alm og billige med blå kant ned som man kan købe alle steder... Altså dem der er beregnet til st stå på græsplænen uden et hul. Det kræver nok lidt ekstra gravearbejde, da der skal være en dyb kant, der passer med de høje ben... Men vi nyder, at vi ikke skal holde øje med Marius...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

FEDT!!! :super

Er det egentlig en speciel trampolin I har købt for at grave den ned? Vi har nemlig en til at ligge, som vi fik ved en tilfældighed, og jeg gider bare ikke have den til at stå på græsplænen - den skal graves ned, hvis det er noget vi skal beholde. Men det slog mig lige, om man grave hvilken som helst trampolin ned eller om det skal være en det er beregnet til det. :unsure

Det er SÅ fedt!

Vi har købt en Berg InGround, som er lavet specielt til at grave ned. Det kan så meget anbefales. Sikkerheden og hoppekvaliteten er meget bedre end en af de billige (som heller ikke er beregnet til det, men det kan dog lade sig gøre). Vi har købt hos hoppeeksperten.dk - god service og hurtig levering.

Den vi har købt er den næststørste - vi havde ikke plads til den helt store - på 3,8m i diameter. Hullet skal være 75 cm dyb midt på. Så det er et okay stort hul, men vi startede kl9 og var færdige kl15, så bestemt overkommelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SE ser rigtig tilpas ud :glad Skønt billede af hende :)

Hun stornød det virkelig. Der bliver mange gode timers leg på den de næste mange år :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også gang i projekt støttemur. Huset er desværre bygget uden en tilstrækkelig støttemur og vores grund rutcer ligeså stille ned af bjerget og vi har fået de første skader på huset, som heldigvis foreløbig er små.

Vi har måtte købe ekstra grund for at kunne lave støttemuren og har fået lov til at indtage noget af underboens geder og høns' plads.

De gik i mandags igang med gravearbejdet og fik gravet 3 m ned.

re7cpwj9.jpg

Jorden under vores hus er god, men ikke under naboens som vi laver projektet med. Så jorden under deres havestue begyndte pludselig at skride og vi var lidt anspændte for faldt det ned og gjorde det kunne det så holde og ville deres have ryge med. Vi fik I fællesskab reddet hvad reddes kunne fra deres haveskur. Heldigvis står det der stadig og den værste farer er nu drevet over

u2k4ssng.jpg

Vores hus ligger med en meget privat have, det er skønt men betyder også at adgangsforholdene godt kunne være bedre. Vi har lavet aftale med underboen om at de må kører maskiner igennem deres have, men det kan de ikke med alt. Så de har måtte finde de store maskiner frem og vi har haft en kæmpe bil fyldt med beton til at pumpe Beton ned på jorden. Det tog det meste af en dag og vi havde en kæmpe arm fra maskinen hejst henover huset.

ttf7k475.jpg asvoxim2.jpg

Så kom de med en stor kran den er vel en 30 m høj som nu står i vores forhave og ser kæmpe ud. Den hejser materialer henover huset og ned i hullet

khxq82ki.jpg fnxdd48y.jpg

De er nu begyndt at bygge støttemuren op. De har ikke arbejdet på det siden onsdag da vi har haft helligdag

m55ly87n.jpg 32b86x9c.jpg kw8qlzns.jpg

Vores støttemur kommer til at være hvor de har bygget træet op og hen til hvor stigen står. Vi kommer til at få en 6-7 m bred og 3-4 lang terrasse som vi skal finde ud af hvordan vi bedst udnytter.

Vi vil have noget trægulv og taler pt med naboen om hvilket hegn vi skal have. Vi vil gerne have glashegn, men da der de næste par år er bevægelse i jorden er der risiko for at det vil smadre. Men vi skal forsøge at forene det pæne og praktiske. Vi får fra terrassen udsigt til byen og markerne i vores lille landsby, men man kan ikke kigge op til os, da der er træer foran. Nedenfor terassen går underboens høns og geder .

Jeg tror det bliver godt selvom det langtfra er selvvalgt, men vi må jo se positivt på det :) terassegulvet bliver nok først færdig til næste år, men så har vi jo god tid til at planlægge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også gang i projekt støttemur. Huset er desværre bygget uden en tilstrækkelig støttemur og vores grund rutcer ligeså stille ned af bjerget og vi har fået de første skader på huset, som heldigvis foreløbig er små.

Vi har måtte købe ekstra grund for at kunne lave støttemuren og har fået lov til at indtage noget af underboens geder og høns' plads.

De gik i mandags igang med gravearbejdet og fik gravet 3 m ned.

re7cpwj9.jpg

Jorden under vores hus er god, men ikke under naboens som vi laver projektet med. Så jorden under deres havestue begyndte pludselig at skride og vi var lidt anspændte for faldt det ned og gjorde det kunne det så holde og ville deres have ryge med. Vi fik I fællesskab reddet hvad reddes kunne fra deres haveskur. Heldigvis står det der stadig og den værste farer er nu drevet over

u2k4ssng.jpg

Vores hus ligger med en meget privat have, det er skønt men betyder også at adgangsforholdene godt kunne være bedre. Vi har lavet aftale med underboen om at de må kører maskiner igennem deres have, men det kan de ikke med alt. Så de har måtte finde de store maskiner frem og vi har haft en kæmpe bil fyldt med beton til at pumpe Beton ned på jorden. Det tog det meste af en dag og vi havde en kæmpe arm fra maskinen hejst henover huset.

ttf7k475.jpg asvoxim2.jpg

Så kom de med en stor kran den er vel en 30 m høj som nu står i vores forhave og ser kæmpe ud. Den hejser materialer henover huset og ned i hullet

khxq82ki.jpg fnxdd48y.jpg

De er nu begyndt at bygge støttemuren op. De har ikke arbejdet på det siden onsdag da vi har haft helligdag

m55ly87n.jpg 32b86x9c.jpg kw8qlzns.jpg

Vores støttemur kommer til at være hvor de har bygget træet op og hen til hvor stigen står. Vi kommer til at få en 6-7 m bred og 3-4 lang terrasse som vi skal finde ud af hvordan vi bedst udnytter.

Vi vil have noget trægulv og taler pt med naboen om hvilket hegn vi skal have. Vi vil gerne have glashegn, men da der de næste par år er bevægelse i jorden er der risiko for at det vil smadre. Men vi skal forsøge at forene det pæne og praktiske. Vi får fra terrassen udsigt til byen og markerne i vores lille landsby, men man kan ikke kigge op til os, da der er træer foran. Nedenfor terassen går underboens høns og geder .

Jeg tror det bliver godt selvom det langtfra er selvvalgt, men vi må jo se positivt på det :) terassegulvet bliver nok først færdig til næste år, men så har vi jo god tid til at planlægge.

Wow det ser godt nok omfattende ud! :O Det er ikke noget man bare lige selv giver sig i kast med. Hvor lang tid regner de med det tager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det ser godt nok omfattende ud! :O Det er ikke noget man bare lige selv giver sig i kast med. Hvor lang tid regner de med det tager?

Det har været så besværligt og vi har haft statiker og jordbundsundersøgelser og hele pivtøjet og det koster en formue. Jeg er glad for vores naboer som har lavet et kæmpe arbejde med at få det hele til at gå op.

De regner med ca 14 dage, så skulle de gerne være færdige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede vi så langt - eller så kunne vi ikke komme længere, for topstenene f***** ikke samme længde som de andre :O Så Sælgeren får en meget sur mand i røret i morgen!!!!! :( :( :(

BwN3FMx.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gravet en af de der helt alm og billige med blå kant ned som man kan købe alle steder... Altså dem der er beregnet til st stå på græsplænen uden et hul. Det kræver nok lidt ekstra gravearbejde, da der skal være en dyb kant, der passer med de høje ben... Men vi nyder, at vi ikke skal holde øje med Marius...

Godt at høre :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ fedt!

Vi har købt en Berg InGround, som er lavet specielt til at grave ned. Det kan så meget anbefales. Sikkerheden og hoppekvaliteten er meget bedre end en af de billige (som heller ikke er beregnet til det, men det kan dog lade sig gøre). Vi har købt hos hoppeeksperten.dk - god service og hurtig levering.

Den vi har købt er den næststørste - vi havde ikke plads til den helt store - på 3,8m i diameter. Hullet skal være 75 cm dyb midt på. Så det er et okay stort hul, men vi startede kl9 og var færdige kl15, så bestemt overkommelig.

Vi kommer ikke til at købe en trampolin. Det er helt sikkert. Den vi har, var som nævnt en vi fik ved et tilfælde, så det er egentlig ikke fordi det var nogetsteds vi havde det store behov for.

Men jeg tror vi prøver at grave den ned vi har til at lægge. Vi kan det jo altid fylde hullet igen, hvis vi fortryder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi bytte? Vores drypper ;) <_<

Søren har skiftet vores ud, så nej, jeg vil ikke bytte :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har igen i dag brugt adskillige timer på at kigge på sofa. Jeg bliver snart vanvittig! :prik <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren har skiftet vores ud, så nej, jeg vil ikke bytte :p

Øv også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået lavet ny terasse og sti rundt.. 115 m2 og så mangler vi endda indkørslen. Godt vi ikke skulle gøre det selv.. resultatet er fantastisk

G0wTF84.jpeg

fsKJizw.jpeg

tODFWJL.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det lækkert ud Sinning! Wow :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det lækkert ud Sinning! Wow :glad

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havedag i morgen.. Hurra! Det bliver godt at få gjort nogle ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på en gammel gård, og jeg har sørme mange ideer og sikkert også nogle skøre.... hvordan kan jeg ligge billeder ind fra mobil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er de kommet længere med vores mur :)

De har støbt støttemuren og er nu igang med at fylde grus I og de er kommet ret langt og vores hus har nu så meget støtte at hus og have skulle være sikret. Vores græsplæne er skredet og vi skal nu gå lidt rigeligt op af bakke, når vi går på den. Men vi skulle kunne lave det ved at fylde lidt jord på plænen også plante nyt græs. Så det er småting efterhånden. De går snart Igang med at grave ud til naboen, det er med spændning, men vi håber det hele er sikret så godt, hos os, at det ikke skulle skride.

Men vi fik da lige en ekstra regning på 10.000 euro = ca. 70.000 kr, da de skulle bruge noget andet meget dyrt beton, da det hele skred. Så projektet koster nu en 3-400.000 kr.   :shooter Nøj hvor er jeg glad for vores bank, for det havde vi altså ikke lige I opsparingen.

 

ep4TTdT.jpg

 

xWHNpru.jpg

 

vT9d7yU.jpg

 

Vores nabo har fundet et glashegn som skulle fungere, så det har vi aftalt at vi køber. Så kommer vi til at have godt kig på naturen :) Vi har planer om, at skulle have trampolin, pavilion og sofahavesæt på terassen og når pengene er til det, så et jaquzzi :) Det tror jeg bliver lækkert, men jaquzzi kommer ikke lige de første par år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brugt hele eftermiddagen og aftenen på at rydde op, omrokere og gøre rent og er slet ikke færdig endnu. Altså - jeg bor på 30 m2?!?! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brugt hele eftermiddagen og aftenen på at rydde op, omrokere og gøre rent og er slet ikke færdig endnu. Altså - jeg bor på 30 m2?!?!

Jeg synes, det tager længere tid i et lille hjem end i et stort. Vi flyttede fra 56 til 126 kvm, og det går meget hurtigere nu. Nok fordi tingene ikke er så tæt stuvet sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER