Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Spændende med nyt køkken, Fihl! :glad

og ligeså med huset, Justme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wooohuuu Just-me :loveshower

Jeg er sååååå misundelig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet under på papirerne omkring huset, så sidst i oktober kan vi flytte ind i vores nybyggede hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :yay

Det er nemlig rigtig fedt, men også en smule uvirkeligt. Og det passer perfekt i forhold til Caroline og børnehavestart, for hun kan starte i børnehaven til oktober.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt frø hjem til køkkenhaven :) :yay

Glæder mig til at vi kan komme i gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just me: da vi flyttede skrev jeg felix op ca en måned før han skulle have ny plads og det gik helt smertefrit. Er ret sikker på at han havde sin garanti plads med fra tidligere kommune :)

Husk at du skal opsige dine børns nuværende pladser med en måneds varsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet under på papirerne omkring huset, så sidst i oktober kan vi flytte ind i vores nybyggede hus.

Fedt. Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just me: da vi flyttede skrev jeg felix op ca en måned før han skulle have ny plads og det gik helt smertefrit. Er ret sikker på at han havde sin garanti plads med fra tidligere kommune :)

Husk at du skal opsige dine børns nuværende pladser med en måneds varsel.

Det sagde vores DP i hvert fald!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Så har vi besluttet hvilken weekend vi skal have ny køkken :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Så har vi besluttet hvilken weekend vi skal have ny køkken :glad

Hvilken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Så har vi besluttet hvilken weekend vi skal have ny køkken :glad

:yay dejligt :glad Hvilken ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det imorgen at vi skal skrive under på købsaftalen på hus, og ventetiden begynder på godkendelse af realkredit instituttet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det imorgen at vi skal skrive under på købsaftalen på hus, og ventetiden begynder på godkendelse af realkredit instituttet...

Krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger...

Men dybt suk... Så finder vi i dag ud af at grunden er forurenet, hvilket jo så betyder den vil være totalt usælgelig igen - ergo fraråder vores boligrådgiver os på det kraftigste at købe huset... For pokker!!!

Det er nu 2. gang vi har fundet det hus vi vil have osv, og så falder det sammen. ARGH!!!!

Hvor er det noget hø!? Burde sådan noget ikke stå på tilstandsrapporten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det noget hø!? Burde sådan noget ikke stå på tilstandsrapporten?

Nej, sådan noget står ikke i tilstandsrapporten. Den omhandler boligens stand. Men mægleren burde have oplyst det i salgsopstillingen efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe

 

Pokkers da også, i er da godt nok uheldige.  :kram

 

Håber det lykkes snart og at 3 gang er lykkens gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, sådan noget står ikke i tilstandsrapporten. Den omhandler boligens stand. Men mægleren burde have oplyst det i salgsopstillingen efter min mening.

Troede det også omhandlede grunden. Men så lærte jeg det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger...

 

Men dybt suk... Så finder vi i dag ud af at grunden er forurenet, hvilket jo så betyder den vil være totalt usælgelig igen - ergo fraråder vores boligrådgiver os på det kraftigste at købe huset... For pokker!!!

 

Det er nu 2. gang vi har fundet det hus vi vil have osv, og så falder det sammen. ARGH!!!!

 

Hvor meget koster det at få renset grunden? Så vidt jeg husker, så lå huset noget under jeres max pris. Så hvis der er råd til at rense grunden, så er det måske stadig drømmehuset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget koster det at få renset grunden? Så vidt jeg husker, så lå huset noget under jeres max pris. Så hvis der er råd til at rense grunden, så er det måske stadig drømmehuset?

Eller forlange at sælger renser grunden :)

Hvor er det surt for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt lidt til at shine køkkenet op med:

EQa1juO.jpg

(Skal vi blive boende så skal her i hvert fald gøres hyggeligt ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen aftalen er pt - efter rådgivning fra vores boligrådgiver - at melde ud at vi fortsat er interesserede såfremt det renses / testes så grunden ikke længere er forurenet. Hvis det bliver gjort, vil vi gerne høre fra dem igen, og er interesserede såfremt vi ikke har købt andet.

Samtidig er vi gået igang med at kigge på huse - igen - og så tage den derfra.

Lige pludselig så er HUSET der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen aftalen er pt - efter rådgivning fra vores boligrådgiver - at melde ud at vi fortsat er interesserede såfremt det renses / testes så grunden ikke længere er forurenet. Hvis det bliver gjort, vil vi gerne høre fra dem igen, og er interesserede såfremt vi ikke har købt andet.

 

Samtidig er vi gået igang med at kigge på huse - igen - og så tage den derfra.

Jeg var kursus igår og sælger hæfter ALTID objektiv på oliefyrsforurening. Gennem det firma der har fyldt olie på, burde der være en forsikring der dækker. Hvis han selv har fyldt på, hæfter sælger selv for det, det koster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt gyngestativ med rutsjebane, sandkasse og sand i dag. Så venter vi bare på det bliver leveret, så det kan tages i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pakker glas ned fra vores vitrineskab...shit der er mange og det tar tid...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, vi skal flytte i et ældre rækkehus. Det bliver SÅ spændende, men der også en del renovering indvendigt, der er nødvendigt for, at det bliver godt. Blandt andet skal vi nok have lagt klikgulv i stueetagen minus gang, og det vil være ca. 50 m2, der skal lægges. Vi har nok ikke tid og overskud til at gøre det selv, så jeg vil lige høre, om nogle af jer har et bud på, hvad vi nogenlunde skal regne med at betale for at få det lagt? Og om det er rigtigt forstået, at klikgulv bare kan lægges ovenpå et eksisterende gulv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER