Susanne

Hus, Have og hjem-smalltalk

1,073 indlæg i dette emne

Jeg er blevet SÅ meget hus- og haveejer :D

 

I lørdags var jeg på planteskole og købe 2 tomatplanter, en agurkeplante og en snackpeber-plante til mini-drivhuset. 6 slags krydderurter blev det til - oregano, timian, basilikum, persille, purløg og karryurt. 3 spanske margueritter til en enkelt blomsterkasse. Eftermiddagen gik med at plante det hele ud.

 

Er så spændt på, om vi kan få det til at blive det til noget :)

 

Men det var såååå skønt at gå og nusse med :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet SÅ meget hus- og haveejer :D

 

I lørdags var jeg på planteskole og købe 2 tomatplanter, en agurkeplante og en snackpeber-plante til mini-drivhuset. 6 slags krydderurter blev det til - oregano, timian, basilikum, persille, purløg og karryurt. 3 spanske margueritter til en enkelt blomsterkasse. Eftermiddagen gik med at plante det hele ud.

 

Er så spændt på, om vi kan få det til at blive det til noget :)

 

Men det var såååå skønt at gå og nusse med :yay

SKØNT! :yay

Jeg eeeeeelsker også at nusse i haven! :)

 

Vi såede gulerødder og løg i køkkenhaven og plantede bønner og squash til forspiring i går. Glæder mig til at plante alt muligt mere, når vi holder op med at komme under 5 grader om natten <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig fantalastisk at være haveejer!! :loveshower

Selvom jeg brugte hele eftermiddagen på at luge ukrudt mellem fliser i går og i dag er total øm i kroppen så nød jeg det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt det gode vejr bliver brugt godt udenfor - især når vi først overtog gården i oktober, så vi har ingen anelse om hvad planter og andet der kommer op af jorden. Det er godt nok spændende at gå tur  haven hver dag, og se hvad nyt der er kommet frem 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde og jeg har været i haven i knap 10 timer i dag. Et stauderbed led døden. Det samme gjorde et lille bed med 2 buske og et lille træ. Al jorden blev kultiveret med en elektrisk kultivator (bedste køb ever!) og det samme gjorde jorden der hvor vores hønsehus stod. Vi fik sået græs på jorden, luet langs den ene hæk, skåret kanter langs fliserne og luet et lille bed. Jeg endte endda med en mild solskoldning på arme og nakke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at kigge på hus.. Eller dvs vi ved hvilket hus vi vil have, så nu har vi en aftale i banken og så må vi se hvad de siger. Lille detalje er, at huset er i sydjylland og vi bor i Hvidovre nu, pyyhhh det er spændende (og lidt angstprovokerende.. ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ved at kigge på hus.. Eller dvs vi ved hvilket hus vi vil have, så nu har vi en aftale i banken og så må vi se hvad de siger. Lille detalje er, at huset er i sydjylland og vi bor i Hvidovre nu, pyyhhh det er spændende (og lidt angstprovokerende.. ;))

Uuuuhhhhh.... Spændende! :glad Hvorfor Sønderjylland?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuhhhhh.... Spændende! :glad Hvorfor Sønderjylland?

 

Jeg er opvokset i sønderjylland, mine forældre og brødre bor der stadig og min mand og jeg har længe haft talt om at flytte dertil. Nu er min mormors hus til salg (til en meget meget god pris, hvis vi vil overtage det) og det er næsten lige ved siden af mine forældre. Jeg elskede som lille at jeg kunne gå fra os og lige over til min mormor på 5 min af sti-system og vil elske, at Johannes får samme mulighed (at det så også indebærer at vi skal bo reeeet så tæt på mine forældre, det må vi jo så tage med, haha :)) Nu må vi så lige se om vi kan få det til at falde i hak med banken, jobs osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i sønderjylland, mine forældre og brødre bor der stadig og min mand og jeg har længe haft talt om at flytte dertil. Nu er min mormors hus til salg (til en meget meget god pris, hvis vi vil overtage det) og det er næsten lige ved siden af mine forældre. Jeg elskede som lille at jeg kunne gå fra os og lige over til min mormor på 5 min af sti-system og vil elske, at Johannes får samme mulighed (at det så også indebærer at vi skal bo reeeet så tæt på mine forældre, det må vi jo så tage med, haha :)) Nu må vi så lige se om vi kan få det til at falde i hak med banken, jobs osv :)

Det lyder da også helt fantastisk! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder simpelthen også haven for tiden :yay Det gode vejr må aldrig stoppe!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i sønderjylland, mine forældre og brødre bor der stadig og min mand og jeg har længe haft talt om at flytte dertil. Nu er min mormors hus til salg (til en meget meget god pris, hvis vi vil overtage det) og det er næsten lige ved siden af mine forældre. Jeg elskede som lille at jeg kunne gå fra os og lige over til min mormor på 5 min af sti-system og vil elske, at Johannes får samme mulighed (at det så også indebærer at vi skal bo reeeet så tæt på mine forældre, det må vi jo så tage med, haha :)) Nu må vi så lige se om vi kan få det til at falde i hak med banken, jobs osv :)

Uh, hvor i Sønderjylland? Er selv derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor i Sønderjylland? Er selv derfra :)

Christiansfeld :-) mellem haderslev og kolding

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :yay :yay

Er det på nettet og må vi se?

Det er desværre ikke på nettet, det er et dødsbo som mine forældre så sælger til os (hvis alt går efter planen) :-) Det er et ret almindeligt 70'er hus, så det skal opdateres noget (køkken osv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christiansfeld :-) mellem haderslev og kolding

Spændende :) jeg er fra Løgumkloster, så noget længere nede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde og jeg fik i dag fjernet resten af stauderbedet, målt op og afgrænset hvor græsset skulle gå til, gravet en milliard jordbær planter op (den anden milliard står stadig i det uluget stykke, sat højbede op, plantet 66 jordbær planter (smed nok lige så mange ud), sået græs, plante et nektarin træ og flytte det æbletræ jeg fik sidste år. Nu mangler sidste halvdel af køkkenhaven, mangler at luge under hækken hele vejen rundt og luge et par bede. Så er haven sådan nogenlunde pæn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ov, vi fik selvfølgelig også sået græs i det sidste stykke jord ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde og jeg fik i dag fjernet resten af stauderbedet, målt op og afgrænset hvor græsset skulle gå til, gravet en milliard jordbær planter op (den anden milliard står stadig i det uluget stykke, sat højbede op, plantet 66 jordbær planter (smed nok lige så mange ud), sået græs, plante et nektarin træ og flytte det æbletræ jeg fik sidste år. Nu mangler sidste halvdel af køkkenhaven, mangler at luge under hækken hele vejen rundt og luge et par bede. Så er haven sådan nogenlunde pæn ;)

 

På ÉN dag?!?!? :blink I har godt nok været flittige!! :D :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde og jeg fik i dag fjernet resten af stauderbedet, målt op og afgrænset hvor græsset skulle gå til, gravet en milliard jordbær planter op (den anden milliard står stadig i det uluget stykke, sat højbede op, plantet 66 jordbær planter (smed nok lige så mange ud), sået græs, plante et nektarin træ og flytte det æbletræ jeg fik sidste år. Nu mangler sidste halvdel af køkkenhaven, mangler at luge under hækken hele vejen rundt og luge et par bede. Så er haven sådan nogenlunde pæn ;)

 

I er vilde! 

 

Hvis du løber tør for havearbejde og gerne vil have noget at rive i, så ved du hvor jeg bor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har gartner på der ordner forhaven inkl fældning af nogle store buske og skal klippe hækken :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På ÉN dag?!?!? :blink I har godt nok været flittige!! :D :respekt

Hehe ja det var bare gårsdagens arbejde ;) Vi arbejder rigtig godt sammen, så vi får lavet en del uden nogen siger hvem der skal gøre hvad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er vilde!

Hvis du løber tør for havearbejde og gerne vil have noget at rive i, så ved du hvor jeg bor ;)

Haha der er nok at se til! Vi har en 'mormor' have på den ufede måde. Den er ved at blive gjort mere os = knap så mange kristjørn buske og stauder ;) Jeg glemte at tage før billeder så skal lige have kigget igennem om jeg har nogen. Haven ser nu nærmest dobbelt så stor ud efter det bed kom væk! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi endelig fået sat glaspladen op bag ved komfuret! :yay

 

Den fungerer som stænkplade men fylder hele væggen og så er den ORANGE! Men den er FED og så fedt at være et skridt tættere på at have et færdigt køkken! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi endelig fået sat glaspladen op bag ved komfuret! :yay

Den fungerer som stænkplade men fylder hele væggen og så er den ORANGE! Men den er FED og så fedt at være et skridt tættere på at have et færdigt køkken! :yay

Billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billede :)

Ja den vil vi da gerne se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer her:

0zcS19T.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER