TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Han sover ikke mere? Så ville jeg bestemt hente ham og tage en iPad med høretelefoner med til JM. Når han ikke er den store fan af bh endnu, tænker jeg det er godt givet ud at kunne give kortere dage :)

Gruer sådan for når Silke Elia skal starte. Der er hårdt for de sensitive pus :kiss

Nogle dage sover han, og andre dage hviler han kun. De har sove/hviletid fra 12.30-13.30, hvor stort set alle børn på stuen (3-årige) er inde og hvile, og kl 14 får de eftermiddagsmad på legepladsen. Jeg har det nok også bedst med at hente ham så tidligt som muligt, jeg tænker bare på den anden side om det er "for meget" for ham at blive slæbt med til jm :unsure Altså om det bliver for mange indtryk på en dag, at tage ham med direkte fra det ene sted til det andet?

 

Det kan jeg godt forstå! Jeg har virkelig også haft ondt i maven meget længe, over bhv start, for jeg vidste jo godt at det ville blive hårdt. Og selvom man prøver at være forberedt, så er det bare forfærdelig hårdt at stå i det! Jeg håber at Silke Elia får en god start i bhv, når i nu forbereder hende så godt, og hun får et par mdr ekstra i dp :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et :kram til min store stærke mand, som jeg aldrig har set græde til andet end til begravelser, vores bryllup og den ældste datters fødsel (hvor de 2 sidst nævnte var mere kronprins Frederik tårer en egentlig gråd).

Han står for indkøring af C.E. i BH og i dag var første dag, hvor han bare skulle aflevere hende og så skal hun være der selv indtil middag. Han kom grædende hjem, han syntes simpelthen det var så hårdt at aflevere hende hos nogle "fremmede". Indtil nu har vi jo haft dagplejeplads hos min svigermor, så han har aldrig haft den, der klump i maven over at aflevere (det havde jeg da hun startede i DP, selvom det var hos svigermor).

Han tog straks Lille C.M. op af skråstolen og så fik hun ellers masser af kærlighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et :kram til min store stærke mand, som jeg aldrig har set græde til andet end til begravelser, vores bryllup og den ældste datters fødsel (hvor de 2 sidst nævnte var mere kronprins Frederik tårer en egentlig gråd).

Han står for indkøring af C.E. i BH og i dag var første dag, hvor han bare skulle aflevere hende og så skal hun være der selv indtil middag. Han kom grædende hjem, han syntes simpelthen det var så hårdt at aflevere hende hos nogle "fremmede". Indtil nu har vi jo haft dagplejeplads hos min svigermor, så han har aldrig haft den, der klump i maven over at aflevere (det havde jeg da hun startede i DP, selvom det var hos svigermor).

Han tog straks Lille C.M. op af skråstolen og så fik hun ellers masser af kærlighed.

Åh :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lige denne (som er henvendt til signalstærke børn, men jeg fornemmer at de fleste kan bruge lidt alligevel) og tænkte på alle jer med børnehave/DP/vs opstart efter ferien eller helt ny opstart :)

Edit: og nu også med link :P

http://www.signalstærk.dk/#!institutionsliv-iii---opstart-i-brnehav/c1imz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lige denne (som er henvendt til signalstærke børn, men jeg fornemmer at de fleste kan bruge lidt alligevel) og tænkte på alle jer med børnehave/DP/vs opstart efter ferien eller helt ny opstart :)

Edit: og nu også med link :P

Får helt tåre i øjnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lige denne (som er henvendt til signalstærke børn, men jeg fornemmer at de fleste kan bruge lidt alligevel) og tænkte på alle jer med børnehave/DP/vs opstart efter ferien eller helt ny opstart :)

Edit: og nu også med link :P

http://www.signalstærk.dk/#!institutionsliv-iii---opstart-i-brnehav/c1imz

Elsker bare Anja! Vi har allerede lavet bogen med billeder af børnehaven og så har vi 3 uger til indkøring. Håber det er nok til at hun føler sig så tryg at hun kan være der en 'hel arbejdsdag'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia brød grædende sammen, da jeg kom og hentede hende :( Hun havde været helt ulykkelig siden hun vågnede. Åhh savner ferie :(

Nu hygger vi med is, saltstænger og frugt og ser iPad. Det må man godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst den største klumpedumpe til søn <_<

Der går ikke en dag, uden at han falder over sig selv.

I dag var det med hovedet først ind i bordkanten og ned på gulvet...

Suk...

Kunne han se dårligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne han se dårligt?

Det var faktisk et godt bud, men jeg tror det ikke, for han peger ofte efter ting ret langt væk.

Jeg tror bare han har fået mit klumpedumpe gen... <_<

Det er synd for ham, at han altid slår sig sådan (og aldrig er fri for mærker af en eller anden art), men han er ofte også selvforskyldt, fordi han tumler og ikke hører efter.

Lige igår, tumlede han i sofaen, og uanset hvad jeg forsøgte med, så blev han ved (selv efter jeg fjernede ham og legede med ham inde på værelset). Han løb direkte op i sofaen igen og hoppede rundt.

Han ramte så forkert og ja... :rolleyes

Men jeg vil da have det i baghovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

s2g83Nz.jpg

Der bliver lige slappet af med Shrek efter en hård dag i bhv. Hvor det heldigvis er gået meget bedre med aflevering - og hun legede så godt da vi hentede kl 13 i dag..

Så i morgen prøver vi at hun er der lidt længere..

Tak for krammere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det er gået bedre i dag Tina! :)

kram til alle jer med børn der sys det er hård med opstart i inst. :Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygtelig med opstart.. 1,5 uge efter opstart og vi har stadig et ulykkeligt barn.... Både ved aflevering. De sidste 3 dage har hun heller ikke været sig selv i vs, og pædagogerne oplever at hun trækker sig og hun vil konstant være på arm (både i vs og hjemme!)

Og hun er altså lige fyldt 2 år!

Jeg er bare ulykkelig! :(

Edit: vuggestuen ringede lige: hun var blevet glad igen, så nu håber jeg hun får en dejlig dag dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygtelig med opstart.. 1,5 uge efter opstart og vi har stadig et ulykkeligt barn.... Både ved aflevering. De sidste 3 dage har hun heller ikke været sig selv i vs, og pædagogerne oplever at hun trækker sig og hun vil konstant være på arm (både i vs og hjemme!)

Og hun er altså lige fyldt 2 år!

Jeg er bare ulykkelig! :(

Edit: vuggestuen ringede lige: hun var blevet glad igen, så nu håber jeg hun får en dejlig dag dernede.

Krydser fingre for jer! Jeg har selv taget fri og har henrykt fidus hjemme i dag, men det er jo en stakket frist... Vi har været i gang i lidt over to uger, og han er bare så ked ved aflevering :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer alle med kede børn ved aflevering :(

Jeg har heldigvis en krudtugle som elsker det og det priser jeg mig lykkelig for.. Men hun har for det meste også korte dage og fri engang imellem pga barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygtelig med opstart.. 1,5 uge efter opstart og vi har stadig et ulykkeligt barn.... Både ved aflevering. De sidste 3 dage har hun heller ikke været sig selv i vs, og pædagogerne oplever at hun trækker sig og hun vil konstant være på arm (både i vs og hjemme!)

Og hun er altså lige fyldt 2 år!

Jeg er bare ulykkelig! :(

Edit: vuggestuen ringede lige: hun var blevet glad igen, så nu håber jeg hun får en dejlig dag dernede.

Altså Cecilia som er 2.5 år har de sidste 2 uger også haft slemme slemme afleveringer :( virkelig panisk gråd og siddet meget på skødet af hendes ynglingspædagog... Men er dog glad senere og leger og er glad når vi henter men føj det er ubehageligt at aflevere :(

Håber det snart vender. De sagde i VS igår at vi skulle overbevise os selv om at det var ok for hende at starte igen, da hun jo mærker dårlig samvittighed etc -det kan der godt være noget om jo. Men Cecilia er ikke engang sensitiv/signalstærk jo :( men bare ret sensibel og mærker med det samme når noget ændrer sig..

Forstår dig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi hjem fra camping - skønt nok. Men det er vidst lidt svært at sove, selvom man er meget træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været i vuggestuen. Det var et rigtig godt og konstruktivt møde. Jeg kan godt forstå de har været bekymrede for Elliots sprog, for han bruger det faktisk ikke rigtig i vuggestuen :blink Han bruger mest lyde, men gentager når de andre børn siger noget.

 

Men det der bekymrer mig og pædagogen mest, er at Elliot bliver ret passiv.. Han tulrer bare rundt og leger for sig selv - henvender sig ikke til de voksne og hvis han gerne vil lege med de andre kopierer han dem bare. Han tager ikke selv initiativ til noget. F.eks. når der er nogen der læser bog vil han gerne være med, men han spørger aldrig selv de voksne om at læse bog. Men de tager ham med til PPR når de har møde og så laves der en handleplan. Vi har allerede aftalt forskellige ting vi skal prøve at ændre på hjemme og i vuggestuen.

 

Så alt i alt godt møde, men det handler ikke om hans sprog, men at han ikke bruger sproget i vuggestuen.Når han har spist sin rugbrød eller drukket sit vand beder han heller ikke om mere. Men når de spørger siger han ja.. Vi snakkede om hvad der egentlig ville ske hvis han rent faktisk ikke blev spurgt - om han bare ville lade være med at spise/drikke mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk, hvis Noah var kommet til termin var han blevet 2 år i dag!

Nu venter vi i stedet 17 dage med at fejre ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været i vuggestuen. Det var et rigtig godt og konstruktivt møde. Jeg kan godt forstå de har været bekymrede for Elliots sprog, for han bruger det faktisk ikke rigtig i vuggestuen :blink Han bruger mest lyde, men gentager når de andre børn siger noget.

Men det der bekymrer mig og pædagogen mest, er at Elliot bliver ret passiv.. Han tulrer bare rundt og leger for sig selv - henvender sig ikke til de voksne og hvis han gerne vil lege med de andre kopierer han dem bare. Han tager ikke selv initiativ til noget. F.eks. når der er nogen der læser bog vil han gerne være med, men han spørger aldrig selv de voksne om at læse bog. Men de tager ham med til PPR når de har møde og så laves der en handleplan. Vi har allerede aftalt forskellige ting vi skal prøve at ændre på hjemme og i vuggestuen.

Så alt i alt godt møde, men det handler ikke om hans sprog, men at han ikke bruger sproget i vuggestuen.Når han har spist sin rugbrød eller drukket sit vand beder han heller ikke om mere. Men når de spørger siger han ja.. Vi snakkede om hvad der egentlig ville ske hvis han rent faktisk ikke blev spurgt - om han bare ville lade være med at spise/drikke mere..

Dejligt det var et godt møde og de er opmærksomme på det og vil finde en måde at hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk, hvis Noah var kommet til termin var han blevet 2 år i dag!

Nu venter vi i stedet 17 dage med at fejre ham ;)

17 dage!!!!!!!!! Kan slet ikke huske, det var så længe! :D og tillykke med ham :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Cecilia som er 2.5 år har de sidste 2 uger også haft slemme slemme afleveringer :( virkelig panisk gråd og siddet meget på skødet af hendes ynglingspædagog... Men er dog glad senere og leger og er glad når vi henter men føj det er ubehageligt at aflevere :(

Håber det snart vender. De sagde i VS igår at vi skulle overbevise os selv om at det var ok for hende at starte igen, da hun jo mærker dårlig samvittighed etc -det kan der godt være noget om jo. Men Cecilia er ikke engang sensitiv/signalstærk jo :( men bare ret sensibel og mærker med det samme når noget ændrer sig..

Forstår dig godt!

Helt enig! Vores humør/indstilling til det betyder alt.

I dag havde også været dårlig, og hun havde siddet på armen hele dagen, og pædagogen kunne ikke få hende til at sove.. :(

Vi er heldigvis rigtig trygge ved stedet og vi er sikre på, at de passer godt på hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er bare blevet hurtig til at kravle nu. Hun er også blevet god til at komme op af trappen så det synes hun er en fest og stikker af hvert andet øjeblik for at kravle op :rolleyes

Hun er også blevet super god til at rejse sig og er så småt begyndt at gå langs ting og prøver at gå med stole også :yay Hun slipper også med en hånd nu engang imellem.

Ronjas IKEA-køkken er også bare et hit i øjeblikket. Åbne og lukke lågerne, stille ting ind og tage ud igen, tænde og slukke pladerne og rejse sig op af køkkenet.

Der sker bare så meget i øjeblikket :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Silke Elia tæller ned til hendes fødselsdag. 5 dage nu. Så skal vi råbe hurraaa og have mange pakker :D :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer Liv også selv op og ned af sofaen :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pleeaaase sig der er en fase omkring 1 år og 10 mdr. hvor de bare ikke kan falde søvn selv til natten?! Og PLEEAAASE sig det snart går over!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.