TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Så har vi også prøvet at have kontakt med gift-linjen! :O er allerede træt af Adams unoder og han er kun 14 måneder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke lige quote :unsure

 

Stephi: Lise er også ret høj, men har nok ikke en lige så lang overkrop som William. Hun vejer heller ikke 15 kg endnu, men er over 100 cm. Vi stod og skulle have en ny stol til hende, da vi regnede med at Simon skulle arve hendes, når han vokser ud af 1'eren. Vi fik en autostolsekspert fra besafe til at hjælpe os og han anbefalede os på det kraftigste ikke at komme hende i den største stol endnu, da hun simpelthen ikke var tung nok. Han fandt i stedet den perfekte autostol til os - det er en super lækker besafe et-eller-andet :p Den kan hun altså godt sidde i et godt stykke tid endnu og vi fik den gratis til låns! Fuldstændig ny, og så skulle vi bare kontakte ham når hun engang vokser ud af den, så vil han gerne hjælpe os med at finde den næste stol og destruere den vi havde til låns. Vi fik den til låns netop fordi vi stod og skulle købe en ny stol som vi ikke ville kunne bruge i så lang tid før end vi alligevel skulle ud og have en ny igen. Og så ville han gerne hjælpe os fremfor at vi købte en for stor stol til hende nu for at spare penge.

Vi har et visitkort på ham, hvis du skulle være interesseret i at tale med ham og høre om man måske kunne lave et lignende arrangement for jer :)

 

MorAnja: Puha, håber ikke det var en al for slem forskrækkelse. Vi havde også fat i giftlinjen, da Lise var mindre, hvor hun havde haft slugt næsten en hel flaske shampoo <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det meget tæt på at jeg hører til herinde igen - Simon bliver 1 år på torsdag d. 27. (:O). Så jeg vil lige så stille begynde at være med herinde igen.

 

Simon har på det seneste fået den VILDESTE appetit - han spiser simpelthen som en voksen! Og jeg forstår simpelthen ikke at han kan have alt det mad i sin mavesæk... og jeg bliver også lidt bekymret ind imellem, kan man regne med at de selv kan styre det eller kan de godt foræde sig?? :unsure Jeg har nogle gange haft sagt stop før tid ved måltiderne, fordi jeg simpelthen synes at NU havde han altså spist rigeligt!

Her til aften spiste han 1½ kotelet (og de var altså pænt store), 4 kartofler, en lille portion grønt (bønner, gulerødder) og så fik han en hel skål aftengrød bagefter (består af ris, pasta og gulerod) - og han kunne STADIG fortsætte! Jeg sagde så stop der, men så tømte han også lige en flaske mme på 210 ml bagefter ved putning.

Ved frokost spiste han 2 store håndfulde blåbær, en hel skive fuldkorns kernerugbrød m. makrel, et halvt semperglas m. pasta bolognese, en ostehaps og 2 glas mælk. Og der var han så også stadig sulten bagefter. Og han får mellemmåltider bestående af en hel bolle m. frugt og mælk til.

Han ender med at spise os ud af huset :rolleyes

 

Man kan så også se på hans bleer at han får masser at spise! Idag lavede han 8 lortebleer! (og det er ikke fordi det bare er lidt "prut med fyld", der er en god portion i) :blink 3 af dem var efter aftensmaden i et tidsrum på 45 min. Det er helt vildt for ham, jeg mindes ikke at have skiftet så mange lortebleer siden han var helt spæd. Normalt kommer der kun 1-3 om dagen (og han havde endda en periode hvor han godt kunne springe en dag over). 

 

Har jeres andres 1-årige unger haft samme appetit (eller en periode med så voldsom appetit)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det meget tæt på at jeg hører til herinde igen - Simon bliver 1 år på torsdag d. 27. (:O). Så jeg vil lige så stille begynde at være med herinde igen.

Simon har på det seneste fået den VILDESTE appetit - han spiser simpelthen som en voksen! Og jeg forstår simpelthen ikke at han kan have alt det mad i sin mavesæk... og jeg bliver også lidt bekymret ind imellem, kan man regne med at de selv kan styre det eller kan de godt foræde sig?? :unsure Jeg har nogle gange haft sagt stop før tid ved måltiderne, fordi jeg simpelthen synes at NU havde han altså spist rigeligt!

Her til aften spiste han 1½ kotelet (og de var altså pænt store), 4 kartofler, en lille portion grønt (bønner, gulerødder) og så fik han en hel skål aftengrød bagefter (består af ris, pasta og gulerod) - og han kunne STADIG fortsætte! Jeg sagde så stop der, men så tømte han også lige en flaske mme på 210 ml bagefter ved putning.

Ved frokost spiste han 2 store håndfulde blåbær, en hel skive fuldkorns kernerugbrød m. makrel, et halvt semperglas m. pasta bolognese, en ostehaps og 2 glas mælk. Og der var han så også stadig sulten bagefter. Og han får mellemmåltider bestående af en hel bolle m. frugt og mælk til.

Han ender med at spise os ud af huset :rolleyes

Man kan så også se på hans bleer at han får masser at spise! Idag lavede han 8 lortebleer! (og det er ikke fordi det bare er lidt "prut med fyld", der er en god portion i) :blink 3 af dem var efter aftensmaden i et tidsrum på 45 min. Det er helt vildt for ham, jeg mindes ikke at have skiftet så mange lortebleer siden han var helt spæd. Normalt kommer der kun 1-3 om dagen (og han havde endda en periode hvor han godt kunne springe en dag over).

Har jeres andres 1-årige unger haft samme appetit (eller en periode med så voldsom appetit)?

Det lyder helt vildt! Noah har også altid spist godt, men ikke SÅ godt.

Vi talt med SP om det, og hun anbefalede at der gik 20 min før han fik 2. portion, fir ellers kunne hån ikke nå at blive mæt.

Tanken er god, men det virkede bare ikke. N blev SUR hvis ikke fik mere mad! Så nu prøver vi tit at spise langsomt, så han kan nå at mærke mætheden. Får vi livretter spiser han gerne et stykke lasagne på samme størrelse som mit eller 3 frikadeller... Men de seneste måneder er der blevet mindre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette: det var også en ordentlig forskrækkelse, men der var heldigvis ingen fare på færde :)

Og så lyder det som om Simon og Adam har samme forhold til mad - Adam spiser også os ud af huset og har altid haft en god appetit, især aftensmaden spiser han meget af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille1981: Det lyder da til at Noah også godt kan tage fra sig :D Det lyder som en god idé teoretisk med at vente lidt på anden portion, men ligesom med Noah, så bliver Simon tosset eller ked, hvis der ikke kommer mad med det samme. Og så kan hele madseancen hurtigt blive en meget kedelig og frustrerende oplevelse (der har vi været før).

J og D: Jeg tror desværre ikke at jeg kan tage æren for hans pludselige voldsomme appetit :p Lise er også ret småtspisende (dog ikke så slemt som Thea) og kan godt springe aftensmaden helt over ind imellem. Det giver mig også frustrationer og bekymringer, så jeg er helt klart taknemmelig for at Simon pt spiser så godt! Kunne være dejligt hvis det varede ved (selvom jeg så i stedet bekymrer mig om han spiser for meget :D Man kan nok aldrig lade være med at bekymre sig fuldstændig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MorAnja: Apropos vores lille snak om giftlinjen <_< Jeg har lige taget Simon i at tømme en flaske med ren økologisk argan olie... Og jeg ved ikke hvor meget der er endt på gulvet og hvor meget han har slugt. Hvor er det typisk altså, når vi lige snakkede om det og så sker det igen!

Ville I ringe til giftlinjen for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MorAnja: Apropos vores lille snak om giftlinjen <_< Jeg har lige taget Simon i at tømme en flaske med ren økologisk argan olie... Og jeg ved ikke hvor meget der er endt på gulvet og hvor meget han har slugt. Hvor er det typisk altså, når vi lige snakkede om det og så sker det igen!

Ville I ringe til giftlinjen for det?

Hvad er det med de unger, at de skal have fingrene i alt det forbudte :P hmm, er arganolie ikke ren natur? Men selvfølgelig ikke beregnet til at spise :chin: jeg tror jeg er på den vogn der hedder 'hellere ringe en gang for meget' :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det med de unger, at de skal have fingrene i alt det forbudte :P hmm, er arganolie ikke ren natur? Men selvfølgelig ikke beregnet til at spise :chin: jeg tror jeg er på den vogn der hedder 'hellere ringe en gang for meget' :kram2

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til giftlinjen og det var heldigvis helt ufarligt :super Han kunne højst få lidt lind afføring hvis han har drukket meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig af at Storm smider mad på gulvet.. Selv hvis han gerne vil have det, så ryger der alligevel lidt på gulvet, helt og aldeles med overlæg.. Jeg kan sidde ved siden af ham, sige at han skal give mig det hvis han ikke vil have det, og alligevel kaster han det ned mens han griner.. Jeg bliver stjernearrig, og det har stået på al den tid han har spist selv. Hvad skal vi gøre?? De har ikke nævnt noget om det i vuggestuen, så enten kan han godt spise ordentligt der, eller også anser de det bare ikke for et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig af at Storm smider mad på gulvet.. Selv hvis han gerne vil have det, så ryger der alligevel lidt på gulvet, helt og aldeles med overlæg.. Jeg kan sidde ved siden af ham, sige at han skal give mig det hvis han ikke vil have det, og alligevel kaster han det ned mens han griner.. Jeg bliver stjernearrig, og det har stået på al den tid han har spist selv. Hvad skal vi gøre?? De har ikke nævnt noget om det i vuggestuen, så enten kan han godt spise ordentligt der, eller også anser de det bare ikke for et problem.

Adam gør det samme! Jeg læser lige med, i tilfælde af der kommer nogle guldkorn <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Logan er begyndt at pille ved sig selv.

Hele tiden og igen prøver han at røre ved sig selv, og han kan blive helt hidsig, hvis han ikke kan komme til.

Det er kun herhjemme..

Heldigvis er det kun en fase... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig af at Storm smider mad på gulvet.. Selv hvis han gerne vil have det, så ryger der alligevel lidt på gulvet, helt og aldeles med overlæg.. Jeg kan sidde ved siden af ham, sige at han skal give mig det hvis han ikke vil have det, og alligevel kaster han det ned mens han griner.. Jeg bliver stjernearrig, og det har stået på al den tid han har spist selv. Hvad skal vi gøre?? De har ikke nævnt noget om det i vuggestuen, så enten kan han godt spise ordentligt der, eller også anser de det bare ikke for et problem.

Vi gjorde ikke noget stort nr ud af det. Lod faktisk som om intet var hændt og så fejede det op, når hun ikke kiggede/var puttet. Altså stoppede med at reagere og så blev det kedeligt.. Og så stoppede det efter lidt tid! Der blev talt riiiiigtig meget til 10 i den periode ;)

Edit: nu hvor hun er større, så siger vi nej, og hun hjælper med at rydde op. Men dengang fandt vi bare ud af at en reaktion var sjovere og derfor blev hun ved..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig af at Storm smider mad på gulvet.. Selv hvis han gerne vil have det, så ryger der alligevel lidt på gulvet, helt og aldeles med overlæg.. Jeg kan sidde ved siden af ham, sige at han skal give mig det hvis han ikke vil have det, og alligevel kaster han det ned mens han griner.. Jeg bliver stjernearrig, og det har stået på al den tid han har spist selv. Hvad skal vi gøre?? De har ikke nævnt noget om det i vuggestuen, så enten kan han godt spise ordentligt der, eller også anser de det bare ikke for et problem.

Aksel er lige sådan. Vi siger nej, fortæller ham at vi ikke vil have det og stopper ham når han skal til at gøre det igen. Efter maden hjælper han med at samle op.

Jeg ved sgu ikke lige, om det er den rigtige løsning. Han har gjort det rigtig længe. Vi får heller ikke noget at vide af vuggestuen. Tror han opfører sig mega pænt derovre. Møgunge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft den hyggeligste aften med Noah i dag :kuller Vi har leget med bamserne, der både skulle have vand og sove med ham på madrassen på gulvet.

Og så sad han total afslappet i vores lænestol og sagde "mere nød", mens jeg ihærdigt knækkede nødder.

Stort set ingen brok hele aftenen :Yay sådan nogen aftener er bare guld værd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taz: Simon piller også ved sig selv så snart han får bleen af på puslebordet, så flyver hænderne derned med det samme og hiver i banditten og pungen. Det er vildt belastende, når der er lorteble - det er dælme svært at holde de små pilfingre væk og undgå der kommer lort på dem <_<

 

Nu er Simon jo så kun lige knap 1 år - men jeg kan da fortælle at Lise på 3½ år nu stadig piller sig i tissekonen :klap Jeg har talt med hende om det masser af gange og sagt at man KUN piller i tissekonen, når man er i bad - der må hun til gengæld gøre det til bevidstløshed. Alligevel har jeg haft fanget hende flere gange i at sidde og pille, når hun sidder i sofaen - særligt her i sommermånederne, hvor hun ikke har haft så meget tøj på og der har været lettere adgang. Jeg tror bare at det er vildt fascinerende og et spændende område for dem på deres krop - og særligt for piger måske fordi det er lidt skjult og svært at se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at børn piller ved sig selv er helt helt naturligt :) Det er en udviklingsfase de skal igennem - den fase kan godt være lang, men det bedste man kan gøre er at lade barnet gøre det, uden at gøre noget stort nummer ud af det. Man kan evt fortælle dem hvor de må gøre det henne, fx i badet, på eget værelse, eller hvor man nu synes, men det er gangske naturligt, og en fase som stort set alle børn skal igennem :)

Lucas er også - og har længe været - helt vildt fascineret af sin tissemand, og når han er i bad eller på toilet kan han tit godt finde på at sidde og nulre den :rolleyes I starten syntes jeg det var lidt... underligt, på en eller anden måde, men jeg ved heldigvis fra min uddannelse, at det er en naturlig fase, og at børnene bare skal have lov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vi snakker om de ædlere dele, så er Elliot begyndt at sige "av tissemand" - nogle gange med en brokkelyd og andre gange griner han. Nogle gange når den er erigeret og andre gange hiver han i bleen.. Har i oplevet det? skal jeg have fat i lægen eller? Han siger det ikke i vuggestuen og jeg har ikke hørt ham sige det idag bortset fra i morges hvor jeg nævnte for Rasmus at vi skulle høre dem i vuggestuen.. det overhørte Elliot og så sagde han det selvfølgelig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han siger det ikke i vuggestuen - spurgte idag.. Det er som om han kommer i tanke om det og siger det en hel masse (søndag) og idag sagde han det kun i morges da jeg sagde det. Han har ikke sagt det hele eftermiddagen.. Nå vi må se. Tænker vi runder lægen hvis han siger det et par dage igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vi snakker om de ædlere dele, så er Elliot begyndt at sige "av tissemand" - nogle gange med en brokkelyd og andre gange griner han. Nogle gange når den er erigeret og andre gange hiver han i bleen.. Har i oplevet det? skal jeg have fat i lægen eller? Han siger det ikke i vuggestuen og jeg har ikke hørt ham sige det idag bortset fra i morges hvor jeg nævnte for Rasmus at vi skulle høre dem i vuggestuen.. det overhørte Elliot og så sagde han det selvfølgelig..

Når Lucas nulrer sin tissemand vokser den også, og når den gør det siger han tit (nogen gange med lettere ubehag i stemmen): "jeg kan ikk lide når tissemanden er kæmpestor". Jeg ved ikk om det er på samme måde med Elliot? Da han brugte ble sagde han også nogen gange at han havde ondt i tissemanden, men jeg tænker at det måske har været når den er vokset lidt og han har haft ble på, at det måske har været ubehageligt hvis den har siddet træls, eller hvad man nu kan sige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader også Logan pille så meget han nu vil ;)

Jeg tager sågar bleen af ham.

 

Ved Maliva faldt interessen, da hun fik lov så meget som hun ville :)

 

Hun kan stadig godt finde på det, og der beder jeg hende gøre det inde på værelset.

Nogle gange får hun et spejl med, så hun kan få lov til at se, og så kalder hun som regel, hvis hun har spørgsmål :)

 

Jeg tror på at det er bedst, at lade dem udforske og holde sig nysgerrige på deres kroppe, og så være der når de ønsker svar.

- Uanset alder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Lucas nulrer sin tissemand vokser den også, og når den gør det siger han tit (nogen gange med lettere ubehag i stemmen): "jeg kan ikk lide når tissemanden er kæmpestor". Jeg ved ikk om det er på samme måde med Elliot? Da han brugte ble sagde han også nogen gange at han havde ondt i tissemanden, men jeg tænker at det måske har været når den er vokset lidt og han har haft ble på, at det måske har været ubehageligt hvis den har siddet træls, eller hvad man nu kan sige?

Det kan da egentlig meget vel tænkes. De gange han har sagt det på puslebordet er den nemlig vokset (godt ordvalg BTW, tak! Svært at finde et passende!) men jeg har jo af gode grunde ikke kunnet se det i bleen. Det lyder vældig plausibelt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel er lige sådan. Vi siger nej, fortæller ham at vi ikke vil have det og stopper ham når han skal til at gøre det igen. Efter maden hjælper han med at samle op.

Jeg ved sgu ikke lige, om det er den rigtige løsning. Han har gjort det rigtig længe. Vi får heller ikke noget at vide af vuggestuen. Tror han opfører sig mega pænt derovre. Møgunge :D

Sådan en periode har P også haft. Det varede alt for længe.

Vi gjorde som dig, men hun blev ved. Så vi fik det råd at tage maden fra hende og sige at så var hun nok ikke sulten mere.

Det har virket indtil nu efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første dårlige aflevering i evigheder:( Håber virkelig bare det var fordi jeg var træt og lidt mut i morges og ikke fordi hun er ved at blive syg eller sådannboget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.