TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

Puha :( føj for en oplevelse! Kan godt forstå I var bange :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er delte meninger om prewalkers ;)

Jeg ville lade ham gå så meget i strømpesokker/ bare tæer hvis I har gulvvarme, som muligt. Så foden kan bevæge sig frit :)

Enig. Jeg ville ikke købe prewalkers. Silke Elia havde faktisk ofte bare tæer, så hun ikke gled. Og så havde hun et par pompom hjemmesko med skridsikker bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

Føj da :kram Håber I alle er oven på igen efter den oplevelse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige kommet hjem fra øko køerne. Simon syntes at det var herligt at få lov at se køerne. Så krydser fingre for godt vejr tirsdag, for så fejrer vi min fødselsdag i zoo, så vi kan se flere dyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår køber man pre-walkers til dem???

Pt går Aron stort set 90 % af tiden hvor han holder ved et eller andet, og han kravler faktisk kun hvis han skal et sted hen hurtigt, eller at han ikke kan gå derhen langs ting. Han går med os i een hånd, hvor vi faktisk ikke gør andet end at holde ham i hånden - han holder stort set balancen selv, og han har bevist at han godt kan stå selv, han ved det bare ikke... (Han kan godt finde på at stå uden at holde ved i nogle minutter mens han er optaget af noget andet, indtil det går op for ham at han ikke holder ved. Så griber han fat og bliver ked af det :lol)

Så hvornår skal vi overveje pre-walkers???

Sko er han ikke klar til endnu, det ved jeg 100 %, fordi han går jo altså ikke endnu... Men vil jo gerne give ham de bedste forudsætninger - så er det bedst at han får lov til at gå i strømpesokker indenfor og udenfor i de der melton fløjelsfutter, eller skal vi have fat i nogle prewalkers?

Prewalkers er bestemt ikke et must. Theodor havde gavn af dem, da han blev ved med at være usikker på trods af han havde stået og gået langs ting længe.

Jeg tror vi måske skifter tilbage til almindelige skind futter snart til vs og herhjemme.

Men hvis du tænker han kan have gavn af prewalkers, så er der da bare med at købe. Man kan jo ikke sådan sætte alder på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

:kram2 føj for en oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

Åh nej, hvor væmmeligt! :(

Hvad var han da ved at kvæles i? Puha, hvor må han være blevet bange. Har I snakket med ham om det efterfølgende og sat ord på det for ham? Hvor væmmeligt, for Jer alle :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, hvor væmmeligt! :(

Hvad var han da ved at kvæles i? Puha, hvor må han være blevet bange. Har I snakket med ham om det efterfølgende og sat ord på det for ham? Hvor væmmeligt, for Jer alle :kiss

Vi tror at det var et stykke kød - men ved det ikke. Da jeg tog ham op røg hans tallerken og alt mad på gulvet, og det han hostede op landede deri. Alternativerne er kartoffel, bønner eller bacon, som var blødt :chin: Jeg prøvede efterfølgende at sige til ham, at jeg godt kunne forstå at han blev bange - det gjorde jeg også. Men han har ikke så meget sprog endnu, at jeg tror han forstod det. Vi har ikke snakket med ham om det i dag - er i tvivl om han overhovedet kan huske det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor har det pencillin bare gjort godt :) Vi har bare fået den gladeste dreng og viser knap så mange frustrationer pt :yay Og han synes stadig pencillinen smager godt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

:Kram

Det lyder godt nok ubehageligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasses soverytme er fuldstændig smadret efter de 4 dage med feber. Nu virker han rad for at sove på sit værelse.

Magter seriøst ikk en tumling i min seng hver nat mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tror at det var et stykke kød - men ved det ikke. Da jeg tog ham op røg hans tallerken og alt mad på gulvet, og det han hostede op landede deri. Alternativerne er kartoffel, bønner eller bacon, som var blødt :chin: Jeg prøvede efterfølgende at sige til ham, at jeg godt kunne forstå at han blev bange - det gjorde jeg også. Men han har ikke så meget sprog endnu, at jeg tror han forstod det. Vi har ikke snakket med ham om det i dag - er i tvivl om han overhovedet kan huske det.

Jeg vil love dig, at han kan huske det. Og han forstår meget mere end du tror! Om ikke andet, så forstår han dit toneleje. Jeg tror det vil være guld værd for ham, at du et par gange kigger ham i øjnene og fortæller ham, at det ikke var rart, at han blev forskrækket og du godt kan forstå det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna skal i legestue hos fætter Silas og Sigurd i morgen, hvor mormor kommer og passer dem alle 3. Det er jeg godt nok spændt på hvad hun synes om :unsure

Vi har snakket om det både i går og i dag og det er tydeligt, at hun er splittet. Hun både glæder sig og er spændt/nervøs. Hun var helt utryg, da hun skulle falde i søvn, fordi hun godt ved der skal ske noget særligt i morgen. Hun er altså vild! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft den skønneste tur i Givskud i dag, og Caroline nød at se på dyrene, særligt girafferne og gorillaerne hittede stort. Hun skyndte sig dog at sætte hænderne for øjnene, da den ene giraf først slikkede på vinduet og bagefter satte tænderne i bilen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna skal i legestue hos fætter Silas og Sigurd i morgen, hvor mormor kommer og passer dem alle 3. Det er jeg godt nok spændt på hvad hun synes om :unsure

Vi har snakket om det både i går og i dag og det er tydeligt, at hun er splittet. Hun både glæder sig og er spændt/nervøs. Hun var helt utryg, da hun skulle falde i søvn, fordi hun godt ved der skal ske noget særligt i morgen. Hun er altså vild!

Hun er altså vild.. Håber det kommer til at gå godt imorgen. Er det kun imorgen at hun skal det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er altså vild.. Håber det kommer til at gå godt imorgen. Er det kun imorgen at hun skal det?

Ja, det er kun i morgen. Min mor skal passe drengene alle tre dage, men Annas vuggestue har ikke lukket og jeg tror een dag er rigeligt for hende og så tilbage til det hun kender ;)

Man må godt udfordre hende lidt, men skal vist være påpasselig med ikke at overdrive!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er kun i morgen. Min mor skal passe drengene alle tre dage, men Annas vuggestue har ikke lukket og jeg tror een dag er rigeligt for hende og så tilbage til det hun kender ;)

Man må godt udfordre hende lidt, men skal vist være påpasselig med ikke at overdrive!

Nej, det er nok en fin ide at lade være med at overdrive :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

Fy for en grim oplevelse!! :kram2 det er også et af mine værste mareridt, at skulle miste til noget så banalt og noget man bare slet ikke kan forebygge imod, for de skal jo altså spise!

Er glad for at David virker til at være ok nu, men kan godt forstå hvis du stadig er rystet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor var Ida bare glad for at de far her til morgen. De har ikke set hinanden siden fredag aften. Så alt her til morgen er blevet gjort sammen med far, jeg er ikke eksisterende her til morgen, men det kan jeg nu sagtens leve med når jeg ser dem sammen :love :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, ELSKER at jeg kan føre samtaler med Maliva nu.

Alle de sjove ting hun siger :D :wub

 

Lige nu ligger hun og tegner et gækkebrev til mormor og morfar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af en ræv i haven i morges - Anna var helt forstenet! :o

 

Jeg spurgte hende, om hun kunne fortælle mormor, hvad vi havde set i haven i morges, så tænkte hun lidt og råbte "Giraf!" :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er i gæsteflyveren i de her 3 dage. Jeg er nu ikke særlig stor fan af stedet. Men han er der med et par af de andre fra hans DP. De voksne er skam søde nok, men det er mere vuggestuen, som de er i jeg ikke bryder mig om, hvordan de styrer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes pludselig Albert bliver meget stor.

I går tissede han i potten for første gang (tilfældigt) men han var så stolt bagefter, og blev ved med at pege på den og sige tis :glad

I dag har vi været ude og købe løbecykel. Jeg tænkte at det måske var en anelse for tidlig at give ham en, men han kører/går rigtig fint på den. Han havde slet ikke tid til at komme ud og sove middagssøvn fordi han skulle "cycye" :D

Syntes godt nok det går stærkt med udviklingen for tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva og jeg har lavet gækkebrev i dag.

Hun bestemte farverne og hjalp med at farvelægge samt bestemme, hvor der skulle være æg og kyllinger.

Jeg tegnede og så holdt hun hånden ovenpå min imens :)

Jeg var og er så VILDT imponeret over hende. 
Hun formåede SELV at farvelægge INDEN for stregerne og hun var DYBT koncentreret imens.

Det færdige resultat :wub

 

1607123_10152342903573905_87389721782133

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af de skove ting ved at David endelig er begyndt at tale: Efter tre timers stilhed i babyalarmen kommer der pludselig et "Vov vov" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.