TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Han har nemlig ikke behov for den. Han kan bare ikke finde ud af at falde i søvn selv i sengen. Mælken er slet ikke et problem.

Men hold nu op hvor kan han skrige :(

Er et alternativ at lade ham sidde hos dig indtil han næsten sover og så lægge ham? Jeg gjorde det med Ronja hvor vi startede med at læse et par bøger mens hun puttede ind til mig, så sang jeg og så lagde jeg hende ned bagefter. Nogen gange med halvt lukket øjne. Senere blev det læse bøger hos mig og sang mens hun lå i sengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja har kun sovet 10-15 min til middag i dag i bilen. Hun har været pænt træt her til aften men har også været overtræt så det med at sidde stille har ikke liiiiige været hende <_< nu er jeg i gang med at putte og er spændt på hvor længe det kommer til at tage for for en gang skyld sætter hun sig op ind imellem :unsure

Det tog kun 10 min for hun snorker allerede :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er et alternativ at lade ham sidde hos dig indtil han næsten sover og så lægge ham? Jeg gjorde det med Ronja hvor vi startede med at læse et par bøger mens hun puttede ind til mig, så sang jeg og så lagde jeg hende ned bagefter. Nogen gange med halvt lukket øjne. Senere blev det læse bøger hos mig og sang mens hun lå i sengen.

Han er lige faldet i søvn i mine arme. Helt opkogt at skrige sådan.

Det går egentlig fint når jeg ligger ham første gang. Han er helt rolig. Men håb ender så med at få kørt sig selv så langt op at A fx ikke kan få ham til ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram jeg ville nok give 1813 et kald og høre hvad de mener.

Ringede til dem og har umiddelbart fået besked på at skylle øret i en opløsning af lunkent vand og eddike ( :blink ) 2 gange om dagen. Da jeg skulle gøre ham klar til putning var hans temperatur 37,6 og han var meget ked af det, så valgte at give ham lidt panodil, da jeg tror han måske har ondt.

Men hold nu op, hvor kommer der altså bare meget ud :blink Kan dæleme godt forstå at det gør ondt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror han sover nu..

Synes ikke det er holdbart det her. Dey går absolut ikke den rigtige vej i forhold til hvordan det startede onsdag. Må i tænkeboks..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til dem og har umiddelbart fået besked på at skylle øret i en opløsning af lunkent vand og eddike ( :blink ) 2 gange om dagen. Da jeg skulle gøre ham klar til putning var hans temperatur 37,6 og han var meget ked af det, så valgte at give ham lidt panodil, da jeg tror han måske har ondt.

Men hold nu op, hvor kommer der altså bare meget ud :blink Kan dæleme godt forstå at det gør ondt!

Den blanding har jeg aldrig hørt før :blink

Jeg ville bestemt også give Panodil. Rigtig god bedring med ham :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er lige faldet i søvn i mine arme. Helt opkogt at skrige sådan.

Det går egentlig fint når jeg ligger ham første gang. Han er helt rolig. Men håb ender så med at få kørt sig selv så langt op at A fx ikke kan få ham til ro.

Stakkels jer alle sammen. Håber I kommer frem til en løsning der er den rigtige for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er puttet med 38,9 i feber :(

Hvad nu med sommerhustur, som vi skulle afsted på i morgen? :unsure

Er SÅ træt at vi altid er syge i ferier! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til dem og har umiddelbart fået besked på at skylle øret i en opløsning af lunkent vand og eddike ( :blink ) 2 gange om dagen. Da jeg skulle gøre ham klar til putning var hans temperatur 37,6 og han var meget ked af det, så valgte at give ham lidt panodil, da jeg tror han måske har ondt.

Men hold nu op, hvor kommer der altså bare meget ud :blink Kan dæleme godt forstå at det gør ondt!

Har han dræn i? Det kan jeg jo ikke huske. Hvis han har det, ville jeg give ørelægen et kald imorgen og håbe de ikke har ferielukket. Vores læge sagde at når det flød var det ok, for så kom det ud. Ørelægen var af anden holdning og gav pencillin og nu er der da ved at komme hold i det igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han dræn i? Det kan jeg jo ikke huske. Hvis han har det, ville jeg give ørelægen et kald imorgen og håbe de ikke har ferielukket. Vores læge sagde at når det flød var det ok, for så kom det ud. Ørelægen var af anden holdning og gav pencillin og nu er der da ved at komme hold i det igen...

Han fik dræn for 11 dage siden. Har allerede tjekket, ørelægen har desværre ferielukket. Kan heller ikke helt forstå at det er ok at det flyder (nærmest render), det ER jo en betændelsestilstand. Hmmm... Tror jeg prøver at finde en anden ørelæge i nærheden i morgen, som kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Det var heldigvis ikke polypperne men hendes mandler er lidt store hvilket godt kan være årsagen. De var ikke så store så lægen synes de skal væk og han regner med hun vokser sig fra det :glad

Skønt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er puttet med 38,9 i feber :(

Hvad nu med sommerhustur, som vi skulle afsted på i morgen? :unsure

Er SÅ træt at vi altid er syge i ferier! :prik

Det kan jeg satme godt forstå! Hvor lang tid skal I være i sommerhus og er det lånt eller lejet? Skal I afsted alene?

 

Hvis ikke hun var meget syg, så tror jeg, at jeg ville tage afsted alligevel. Jeg håber hun har det bedre i morgen :kiss

 

Han fik dræn for 11 dage siden. Har allerede tjekket, ørelægen har desværre ferielukket. Kan heller ikke helt forstå at det er ok at det flyder (nærmest render), det ER jo en betændelsestilstand. Hmmm... Tror jeg prøver at finde en anden ørelæge i nærheden i morgen, som kan hjælpe.

Det ville jeg helt sikkert også gøre! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er godt nok ikke meget for at falde i søvn selv. :(

Han er altid faldet i søvn ved brystet og siden hen flasken, så nu prøver vi at droppe flasken og lade ham falde i søvn selv. Vi startede i onsdags, og han har da heller ikke fået flaske, men det er bare skrig og skrål og det tager mindst en time. :( Og så er det fulstændig umuligt for A at putte ham..

Jeg kunne virkelig godt overveje at sige fuck it og gå tilbage til putning med flaske :(

:kram2

Kan det måske være, at han har brug for trygheden som flasken giver? :unsure selvom han ikke har behov for mælken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været igennem fod, hånd og mund syge. Da vi var ved lægen med hende igår måtte lægen også indrømme at det var længe siden hun havde set et så slemt tilfælde (de fleste ligger ikke engang mærke til at deres børn har det), så hun forstod godt at vi havde været i tvivl om det faktisk var fod, hånd og mund syge.

Men heldigvis havde C kun feber på første dagen (i lørdags) og i dag begynder vi at kunne se klare forbedringer i antallet af prikker.

Thea var også hårdt ramt, da hun havde hånd, fod og mundsyge - det er godt nok en smertefuld sygdom for de små pus :( :kram2

Har hun stadig blærer i munden eller er de sprunget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har bare haft halm i ørerne, både igår og i dag. For pokker, hvor har hun været fræk og næsvis.

Hun har svaret igen og grint mig op i ansigtet, når jeg har "skældt ud" <_<

Suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Kan det måske være, at han har brug for trygheden som flasken giver? :unsure selvom han ikke har behov for mælken?

Hvordan ved man/du egentlig at de ikke længere har brug for mælken?

Pixie falder ikke i søvn ved flasken, men hun vil ikke sove uden at få lidt mælk i flasken først.

Her tager vi ikke flasken fra før hun selv afviser.

Det samme gjorde jeg ved de andre to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ved man/du egentlig at de ikke længere har brug for mælken?

Pixie falder ikke i søvn ved flasken, men hun vil ikke sove uden at få lidt mælk i flasken først.

Her tager vi ikke flasken fra før hun selv afviser.

Det samme gjorde jeg ved de andre to.

Jeg har ingen anelse :)

Vi regner med at gøre det samme som du har gjort, altså at lade hende beholde flasken til hun selv afviser den. :)

Thea har helt sikkert stadig brug for hendes flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Kan det måske være, at han har brug for trygheden som flasken giver? :unsure selvom han ikke har behov for mælken?

Måske.. Åhh, jeg ved det fandme ikke, altså. :( Synes heller ikke vi bare kan gå tilbage nu? Ved det ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der endelig ro fra Caroline, det har godt nok taget lang tid i dag, vil være skønt hvis hun så kunne sove længe i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg satme godt forstå! Hvor lang tid skal I være i sommerhus og er det lånt eller lejet? Skal I afsted alene?

Hvis ikke hun var meget syg, så tror jeg, at jeg ville tage afsted alligevel. Jeg håber hun har det bedre i morgen :kiss

Tak, søde :kiss

Det er et lejet sommerhus sammen med mine forældre. Jeg tror også, at vi tager afsted, hvis hun er i humør som i dag - det har været fint. Det er ikke optimalt, men så kan vi da hygge lidt alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske.. Åhh, jeg ved det fandme ikke, altså. :( Synes heller ikke vi bare kan gå tilbage nu? Ved det ikke..

Jeg er nok ikke den bedste til at give råd, når jeg slet ingen erfaring har med at droppe godnat-flasken :unsure

Men jeg tror på, at i nok skal finde den bedste løsning for Theodor :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske.. Åhh, jeg ved det fandme ikke, altså. :( Synes heller ikke vi bare kan gå tilbage nu? Ved det ikke..

Mie sagde ikke selv fra ved flasken om natten, til trods for at det kun var vand! Så der "hjalp" vi og det holdt hårdt med nogle lange og hårde nætter med gråd. Men hun var 18+ mdr og kold vand i flasken og vand i kop var hun ikke tilfreds med så det var ikke vandet hun havde brug for. Nu sover hun så igennem 3 ud af 4 nætter så det var en god beslutning.

Hvis i går tilbage nu kan i altså godt "rette op" - du skrev tidligere at han er inde i en træls periode måske kampen bare ikke skal tages nu? Måske noget nedtrapning og andre sove associationer skal indlæres først. MEN giv det lige et par dage mere og se. Mie havde vel ca en uge i nat helvede og så gik det bedre derfra. Men hun har først nu efter en måned fundet en måde selv at finde ro på når hun vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stakkels lille feber tumling

824f2f48532400a9947742b4352ba81a_zps00c0

Håber sådan han er rask til torsdag, for han har bare glædet sig så meget til påskefrokost med fætter og farfar...

åhh lille pus! :(

Go bedring med ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie sagde ikke selv fra ved flasken om natten, til trods for at det kun var vand! Så der "hjalp" vi og det holdt hårdt med nogle lange og hårde nætter med gråd. Men hun var 18+ mdr og kold vand i flasken og vand i kop var hun ikke tilfreds med så det var ikke vandet hun havde brug for. Nu sover hun så igennem 3 ud af 4 nætter så det var en god beslutning.

Hvis i går tilbage nu kan i altså godt "rette op" - du skrev tidligere at han er inde i en træls periode måske kampen bare ikke skal tages nu? Måske noget nedtrapning og andre sove associationer skal indlæres først. MEN giv det lige et par dage mere og se. Mie havde vel ca en uge i nat helvede og så gik det bedre derfra. Men hun har først nu efter en måned fundet en måde selv at finde ro på når hun vågner.

Vi har besluttet at droppe projektet for nu.. Vi har været i gang en uge, og det er kun blevet værre og værre.

Men vi holder fast i de nye rutiner vi har lavet med bog og sang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet at droppe projektet for nu.. Vi har været i gang en uge, og det er kun blevet værre og værre.

Men vi holder fast i de nye rutiner vi har lavet med bog og sang. :)

Theodor sover jo i øvrigt fint om natten uden opvågninger. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.