TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Årh hvor er jeg altså altid i tvivl, om jeg skal ringe til vagtlæge eller ej :unsure

Klokken 18-18.30 havde Thea 40,5 i feber, så jeg gav hende en panodil stikpille for at slå feberen lidt ned. Nu har jeg lige taget hendes temperatur igen, og hun har 40,3 i feber, på trods af panodil :unsure

Hun ligger i sengen ved siden af mig kun med ble på, men hun KOGER så meget alligevel.. og så er hun sløv :unsure

Ville i ringe til vagtlæge eller ville i vente og se tiden an?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringe til vagtlægen - om ikke andet for at de kan sige man ikke kan høre noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er først lige faldet i søvn... Putningerne går super godt for tiden - bortset fra vi bare kan høre hende en time - hun lægger og tæller!

En gang græd hun totalt panisk i dag.. Da jeg kom ind råbte hun "pjuske, slog sig.. Pust på".. Også lå pjuske-bamsen på gulvet.. Så den måtte lige pustes på og trøstes også kunne de sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er jeg altså altid i tvivl, om jeg skal ringe til vagtlæge eller ej :unsure

Klokken 18-18.30 havde Thea 40,5 i feber, så jeg gav hende en panodil stikpille for at slå feberen lidt ned. Nu har jeg lige taget hendes temperatur igen, og hun har 40,3 i feber, på trods af panodil :unsure

Hun ligger i sengen ved siden af mig kun med ble på, men hun KOGER så meget alligevel.. og så er hun sløv :unsure

Ville i ringe til vagtlæge eller ville i vente og se tiden an?

 

 

Jeg ville ringe. Om ikke andet kan de sige om I skal se tiden an eller komme.

 

Rigtig god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er jeg altså altid i tvivl, om jeg skal ringe til vagtlæge eller ej :unsure

Klokken 18-18.30 havde Thea 40,5 i feber, så jeg gav hende en panodil stikpille for at slå feberen lidt ned. Nu har jeg lige taget hendes temperatur igen, og hun har 40,3 i feber, på trods af panodil :unsure

Hun ligger i sengen ved siden af mig kun med ble på, men hun KOGER så meget alligevel.. og så er hun sløv :unsure

Ville i ringe til vagtlæge eller ville i vente og se tiden an?

Ring, søde! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe til vagtlægen - om ikke andet for at de kan sige man ikke kan høre noget!

  

Jeg ville ringe. Om ikke andet kan de sige om I skal se tiden an eller komme.

 

Rigtig god bedring :kram2

  

Ring, søde! :kram2

Tak for svar :kram2

Jeg ringede for en halv time siden, og ham manden jeg fik i røret syntes at vi skulle se det an i et par timer og så være obs på at hun ikke bliver "fjern" eller får feberkramper.

Jeg er ikke særlig tryg ved det her :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

    

Tak for svar :kram2

Jeg ringede for en halv time siden, og ham manden jeg fik i røret syntes at vi skulle se det an i et par timer og så være obs på at hun ikke bliver "fjern" eller får feberkramper.

Jeg er ikke særlig tryg ved det her :unsure

Puh... Ville godt nok heller ikke bryde mig om det.

Har hun været så syg hele dagen? Og hvad med hendes væskeindtag?

Jeg tror nok jeg ville "kræve" at der blev set på hende - om ikke andet, så for at få vished.

God bedring med hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løgtricket er guld værd!!! (Løg skåret i stykker på en tallerken så tæt på hovedet som muligt uden han kan få fat i det). Det synes jeg også har hjulpet på stoppet næse når Aron har været rigtig forkølet.

Ift hoste skal du være opmærksom på hvilken hoste det er. Når Maja har astmatisk bronkitis lyder hosten meget lukket og hun lyder som om hun er ved at kaste op. Den slags hoste ville eg reagere på hvis det er mere end lige en kort periode.

Hvis det er en meget våd hoste og der samtidig er høj feber ville jeg også reagere, især hvis vejrtrækningen er hurtigt for at udelukke lungebetændelse.

Men det er jo ikke fordi han hoster en våd hoste en nat og han har feber at jeg ville blive bekymret, det er sådan over nogle dage

God bedring med ham :kram :kram

Tak søde :kram2

For første gang i flere år (eller deromkring) er vi løbet tør for løg! Typisk!

Jeg tror "bare" han hoster fordi snotten ryger ned i halsen, han prøver i hvert fald at hoste det op og ud af og til. Og så er den meget skinger. Han græder eller klynker hver gang. Gæt lige hvor meget søvn jeg får.

Og nu er manden gået på sofaen fordi han kaster op. Jeg håber virkelig at det er noget han har spist og ikke en mavevirus. Orker det virkelig ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh... Ville godt nok heller ikke bryde mig om det.

Har hun været så syg hele dagen? Og hvad med hendes væskeindtag?

Jeg tror nok jeg ville "kræve" at der blev set på hende - om ikke andet, så for at få vished.

God bedring med hende :kram

:ditto

God bedring med hende :kram

Tak for kram, søde piger :kram2 det her tyder på at blive en nat fra helved :(

Vi har haft vagtlægen på besøg nu. Hendes feber steg og steg, og da den kom op på 40,9 turde jeg altså ikke at stå med det selv mere. Vi måtte så lige vente 70 minutter på at vagtlægen kom, men han tog sig så også rigtig god tid da han var her!

Han kunne ikke finde en eneste ting, der kunne være årsag til så høj feber :unsure hendes øre så fine ud, hun var ikke hævet i halsen og selvom hun har meget hurtig vejrtrækning så kunne han ikke høre noget på hende lunger som kunne indikere lungebetændelse :unsure

Så det er højst sandsynligt "bare en virus". Men hvis der bliver noget, så skal vi ikke tøve med at ringe 112, sagde han.

Hun begyndte først at blive syg i eftermiddags, så det er gået sindssygt hurtigt :O Dennis hentede hende fra dp klokken 14.20 og tog hende med på besøg hos hendes bedstefar. Hun var i hopla og havde det godt da de kom, men allerede efter at de havde været der i lidt over en time var hun så sløj at de måtte tage hjem. Og så har hun bare fået det dårligere og dårligere resten af dagen :( siden klokken 17 har hun lagt hos os og småblundet/været sløv/sovet. Når hun har været vågen har hun bare lagt og stirret ud i luften eller kigget på os uden at sige en lyd :unsure stakkels lille tulle :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde piger :kram2 det her tyder på at blive en nat fra helved :(

Vi har haft vagtlægen på besøg nu. Hendes feber steg og steg, og da den kom op på 40,9 turde jeg altså ikke at stå med det selv mere. Vi måtte så lige vente 70 minutter på at vagtlægen kom, men han tog sig så også rigtig god tid da han var her!

Han kunne ikke finde en eneste ting, der kunne være årsag til så høj feber :unsure hendes øre så fine ud, hun var ikke hævet i halsen og selvom hun har meget hurtig vejrtrækning så kunne han ikke høre noget på hende lunger som kunne indikere lungebetændelse :unsure

Så det er højst sandsynligt "bare en virus". Men hvis der bliver noget, så skal vi ikke tøve med at ringe 112, sagde han.

Hun begyndte først at blive syg i eftermiddags, så det er gået sindssygt hurtigt :O Dennis hentede hende fra dp klokken 14.20 og tog hende med på besøg hos hendes bedstefar. Hun var i hopla og havde det godt da de kom, men allerede efter at de havde været der i lidt over en time var hun så sløj at de måtte tage hjem. Og så har hun bare fået det dårligere og dårligere resten af dagen :( siden klokken 17 har hun lagt hos os og småblundet/været sløv/sovet. Når hun har været vågen har hun bare lagt og stirret ud i luften eller kigget på os uden at sige en lyd :unsure stakkels lille tulle :(

40,9 :blink

Det er da alligevel ret højt. Får helt ondt i maven. Håber natten er gået gået ok og at Thea har fået det bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J & D, det lyder slet ikke rart. :kram

 

Giver i hende stadig panodil og er det dette hun stadig har så høj feber på?

 

Vi prøvede det nemlig med Cassandra, hun fik lidt over 41 i temperatur selvom hun havde fået panodil 1-1½ time før. Hun blev blå på arme og ben, det var forfærdeligt at se på og jeg var pisse bange. Hun kom til vores børnelægevagt på børnehospitalet. De gav hende noget iboprofen som febernedsættende og det hjalp meget meget hurtigt. 

Vi har sidenhen fundet ud af, at hun ikke reagerer ordeligt på virkestoffet i panodil, men reagerer bedre på ibruprofen. Jeg ved ikke hvad der er af muligheder i DK udover panodil til børn. Men måske i kunne tage på apoteket og spørge om de har noget med et andet virkestof end panodil? Her i Tyskland har vi ihvertfald mulighed for at købe flere alla panodil i håndkøb, men altså med forskelligt virkestof, så måske man også kan i DK.

 

God bedring med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde piger :kram2 det her tyder på at blive en nat fra helved :(

Vi har haft vagtlægen på besøg nu. Hendes feber steg og steg, og da den kom op på 40,9 turde jeg altså ikke at stå med det selv mere. Vi måtte så lige vente 70 minutter på at vagtlægen kom, men han tog sig så også rigtig god tid da han var her!

Han kunne ikke finde en eneste ting, der kunne være årsag til så høj feber :unsure hendes øre så fine ud, hun var ikke hævet i halsen og selvom hun har meget hurtig vejrtrækning så kunne han ikke høre noget på hende lunger som kunne indikere lungebetændelse :unsure

Så det er højst sandsynligt "bare en virus". Men hvis der bliver noget, så skal vi ikke tøve med at ringe 112, sagde han.

Hun begyndte først at blive syg i eftermiddags, så det er gået sindssygt hurtigt :O Dennis hentede hende fra dp klokken 14.20 og tog hende med på besøg hos hendes bedstefar. Hun var i hopla og havde det godt da de kom, men allerede efter at de havde været der i lidt over en time var hun så sløj at de måtte tage hjem. Og så har hun bare fået det dårligere og dårligere resten af dagen :( siden klokken 17 har hun lagt hos os og småblundet/været sløv/sovet. Når hun har været vågen har hun bare lagt og stirret ud i luften eller kigget på os uden at sige en lyd :unsure stakkels lille tulle :(

Det lyder som det Luna var igennem for lidt siden! Hun var syg onsdag, torsdag, fredag med MEGET høj feber (39,6-40,6) lørdag og søndag var hendes temperatur faldet til næsten normal og hun var i hopla. Mandag og tirsdag var hun tilbage i dagpleje. Onsdag bliver jeg igen ringet op at hun har 39,3 i feber... Og sådan fortsatte det igen til fredag med konstant høj feber. Lørdag var hun frisk igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er så god til at spise/drikke sin pencillin :yay Det er ligefør han dynes det smager godt :D men det er også noget andet end det karamel lugtende tyktflydenhed stads som han fik sidst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J & D, det lyder slet ikke rart. :kram

Giver i hende stadig panodil og er det dette hun stadig har så høj feber på?

Vi prøvede det nemlig med Cassandra, hun fik lidt over 41 i temperatur selvom hun havde fået panodil 1-1½ time før. Hun blev blå på arme og ben, det var forfærdeligt at se på og jeg var pisse bange. Hun kom til vores børnelægevagt på børnehospitalet. De gav hende noget iboprofen som febernedsættende og det hjalp meget meget hurtigt.

Vi har sidenhen fundet ud af, at hun ikke reagerer ordeligt på virkestoffet i panodil, men reagerer bedre på ibruprofen. Jeg ved ikke hvad der er af muligheder i DK udover panodil til børn. Men måske i kunne tage på apoteket og spørge om de har noget med et andet virkestof end panodil? Her i Tyskland har vi ihvertfald mulighed for at købe flere alla panodil i håndkøb, men altså med forskelligt virkestof, så måske man også kan i DK.

God bedring med hende.

Man kan få ibuprofen til børn i Danmark. Har ikke selv prøvet, da paracetamol (det virksomme stof i Panodil ;)) virker fint på Theodor.

Men vi har et hæfte over typiske børnesygdomme, hvor der er en reklame for ibuprofen på bagsiden. Husker ikke lige navnet.

Jeg synes i øvrigt det er et rigtig godt bud, Janni! Er sikker på de kan hjælpe jer med ibuprofen i miksturform eller stikpille på apoteket. Hvordan går det med Thea?? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh.. Theodor har fået sit første par sko i dag :biglove Et par fine lædersko fra Ecco, som han bare går så fint i. Det er bare det helt rigtige tidspunkt vi har fået købt sko!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40,9 :blink

Det er da alligevel ret højt. Får helt ondt i maven. Håber natten er gået gået ok og at Thea har fået det bedre?

 

 

J & D, det lyder slet ikke rart. :kram

 

Giver i hende stadig panodil og er det dette hun stadig har så høj feber på?

 

Vi prøvede det nemlig med Cassandra, hun fik lidt over 41 i temperatur selvom hun havde fået panodil 1-1½ time før. Hun blev blå på arme og ben, det var forfærdeligt at se på og jeg var pisse bange. Hun kom til vores børnelægevagt på børnehospitalet. De gav hende noget iboprofen som febernedsættende og det hjalp meget meget hurtigt. 

Vi har sidenhen fundet ud af, at hun ikke reagerer ordeligt på virkestoffet i panodil, men reagerer bedre på ibruprofen. Jeg ved ikke hvad der er af muligheder i DK udover panodil til børn. Men måske i kunne tage på apoteket og spørge om de har noget med et andet virkestof end panodil? Her i Tyskland har vi ihvertfald mulighed for at købe flere alla panodil i håndkøb, men altså med forskelligt virkestof, så måske man også kan i DK.

 

God bedring med hende.

 

 

Det lyder som det Luna var igennem for lidt siden! Hun var syg onsdag, torsdag, fredag med MEGET høj feber (39,6-40,6) lørdag og søndag var hendes temperatur faldet til næsten normal og hun var i hopla. Mandag og tirsdag var hun tilbage i dagpleje. Onsdag bliver jeg igen ringet op at hun har 39,3 i feber... Og sådan fortsatte det igen til fredag med konstant høj feber. Lørdag var hun frisk igen! :)

 

 

Man kan få ibuprofen til børn i Danmark. Har ikke selv prøvet, da paracetamol (det virksomme stof i Panodil ;)) virker fint på Theodor.

Men vi har et hæfte over typiske børnesygdomme, hvor der er en reklame for ibuprofen på bagsiden. Husker ikke lige navnet.

Jeg synes i øvrigt det er et rigtig godt bud, Janni! Er sikker på de kan hjælpe jer med ibuprofen i miksturform eller stikpille på apoteket. Hvordan går det med Thea?? :kram2

 

Natten gik meget bedre end forventet! Hun vågnede op en gang i timen ca, fik noget at drikke og så faldt hun hver gang i søvn med det samme igen.

Hendes feber har lagt ret stabilt på mellem 38,5 og 39 hele dagen, og hun har været ret sløj og medtaget og har ikke ville lege eller sidde selv. Og så har hun småblundet næsten hele dagen. Men efter vi fik en lur sammen ved 17 tiden, kvikkede hun rigtigt meget op! :yay Hun legede selv på gulvet i omkring 1,5 time før hun kom og ville putte hos os igen :baby3

Så hun har fået det rigtig meget bedre siden i går!

 

Thea plejer normalt at have ok effekt af panodil :unsure Men det kan godt være at jeg lige skal prøve at spørge på apoteket, om de har noget i håndkøb med Ibuprofen i stedet! Det var i hvert fald slet ikke rart, at hendes feber bare steg og steg, selvom hun havde fået panodil :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natten gik meget bedre end forventet! Hun vågnede op en gang i timen ca, fik noget at drikke og så faldt hun hver gang i søvn med det samme igen.

Hendes feber har lagt ret stabilt på mellem 38,5 og 39 hele dagen, og hun har været ret sløj og medtaget og har ikke ville lege eller sidde selv. Og så har hun småblundet næsten hele dagen. Men efter vi fik en lur sammen ved 17 tiden, kvikkede hun rigtigt meget op! :yay Hun legede selv på gulvet i omkring 1,5 time før hun kom og ville putte hos os igen :baby3

Så hun har fået det rigtig meget bedre siden i går!

Thea plejer normalt at have ok effekt af panodil :unsure Men det kan godt være at jeg lige skal prøve at spørge på apoteket, om de har noget i håndkøb med Ibuprofen i stedet! Det var i hvert fald slet ikke rart, at hendes feber bare steg og steg, selvom hun havde fået panodil :unsure

:super Godt at høre!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super Godt at høre!! :kram2

Ja det er skønt!! :yay og hun har ikke sagt et kvæk siden hun blev puttet klokken 20! :D

Forresten, hvor er det STORT at Theodor har fået sine første rigtige sko!! :yay (jeg har set billedet på fb, og de er mega fede! :D )

Thea begyndte først at gå rigtigt for 1,5 uge siden, der skulle lige et par nye prewalkers til, og så kunne trunten pludselig godt finde ud af at gå :P

Ih hvor jeg glæder mig til, at jeg skal ud og shoppe rigtige sko til hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er skønt!! :yay og hun har ikke sagt et kvæk siden hun blev puttet klokken 20! :D

Forresten, hvor er det STORT at Theodor har fået sine første rigtige sko!! :yay (jeg har set billedet på fb, og de er mega fede! :D )

Thea begyndte først at gå rigtigt for 1,5 uge siden, der skulle lige et par nye prewalkers til, og så kunne trunten pludselig godt finde ud af at gå :P

Ih hvor jeg glæder mig til, at jeg skal ud og shoppe rigtige sko til hende!

Jeg er også bare så glad for de sko til ham :yay

Men har godt nok også ventet. Ville bare ikke købe til ham før tid, for jeg har bare set nok små børn, som slet ikke går og alligevel har sko. Og jeg bliver så forarget. Men han går mere end han kravler nu, og det har jeg læst skulle være en god tommelfingerregel :p

Theodors Bundgaard prewalkers gjorde virkelig underværker for ham :o før dem var han meget usikker. Hans ankler virkede faktisk ustabile. Men prewalkersne gav ham bare så god støtte uden at tage følingen med underlaget :super Og efter han fik dem gik det bare stærkt.

Så store de bliver vores skønne unger, Janni :loveshower Og du har snart to!!! :o godt det ikke er mig! Haha :p :lol :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke følge med!!

Camille sidder på gulvet og tæller, og laver bunker..

Er helt imponeret! Op til 8 er der ingen problemer med at lave bunker... Hun synes vist det er vældig sjovt at tælle bunker, hun er helt i sin egen verden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bare så glad for de sko til ham :yay

Men har godt nok også ventet. Ville bare ikke købe til ham før tid, for jeg har bare set nok små børn, som slet ikke går og alligevel har sko. Og jeg bliver så forarget. Men han går mere end han kravler nu, og det har jeg læst skulle være en god tommelfingerregel :p

Theodors Bundgaard prewalkers gjorde virkelig underværker for ham :o før dem var han meget usikker. Hans ankler virkede faktisk ustabile. Men prewalkersne gav ham bare så god støtte uden at tage følingen med underlaget :super Og efter han fik dem gik det bare stærkt.

Så store de bliver vores skønne unger, Janni :loveshower Og du har snart to!!! :o godt det ikke er mig! Haha :p :lol :kiss

Ja vi venter altså også med rigtige sko til, at hun er helt klar til dem.. Nu hvor hun endelig går, så vil jeg slet heller ikke risikere at hun får et par sko på, som måske hæmmer hende!

Det er også Bundgaard prewalkers Thea fik, det er altså vildt at det kan gøre sådan en stor forskel! Hun begyndte at gå samme eftermiddag som hun havde fået dem :O så jeg tror helt sikkert at hun har manglet den støtte som de giver!

Årh ja, de bliver så store! Og de har bare den skønneste alder lige nu :loveshower

Haha! Ja jeg kan også næsten miste pusten af at tænke på det :P tænk hvis lillesøster bliver som Thea var de første måneder :O ej, jeg glæder mig... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på vej til at se øko-køerne blive sat på græs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er på vej til at se øko-køerne blive sat på græs :)

Det skal vi også snart :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj en gim oplevelse vi havde i går aftes, da vi spiste.

Midt i maden kunne jeg pludselig se på David, at han havde noget galt i halsen og skulle have hjælp til at få det op. Jeg tog hurtigt og fik ham lagt på min arm, hvorefter jeg begyndte at dunke ham i ryggen. Efter ca. 10 slag troede jeg at "der var hul igennem" og løftede ham op. Hans øjne så helt paniske ud, han var ildrød i hovedet og hans læber var ved at blive blålige.... Og maden sad stadig fast! Jeg gik noget i panik og nærmest råbte nej, nej, nej, mens jeg fortsatte med at dunke ham i ryggen - denne gang noget hårdere. Jeg bankede nok 10 gane mere før han gav sig til at græde. Hans læber var blevet helt blå, han var bleg og var tydeligt rigtig rystet over oplevelsen. Bag efter var han super træt og ville helst sidde og små-blunde i vores arme.

Jeg var i et øjeblik virkelig bange for at miste ham... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår køber man pre-walkers til dem???

Pt går Aron stort set 90 % af tiden hvor han holder ved et eller andet, og han kravler faktisk kun hvis han skal et sted hen hurtigt, eller at han ikke kan gå derhen langs ting. Han går med os i een hånd, hvor vi faktisk ikke gør andet end at holde ham i hånden - han holder stort set balancen selv, og han har bevist at han godt kan stå selv, han ved det bare ikke... (Han kan godt finde på at stå uden at holde ved i nogle minutter mens han er optaget af noget andet, indtil det går op for ham at han ikke holder ved. Så griber han fat og bliver ked af det :lol)

Så hvornår skal vi overveje pre-walkers???

Sko er han ikke klar til endnu, det ved jeg 100 %, fordi han går jo altså ikke endnu... Men vil jo gerne give ham de bedste forudsætninger - så er det bedst at han får lov til at gå i strømpesokker indenfor og udenfor i de der melton fløjelsfutter, eller skal vi have fat i nogle prewalkers?

Der er delte meninger om prewalkers ;)

Jeg ville lade ham gå så meget i strømpesokker/ bare tæer hvis I har gulvvarme, som muligt. Så foden kan bevæge sig frit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.