Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Både eksaminator og censor er som regel trænede i at se igennem angst (og også spotte skuespil, hvis der er nogen der prøver det...), så det er klart de ikke holder det imod dig at du ikke kunne sige noget til at starte med. Hvis du har fået 10, så har det faglige været heeeelt i top, så det skal du være tilfreds med - og bare rolig, du har fortjent karakteren!

Tillykke med 10-tallet og tillykke med at du kom igennem en eksamen med kort varsel :) Og det lyder som en rigtig god service at du kan få snakke med en coach og få noget hjælp, håber at det bliver godt!

:ditto

Jeg gennemskuer i hvert fald hurtigt skuespil når jeg er eksaminator/censor - og nerver tæller ikke imod en person. Hvis det faglige ellers er i orden, gør det ingenting at der er lidt "startvanskeligheder" pga nerver :)

Stort tillykke med 10-tallet!

Og god plan med en coach i forhold til eksamensangst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, og jeg ser så at der er ansøgningsfrist på søndag, så det giver mig jo ikke vildt meget tid. Bom bom.. :chin:

Jeg kan bare slet ikke lige slippe det igen.. Men måske er det bedre at vente et par måneder og så sende en uopfordret ansøgning..

Nix - du søger nu og er ærlig, for så ved de at du eksisterer og er interesseret! Man ska sgu ikke gå og gemme sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for meget arbejde :(

Jeg er altså ved at være brugt når jeg er nødt til at arbejde flere aftner hver uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, og jeg ser så at der er ansøgningsfrist på søndag, så det giver mig jo ikke vildt meget tid. Bom bom.. :chin:

Jeg kan bare slet ikke lige slippe det igen.. Men måske er det bedre at vente et par måneder og så sende en uopfordret ansøgning..

Kunne det være en ide at ringe til dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, og jeg ser så at der er ansøgningsfrist på søndag, så det giver mig jo ikke vildt meget tid. Bom bom..  :chin:

Jeg kan bare slet ikke lige slippe det igen.. Men måske er det bedre at vente et par måneder og så sende en uopfordret ansøgning.. 

 

Jeg ville søge. Drømmestillinger er ikke lige noget der kommer forbi hver dag. Og hvis de vil have dig ind til samtale, så må du jo bare være ærlig. Kan være opgaverne er af en sådan art, at du kan udføre dem i en anden afdeling også? Måske med en enkelt dag om ugen i Aarhus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix - du søger nu og er ærlig, for så ved de at du eksisterer og er interesseret! Man ska sgu ikke gå og gemme sig :)

 

 

Jeg ville søge. Drømmestillinger er ikke lige noget der kommer forbi hver dag. Og hvis de vil have dig ind til samtale, så må du jo bare være ærlig. Kan være opgaverne er af en sådan art, at du kan udføre dem i en anden afdeling også? Måske med en enkelt dag om ugen i Aarhus?

 

Tak for svar. Jeg søger den altså! Det er indtil nu det jobopslag jeg har set der er mest relevant i forhold til min uddannelse. Det sker altså ikke lige hver dag. Og jeg ved jeg ville være god til det (det sker heller ikke hver dag)

Desuden har jeg jo arbejdet for dem før og har derfor allerede været igennem deres interne uddannelse, så der sparer de også hvis de ansætter mig.

 

Men jeg skriver bare en helt almindelig ansøgning og så nævner det med ansættelses tid og sted hvis jeg kommer til samtale? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en ide at ringe til dem?

 

Hm, hvad skulle jeg i så fald sige?  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for meget arbejde :(

Jeg er altså ved at være brugt når jeg er nødt til at arbejde flere aftner hver uge.

:ditto

Pas nu på dig selv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Jeg søger den altså! Det er indtil nu det jobopslag jeg har set der er mest relevant i forhold til min uddannelse. Det sker altså ikke lige hver dag. Og jeg ved jeg ville være god til det (det sker heller ikke hver dag)

Desuden har jeg jo arbejdet for dem før og har derfor allerede været igennem deres interne uddannelse, så der sparer de også hvis de ansætter mig.

Men jeg skriver bare en helt almindelig ansøgning og så nævner det med ansættelses tid og sted hvis jeg kommer til samtale?

Ja, det ville jeg mene. Jeg ville i hvert fald ikke begynde at "forhandle" på skrift, før de har vist en interesse i en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Jeg søger den altså! Det er indtil nu det jobopslag jeg har set der er mest relevant i forhold til min uddannelse. Det sker altså ikke lige hver dag. Og jeg ved jeg ville være god til det (det sker heller ikke hver dag)

Desuden har jeg jo arbejdet for dem før og har derfor allerede været igennem deres interne uddannelse, så der sparer de også hvis de ansætter mig.

Men jeg skriver bare en helt almindelig ansøgning og så nævner det med ansættelses tid og sted hvis jeg kommer til samtale?

Jeg ville skrive sandheden fra starten, men bare passe på at det ikke kom til at lyde som en undskyldning. Læg vægt på at du kender virksomheden, har de HELT rigtige kompetencer og at det er lige det job du har gået og ønsket dig i lang tid. NU er det her, midt i din barsel og lidt langt væk jovist, men du var bare nødt til at gøre dem opmærksom på at du er klar liiiiige om lidt.

Men det kræver at du kan skrive en god ansøgning, som er både lidt kæk og lidt udmyg, tænker jeg.

Og hvis du har det bedst med at gemme det til samtalen, så gør dét. Jeg tror i virkeligheden at det kommer an på, hvor man har sin udstråling. På skrift eller in person, dér skal man nok spille sine kort.

Good luck - det vigtigste er, at du får søgt det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Pas nu på dig selv :kram

:ditto tilbage ;)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der søgt! Jeg endte med at skrive det med starttidspunktet i ansøgningen, det synes jeg godt jeg kunne få skrevet på en fin måde. Det med arbejdsstedet må jeg så tage senere hvis de vil snakke med mig :)

Synes selv det blev en god ansøgning, men tvivler på de vil vente så længe med dette job. Men forhåbentlig kan de finde noget andet til mig. Så det er spændende!

Tak for råd!

Så fik jeg lige lidt gang i barselshjernen igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm.... Tror så jeg vil undersøge lidt nærmere omkring det dersens opstart af privat dagpleje!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.... Tror så jeg vil undersøge lidt nærmere omkring det dersens opstart af privat dagpleje!

Hvorfor privat og ikke offentlig?:)

 

Krydser fingre for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor privat og ikke offentlig?:)

Krydser fingre for dig :)

Fordi de pt. Fyrer fordi der er vuggestue på vej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi de pt. Fyrer fordi der er vuggestue på vej...

Ja okay :s, men så er det måske også svært at få børn nok?

Tænker at nogle af de offentlige vel ogsø vælger at blive private og er jo kun x antal børn :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay :s, men så er det måske også svært at få børn nok?

Tænker at nogle af de offentlige vel ogsø vælger at blive private og er jo kun x antal børn :s

Jeg ved at hende der er blevet fyret har valgt at gå på efterløn/pension, + at Vi har et par DP'er mere i byen som er tæt på pensionsalderen også...

Og så har jeg fundet ud af at jeg godt/sagtens kan overleve at have 2-3 børn i en periode... Det er mere udbetalt end jeg har nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at hende der er blevet fyret har valgt at gå på efterløn/pension, + at Vi har et par DP'er mere i byen som er tæt på pensionsalderen også...

Og så har jeg fundet ud af at jeg godt/sagtens kan overleve at have 2-3 børn i en periode... Det er mere udbetalt end jeg har nu!

 

Så synes jeg bare du skal sigte imod det :) Er sikkert også nogle forældre som hellere ser deres børn i dagpleje end vuggestue som nu bliver ramt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg bare du skal sigte imod det :) Er sikkert også nogle forældre som hellere ser deres børn i dagpleje end vuggestue som nu bliver ramt :).

Det er det jeg tænker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm.... Tror så jeg vil undersøge lidt nærmere omkring det dersens opstart af privat dagpleje!

Håber det kan lade sig gøre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det kan lade sig gøre :kiss

Er blevet en del klogere i dag i hvert fald!

Regner med at ringe til kommunen i morgen og høre nærmere ang. Godkendelse, som åbenbart kan tage laaang tid, har jeg gået af vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader godt nok at jeg ikke aner hvad jeg kommer til at lave efter barsel og i fremtiden i det hele taget. Og jeg hader at det virker til at jeg skal finde "det mindst trælse job" og det job der måske kan komme tættest på noget jeg gerne vil, men jeg aner ikke om jeg nogensinde kommer til at kunne få noget med min uddannelse og som jeg virkelig brænder for. 

 

Og så sad jeg lige og fik en langt ude drøm om en helt anden branche, men det er vist ret håbløst og sikkert også bare en underlig indskydelse, så må nok bare droppe det igen.. 

 

Men synes virkelig den her jobusikkerhed er svær!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader godt nok at jeg ikke aner hvad jeg kommer til at lave efter barsel og i fremtiden i det hele taget. Og jeg hader at det virker til at jeg skal finde "det mindst trælse job" og det job der måske kan komme tættest på noget jeg gerne vil, men jeg aner ikke om jeg nogensinde kommer til at kunne få noget med min uddannelse og som jeg virkelig brænder for. 

 

Og så sad jeg lige og fik en langt ude drøm om en helt anden branche, men det er vist ret håbløst og sikkert også bare en underlig indskydelse, så må nok bare droppe det igen.. 

 

Men synes virkelig den her jobusikkerhed er svær!! 

Hvad er det som du brænder for og hvorfor kan du ikke arbejde med det?:)

Hvilken anden branche overvejede du?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sgu lidt krise over at der kun er én matematik-lærer stilling til udskoling slået op i hele region hovedstaden <_< håber dælme der kommer flere indenfor den næste måned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER