Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Jeg er kaldt til samtale :yay

Spændende! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kiss

Jeg må fake viden om personskat på en humoristisk måde... :chin: Easy-peasy :rolleyes

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ typisk! Og gad vide, om de reelt inkompetente nogensinde tænker sådan :rolleyes

Jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke skulle være både kompetent og en god kollega, så afsted med nogle ansøgninger - måske er det i øvrigt også noget ved din nuværende arbejdsplads, der filer lidt på selvtilliden :chin:

:kram2

Tak :kiss

Det kan godt være kulturen dér ikke ligefrem understøtter selvtilliden :unsure Jeg ved det ikke - har aldrig været andre steder som færdiguddannet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ typisk! Og gad vide, om de reelt inkompetente nogensinde tænker sådan :rolleyes

Jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke skulle være både kompetent og en god kollega, så afsted med nogle ansøgninger - måske er det i øvrigt også noget ved din nuværende arbejdsplads, der filer lidt på selvtilliden :chin:

:kram2

Din første linje fik mig til at le! Jeg tror det er præcist sådan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv-dag på jobbet :(

Det motiverer på den ene side til at søge nyt. På den anden side afholder netop det mig fra at søge fordi den delvise årsag til øv er at jeg ikke kan løse mine opgaver selv og derfor venter på hjælp jeg ikke kan få pt. :(

Svært at sælge sig selv som mega-kompetent når man ikke er det. Ingen gider ansætte sådan én.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende! :o

Jeg skifter jo job 1/6 efter syv år på samme kontor - jeg har total kriller i maven :o

Det er total grænseoverskridende :O

Også at I sådan flytter til Jylland - men mega sejt at tage springet :yay :respekt

Du virker som en rigtig dygtig og klog kvinde, jeg er sikker på, at du nok skal gøre det godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv-dag på jobbet :(

Det motiverer på den ene side til at søge nyt. På den anden side afholder netop det mig fra at søge fordi den delvise årsag til øv er at jeg ikke kan løse mine opgaver selv og derfor venter på hjælp jeg ikke kan få pt. :(

Svært at sælge sig selv som mega-kompetent når man ikke er det. Ingen gider ansætte sådan én.

For filan altså :( Du er ikke inkompetent :kram2 , men dit job er inkompetent, hvis ikke du kan få den hjælp du har brug for :blink

Jeg skulle til at svare på det første du havde skrevet, men så så denne.

Jeg har også mine betænkeligheder ved at søge andet, for jeg ER glad for den stilling og de kollegaer jeg har nu- og det gør mig vemodig. Men den stilling jeg vil søge er også en noget anden stilling end den jeg har, men altså ja- den vitkee spændende og kunne åbne nye muligheder og give mig endnu bredere og bedre kompetencer. Som sagt så er det fordi jeg ikke kan gennemskue og min leder forsøger at få mig fritstillet eller om jeg er paranoid :unsure Også er min families og min trivsel trods alt vigtigere end spekulationer om hvorvidt jeg er købt eller solgt. Så nu prøver jeg, jeg håber, at jeg får lavet den sidste korrekturlæsning på ansøgningen i aften også ryger den afsted- der er også langt fra at sende en ansøgning og til at man er ansat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også ud at finde nyt job efter 8 år det samme sted :o Skal bare lige finde ud af hvad jeg gerne vil lave ;)

har du sagt op eller er det afstanden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kaldt til samtale :yay

:Yay spændende - hvornår? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay spændende - hvornår? :)

I morgen i Kolding

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For filan altså :( Du er ikke inkompetent :kram2 , men dit job er inkompetent, hvis ikke du kan få den hjælp du har brug for :blink

Jeg skulle til at svare på det første du havde skrevet, men så så denne.

Jeg har også mine betænkeligheder ved at søge andet, for jeg ER glad for den stilling og de kollegaer jeg har nu- og det gør mig vemodig. Men den stilling jeg vil søge er også en noget anden stilling end den jeg har, men altså ja- den vitkee spændende og kunne åbne nye muligheder og give mig endnu bredere og bedre kompetencer. Som sagt så er det fordi jeg ikke kan gennemskue og min leder forsøger at få mig fritstillet eller om jeg er paranoid :unsure Også er min families og min trivsel trods alt vigtigere end spekulationer om hvorvidt jeg er købt eller solgt. Så nu prøver jeg, jeg håber, at jeg får lavet den sidste korrekturlæsning på ansøgningen i aften også ryger den afsted- der er også langt fra at sende en ansøgning og til at man er ansat :)

Sådan er det når hastere dukker op og skal bruge kompetencerne hos hende der skal hjælpe mig.

Jeg forstår godt det må være en utryg situation at være i. Min chef har sagt op og så ved man jo ikke hvad man får.

Er den stilling du søger "kun" et delvist match med dine nuværende kompetencer? Altså indenfor et område hvor du er ny/delvist ny? Forstår du mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det når hastere dukker op og skal bruge kompetencerne hos hende der skal hjælpe mig.

Jeg forstår godt det må være en utryg situation at være i. Min chef har sagt op og så ved man jo ikke hvad man får.

Er den stilling du søger "kun" et delvist match med dine nuværende kompetencer? Altså indenfor et område hvor du er ny/delvist ny? Forstår du mig?

Det giver også usikkerhed, kan jeg godt forstå :(

Jeg tror, at jeg forstår :) Det er lidt kringlet :rolleyes

Jeg er jo uddannet lægesekretær og det er også sådan en stilling jeg søger. Dog har jeg siden endt elevtid udelukkende arbejdet som sengeafsnits sekretær, men siden december har jeg haft koblet ambulatorie på min jobbeskrivelse. Det betyder at jeg har mindre direkte kontakt til patienter og pårørende, det er mere telefonisk og rent arbejdsmæssigt er det også anderledes fordi der skal visiteres henvisninger osv. Det gør jeg normalt ikke. Og den stilling jeg har i kikkerten er udelukkende til et ambulatorie. Så jeg ved jo, at jeg kommer til at skulle have en del oplæring for at mester det til fulde. Men det er modsat også sundt med udfordring og muligheden for at dygtiggøre mig mere bredspektret :)

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv-dag på jobbet :(

Det motiverer på den ene side til at søge nyt. På den anden side afholder netop det mig fra at søge fordi den delvise årsag til øv er at jeg ikke kan løse mine opgaver selv og derfor venter på hjælp jeg ikke kan få pt. :(

Svært at sælge sig selv som mega-kompetent når man ikke er det. Ingen gider ansætte sådan én.

 

:KRAM

 

Jeg forstår dig til fulde. Har flere dårlige erhvervs erfaringer i bagagen og en knækket selvtillid pga dette. Det job jeg har nu har jeg i min optik fået en al for høj titel ifht. mit uddannelses niveau og praktiske erfaring, som trods alt har en del større arbejdsløshedsperioder. Og gang på gang bliver jeg overrasket over at jeg kan de opgaver jeg bliver stillet, og at jeg faktisk er en de andre bedre om hjælp, selvom de reelt set har mere uddannelse og/eller erfaring.

 

Jeg hader at bede om hjælp, men det er kun sådan vi alle bliver bedre og lærer.

 

Jeg er dog stadig mega nervøs for om jeg er god og dygtig nok, og når jeg læser stillingsannoncer tør jeg sjældent søge, fordi jeg tænker nej det og det og det kan jeg ikke.

 

Håber du får en tro på dig selv igen. Det er grænseoverskridende at søge job. Men fra en som har været tvunget ud i det en hel del de sidste par år. Det er altid nemmere at få et job når man har et job, for så er du alt andet lige mere rolig, så at sige, og har mindre på spil.

 

Kig nogle af de stillinger og send ansøgninger hvor du er interesseret. Alle ansøgninger er god øvelse, og kommer man til samtaler er det rigtig god forberedelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver også usikkerhed, kan jeg godt forstå :(

Jeg tror, at jeg forstår :) Det er lidt kringlet :rolleyes

Jeg er jo uddannet lægesekretær og det er også sådan en stilling jeg søger. Dog har jeg siden endt elevtid udelukkende arbejdet som sengeafsnits sekretær, men siden december har jeg haft koblet ambulatorie på min jobbeskrivelse. Det betyder at jeg har mindre direkte kontakt til patienter og pårørende, det er mere telefonisk og rent arbejdsmæssigt er det også anderledes fordi der skal visiteres henvisninger osv. Det gør jeg normalt ikke. Og den stilling jeg har i kikkerten er udelukkende til et ambulatorie. Så jeg ved jo, at jeg kommer til at skulle have en del oplæring for at mester det til fulde. Men det er modsat også sundt med udfordring og muligheden for at dygtiggøre mig mere bredspektret :)

Giver det mening?

Du forstod mig og jeg forstår dig :)

Det var præcist sådan jeg tænkte det var og det er også sådan det er for mig med det job jeg har kig på. Det er tæt på og relateret til mit fag og erfaring men noget jeg kun delvist har beskæftiget mig med og er i gang med at lære. Jeg føler altid jeg bør være ekspert for at kunne søge men det er jo ikke sikkert det nødvendigvis er sådan arbejdsgiver tænker.

Jeg er helt enig i at det er sundt og naturligt at ville dygtiggøre sig og udfordre sig selv. Det kan også være en fordel for arbejdsgiver at få en medarbejder med andre/bredere kompetencer end netop dem de søger (sådan håber jeg i hvert fald nogle af dem tænker ;)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:KRAM

Jeg forstår dig til fulde. Har flere dårlige erhvervs erfaringer i bagagen og en knækket selvtillid pga dette. Det job jeg har nu har jeg i min optik fået en al for høj titel ifht. mit uddannelses niveau og praktiske erfaring, som trods alt har en del større arbejdsløshedsperioder. Og gang på gang bliver jeg overrasket over at jeg kan de opgaver jeg bliver stillet, og at jeg faktisk er en de andre bedre om hjælp, selvom de reelt set har mere uddannelse og/eller erfaring.

Jeg hader at bede om hjælp, men det er kun sådan vi alle bliver bedre og lærer.

Jeg er dog stadig mega nervøs for om jeg er god og dygtig nok, og når jeg læser stillingsannoncer tør jeg sjældent søge, fordi jeg tænker nej det og det og det kan jeg ikke.

Håber du får en tro på dig selv igen. Det er grænseoverskridende at søge job. Men fra en som har været tvunget ud i det en hel del de sidste par år. Det er altid nemmere at få et job når man har et job, for så er du alt andet lige mere rolig, så at sige, og har mindre på spil.

Kig nogle af de stillinger og send ansøgninger hvor du er interesseret. Alle ansøgninger er god øvelse, og kommer man til samtaler er det rigtig god forberedelse.

Tak for du deler erfaringer.

Mit issue pt er netop at jeg IKKE har oplevelsen af at kunne løse opgaverne selv. Jeg har brug for hjælp/oplæring til rigtig meget.

Men jeg prøver at søge - det gør jeg. Så må vi se. Det ville også næsten være usandsynligt at få det første job jeg søger (i denne omgang).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du forstod mig og jeg forstår dig :)

Det var præcist sådan jeg tænkte det var og det er også sådan det er for mig med det job jeg har kig på. Det er tæt på og relateret til mit fag og erfaring men noget jeg kun delvist har beskæftiget mig med og er i gang med at lære. Jeg føler altid jeg bør være ekspert for at kunne søge men det er jo ikke sikkert det nødvendigvis er sådan arbejdsgiver tænker.

Jeg er helt enig i at det er sundt og naturligt at ville dygtiggøre sig og udfordre sig selv. Det kan også være en fordel for arbejdsgiver at få en medarbejder med andre/bredere kompetencer end netop dem de søger (sådan håber jeg i hvert fald nogle af dem tænker ;)).

Præcis ;)

Jeg synes, at du skal søge den stilling - så springer vi ud i det sammen :kiss

Jeg har spurgt direkte ift. Nogle spørgsmål til lederen og hun har svaret tilbage, at jeg ikke skal holde mig tilbage, selvom jeg måske ikke opfylder alle deres ønsker- bla. Så jeg tager chancen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for du deler erfaringer.

Mit issue pt er netop at jeg IKKE har oplevelsen af at kunne løse opgaverne selv. Jeg har brug for hjælp/oplæring til rigtig meget.

Men jeg prøver at søge - det gør jeg. Så må vi se. Det ville også næsten være usandsynligt at få det første job jeg søger (i denne omgang).

Er du gal jeg spørger også meget og ofte for at klare tingene. Men hey det jo sådan man udvikler sig. Se det som en styrke at du vil forbedre dine kompetencer og har selverkendelse til at søge hjælp ved tvivl :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis ;)

Jeg synes, at du skal søge den stilling - så springer vi ud i det sammen :kiss

Jeg har spurgt direkte ift. Nogle spørgsmål til lederen og hun har svaret tilbage, at jeg ikke skal holde mig tilbage, selvom jeg måske ikke opfylder alle deres ønsker- bla. Så jeg tager chancen :)

Let's do it :goodluck til os begge :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du gal jeg spørger også meget og ofte for at klare tingene. Men hey det jo sådan man udvikler sig. Se det som en styrke at du vil forbedre dine kompetencer og har selverkendelse til at søge hjælp ved tvivl :kiss

Det spøjse er at jeg aldrig tænker sådan om andre der spørger/sparrer med kolleger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det spøjse er at jeg aldrig tænker sådan om andre der spørger/sparrer med kolleger :rolleyes

Jamen det er jo ved vidensdeling at vi som individer og kollegaer bliver stærkere/dygtigere.

 

Det er absolut ikke et svaghedstegn at bede om hjælp. Tværtimod er det en kæmpe styrke at kende sine begrænsninger, og have modet og lysten til at turde indrømme det og få hjælpen af andre. Det ville straks være noget skidt hvis du ikke kunne dine opgaver, men samtidig heller ikke spørger om hjælp.

 

Altså jeg tvivler på du tænker tumpe om dem der spørger dig.

 

Du skal have gang i tanken at din arbejdsplads er heldig de har en god og stabil medarbejder i dig som faktisk er vendt retur efter barsel af flere omgange. Du kan dit job, og du er klar på at udvikle dine kompetencer.

 

Alle nye steder vil der jo være en periode med tilvænning og oplæring, og jeg tvivler stærkt på at virksomheder forventer du fra dag 1 går ind og kan alt.

 

Det ER grænseoverskridende at søge jobs, men ofte er stillingsannoncer jo også bare et udtryk for hvad de tror de ønsker, måske kan du bidrage med lige præcis noget de slet ikke vidste de manglede som er endnu vigtigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Let's do it :goodluck til os begge :kiss

:kram2

Så er min ansøgning sendt :) Mangler en smiley der bidder negle :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Så er min ansøgning sendt :) Mangler en smiley der bidder negle :rolleyes

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forhørt mig hos en anden chef i dag, om at tænke på mig hvis der opstår noget i hendes afdeling.

Jeg er kun lige kommet fra barsel i mandags, men har virkelig en klump i maven over mit nuværende job og de opgaver der ser ud til at ryge min vej.

Min mand mener jeg skal give det en chance (mit nuværende job) og selv danne mig en mening om min nye chef, men syntes virkelig ikke der er kemi og selv om jeg har frabedt mig bestemte opgaver, ser jeg bare de kommer min vej :(

Så tænkte at det ikke ville skade at stikke en finger i jorden et andet sted. Hende jeg spurgt har så bedt om et møde, så jeg kunne uddybe lidt hvad jeg gerne vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Så er min ansøgning sendt :) Mangler en smiley der bidder negle :rolleyes

:super :goodluck

Min kommer først afsted om nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke

Tak :kiss

Er I ved at være friske derhjemme?

Off topic, I know :)

Forresten er jeg meget enig ift. Det med at spørge kollegaer - jeg spørger da også stadig min kollega, ligesom hun spørger mig til råd, hvis der er noget vi er i tvivl om - og ved en af os det ikke,så er der en anden der ved noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER