Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Er der nogle der kan forklarer mig det med Su og barsel? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogle der kan forklarer mig det med Su og barsel? :unsure

Jeg har været på barsel på SU. Hvad vil du spørge om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været på barsel på SU. Hvad vil du spørge om? :)

Hvordan fungere det, hvis jeg f.eks. skal ha' 8-9 måneders barsel? Skal jeg selv gøre noget eller går det pr. Automatik?

Jeg kan nemlig ikke rigtigt helt forstå som det står på su.dk - synes det var kringlet at finde og temmeligt svært at sætte sig ind i, alt det med klip osv. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fungere det, hvis jeg f.eks. skal ha' 8-9 måneders barsel? Skal jeg selv gøre noget eller går det pr. Automatik?

Jeg kan nemlig ikke rigtigt helt forstå som det står på su.dk - synes det var kringlet at finde og temmeligt svært at sætte sig ind i, alt det med klip osv. :P

Du skal selv foretage dig noget aktivt :)

Når man har født får man 12 ekstra klip (svarende til 12 måneders SU).

Dem skal du søge inde på su.dk (log ind med Nem-id)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil være kaotisk de første dage.

Men dejligt at du har fået en god start og et godt indtryk af kollegaerne :)

Ja - super ærgerligt at skulle starte næsten forfra om en måned :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God første dag - ret kaotisk som sådan noget jo er, især med børn, men jeg kender jo vilkårene og gjorde bare alt muligt praktisk. Så længe jeg er ny er det synd at tage børn op og skifte dem, nogle kunne jeg ikke engang hjælpe med at give mad. Men pyt skidt - det skal nok komme og jeg er jo "bare" vikar og "kun" i 3 uger.

Jeg havde ikke været der længe før jeg fik en kage opskrift stukket i hånden! Faktisk før jeg fik arbejdsplanen :lolhit

Kollegerne er søde og det er det allervigtigste.

:yay for en god første dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal selv foretage dig noget aktivt :)

Når man har født får man 12 ekstra klip (svarende til 12 måneders SU).

Dem skal du søge inde på su.dk (log ind med Nem-id)

Okay, mange taaak :kiss

Hvad med lån osv. skal man søge det om igen - altså starter alt forfra når du har søgt de 12 ekstra klip?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg. Har lige meldt mig til eksamen, og dælme om de ikke har ændret den fra skriftlig til mundligt. Så nu skal jeg ændre studieteknik, det det er udenadslære frem for lange siders noter. Jeg er bare ikke god til mundlige eksaminer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommet godt i gang med studiet. Søde mennesker, en god studiegruppe og et fag jeg har været til eksamen i før. Endda samme bog, bare ny udgave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, mange taaak :kiss

Hvad med lån osv. skal man søge det om igen - altså starter alt forfra når du har søgt de 12 ekstra klip?

Uh jeg tog ikke lån. Så det ved jeg faktisk ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg. Har lige meldt mig til eksamen, og dælme om de ikke har ændret den fra skriftlig til mundligt. Så nu skal jeg ændre studieteknik, det det er udenadslære frem for lange siders noter. Jeg er bare ikke god til mundlige eksaminer!

Øv hvad skal du op i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommet godt i gang med studiet. Søde mennesker, en god studiegruppe og et fag jeg har været til eksamen i før. Endda samme bog, bare ny udgave :)

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 2 dage som vikar i vuggestuen må jeg indrømme at det ikke ligefrem er drømme jobbet. Kollegerne er søde nok, men der er bare INGEN Info til mig, vil jeg vide noget skal jeg spørge, men det kræver at man ved hvad man skal spørge om :rolleyes

Der er ingen der "investerer" i mig, altså de snakker med hinanden, om ting de hver især ved om hinanden, men som udenforstående er jeg jo sat helt af, spørger jeg ind til får jeg en kort forklaring og så snakker de videre. De holder mig ikke som sådan udenfor, men jeg er ikke en del af dem og det har de heller intet ønske om at jeg bliver <_<

Derudover er vuggestue nok ikke lige mig!

3 uger tilbage, jeg skal NOK klare det :sm men fuck jeg glæder mig til at starte i BH hvor jeg har indflydelse, ansvar og kolleger der allerede nu taler MED mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 2 dage som vikar i vuggestuen må jeg indrømme at det ikke ligefrem er drømme jobbet. Kollegerne er søde nok, men der er bare INGEN Info til mig, vil jeg vide noget skal jeg spørge, men det kræver at man ved hvad man skal spørge om :rolleyes

Der er ingen der "investerer" i mig, altså de snakker med hinanden, om ting de hver især ved om hinanden, men som udenforstående er jeg jo sat helt af, spørger jeg ind til får jeg en kort forklaring og så snakker de videre. De holder mig ikke som sådan udenfor, men jeg er ikke en del af dem og det har de heller intet ønske om at jeg bliver <_<

Derudover er vuggestue nok ikke lige mig!

3 uger tilbage, jeg skal NOK klare det :sm men fuck jeg glæder mig til at starte i BH hvor jeg har indflydelse, ansvar og kolleger der allerede nu taler MED mig!

Ej hvor uhøfligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvad skal du op i?

Forvaltningsret - det tungeste fag på hele min bachelor. Men har har ændret min studieteknik nu, og det hjælper på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første arbejds uge snart slut! GLÆÆDER mig til weekend, det bliver fantastisk at have minimoysen for mig selv! 14 dage tilbage i vuggestuen og så videre! Det går heldigvis bedre og jeg er ikke direkte ked af at være der længere, igår blev jeg ligefrem stillet 2 personlige spørgsmål :o tænk engang!!! Idag endnu et :o Og børnene :biglove de er jo bare helt igennem skønne! Det er altså virkelig en sjov alder at arbejde med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, har læst hele dagen kun for at finde ud af, at jeg har fat i den forkerte bog, og at det slet ikke er en del af pensum :rolleyes. Nåh, men jeg er jo ikke blevet dummere af det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, har læst hele dagen kun for at finde ud af, at jeg har fat i den forkerte bog, og at det slet ikke er en del af pensum :rolleyes. Nåh, men jeg er jo ikke blevet dummere af det :D

Ej øv. Som ny "gammel" studerende, skal jeg lige vænne mit hoved til al den læsning. Man bliver lidt tung i skallen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følges med en super god og meget inspirerende og energisk lærer i denne uge, så synes at denne uge er/har været helt fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ny pige i klassen. Studiegrupperne lavet. Lige startet på første opgave. Min gruppe var taget hjem for at arbejde og hun sad bare der og vidste ikke hvor hun skulle gøre af sig selv. Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ny pige i klassen. Studiegrupperne lavet. Lige startet på første opgave. Min gruppe var taget hjem for at arbejde og hun sad bare der og vidste ikke hvor hun skulle gøre af sig selv. Hvad ville i gøre?

Jeg ville vende med de andre, og evt. En underviser, om ikke hun kan komme i gruppe med jer :) Så har du vist åbne arme og været imødekommende :)Får helt ondt i maven på hendes vegne :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ny pige i klassen. Studiegrupperne lavet. Lige startet på første opgave. Min gruppe var taget hjem for at arbejde og hun sad bare der og vidste ikke hvor hun skulle gøre af sig selv. Hvad ville i gøre?

Den er svær, for 3 uger siden var jeg "hende den nye", og den første dag jeg møder op, får vi afvide, at vi skal danne grupper til en opgave. Resten af klassen har gået sammen i 2 år, og er i etablerede grupper. Jeg anede ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv, eller hvilken gruppe jeg skulle spørge, om jeg måtte være sammen med dem. jeg må indrømme at jeg tog mig en tudetur ude på toilettet og havde mest af alt lyst til at flygte, men det ville ligesom ikke hjælpe noget.

Jeg er enormt glad for at der var en gruppe der åbnede sig for mig, og lod mig komme med, selvom det var enormt grænseoverskridende at spørge dem, men noget var jeg jo nød til at gøre.

på det tidspunkt jeg sad i det, havde jeg mest af alt brug for at der var kommet nogen hen til mig og spurgt om jeg ville være med i deres gruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ny pige i klassen. Studiegrupperne lavet. Lige startet på første opgave. Min gruppe var taget hjem for at arbejde og hun sad bare der og vidste ikke hvor hun skulle gøre af sig selv. Hvad ville i gøre?

Ingen tvivl fra min side. Jeg havde snakket med vedkommemde og derefter taget en snak med lærer og gruppen. Det er dælme ikke rart at sidde alene tilbage.

Hellere indkluderer end at misse noget. Hvem ved, hun kunne være enormt dygtig eller en ny potientiel veninde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ny pige i klassen. Studiegrupperne lavet. Lige startet på første opgave. Min gruppe var taget hjem for at arbejde og hun sad bare der og vidste ikke hvor hun skulle gøre af sig selv. Hvad ville i gøre?

Snakke med hende!!! Kort og godt, ingen forpligtelser, bare anerkende at hun er set, "tage hende ved hånden" og sætte noget i værk fx ved at snakke med underviseren, andre studiegrupper eller ringe/smse med egen studiegruppe eller sige at du vil spørge i din gruppe om hun kan være med der når i mødes imorgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ARGH HADER den her "at føle sig udenfor" følelse!

14 dage/10 arbejdsdage tilbage!!! Nu skal weekenden nydes!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER