Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Ingen af delene. Finansøkonom.

okay, troede ikke man kunne det i silkeborg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

okay, troede ikke man kunne det i silkeborg :)

Jo jo Finansøkonom og Handelsøkonom ved erhversakademiet Dania. De har også søgt om at få procesteknolog til Silkeborg fra næste sommer af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er hunde hammer hårdt at starte i mit nye job er det VIRKELIG også rart!!! En uge på job og ungerne flyver mig om halsen :biglove - alene med 14 børn og det kørte bare, jeg har løst konflikter tilfredsstillende - så skal de sidste ting bare falde på plads! Jeg skal lidt bedre ind i tingene, være med i planlægningen og ikke føle mig som "dum i job"! Kollegerne er egentlig meget søde! (De nærmeste i hvert fald)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan godt mærke at det begynder at blive sidst på ugen, for begynder også at blive mere træt :). Men F*CK jeg har et fedt job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan godt mærke at det begynder at blive sidst på ugen, for begynder også at blive mere træt :). Men F*CK jeg har et fedt job.

Du er vågen nattevagt? Er det med fysisk-, psykisk handicappede eller socialt belastede eller en blanding eller? Og er det unge? Hvad består en typisk vagt af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er vågen nattevagt? Er det med fysisk-, psykisk handicappede eller socialt belastede eller en blanding eller? Og er det unge? Hvad består en typisk vagt af?

jeg er vågen nattevagt. Jeg arbejder på Holmstrupgaard, du kan evt. google det, hvis du vil vide mere. Men det er unge fra 14-23 år som har en psykisk diagnose. Om natten er der jo ikke det vilde arbejde med de unge, fordi de jo helst sover (dette sker så ikke altid) men så har jeg nogle praktiske opgaver, som jeg laver. Ordner medicin, gør rent osv i den dur.

Men det er hårdt, fordi det jo netop er om natten, jeg er oppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er vågen nattevagt. Jeg arbejder på Holmstrupgaard, du kan evt. google det, hvis du vil vide mere. Men det er unge fra 14-23 år som har en psykisk diagnose. Om natten er der jo ikke det vilde arbejde med de unge, fordi de jo helst sover (dette sker så ikke altid) men så har jeg nogle praktiske opgaver, som jeg laver. Ordner medicin, gør rent osv i den dur.

Men det er hårdt, fordi det jo netop er om natten, jeg er oppe :)

Ja det må det være, men garanteret også vildt spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal love for, at jeg er klar til at bryde ude af min studiegruppe nu! Godt jeg har fundet mig en ny!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal love for, at jeg er klar til at bryde ude af min studiegruppe nu! Godt jeg har fundet mig en ny!

dejligt, at du har fundet en ny gruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal love for, at jeg er klar til at bryde ude af min studiegruppe nu! Godt jeg har fundet mig en ny!

Hvad var dråben der fik bægeret til at flyde over?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var dråben der fik bægeret til at flyde over?

At jeg stod med det meste af en fremlæggelse selv samt at de enten ikke kommer eller kommer meget for sent. Får så mange afbuds sms at jeg efterhånden hader morgener og har sagt jeg ikke længere svarer på dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes så småt tingene begynder at falde på plads og jeg bliver indraget i beslutningerne. Den pædagog der var syg i sidste uge er tilbage og hun er altså bare rigtig sød og hjælpsom.

Hun har flere gange sagt at hun virkelig godt kan forstå min frustration over ikke at have overblikket, og at det i øvrigt bare er skide svært, hun tog et par måneder om at nå til det punkt hvor hun ikke stressede over det og hun har været ansat i huset i et år inden hun flyttede ned til denne gruppe.

Kollegerne inddrager mig så småt i beslutninger og jeg føler mig inkluderet af personale gruppen!

Derudover syntes jeg faktisk det er et rigtigt godt sted at være barn - der bliver virkelig gjort gode pædagogiske overvejelser og alle brænder for deres arbejde.

Største respekt har jeg for ledelsen der i dag besluttede at afskedige en medhjælper fordi han ikke levede op til deres krav - undskyld men helt ærlig så er det da en måde at sikre kvaliteten for børnene og forældrene og det ser man stort set aldrig i det offentlige! Vi indretter os og kompenserer for folk der ikke er gode til deres arbejde hvilket går ud over kvaliteten af vores egen indsats! Men her tog de simpelthen beslutningen fordi vi ikke kan være pædagoger for vores kolleger. Skide synd for vedkommende men det er børnene og forældre vi skal tænke på. Så nytter det ikke noget vi andre bliver nød til at dobbelt tjekke alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg stod med det meste af en fremlæggelse selv samt at de enten ikke kommer eller kommer meget for sent. Får så mange afbuds sms at jeg efterhånden hader morgener og har sagt jeg ikke længere svarer på dem.

Jeg syntes at du har haft rigtig meget tålmodighed med den studiegruppe, jeg var flippet skråt for længe side, hvor er det godt at du har fundet en anden gruppe, det andet kan du ikke være tjent med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes så småt tingene begynder at falde på plads og jeg bliver indraget i beslutningerne. Den pædagog der var syg i sidste uge er tilbage og hun er altså bare rigtig sød og hjælpsom.

Hun har flere gange sagt at hun virkelig godt kan forstå min frustration over ikke at have overblikket, og at det i øvrigt bare er skide svært, hun tog et par måneder om at nå til det punkt hvor hun ikke stressede over det og hun har været ansat i huset i et år inden hun flyttede ned til denne gruppe.

Kollegerne inddrager mig så småt i beslutninger og jeg føler mig inkluderet af personale gruppen!

Derudover syntes jeg faktisk det er et rigtigt godt sted at være barn - der bliver virkelig gjort gode pædagogiske overvejelser og alle brænder for deres arbejde.

Hvor er det bare godt at høre at det går bedre og bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes så småt tingene begynder at falde på plads og jeg bliver indraget i beslutningerne. Den pædagog der var syg i sidste uge er tilbage og hun er altså bare rigtig sød og hjælpsom.

Hun har flere gange sagt at hun virkelig godt kan forstå min frustration over ikke at have overblikket, og at det i øvrigt bare er skide svært, hun tog et par måneder om at nå til det punkt hvor hun ikke stressede over det og hun har været ansat i huset i et år inden hun flyttede ned til denne gruppe.

Kollegerne inddrager mig så småt i beslutninger og jeg føler mig inkluderet af personale gruppen!

Derudover syntes jeg faktisk det er et rigtigt godt sted at være barn - der bliver virkelig gjort gode pædagogiske overvejelser og alle brænder for deres arbejde.

Største respekt har jeg for ledelsen der i dag besluttede at afskedige en medhjælper fordi han ikke levede op til deres krav - undskyld men helt ærlig så er det da en måde at sikre kvaliteten for børnene og forældrene og det ser man stort set aldrig i det offentlige! Vi indretter os og kompenserer for folk der ikke er gode til deres arbejde hvilket går ud over kvaliteten af vores egen indsats! Men her tog de simpelthen beslutningen fordi vi ikke kan være pædagoger for vores kolleger. Skide synd for vedkommende men det er børnene og forældre vi skal tænke på. Så nytter det ikke noget vi andre bliver nød til at dobbelt tjekke alt.

dvs. I kommer til at mangle???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dvs. I kommer til at mangle???

Det tror jeg, men mon ikke der går en måneds tid. Er det ikke en måneds opsigelse man har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg, men mon ikke der går en måneds tid. Er det ikke en måneds opsigelse man har?

Det kommer helt an på, hvor længe vedkommende har været der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at du har haft rigtig meget tålmodighed med den studiegruppe, jeg var flippet skråt for længe side, hvor er det godt at du har fundet en anden gruppe, det andet kan du ikke være tjent med.

Min vejleder ligger op til man tager dialog og får talt om tingene men får jo ingen respons. Gider ikke mere nu. Vi har den sidste opgave sammen i morgen og så er det slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på, hvor længe vedkommende har været der.

Det er indenfor de 3 mdrs "prøvetid"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vejleder ligger op til man tager dialog og får talt om tingene men får jo ingen respons. Gider ikke mere nu. Vi har den sidste opgave sammen i morgen og så er det slut.

Det syntes jeg lyder fornuftigt, når det gælder uddannelse må man først og fremmest være egoistisk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er indenfor de 3 mdrs "prøvetid"

Så er det maks en måned hvis ikke kun 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det maks en måned hvis ikke kun 14 dage.

Fedt! Vi dækker hans vagter ind indternt indtil vi får ansat en ny. Vi har heldigvis nogle super medhjælpere og alle er fleksible så det skal nok gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det maks en måned hvis ikke kun 14 dage.

Jeg troede faktisk at man kunne gøre det fra dag til dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige kommet hjem fra skole, hvor vi havde det mest interessante og spændene oplæg om børns seksualitet.

Det var en øjenåbner både i forhold til hvordan man som pædagog håndtere børns seksualitet, men også som forældre. Min gruppe blev hurtig enig om at sådan et oplæg burde alle pædagoger have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået første opgave evalueret til en lille 10 tal og smidt den næste i hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER