Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

Savner min skole :(

Er træt af åndsvage mavesmerter og at min krop overanstrenger sig for vildt pga. Det og pga. J er syg.. suuuuuuk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt mærke på arbejdspresset at jeg har fået skøderne igen. Før barsel havde jeg alt eftersagsbehandling på 37 timer. Efter barsel har jeg alt før salg, efter salg og markedsføring + fremtiden byder på løn og bogholderi på 32,5 time. Det bliver spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, vi har fået tildelt praktikpladser, og jeg har fået min 5. prioritet, som er en sfo, og jeg kan bare mærke at det slet ikk er det jeg har lyst til :unsure Men det er heldigvis kun 3 mdr, og jeg må jo prøve at få det bedste ud af det. Er bare lidt øv over, at de fleste andre har fået deres 1. eller 2. prioritet og så har jeg fået 5..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal der være SÅ meget bureakrati på en uddannelse. Er ved at blive tosset af formler, erklæringer og begrænset åbningstid, hvor det hele skal ordnes -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tingene ser ud nu, så kan jeg tage afsted i skole i morgen :yay

Og så har jeg fri fredag <_< men tilgengæld skulle jeg kunne komme afsted i næste uge!

Håååååååber at sygdommen bliver væk nu. J har fri i morgen (har han nu haft den sidste uge) og trods hans sygdom, har han lovet at tage Maliva i morgen, hvis hun ikke er helt rask endnu.

Er dog ikke super glad for det, men det må være sådan.. jeg savner skolen så meget lige nu.

Tænk sig at jeg har gået hjemme i 2 år :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sker så meget lige nu - på fredag har jeg sidste dag i vuggestuen og på mandag starter mit vikariat.

I dag fik jeg sagt til afdelingslederen at jeg gerne vil i betragtning til den faste stilling der er kommet i den gruppe jeg starter i.

Jeg har fået at vide at jeg skal være i vuggestuen i efterårsferien - hvilket egentlig er helt iorden, det er bedst for børnene at det ikke er en fremmed.

Jeg har fået mine arbejdstider :yay de er ikke mindre end fantastiske! Har senest fri kl 16 og hver anden fredag har jeg fri før middag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en dag hvor min studiegruppe glimrer i sin fravær. En anden gruppe har taget sig pænt af mig og vil ikke udelukke det er der jeg bliver. Må tage ansvar for min egen uddannelse og ikke de andres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en dag hvor min studiegruppe glimrer i sin fravær. En anden gruppe har taget sig pænt af mig og vil ikke udelukke det er der jeg bliver. Må tage ansvar for min egen uddannelse og ikke de andres.

God ide - hvem gider være i gruppe med sådan nogle? Kan du selv skifte eller skal dr en studievejleder ind over? For så skynd dig at tage kontakt, jo før jo bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sker så meget lige nu - på fredag har jeg sidste dag i vuggestuen og på mandag starter mit vikariat.

I dag fik jeg sagt til afdelingslederen at jeg gerne vil i betragtning til den faste stilling der er kommet i den gruppe jeg starter i.

Jeg har fået at vide at jeg skal være i vuggestuen i efterårsferien - hvilket egentlig er helt iorden, det er bedst for børnene at det ikke er en fremmed.

Jeg har fået mine arbejdstider :yay de er ikke mindre end fantastiske! Har senest fri kl 16 og hver anden fredag har jeg fri før middag :glad

Skønt! :yay Sikke dejlige arbejdstider :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide - hvem gider være i gruppe med sådan nogle? Kan du selv skifte eller skal dr en studievejleder ind over? For så skynd dig at tage kontakt, jo før jo bedre!

Tror ikke der skal en vejleder ind over. Så tror bestemt jeg bliver i den anden hvis de vil have mig :)

Jeg skrev et lidt surt opstød om at jeg var så træt af alle de afbud på sms hver morgen men kun 1 har reageret. Vi har ellers aftalt at der er plads til ærlighed så lidt feedback ville være rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså Britta :-) Hvis du bare kan skifte gruppe, så tænker jeg også skynd dig at gøre det, ellers så kommer jeg gerne og tager den uddannelse sammen med dig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså Britta :-) Hvis du bare kan skifte gruppe, så tænker jeg også skynd dig at gøre det, ellers så kommer jeg gerne og tager den uddannelse sammen med dig ;-)

Ja Ditte det vil være hyggeligt med dig i Silkeborg men sikke en køretur hver dag :)Men ellers er jeg rigtig glad for uddannelsen og være sluppen ud i verden igen. Håber det fører til et job sommeren 2015.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆÆÆFT jeg hader at være ny! Altså institutionen er fin og børnene har det godt men for Filan hvor er der da bare NADA information til den nye pædagog!!! Ok de har haft en sygemelding - men stadigvæk! Jeg får Info fra job-praktikanten!!! Fordi han er den eneste jeg kan spørge! Det er sku ikke OK!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super hårdt at skulle starte et nyt sted. Man er helt ør i hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Ditte det vil være hyggeligt med dig i Silkeborg men sikke en køretur hver dag :)Men ellers er jeg rigtig glad for uddannelsen og være sluppen ud i verden igen. Håber det fører til et job sommeren 2015.

Godt du er glad for det, jeg ser virkelig også frem til den dag hvor jeg skal ud i verdenen igen, forhåbentlig snart!

Ja måske også lige lidt for langt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆÆÆFT jeg hader at være ny! Altså institutionen er fin og børnene har det godt men for Filan hvor er der da bare NADA information til den nye pædagog!!! Ok de har haft en sygemelding - men stadigvæk! Jeg får Info fra job-praktikanten!!! Fordi han er den eneste jeg kan spørge! Det er sku ikke OK!!!

Hvad sker der, hvis du spørger selv?

Er du ikke på stue med 2 andre eller hvordan foregår det?

Ærgerligt at det åbenbart ikke er bedre i den anden del af huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der, hvis du spørger selv?

Er du ikke på stue med 2 andre eller hvordan foregår det?

Ærgerligt at det åbenbart ikke er bedre i den anden del af huset.

Åh jeg syntes jo ikke jeg laver andet end at spørge :( men det er jo altid i situationen at spørgsmålene opstår og så er det ret ofte for sent står man der med håret i postkassen :rolleyes

Men jeg fik en undskyldning før jeg nåede at bede om det og jeg fik sagt at situationen igår var dum og følte mig både hørt og anerkendt. Så i dag gik det meget bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg syntes jo ikke jeg laver andet end at spørge :( men det er jo altid i situationen at spørgsmålene opstår og så er det ret ofte for sent står man der med håret i postkassen :rolleyes

Men jeg fik en undskyldning før jeg nåede at bede om det og jeg fik sagt at situationen igår var dum og følte mig både hørt og anerkendt. Så i dag gik det meget bedre!

Dejligt :)

Har du arbejdet i børnehave før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :)

Har du arbejdet i børnehave før?

Ja både som medhjælper og senere som pædagog men mest hos før skole og blandede grupper. Min primære erfaring ligger dog hos skolebørnene.

Det er dog en HELT anden måde at arbejde på i denne institution, den er funktionsopdelt uden stuer, dvs der er intet sted der er "vores" og indtil videre har der ikke været hegn om legepladsen men det kommer der nu. Så der er MANGE spørgsmål der melder sig løbende.

Institutionens rammer er ualmindeligt fantastiske med egen hurlumhej rum, motorik og bold rum, krea, grov værksted, natur værksted, bade rum med en slags baby pool med lys der skifter farve, teater rum - med omklædning og sminke rum, spille rum, sprog rum, Danse afdeling med scene, flere tumlerum, LEGO rum + et til de der store LEGO klodser man kan bygge huler af, flere rum der ikke har en specifik funktion, "biograf", cafe og meget meget mere - det er kun hvad jeg har set i børnehaven, dertil kommer fritidshjemmet og de rum jeg ikke har været i. Pædagogikken er også ny og spændende det er idræts pædagogik hvilket jeg er vildt spændt på at lære mere om (har 3 små bøger jeg skal have læst). Og så holder de meget principfast på selvhjulpenhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker mit studie med f'ucking hader stress. Øv, hvor er jeg træt af at det bare hænger ved. Grrrr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja både som medhjælper og senere som pædagog men mest hos før skole og blandede grupper. Min primære erfaring ligger dog hos skolebørnene.

Det er dog en HELT anden måde at arbejde på i denne institution, den er funktionsopdelt uden stuer, dvs der er intet sted der er "vores" og indtil videre har der ikke været hegn om legepladsen men det kommer der nu. Så der er MANGE spørgsmål der melder sig løbende.

Institutionens rammer er ualmindeligt fantastiske med egen hurlumhej rum, motorik og bold rum, krea, grov værksted, natur værksted, bade rum med en slags baby pool med lys der skifter farve, teater rum - med omklædning og sminke rum, spille rum, sprog rum, Danse afdeling med scene, flere tumlerum, LEGO rum + et til de der store LEGO klodser man kan bygge huler af, flere rum der ikke har en specifik funktion, "biograf", cafe og meget meget mere - det er kun hvad jeg har set i børnehaven, dertil kommer fritidshjemmet og de rum jeg ikke har været i. Pædagogikken er også ny og spændende det er idræts pædagogik hvilket jeg er vildt spændt på at lære mere om (har 3 små bøger jeg skal have læst). Og så holder de meget principfast på selvhjulpenhed.

Det lyder da også anderledes.

Men hold da op nogle fede faciliteter :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv føler mig totalt usikker og uduelig idag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv føler mig totalt usikker og uduelig idag <_<

Jeg synes ellers du er skide sej! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Ditte det vil være hyggeligt med dig i Silkeborg men sikke en køretur hver dag :)Men ellers er jeg rigtig glad for uddannelsen og være sluppen ud i verden igen. Håber det fører til et job sommeren 2015.

hvad er det for en uddannelse, som du er i gang med? lærer eller sygeplejerske??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad er det for en uddannelse, som du er i gang med? lærer eller sygeplejerske??

Ingen af delene. Finansøkonom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER