Guest

Job og uddannelse smalltalk

1,705 indlæg i dette emne

ARGH HADER den her "at føle sig udenfor" følelse!

14 dage/10 arbejdsdage tilbage!!! Nu skal weekenden nydes!!!

De lyder godt nok trælse, når de får dig til at føle sådan?!! Ved de ikke, at du ikke er en "almindelig" vikar?? Du stopper jo ikke fuldstændig efter de tre uger, du skal vel bare til en anden stue, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De lyder godt nok trælse, når de får dig til at føle sådan?!! Ved de ikke, at du ikke er en "almindelig" vikar?? Du stopper jo ikke fuldstændig efter de tre uger, du skal vel bare til en anden stue, ikke?

Jeg skal i en helt anden afdeling - og jo det ved de godt, de ved også at jeg er uddannet. Alligevel er de informationer jeg får dem jeg selv opsnapper ud fra deres samtaler eller spørger om! Jeg forsøger at være overskudsagtig og spørge om ikke jeg skal det og det for ligesom at vise initiativ, men jeg skal jo også lige ind i tingene og rutinerne hvilket er svært når man Intet får at vide! Lavpunktet var da jeg stod med et barn der virkede varm og jeg så spurgte lederen om hun ikke lige ville mærke om hun også syntes det og hun så kom med et foredrag om hvordan ens hænder kan være kolde og man derfor ikke kan vurdere det med hænderne - DOH!!! Jeg har arbejdet med børn i 9 år :rolleyes eller da jeg spørger om ikke det er ved at være tid at putte en lille pige og jeg så får foredraget om hvordan de ikke ser på kl men barnet (hvad fanden tror du jeg gjorde? :rolleyes )

Men altså 14 dage tilbage jeg skal nok klare mig igennem - jeg har prøvet værre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal i en helt anden afdeling - og jo det ved de godt, de ved også at jeg er uddannet. Alligevel er de informationer jeg får dem jeg selv opsnapper ud fra deres samtaler eller spørger om! Jeg forsøger at være overskudsagtig og spørge om ikke jeg skal det og det for ligesom at vise initiativ, men jeg skal jo også lige ind i tingene og rutinerne hvilket er svært når man Intet får at vide! Lavpunktet var da jeg stod med et barn der virkede varm og jeg så spurgte lederen om hun ikke lige ville mærke om hun også syntes det og hun så kom med et foredrag om hvordan ens hænder kan være kolde og man derfor ikke kan vurdere det med hænderne - DOH!!! Jeg har arbejdet med børn i 9 år :rolleyes eller da jeg spørger om ikke det er ved at være tid at putte en lille pige og jeg så får foredraget om hvordan de ikke ser på kl men barnet (hvad fanden tror du jeg gjorde? :rolleyes )

Men altså 14 dage tilbage jeg skal nok klare mig igennem - jeg har prøvet værre!!!

Haha, det lyder til, at der skal tælles til 10 maaaange gange på en dag så :D Godt du er er tålmodigt menneske! Jeg ku ik gøre det uden at komme med kommentarer tilbage til dem - hvilket ikke nødvendigvis er godt ;)

Måske de glemmer I farten, at du både er uddannet, erfaren og mor! De er vel vant til vikarer, der ikke har helt styr på de "vigtigere" ting andet end at lege med børnene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det lyder til, at der skal tælles til 10 maaaange gange på en dag så :D Godt du er er tålmodigt menneske! Jeg ku ik gøre det uden at komme med kommentarer tilbage til dem - hvilket ikke nødvendigvis er godt ;)

Måske de glemmer I farten, at du både er uddannet, erfaren og mor! De er vel vant til vikarer, der ikke har helt styr på de "vigtigere" ting andet end at lege med børnene?

Ja de er vant til jobpraktikanter og derfor fortæller jeg også mig selv at de glemmer hvad jeg EGENTLIG er! De er også vant til at folk der kun er der i 4 uger, derfor er det jo klart at de filtrerer folk fra - håber bare jeg kan vise mit værd alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå vil lige afslutte mit indlæg fra i fredags. Vi har været reel i skole i 1 uge og der er allerede uro i mange af studiegrupperne. Jeg synes selv min egen er for useriøs og det går op i hat og briller. Jeg har ikke taget et lån for det. Hende her den nye er under omskoling og vil lige som mig det her rigtig meget og er det seriøse punkt jeg savner rigtig meget. Så jeg gav hende lov til at være med til opgaven. De andre var som sagt taget hjem og jeg savnede sparring ad helvede til. Derudover er jeg nok lige glad, da jeg tror der snart sker nogle ændringer i de her grupper. Det håber jeg i hvert fald, for jeg gider ikke sidde med den konstante arbejdsbyrde og initiativ. Ikke når vi er i en gruppe, hvor vi har aftalt at arbejdet skal deles lige og alle er forberedte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baah.. nogle gange ville jeg ønske, at jeg havde en kæmpe støbejerns-stegepande med i skole! *mega brok smiley og hamren i hovedet og rykken hår ud af hovedbunden"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, fejrer min 3 ugers dag på arbejde, med at tage hjem 4 timer før tid, fordi jeg er blevet syg :( Har det elendigt med at tage hjem, især når det hele er så nyt, med når tallene sløre og alt foregår i slow motion.... Så... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er i dag præcis tre mdr til jeg starter på arbejde igen.. :o Fuck hvor er det egentlig angstprovokerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede med min gamle chef igår. Han sagde de næsten lige havde snakket om mig. Så et indtryk har man da leveret, da det er 5 år siden jeg arbejde der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Jeg kan bare slet ikke komme i gang efter barsel, kan jeg mærke. Jeg har lige regnet mig frem til at jeg kun "burde" bruge 18,5 time om ugen på mit projekt og det gider jeg ikke engang :rolleyes

Be om rigtigt arbejde, tak.

Be om juleferie, tak.

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er dybt fustreret over at mine ansøgninger ikke giver resultat... Nogle gange er det nitten at have en lang universitetsuddannelse, når man bare vil have et administrativ job :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er dybt fustreret over at mine ansøgninger ikke giver resultat... Nogle gange er det nitten at have en lang universitetsuddannelse, når man bare vil have et administrativ job :(

:kram

Med al den energi og tid man ligger i en ansøgning (for ikke at tale om håb og drømme) så er det frustrerende at der ikke er nogen der bider på i den anden ende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor er jeg træt af administrationen på min arbejdsplads <_< Jeg mangler stadig at få den løn, som skulle have været udbetalt ultimo august. Og jeg har spurgt både min leder og min TM hvad jeg egentlig får i løn og hvor mange timer, jeg bliver honoreret for når jeg er i rådighedsvagt (altså generelt), og det kunne ingen af dem svare på. De foreslog mig at spørge FOA men jeg er ikke medlem og kan ikke finde svaret på hjemmesiden. Hvad gør man så? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået drømmeemnet at skrive bachelor i :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået drømmeemnet at skrive bachelor i :yay :yay :yay

Hvor dejligt! :yay Hvordan "fået"? Vælger I ikke selv? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt! :yay Hvordan "fået"? Vælger I ikke selv? :)

Vi vælger selv fag, men emnerne er fastlagt. Så kan man selv vælge, hvordan man vil gribe emnerne an, for de laver generelt nogle ret brede emner. Men jeg ved lige, hvordan jeg skal gribe det an, og jeg glæder mig faktisk til at komme igang med at skrive!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor er jeg træt af administrationen på min arbejdsplads <_< Jeg mangler stadig at få den løn, som skulle have været udbetalt ultimo august. Og jeg har spurgt både min leder og min TM hvad jeg egentlig får i løn og hvor mange timer, jeg bliver honoreret for når jeg er i rådighedsvagt (altså generelt), og det kunne ingen af dem svare på. De foreslog mig at spørge FOA men jeg er ikke medlem og kan ikke finde svaret på hjemmesiden. Hvad gør man så? :help

Lige mht timelønnen må jeg være dig svar skyldig, men i forhold til en rådighedsvagt hed det sig, dengang jeg var vikar i ældre/handicap at man fik for 6 timer, hvis man havde en 8 timers rådighedsvagt (fra 23-07).. Hvis der så havde været et antal opkald - mener det var 4 - i løbet af natten, så får du for alle 8 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vælger selv fag, men emnerne er fastlagt. Så kan man selv vælge, hvordan man vil gribe emnerne an, for de laver generelt nogle ret brede emner. Men jeg ved lige, hvordan jeg skal gribe det an, og jeg glæder mig faktisk til at komme igang med at skrive!

Hvor fedt :yay

Hvad skal du så skrive om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HADER bare når min lærer ikke svarer mig.

Havde en aflevering til i dag, som jeg IKKE kan afleverer, jeg har været syg og har ikke haft tiden til at lave den.

Jeg spørger pænt om en udsættelse til på mandag og spørger ind til en af opgaverne - men hun har stadig ikke svaret mig og jeg har kigget på opgaven flere gange og kan ikke rigtigt komme videre, uden hendes besvarelse.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt :yay

Hvad skal du så skrive om?

Jeg skal skrive i forvaltningsret om borgernes retssikkerhed, når kommunen laver undersøgelser omkring dem. Hvad har en enlig mor fx ret til, hvis kommunen vil undersøge om hun reelt er enlig, og hvor langt må kommunen gå inden de begynder at krænke borgernes tiltro til systemet. Synes det er vildt spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Har fundet jobannonce på fuldstændigt drømmejob. Men er jo ikke færdiguddannet endnu :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Har fundet jobannonce på fuldstændigt drømmejob. Men er jo ikke færdiguddannet endnu :boo

Prøv at søg alligevel. Der kan jo ske undtagelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at søg alligevel. Der kan jo ske undtagelser :)

Tanken har faktisk strejfet mig. Er bare bange for at virke useriøs, når de specifikt skriver, at de søger en cand psych (hvilket jeg jo først er til juli). + Jeg ikke helt kan gennemskue, hvordan jeg skulle kombinere fuldtidsjob med specialeskrivning (det skal jo stadig gøres). Så tror, jeg holder mig til min oprindelige plan om at opfordre mine færdiguddannede veninder med samme interesse til at søge, så jeg måske med lidt held kunne få lidt kontakter den vej til næste gang, de søger. Men tak for hep ellers :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fortabt... Der sker ikke noget på jobsøgningsfronten, så nu har jeg alligevel givet mig i kast med et forsøg på fastansættelse der hvor jeg er nu.

Har dog givet mig i kast med en anden chef end de 3 første gange, så må jeg se om han kan rykke på mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv sikke en studiegruppe jeg har fået mig. Ingen andre end mig er her i dag. Hvor store skulle de odds lige være?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER