tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Jeg har simpelthen ikke brug for at se billeder af den stakkels døde syriske dreng overalt på Facebook! Nu må det godt tage at stoppe, jeg får helt ondt i maven af det! :(

Helt enig!!! Jeg har tudet over det flere gange i dag.. Jeg kan slet ikke ha' det!!! :boo :boo :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At der var et opslag om lus i børnehaven!! Nu har jeg lige nærstuderet min datters hovedbund og kan hverken se dyr eller æg, men jeg melder mig ud af samfundet, hvis der kommer nogen :angry

Har ringet til A og bedt ham om at købe luseshampoo og tættekam med hjem just in case. Bliver SÅ paranoid!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg også godt forstå! Det virker som en lille ting, men det er bare sådan noget der gnaver. Især når man arrangerer noget den anden vej.

Vi har ikke tradition for babysahower i min familie/omgangskreds, men mine kusiner startede op på det, imens jeg var gravid med min første søn (de havde termin før mig). Det betød ikke, at jeg forventede et for mig, men min mor og min søster sagde helt i slutningen af min graviditet: "Vi ville egentlig også have spurgt dig om du kunne tænke dig et babyshower", og jeg blev simpelthen så ked af det, fordi det var for sent da de spurgte. Enten kunne de jo bare lade være, eller også kunne de have overrasket mig - eller spurgt på et tidspunkt, hvor jeg kunne have svaret "ja, det ville da være en dejlig tradition at starte på". Det er sgu for billigt at sige den slags, når det er for sent, og man alligevel ikke har tænkt sig at gøre indsatsen. Og så var jeg jo også lidt ekstra hormonella, så jeg blev bare så skuffet helt ind i knoglerne.

Kram til dig.

Du har så ret!

Måske det for mig også falder sammen med, at min veninde sagde i går, at hun havde dårlig samvittighed over, at hun ikke havde arrangeret et for mig.

Jeg synes altid, jeg er så god til at gøre alt muligt for andre, så jeg er sgu (stadigvæk) lidt skuffet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang har min hjertebanken og åndenød fået mig til at reagere. Og kun fordi det for første gang ikke gik over af at jeg lagde mig og slappede af..

Så jeg ringede til min læge, som gerne lige ville se mig til et lyt og blodtryksmåling. Det gik så nogen lunde således..

Lidt højt blodtryk, men ikke noget alarmerende.

Læge: "Det er meget normalt, når man er bange"

Mig: "Jeg er ikke bange.."

Fik målt en noget høj puls efterfølgende.

Læge: "Det er meget normalt, når man er bange.."

Mig: "Jeg er ikke bange.."

Læge: "Er du bange for der er noget galt i din graviditet?"

Mig: "Nej, den er der godt styr på. Jeg mærker liv og der bliver holdt godt øje med os begge på obstetrisk på Skejby. Skal af sted i morgen også." Det krævede så lige en forklaring hvorfor jeg gik til kontrol der nede (ulempe nr. 1 ved et stort lægehus).

Læge: "Så er der derfor du er bange! Gå du hjem og tag en lur!"

:blink :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lus er bare trælse!!! Maja har desværre haft dem en del gange...

hvis i skulle få dem med hjem, så er den klart bedste metode at putte balsam i håret efter hårvask og så kæmme lige efter badet, og gøre det ca hveranden dag i 2 uger. Balsam lammer lusene så de sidder stille, og æggene glider af håret.

Vi er gået fra i fredags at finde en stor lus og en hulens masse små lus og en hel masse æg, til igår var der kun ca 3 små lus (som ikke kan lægge æg endnu). Det går super hurtigt, og det kræver ingen kemi :-)

Ja, hun fik lige et bad med en masse balsam og så blev der kæmmet. Men jeg fandt intet udover en lille bitte smule arp - som er gulligt og sidder i hovedbunden og ikke ligner æg. Men når hun skal i bad igen om et par dage tager vi lige en tur til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hun fik lige et bad med en masse balsam og så blev der kæmmet. Men jeg fandt intet udover en lille bitte smule arp - som er gulligt og sidder i hovedbunden og ikke ligner æg. Men når hun skal i bad igen om et par dage tager vi lige en tur til :)

Fedt!

Jeg har aldrig prøvet lus, eller set lus for den sags skyld. Men jeg har tit mareridt om at jeg har håret fuldt :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dum læge, Fru Nielsen <_<

Er pulsen faldet igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, kom til at skubbe til et billede, så det røg på gulvet og gik i tusind stykker. På vej ned, knaldede det lige ned i min fod, så jeg hylede op, og jeg havde E på armen, så HUN også hylede op, og både B og V blev også godt forskrækkede. For fanden altså...! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhhh den læge havde da vidst glemt at høre efter :o paddehat!!!

Håber det er blevet bedre igen? :kram :kram :kram

Altså jeg ved sgu ikke hvad hans problem var. Jeg havde været fint tilfreds med vi bare havde konstateret blodtrykket var i den høje ende men uden at være alarmerende og det samme med puls. At vi bare lod det være graviditeten, som belaster mig.

Jeg synes det var fuldstændig unødvendigt at skulle gøre det til frygt og angst og alt muligt. Han spurgte mig også i telefonen om jeg var bange for at fejle noget. Nej tak, jeg fejler rigeligt.

Og jeg synes altså jeg har ret god føling med både min krop og sjæl.

Men det går bedre. Jeg har hovedpine, men det er også det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At have fået købt tandstikker med mintsmag og først opdagede det da de hjemmelavede Gordon bleu smagte af mint :puke :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dum læge, Fru Nielsen <_<

Er pulsen faldet igen?

Ja det går bedre. Har kun hovedpine nu.

Jeg er bare så irriteret. Er fuldstændig overrasket over hans tilgang til mig. Som om jeg er hypokonder. Jeg får normalt skyld for at underspille hvordan jeg har det, at jeg selv negligerer symptomer ind imellem. Og så sker dette, når jeg endelig reagerer på noget.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt!

Jeg har aldrig prøvet lus, eller set lus for den sags skyld. Men jeg har tit mareridt om at jeg har håret fuldt :O

Det er så klamt! Og man skal jo vaske alt, fryse det ned der ikke kan vaskes og synes man klør kontant, nærmere pga paranoia end lusene adder badder!

Havde det som barn 2 gange og frygter den dag Cecilia slæber det med hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ved sgu ikke hvad hans problem var. Jeg havde været fint tilfreds med vi bare havde konstateret blodtrykket var i den høje ende men uden at være alarmerende og det samme med puls. At vi bare lod det være graviditeten, som belaster mig.

Jeg synes det var fuldstændig unødvendigt at skulle gøre det til frygt og angst og alt muligt. Han spurgte mig også i telefonen om jeg var bange for at fejle noget. Nej tak, jeg fejler rigeligt.

Og jeg synes altså jeg har ret god føling med både min krop og sjæl.

Men det går bedre. Jeg har hovedpine, men det er også det. :)

Jeg ville da være bange for at komme ind til ham igen! :lol Klaphat! :prik Patientpleje og kommunikation er vist ikke lige ham! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da være bange for at komme ind til ham igen! :lol Klaphat! :prik Patientpleje og kommunikation er vist ikke lige ham! :rolleyes

Og så var han bare et stort smil hele tiden..

Det var for underligt :p

Har haft Theodor inde ved ham før, og det var en positiv oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig!!! Jeg har tudet over det flere gange i dag.. Jeg kan slet ikke ha' det!!! :boo :boo :boo :boo :boo

 

Heller ikke mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så? :kram :kram

Job :-( bonusdatter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går bedre. Har kun hovedpine nu.

Jeg er bare så irriteret. Er fuldstændig overrasket over hans tilgang til mig. Som om jeg er hypokonder. Jeg får normalt skyld for at underspille hvordan jeg har det, at jeg selv negligerer symptomer ind imellem. Og så sker dette, når jeg endelig reagerer på noget.. <_<

Hypokonder er da i hvert fald det sidste jeg tænker. Sikke en torsk <_< 

Dejligt det går lidt bedre :kiss

 

At have fået købt tandstikker med mintsmag og først opdagede det da de hjemmelavede Gordon bleu smagte af mint :puke :prik

Arg - nederen! :prik <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hypokonder er da i hvert fald det sidste jeg tænker. Sikke en torsk <_<

Dejligt det går lidt bedre :kiss

Tak! Det er jeg da egentlig glad for :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg flår seriøst snart hovedet af de fire naboer, der har valgt at holde fest i aften. Mine krydderurter på altanen har fået selskab af cigaretskodder, bordet svømmer i øl og der står øldåser overalt udenfor min dør. Og selvom både døre og vinduer er hermetisk lukkede er musikken så høj at det næsten er umuligt at høre sine egne tanker. Det er fandme ikke i orden!!!!!!  :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg flår seriøst snart hovedet af de fire naboer, der har valgt at holde fest i aften. Mine krydderurter på altanen har fået selskab af cigaretskodder, bordet svømmer i øl og der står øldåser overalt udenfor min dør. Og selvom både døre og vinduer er hermetisk lukkede er musikken så høj at det næsten er umuligt at høre sine egne tanker. Det er fandme ikke i orden!!!!!! :prik

Det kunne godt lyde som om at du snart skulle overveje at finde et andet sted at bo? Det lyder i hvert fald til at du helt generelt ikke er enig med dine naboer om hvordan man opfører sig. Bor du på noget kollegie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ide-møbler har meddelt at bores sofa nu er klar til levering, sammen med den sidste del der manglede fra vores reol. Men nu er noget andet fra reolen pludselig forsvundet :blink Har dem mistænkt for at have solgt det til anden side, da de siger at det først bliver leveret om 5-6 uger.

Er så mega træt af den virksomhed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne godt lyde som om at du snart skulle overveje at finde et andet sted at bo? Det lyder i hvert fald til at du helt generelt ikke er enig med dine naboer om hvordan man opfører sig. Bor du på noget kollegie?

 

Jeg bor i studiebolig, desværre er der flyttet en del her i sommers, så der er også kommet en del nye naboer til. Samtidig har boligforeningen skrottet reglen om at man mindst skal 18 år for at bo her. Den yngste er 15 år gammel og har virkelig fundet "glæden" ved at være 3500 km væk fra mor og far. Der bliver røget, drukket, festet igennem osv., selv på hverdage.

Jeg er gået i gang med at søge efter anden bolig, men er generelt træt af at det er mig, der skal søge væk fra stedet. Indtil nu har jeg været rigtig glad for at bo her. Nu har jeg boet her siden det blev bygget og der har vitterligt aldrig været så mange problemer som nu. Fair nok at man holder fest (gør jeg da også selv en gang imellem), men at man støjer så meget på hverdage at naboer ikke kan holde ud at være i deres egen lejlighed og er nød til at søge alternativer, hvis man skal tidligt op dagen efter, er altså ikke okay. Den respekt burde man altså have for sine naboer. Boligforeningen er obs på problemerne og er begyndt at gøre meget ud af føre kontrol med nye beboere. Viceværten er f.eks. altid på besøg fra onsdag til lørdag efter kl.23 for at sørge for ro. Politiet patruljerer mere herude (måske også fordi de har fundet ud af at en del af byens pushere står herude på de tidspunkter). Jeg krydser i hvert fald fingre for at folk snart finder ud af at der også bor andre mennesker herude. Har egentlig mere ondt af min nabo, der blev placeret her af kommunen sammen med hendes lille datter. Det er ikke meget ro de får heller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ide-møbler har meddelt at bores sofa nu er klar til levering, sammen med den sidste del der manglede fra vores reol. Men nu er noget andet fra reolen pludselig forsvundet :blink Har dem mistænkt for at have solgt det til anden side, da de siger at det først bliver leveret om 5-6 uger.

Er så mega træt af den virksomhed!

Sikke nogle klaphatte! :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet forkølet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt noget tøj af en veninde, og et par af tingene har jeg fortrudt :-( simpelthen fordi det er for fnuldret, så jeg er i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet vil få det brugt...

Øv! Lad det mig være en lektie at være mere kritisk når jeg køber tøj til lillepigen... Nok har jeg lært lidt om hvad jeg godt kan lide at bruge, men jeg skal vidst i det hele taget huske at være lidt kritisk :-(

Men er der ikke en returpolitik? Såfremt at du betaler/sørger for at det kommer retur? Det ville jeg ikke have noget i mod.

(PS jeg sender pakken i dag :kiss )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.