tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Aaaah jeg synes nu heller ikke, at jeg bliver imponeret af hans opførsel.

Altså jeg kan sgu godt have dage, hvor jeg bare er pissesur. Men 1) Det skal godt nok ikke gå ud over mit barn. Hvis jeg er ked af det, og jeg får snerret eller sagt en dum ting til hende, kan jeg jo se lige med det samme, at det bare overhovedet ikke er ok. Så sætter jeg mig med hende og siger undskyld og forklarer meget præcist, at det IKKE er hende, der er dum, men at mor bare er træt eller ked af det eller lign. 2) Hvis min mand irriterer mig uden grund, sørger jeg altid for at sige "Jeg er en kælling i dag, og hvis jeg får snerret af dig, undskylder jeg på forhånd". Og så prøver jeg sådan set bare at holde min kæft eller lige få gået en ekstra tur eller lignende, for jeg VED jo godt, at det overhovedet ikke er en fair opførsel.

At sige sådan dér synes jeg er rigtig uretfærdigt - for hvad er det lige for en reaktion han regner, du stiller med? Jeg synes, der er langt fra GND's eksempel og til dét med din mand. For I har jo tydeligvis ikke en samforståelse af, at det er en ok opførsel.

Enig! :kram til dig MAP

Jeg siger også noget ala det Marie gør. Vores problem er at S ofte gerne vil have en grund og bliver veeeeed indtil jeg til sidst bliver giga frustreret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lyst til Pasta Carbonara og har næsten egentlig ingredienser til at lave det. Hvorfor er der ikke en regel, der hedder, at man kan ikke kan tage på af hvid pasta med ost, æg og bacon, når man har fået foretaget fostervandsprøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til Pasta Carbonara og har næsten egentlig ingredienser til at lave det. Hvorfor er der ikke en regel, der hedder, at man kan ikke kan tage på af hvid pasta med ost, æg og bacon, når man har fået foretaget fostervandsprøve?

Det burde det klart være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi bare har et unormalt ægteskab, for jeg plejer at få et kys og lidt alenetid, og så er jeg god igen. Hos os behøver alt ikke at skulle uddybes. Både L og jeg må godt have dårlige dage uden grunde, og dertil hører at man nogen gange bare synes den anden er pisse irriterende. Og for mig kan den ikke uddybes mere, andet end jeg bare har en dag hvor han lige går mig på nerverne.

Vi er også gode til at sende sådanne kommentarer efter hinanden herhjemme ;) Jeg har dage hvor han irriterer mig- og i dag går jeg ham på nerverne ;) Men vi ved begge at det ikke er ment så hårdt som det lyder :P Jeg elsker ham, trods alt :wub Også med alt hvad der irriterer mig af hans brok, rod og forelskelse i sit arbejde ;) Det er det der med medgang og modgang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes han var en røv. Han var skidesur overfor A, og blev så endnu mere sur over hun ikke ville sige godnat til ham. Og han lignede lyn og torden, så jeg kan sgu godt forstå hun ikke gad ham.

 

Senere på aften fik han også lige proklameret at han røv kedede sig i sit liv. At det kun gik op i oprydning, lave hus, og passe A. Det er pisse fedt at få at vide, især når jeg sidder her og er gravid og har kvalme hele fucking tiden og generelt bare dårligt. 

Okay, det lyder også noget slemt. Måske der ligger noget mere bag end bare en dårlig dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske vi bare har et unormalt ægteskab, for jeg plejer at få et kys og lidt alenetid, og så er jeg god igen. Hos os behøver alt ikke at skulle uddybes. Både L og jeg må godt have dårlige dage uden grunde, og dertil hører at man nogen gange bare synes den anden er pisse irriterende. Og for mig kan den ikke uddybes mere, andet end jeg bare har en dag hvor han lige går mig på nerverne.

Jeg tror ikke, det er unormalt, det er bare anderledes end hvordan det foregår herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også gode til at sende sådanne kommentarer efter hinanden herhjemme ;) Jeg har dage hvor han irriterer mig- og i dag går jeg ham på nerverne ;) Men vi ved begge at det ikke er ment så hårdt som det lyder :P Jeg elsker ham, trods alt :wub Også med alt hvad der irriterer mig af hans brok, rod og forelskelse i sit arbejde ;) Det er det der med medgang og modgang :D

Så er jeg ikke den eneste der er unormal :P

 

Ej, gas..

Hjemme hos os må man gerne være irriteret på den anden uden grund. Men der undskyldes også bagefter. Som regel er det mig der er hende den sure, og bagefter, når jeg har fået plads til at være mig selv og køle ned, giver jeg som regel min mand et kys, et kram og siger undskyld for jeg har været en strid banan. Forklarer hvis der er en grund, men det er også OK hvis ikke der er en grund. 

 

Hvis jeg skal være mig selv 100% i vores ægteskab, vil jeg have lov til at have lortedage, uden grund. Jeg vil have lov til at synes L er dum, også uden grund, men vi slutter altid af med at være gode venner. Så længe jeg stadig elsker ham når jeg hader ham (og omvendt), så er der vist plads til det meste :)

Og ligger der mere bag end bare en dårlig dag, så forventer jeg også at han fortæller mig hvad der ligger bag, og vice versa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, det er unormalt, det er bare anderledes end hvordan det foregår herhjemme :)

Så længe man kører efter en model der passer til ens ægteskab/parforhold, så er det også det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på uni var intet helligt og der lå altid eksamener i ugen lige efter nytår. Man kunne være heldig det ikke var de fag man tog, men det er altså ikke noget de går op i overhovedet. Til gengæld har man generelt virkelig lang sommerferie. Jeg synes sådan set det er okay. Det er jo så få gange på et helt liv og man KAN jo faktisk godt have læst op før jul og så bruge en dag på genopfriskning ;)

Vi synes så tilfældigvis også begge at den lange sommerferie er lidt dum og unødvendig :rolleyes Men det handler heller ikke om mængden af ferie (og derfor synes jeg ikke at en lang sommerferie "kompenserer"), men om hvordan den lægges. Man kunne jo have lagt eksamen lige inden jul og så starte den almindelige undervisning (som ikke kræver helt så meget terperi) i starten af januar.

Men det er jo, som det er, og jojo, det smarteste ville jo så være at læse inden og bruge en dag på genopfriskning, og det er sikkert også sådan, det bliver. Jeg tænker bare, at de fleste kan vel godt lide, både at have sommerferie og juleferie, og når min uddannelse kunne finde ud af at lave begge dele, så kan jeg ikke se, hvorfor Bs ikke skulle kunne. :rolleyes

(Og så irriterer det mig nok også, fordi jeg generelt synes, at de har unfair krav til de studerende. De har timer på stort set fuld tid, og skal så derudover lave deres projekter, og læse pensum, og de har direkte fået at vide, at de forventes at lægge 45+ timer om ugen i arbejdet. Og derudover får de nogle gange afleveringer for i noget, som de først får undervisning i dagen inden afleveringen eller måske endda efter. Så jeg synes egentlig generelt at planlægningen stinker derude, og måske stejler jeg lidt ekstra derfor)

Anyway fair eller ikke fair, normalt eller ikke normalt, så synes jeg det er skidetræls :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe man kører efter en model der passer til ens ægteskab/parforhold, så er det også det vigtigste :)

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til Pasta Carbonara og har næsten egentlig ingredienser til at lave det. Hvorfor er der ikke en regel, der hedder, at man kan ikke kan tage på af hvid pasta med ost, æg og bacon, når man har fået foretaget fostervandsprøve?

Jeg tror der er sådan en regel! Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk at min læge gav mig den regel :kiss

Eller ihvertfald har både min JM og læge sådan helt ærligt sagt til mig, at jeg skal Slappe af og gøre noget der er rart. Og hvis det indebærer en dag med lidt kalorietungt madindtag, så er jeg sikker på det er fint!!! :kiss

Og jeg er er altså absolut ikke i de lave vægtklasser!

Hahaha :D Fedt!! og tak for opbakningen :kiss

jeg fandt til min store glæde en bøf i netto, som jeg skal have i stedet og købte en lækker salat til i stedet. nu glæder jeg mig til dét, og det er trods alt bedre!

Men udover dét har du helt ret, tror jeg! Men altså, jeg har så også noget chokolade, som jeg påtænker at indtage postfrokost :whistling 

 

og ellers ligger jeg bare og læser. Det er helt vildt fedt - for det er sjældent, at jeg har tid til dét! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på uni var intet helligt og der lå altid eksamener i ugen lige efter nytår. Man kunne være heldig det ikke var de fag man tog, men det er altså ikke noget de går op i overhovedet. Til gengæld har man generelt virkelig lang sommerferie. Jeg synes sådan set det er okay. Det er jo så få gange på et helt liv og man KAN jo faktisk godt have læst op før jul og så bruge en dag på genopfriskning ;)

Læste på CBS og vi havde altid Julen fri, Dvs sidste exams inden den 20.12 og så ferie til den 1. Feb! Så lækkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk. Nogle dage elsker jeg at bo lige ved siden af en stor park. Men når de slår plænen midt i min tigerramte babys middagslur, not so much :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld på forhånd til alle jer der ryger

Men hvor er det dog irriterende at bo omgivet af rygere :(

Man kan aldrig lufte ud eller have et vindue åbent her, uden at der kommer til at stinke af røg.

Hele sommeren har vi ikke kunne have åbne vinduer pga røg, ej heller sidst på aftenen.

Det påvirkede Frejas astma og min kvalme blev værre af al den røglugt :(

Underboen ryger konstant lige under vores stue og soveværelse.

Magter det virkelig ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld på forhånd til alle jer der ryger

Men hvor er det dog irriterende at bo omgivet af rygere :(

Man kan aldrig lufte ud eller have et vindue åbent her, uden at der kommer til at stinke af røg.

Hele sommeren har vi ikke kunne have åbne vinduer pga røg, ej heller sidst på aftenen.

Det påvirkede Frejas astma og min kvalme blev værre af al den røglugt :(

Underboen ryger konstant lige under vores stue og soveværelse.

Magter det virkelig ikke :(

Vi er heldigvis ikke så plaget, for jeg ville gå til!

Men jeg er nærmest imponeret af vores genboer (hus over for vores, på den anden side af villavej), konen ryger SÅ meget at jeg tiltider ikke kan færdes i vores carport og der stinker af røg på vores badeværelse. Men hun tænder virkelig en med den næste :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er trææææt! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Undskyld på forhånd til alle jer der ryger

Men hvor er det dog irriterende at bo omgivet af rygere :(

Man kan aldrig lufte ud eller have et vindue åbent her, uden at der kommer til at stinke af røg.

Hele sommeren har vi ikke kunne have åbne vinduer pga røg, ej heller sidst på aftenen.

Det påvirkede Frejas astma og min kvalme blev værre af al den røglugt :(

Underboen ryger konstant lige under vores stue og soveværelse.

Magter det virkelig ikke :(

 

Vi har aldrig været særlig plaget af rygere i den opgang, hvor jeg bor. Men nu er der flyttet en ung pige på 16 år ind ved siden af min nabo og hun ryger som en skorsten. Der stinker ALTID af røg, faktisk så slemt at jeg kan lugte det i min lejlighed, selv hvis døren og vinduet er lukket. Derudover tager hun næsten bad i parfume, så det stinker der også af. Det er dog blevet bedre efter jeg gav hende en hårlak og en fluesmækker, da hun var begyndt på at dræbe edderkopper med deodorant. Føj for helvede altså. Stanken var næsten værre inde i min lejlighed, end den var ude på gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At ingen arrangerede et babyshower for mig, men nu, hvor jeg alligevel har valgt at planlægge et for min søster, siger flere af vores fælles veninder, at de også havde tænkt at planlægge for hende. Jeg føler mig sådan teenage-snydt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At ingen arrangerede et babyshower for mig, men nu, hvor jeg alligevel har valgt at planlægge et for min søster, siger flere af vores fælles veninder, at de også havde tænkt at planlægge for hende. Jeg føler mig sådan teenage-snydt :(

Det kan jeg fanme godt forstå. Det havde jeg også gjort :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det garn jeg bestilte mandag er stadigvæk ikke kommet <_< Der stod ellers 1-3 dages levering <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg fanme godt forstå. Det havde jeg også gjort :prik

Tak for forståelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har simpelthen ikke brug for at se billeder af den stakkels døde syriske dreng overalt på Facebook! Nu må det godt tage at stoppe, jeg får helt ondt i maven af det! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At ingen arrangerede et babyshower for mig, men nu, hvor jeg alligevel har valgt at planlægge et for min søster, siger flere af vores fælles veninder, at de også havde tænkt at planlægge for hende. Jeg føler mig sådan teenage-snydt :(

 

Det kan jeg også godt forstå! Det virker som en lille ting, men det er bare sådan noget der gnaver. Især når man arrangerer noget den anden vej. 

 

Vi har ikke tradition for babysahower i min familie/omgangskreds, men mine kusiner startede op på det, imens jeg var gravid med min første søn (de havde termin før mig). Det betød ikke, at jeg forventede et for mig, men min mor og min søster sagde helt i slutningen af min graviditet: "Vi ville egentlig også have spurgt dig om du kunne tænke dig et babyshower", og jeg blev simpelthen så ked af det, fordi det var for sent da de spurgte. Enten kunne de jo bare lade være, eller også kunne de have overrasket mig - eller spurgt på et tidspunkt, hvor jeg kunne have svaret "ja, det ville da være en dejlig tradition at starte på". Det er sgu for billigt at sige den slags, når det er for sent, og man alligevel ikke har tænkt sig at gøre indsatsen. Og så var jeg jo også lidt ekstra hormonella, så jeg blev bare så skuffet helt ind i knoglerne. 

 

Kram til dig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.