tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Ej den varme er stort set uudholdelig - 33 grader, jeg smelter....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At min svigerinde er gravid :gal burde være glad på deres vegne, men når der kommer kommentarer som, ej, kvalme er da bare psykisk osv gør mig rasende :gal og så bliver jeg bare jaloux over hun bare ingen problemer har :(

De ved jo tydeligvis ikke hvad de taler om. Ikke at man ønsker andre at ha det skidt, men lidt forståelse ville være rart.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns også det er for varmt.

 

Brise, be om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min svigerinde er gravid :gal burde være glad på deres vegne, men når der kommer kommentarer som, ej, kvalme er da bare psykisk osv gør mig rasende :gal og så bliver jeg bare jaloux over hun bare ingen problemer har :(

Tjah man bliver jo nok ikke INDLAGT af psykisk kvalme :prik

Kan godt forstå du bliver fornærmet :kram men KARMA IS A BITCH tro mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min svigerinde er gravid :gal burde være glad på deres vegne, men når der kommer kommentarer som, ej, kvalme er da bare psykisk osv gør mig rasende :gal og så bliver jeg bare jaloux over hun bare ingen problemer har :(

Det var da også en tomhjernet kommentar?! :huh Vi ved bedre :kram Og mon dog, hun slet ingen problemer har. Vi har sikkert alle vores :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noooo! Vinduet ved føresiden i bilen er gået i stykker, så det ikke kan rulles ned. Nitte! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormoner :buu sad og græd over at jeg ikke kunne få min leverpostej ned!!!

Har kvalme + dårlig mave = dårlig kombi/ond spiral

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og hvor er den første læge dog en klaphat!

Mandens onkel er også blevet ramt af det for en måneds tid siden. Jeg vil sige at lige når man så ham, så lægger man da mærke til det, men når man holder af et menneske, så betyder det ikke noget :kram :kram

Ja hun var seriøst en klaphat! Det her er virkelig virkelig virkelig ikke noget at spøge med, og så sad hun bare og grinede.

Hvordan ser hans onkel ud nu efter en måned? Jeg er virkelig bange for, at jeg skal se sådan her ud i meget lang tid, eller måske for altid :( med mit held, så kan det lige passe, at jeg er en af de 20% som ikke bliver rask igen :(

Jeg ved godt, at for min familie så gør det ingen forskel hvordan jeg ser ud. De er allesammen utroligt medfølende og tilbyder os masser af hjælp til alting, nu hvor vi har været så hårdt ramt af både det ene og det andet den sidste måned.

Men jeg er bare alt for skrøbelig lige nu :( en lidt ubetænksom bemærkning, og så bryder jeg sammen.. Gråden ligger og ulmer under overfladen hele tiden.. Og jeg har ikke lyst til at se medlidenheden i deres ansigter. Det kan jeg slet ikke holde til lige nu. Jeg kan sagtens snakke i telefon med dem, hvor de siger at det er synd for mig osv, men det er bare noget helt andet, når Man kan se på folk at de virkelig har ondt af en.

Sådan var det hele dagen på sygehuset i dag.. Samtlige læger, sygeplejersker, ergoterapeuter osv viste enormt meget medfølelse, og samtidig sø lyste det ud af deres ansigter at de havde ondt af mig. At jeg er en stakkel og en det er synd for. Og det kan jeg simpelthen ikke klare. De gør det bestemt i den bedste mening, men hele dagen har jeg været på lige ved at bryde sammen, fordi jeg kan se på dem hvor slemt det her er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tanker og kram, hvor er i allesammen bare skønne :kram2

Det er virkelig fantastisk, at kunne gå her ind på bk, og få luft for alle de problemer og tanker, som man ikke engang har lyst til at lufte for sine allernærmeste! Og så kan man altid få opbakning fra jer - jeg er sgu glad for at jeg i sin tid blev medlem her!

Som mange af jer har skrevet, så er det her virkelig voldsomt! Det er sådan noget som ikke engang sker for naboen! Det sker for venners venners bekendte. Det sker da absolut ikke for en selv! Men det gør det så åbenbart alligevel :(

Vi har været så hårdt ramt af uheld siden lillesøster kom til verden. Det er helt ubegribeligt alt det der er sket.

Thea blev syg, fik feberkramper og blev indlagt. Jeg fik spinalhovedpine. Nu er jeg lam i halvdelen af hovedet( - jeg er bokstaveligt talt lam i roen :P ). Og nu er jeg også blevet tvunget til at stoppe med at amme. Jeg ville ellers have kæmpet alt hvad jeg kunne for et godt ammeforløb denne gang. Jeg har brugt formuer på lækkert ammekluns og virkelig forberedt mig og det frem til at skulle amme. Og nu er det allerede slut, efter kun en sølle måned.

Det her har alt sammen været alt for meget for mig. Jeg kan mærke at jeg virkelig har nået min grænse. Jeg trænger til at der sker noget rigtigt godt for os snart. Og jeg trænger til at der er ro omkring mig til at jeg kan knytte bånd med min lille baby. Jeg har så dårlig samvittighed overfor hende, at hun er kommet til verden lige midt i det her kaos.

Jeg var til undersøgelse på neurologisk ambulatorium i dag. Først fik jeg lavet en neurologisk undersøgelse hvor de tjekkede før følelsesforstyrrelser, synsforstyrrelser, reflekser osv. Og der kunne de heldigvis afkræfte at det skulle være en dybereliggende skade i hjernen som er skyld i lammelsen.

Men lægen sagde at min lammelse er slem. Jeg har slet ingen muskelstyke i venstre side overhovedet. Jeg havde ellers selv fornemmelsen af at jeg stadig havde lidt funktion i musklerne, men de er bare min højre side som er på overarbejde og som ligesom overdriver bevægelserne for at trække venstre side med.. Hvis det giver mening..

Bagefter kom jeg ind til en kiropraktor, som gav mig nogle øvelser som jeg skal lave med ansigtet, nærmest en slags genoptræning, som består i let simple ting som at smile med højre side mens jeg hiver op i venstre side, puste sæbebobler og rynke med brynene. Det virker helt åndssvagt, men hvis det hjælper er jeg villig til at gøre alt!

Til sidst fik jeg taget 1000 blodprøver og fik lavet en rygmarvs prøve. For pokker hvor var det bare ubehageligt! Ham der lavede prøven kunne ikke få nålen trykket langt nok ind, så han blev ved med at stå og presse på nålen og det gjorde virkelig ondt.

Men svarene på prøverne var, at det heldigvis ikke var borelia. Min lammelse stammer fra en virus, som har hævet området omkring en nerve der ligger ved øret, og derved er nerven blevet skadet. Den nerve påvirker ting som hørelsen, smagsansen og ja samtlige muskler i ansigtet. Det tager mellem 3 uger og 9 måneder før man kan forvente bedring. Det er altså lang tid!

Men nu vil jeg ikke spamme brokke tråden med mere af mit ynk :P

Tusind tak for alle jeres tanker og kram, det varmer virkelig ubeskriveligt meget! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah man bliver jo nok ikke INDLAGT af psykisk kvalme :prik

Kan godt forstå du bliver fornærmet :kram men KARMA IS A BITCH tro mig!!!

Enig- karma kan man altid stole på ;)

Kan fortælle hvordan JEG udtalte, FØR jeg blev gravid med M., at graviditet ikke var en sygdom!

Nå ikke?! JEG brækkede mig fra uge 6 til 3 timer efter fødsel, jeg blødte mm. Så ja, karma fik mig dæleme på andre tanker ;)

Har i øvrigt haft samme tanke som dig omkring nogle har nemme graviditeter osv. Jeg bliver også ret påvirket af (nogle af) dem der tror på graviditeten, skråsikkert, fra dag 1 og som ingen problemer har- det rammer, når man selv er usikker og bekymret af den ene eller anden årsag.

Håber karma lige kommer med en løftet pegefingeren svigerinden :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tanker og kram, hvor er i allesammen bare skønne :kram2

Det er virkelig fantastisk, at kunne gå her ind på bk, og få luft for alle de problemer og tanker, som man ikke engang har lyst til at lufte for sine allernærmeste! Og så kan man altid få opbakning fra jer - jeg er sgu glad for at jeg i sin tid blev medlem her!

Som mange af jer har skrevet, så er det her virkelig voldsomt! Det er sådan noget som ikke engang sker for naboen! Det sker for venners venners bekendte. Det sker da absolut ikke for en selv! Men det gør det så åbenbart alligevel :(

Vi har været så hårdt ramt af uheld siden lillesøster kom til verden. Det er helt ubegribeligt alt det der er sket.

Thea blev syg, fik feberkramper og blev indlagt. Jeg fik spinalhovedpine. Nu er jeg lam i halvdelen af hovedet( - jeg er bokstaveligt talt lam i roen :P ). Og nu er jeg også blevet tvunget til at stoppe med at amme. Jeg ville ellers have kæmpet alt hvad jeg kunne for et godt ammeforløb denne gang. Jeg har brugt formuer på lækkert ammekluns og virkelig forberedt mig og det frem til at skulle amme. Og nu er det allerede slut, efter kun en sølle måned.

Det her har alt sammen været alt for meget for mig. Jeg kan mærke at jeg virkelig har nået min grænse. Jeg trænger til at der sker noget rigtigt godt for os snart. Og jeg trænger til at der er ro omkring mig til at jeg kan knytte bånd med min lille baby. Jeg har så dårlig samvittighed overfor hende, at hun er kommet til verden lige midt i det her kaos.

Jeg var til undersøgelse på neurologisk ambulatorium i dag. Først fik jeg lavet en neurologisk undersøgelse hvor de tjekkede før følelsesforstyrrelser, synsforstyrrelser, reflekser osv. Og der kunne de heldigvis afkræfte at det skulle være en dybereliggende skade i hjernen som er skyld i lammelsen.

Men lægen sagde at min lammelse er slem. Jeg har slet ingen muskelstyke i venstre side overhovedet. Jeg havde ellers selv fornemmelsen af at jeg stadig havde lidt funktion i musklerne, men de er bare min højre side som er på overarbejde og som ligesom overdriver bevægelserne for at trække venstre side med.. Hvis det giver mening..

Bagefter kom jeg ind til en kiropraktor, som gav mig nogle øvelser som jeg skal lave med ansigtet, nærmest en slags genoptræning, som består i let simple ting som at smile med højre side mens jeg hiver op i venstre side, puste sæbebobler og rynke med brynene. Det virker helt åndssvagt, men hvis det hjælper er jeg villig til at gøre alt!

Til sidst fik jeg taget 1000 blodprøver og fik lavet en rygmarvs prøve. For pokker hvor var det bare ubehageligt! Ham der lavede prøven kunne ikke få nålen trykket langt nok ind, så han blev ved med at stå og presse på nålen og det gjorde virkelig ondt.

Men svarene på prøverne var, at det heldigvis ikke var borelia. Min lammelse stammer fra en virus, som har hævet området omkring en nerve der ligger ved øret, og derved er nerven blevet skadet. Den nerve påvirker ting som hørelsen, smagsansen og ja samtlige muskler i ansigtet. Det tager mellem 3 uger og 9 måneder før man kan forvente bedring. Det er altså lang tid!

Men nu vil jeg ikke spamme brokke tråden med mere af mit ynk :P

Tusind tak for alle jeres tanker og kram, det varmer virkelig ubeskriveligt meget! :kram2

 

Jeg vil sende dig et kæmpe :kram og ønsker om snarlig medgang i jeres lille familie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig- karma kan man altid stole på ;)

Kan fortælle hvordan JEG udtalte, FØR jeg blev gravid med M., at graviditet ikke var en sygdom!

Nå ikke?! JEG brækkede mig fra uge 6 til 3 timer efter fødsel, jeg blødte mm. Så ja, karma fik mig dæleme på andre tanker ;)

Har i øvrigt haft samme tanke som dig omkring nogle har nemme graviditeter osv. Jeg bliver også ret påvirket af (nogle af) dem der tror på graviditeten, skråsikkert, fra dag 1 og som ingen problemer har- det rammer, når man selv er usikker og bekymret af den ene eller anden årsag.

Håber karma lige kommer med en løftet pegefingeren svigerinden :kiss

Der vil ALTID være noget tror jeg. Tror simpelthen ikke på at man kan gå lige let igennem graviditet OG fødsel OG livet som nybagt mor. Jeg er vildt dårlig til at være gravid (dog bedre denne gang) men min fødsel er stadig "en fed oplevelse" mens jeg syntes det at være nybagt mor var hårdt - ikke uoverkommeligt - men hårdt NOK! Og Mie er/var forholdsvis nem hvis vi ser bort fra søvn problemerne fra de 2-6 mdr. Man bliver taget med bukserne nede et eller andet sted i forløbet, nogle desværre hårdere end andre - men man bliver klogere!!! Og det er sundt for jeg tror på man bliver et bedre menneske i den process! nogle værdier som fyldte ekstremt lidt bliver pludselig uvurderligt vigtige og altoverskyggende og nogle andre man troede betød alt bliver uendeligt ligegyldige!

Man får virkelig mærket sig selv på en ny måde og kommer stærkere ud med en bedre forståelse for sig selv og andre!!!

(Nå så blev man også lomme filosof :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rykket til fortroligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvnløshed og viden om at jeg snart skal op igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Pumpkins, det synes jeg altså ikke lyder fair overfor dig :kram (skriver ikke lige så meget mere, i tilfælde af at du sletter indlægget). Jeg ville bestemt føle lige som dig! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg er så hamrende skruk, og der går bare nok et års tid før manden vil begynde på det... ØV! :( Bliver faktisk lidt ked af det med det kæmpe baby-boom blandt BK'ere der er pt, fordi jeg bare så gerne ville være med :( Bah!

Også mig! Måske vi bare skal følges ad? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV OG RØV altså!!!!!

Fik lige lavet hårdt tiltrængt mor-alene-hygge-shoppe-eftermiddag til sidder-og-venter-på-vejhjælp-og-kommer-ingen-steder-eftermiddag :gal :boo :(

Jeg var på vej til Herning, og ville lige holde ind på tanken halvvejs efter lidt koldt at drikke. Fandme om så ikke jeg kører så hårdt ind en dum kantsten, at dækket eksploderer :gal

Nu sidder jeg så her og kommer IKKE til Herning.... Og skal sikkert vente 100 år på at komme hjem.... Og skal sikkert betale i dyre domme for det her :(

Øv, det kan min hormonramte hjerne ikke håndtere :boo

Nej altså! Det sku jeg lige have vidst - jeg var nemlig på shopping i Herning i går, så ku jeg have holdt dig ved selskab... Men øv øv ....

Jeg har selv gjort det samme - det var tanken inde i Snejbjerg... Mega skod.. Men du må da have en ommer på et tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Pumpkins, det synes jeg altså ikke lyder fair overfor dig :kram (skriver ikke lige så meget mere, i tilfælde af at du sletter indlægget). Jeg ville bestemt føle lige som dig! :(

Jeg vælger i stedet at quota BBM - og sige at jeg er helt enig... Jeg synes i øvrigt at det er rigtig sødt af dig, det du har gjort ! :) du er dejlig søster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej Pumpkins, det synes jeg altså ikke lyder fair overfor dig :kram (skriver ikke lige så meget mere, i tilfælde af at du sletter indlægget). Jeg ville bestemt føle lige som dig! :(

 

 

Jeg vælger i stedet at quota BBM - og sige at jeg er helt enig... Jeg synes i øvrigt at det er rigtig sødt af dig, det du har gjort ! :) du er dejlig søster

 

 

:ditto :kram

 

Tak piger. Det varmer :)

 

Jeg har rykket det til fortroligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Det varmer :)

Jeg har rykket det til fortroligt. :)

Det står her da stadig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det står her da stadig :unsure

 

Er rykket nu :)

 

Svamp i brystet av...

 

:kram øv! Håber det går hurtigt over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du/I gerne have flere? :wub

MEGET gerne :wub

Men jeg skal ha uddannelse og vi skal ha' et ordentligt hjem først, inden det overhovedet kan komme på tale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har omkring 20 myggestik på begge underben+Fødder + fuldstændig dækket med soleksem, shiiiiit det er ubehageligt, jeg kan slet ikke være i mig selv.

Jeg har også fået væske i fødderne :(

Jeg gider ikke den her varme mere. Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag byder på regn i følge DMI.

 

Lørdag havde vi planlagt Knuthenborg Safaripark - Sku' man skide på vejret og gøre det anyways?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.