MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Hvad gør i, når i ikke kan trænge igennem til jeres børn?

I dag ville Erica bare ikke falde til ro, da hun skulle puttes :( Normalt kan jeg få hende til at falde ned/være sød ved at tale bestemt til hende, gå ud af værelset (og dermed vise jeg ikke vil være sammen med hende, når hun er uartig) eller forklare hende at jeg bliver ked af det når hun bare griner mig op i fjæset, når jeg beder hende om at stoppe med at danse i sengen og lægge sig ned i stedet.

I dag virkede intet af ovenstående og jeg tog mig selv i at holde hende fast :( :boo Ikke så det gjorde ondt på hende, men stadig så hun ikke kunne rejse sig. Øv for en oplevelse :(

Der gik heldigvis ikke særlig lang tid før hun fangede at det ikke var for sjov og hun valgte derefter at være sød og blive liggende stille og slappe af (og falde i søvn 3 minutter senere).

Jeg har på ingen måde lyst til at gentage ovenstående, jeg aner bare ikke hvordan jeg undgår det? :unsure

Det er heldigvis sjældent vi skal igennem disse magtkampe, de fleste dage er der ingen problemer - men hvordan styrer jeg helt udenom dem og hvordan er det optimalt at reagere, når man ikke kan trænge igennem til sit barn?

 

 

Jeg synes også det er rigtig svært. For det meste gør jeg som dig og går ud, men andre gange ender jeg også med at blive sur og kommer til at råbe eller holde fast. Det er bare ikke sjovt :( Heldigvis synes jeg for det meste Ronja er blevet god til at finde ud af hvornår det er alvor og hvornår det er i orden at fjolle videre. 

 

Jeg bruger også meget at hvis det f.eks. er et eller andet med at hoppe så siger jeg "10 hop mere og så slut". Det plejer at hjælpe at hun lige får den mulighed for at "hoppe af".  Hvis hun så fortsætter stopper jeg hende ved lige at tage fat i hånden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Ronjas børnehave må de tage tablet/iPad med om fredagen som legetøj. Jeg har ikke nævnt noget for Ronja om det men ventet på hun evt selv ville spørge. Det har hun så gjort nu. Jeg er bare så meget i tvivl om hun skal have lov :unsure jeg kan sørge for det kun er nogen bestemte ting hun kan spille og der vil ikke være mulighed for internet.

Hvad ville I gøre eller hvad har I gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Ronjas børnehave må de tage tablet/iPad med om fredagen som legetøj. Jeg har ikke nævnt noget for Ronja om det men ventet på hun evt selv ville spørge. Det har hun så gjort nu. Jeg er bare så meget i tvivl om hun skal have lov :unsure jeg kan sørge for det kun er nogen bestemte ting hun kan spille og der vil ikke være mulighed for internet.

Hvad ville I gøre eller hvad har I gjort?

Jeg havde nok ikke gjort det. Men vores ipad er også fælles, og vi har ikke råd til at købe en ny, hvis den går i stykker eller bliver væk. Jeg ville ikke stole på, at den blev passet godt nok på :unsure Andet legetøj er fint, men ikke et stykke til flere 1000 kr. Synes faktisk det virker lidt forkert at give lov til, men det kan godt være at det bare er mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde nok ikke gjort det. Men vores ipad er også fælles, og vi har ikke råd til at købe en ny, hvis den går i stykker eller bliver væk. Jeg ville ikke stole på, at den blev passet godt nok på :unsure Andet legetøj er fint, men ikke et stykke til flere 1000 kr. Synes faktisk det virker lidt forkert at give lov til, men det kan godt være at det bare er mig.

Enig. Det synes jeg godt nok er en mærkelig ide :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt op til forældrene selv om de vil give lov eller ej. Begrundelsen for at det er tilladt er at børnene kan lære af det, de anser det som legetøj som alt andet og der er faktisk et stort fællesskab omkring spillene og hjælpe hinanden med de svære ting, så jeg kan godt se det gode i det. og de har regler for brugen af det dernede så det er ikke hele dagen de får lov at spille men i perioder. Det er også kun tilladt på de store stuer. Men min tanke er netop også at det er en dyr ting at give med og er hun stor nok til det :unsure

De har faktisk snakket om at købe et par iPads ind som de store stuer kan have og så skal de ikke være tilladt at have egen med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt op til forældrene selv om de vil give lov eller ej. Begrundelsen for at det er tilladt er at børnene kan lære af det, de anser det som legetøj som alt andet og der er faktisk et stort fællesskab omkring spillene og hjælpe hinanden med de svære ting, så jeg kan godt se det gode i det. og de har regler for brugen af det dernede så det er ikke hele dagen de får lov at spille men i perioder. Det er også kun tilladt på de store stuer. Men min tanke er netop også at det er en dyr ting at give med og er hun stor nok til det :unsure

De har faktisk snakket om at købe et par iPads ind som de store stuer kan have og så skal de ikke være tilladt at have egen med.

 

I Karlas børnehave, og den vuggestue hun gik i, havde de nogle enkelte ipads i heftige covers, kun med enkelte spil på, og ingen adgang til internettet. Det synes jeg er en fin ide. Så er der heller ikke nogle, der har en, og andre, der ikke har, og pædagogerne kan tage dem, hvis de ikke kan styre det. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Karla bliver ved med at skifte mening i forhold til hvad hun vil være til fastelavn. Skal jeg bare finde på noget og så holde på det og risikere at lave et kostume hun kke gider gå med? Eller håbe på at hun bliver enig med sig selv over weekenden? Jeg vil gerne lave det selv, så vi kan ikke rigtig tage i BR og lade hende vælge selv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Karla bliver ved med at skifte mening i forhold til hvad hun vil være til fastelavn. Skal jeg bare finde på noget og så holde på det og risikere at lave et kostume hun kke gider gå med? Eller håbe på at hun bliver enig med sig selv over weekenden? Jeg vil gerne lave det selv, så vi kan ikke rigtig tage i BR og lade hende vælge selv.

Don't know. Lad mig bare supplere med at Theodor herhjemme er endt som politi-ræv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Don't know. Lad mig bare supplere med at Theodor herhjemme er endt som politi-ræv

 

Haha, cool nok. En slags moderne robin hood  :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo endte som legoklods ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har pludselig proklameret i går, at hun vil være kanin i det lyserøde kaninkostume hun har. Så nu gider jeg da i hvert fald ikke tage til Lyngby og finde glorie og englevinger. Spændende, om hun skifter mening igen, når det er for sent <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har pludselig proklameret i går, at hun vil være kanin i det lyserøde kaninkostume hun har. Så nu gider jeg da i hvert fald ikke tage til Lyngby og finde glorie og englevinger. Spændende, om hun skifter mening igen, når det er for sent <_<

Holder de først fastelavn på mandag i Annas bh?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder de først fastelavn på mandag i Annas bh?

Ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder de først fastelavn på mandag i Annas bh?

Gør de også i Idas børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør de også i Lucas børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i Ws! Lidt irriterende faktisk. For jeg synes ikke ligefrem W skal have første dag, en dag hvor alt er vendt på hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Karlas børnehave, og den vuggestue hun gik i, havde de nogle enkelte ipads i heftige covers, kun med enkelte spil på, og ingen adgang til internettet. Det synes jeg er en fin ide. Så er der heller ikke nogle, der har en, og andre, der ikke har, og pædagogerne kan tage dem, hvis de ikke kan styre det. :)

 

Jeg ser det faktisk lidt lige som alt andet legetøj. Det er jo hellere ikke alle der har en Spiderman-dukke eller en Elsa-dukke, så den med at nogen har og andre ikke har tænker jeg ikke over. Det er i mit hoved forældrenes opgave at forklare børnene det :) 

 

Vi endte med at sige at hun ikke måtte få med i dag pga fastelavn og at vi gerne ville snakke med de voksne først omkring de helt nøjagtige regler derned. Det har jeg fået gjort og det er som jeg regnede med at de må kun sidde med dem bestemte steder, de bliver lagt væk ved uoverensstemmelser (ligesom alt andet legetøj) og det er bestemt ikke hele dagen de må sidde med dem. 

 

Jonas og jeg ser lige ugen an og så finder vi ud af om hun skal have lov næste fredag eller ej :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo endte som legoklods ^_^

 

hvor fedt :) 

 

Ronja kom af sted som Askepot  :rolleyes Liv kom afsted som Liv for da hun så bi-kostumet rynkede hun næsen og sagde meget bestemt "neeeej!" :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, cool nok. En slags moderne robin hood :D

Nåh ja! Haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er gået igang med et enhjørningekostume nu, og det er umiddelbart godkendt. Et par øre og et horn sat på et "hårbånd" - som måske skal være en hårbøjle -, en hale og så får hun et tylskørt på tror jeg, bare fordi det er festligt.. Hun er ret vild med hornet og ørene, så håber på gode ods for, at hun også vil have det på på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser ude i dag fordi vi ikke lige havde fået købt ind :rolleyes men hold nu op jeg er frustreret over Ronjas selektive madindtag en gang imellem. I dag fik hun lov at vælge hvad hun ville have og vælger lasagne og da den kommet spiser hun 1 bid og siger hun ikke kan lide det <_< hun får så lidt af Livs spaghetti og kødsauce og det samme gentager sig <_< to ting hun normalt spiser som hun så ikke vil spise alligevel. Hun har fået et halvt stykke brød til aftensmad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser ude i dag fordi vi ikke lige havde fået købt ind :rolleyes men hold nu op jeg er frustreret over Ronjas selektive madindtag en gang imellem. I dag fik hun lov at vælge hvad hun ville have og vælger lasagne og da den kommet spiser hun 1 bid og siger hun ikke kan lide det <_< hun får så lidt af Livs spaghetti og kødsauce og det samme gentager sig <_< to ting hun normalt spiser som hun så ikke vil spise alligevel. Hun har fået et halvt stykke brød til aftensmad :(

Anna spiser kun noget når vi er ude, hvis det er pasta uden noget, omelet eller brød. Af samme årsag spiser vi sjældent ude ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser ude i dag fordi vi ikke lige havde fået købt ind :rolleyes men hold nu op jeg er frustreret over Ronjas selektive madindtag en gang imellem. I dag fik hun lov at vælge hvad hun ville have og vælger lasagne og da den kommet spiser hun 1 bid og siger hun ikke kan lide det <_< hun får så lidt af Livs spaghetti og kødsauce og det samme gentager sig <_< to ting hun normalt spiser som hun så ikke vil spise alligevel. Hun har fået et halvt stykke brød til aftensmad :(

W for ikke egen tallerken, det kan simpelthen ikke betale sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser ude i dag fordi vi ikke lige havde fået købt ind :rolleyes men hold nu op jeg er frustreret over Ronjas selektive madindtag en gang imellem. I dag fik hun lov at vælge hvad hun ville have og vælger lasagne og da den kommet spiser hun 1 bid og siger hun ikke kan lide det <_< hun får så lidt af Livs spaghetti og kødsauce og det samme gentager sig <_< to ting hun normalt spiser som hun så ikke vil spise alligevel. Hun har fået et halvt stykke brød til aftensmad :(

Og af den grund er der eneste sted vi spiser ude - på fars(Rasmus) arbejde. Da vi så er så heldige at vi kan speciellave Idas tallerken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser tit buffet, netop af den grund. Så får hun en smule på tallerken, og så kan hun altid få mere, hvis hun har lyst. Vi har fx et godt sushisted i nærheden, hvor de har været flinke til at registrere, om hun har spist noget eller ej. Hvis hun stort set intet har spist, slår de det ind som en kop the eller lignende på regningen.

Da hun var mindste fik vi tit lov til at få en tallerken mere, og så fik hun bare en del af min portion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.