MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Marius kaster op idag. Stakkels dreng :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Clara er på medicin mod mellemørebetændelse - Men hun har ikke feber mere.... Men er stadig snottet og hoster lidt... Hun får en hjemme dag mere med mor:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er jeg træt af hele tiden at skulle være fanget mellem C og Karlas konflikt.

Karla er virkelig morsyg for tiden, og far må intet, og det har han rigtig svært ved, og føler sig afvist, og har nok på et eller andet plan fået ind i hovedet, at hun ikke gidder ham. Han glemmer bare nogle gange at Karla er typen der reagerer virkelig umiddelbart, men hun kan altid "tales ned" igen, ved bare lige at tage 2 minutter med hende og høre, hvad der er sket. Men når de så endelig har gang i et eller andet godt, og der sker noget, der gør hende vred eller ked af det, og hun afviser ham, så bliver han sur på hende, og afviser hende. I stedet for lige at sige "hey, hvad skete der lige her, lad os lige snakke om det. Karla løber så til mig, og jeg må så tage den snak med hende, med det resultat, at C føler at jeg tager hendes side altid. Han kan bare ikke se, at det ikke virker at lade hende løbe ind på værelset og være sur, for så bliver hun helt låst i sin overbevisning om, hvad der skete, og så er det virkelig svært at overbevise hende om, at far fx ikke har slået hende, hvis han kom til at vælte hende i deres leg. Han kan rede det selv på 2 minutter, men i stedet bliver han stædig og insisterer på, at han har ret, i stedet for lige at lytte til hende.  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en hård dag for Marius. Intet kan han holde i sig, ikke en gang en lille tår saftevand. Alt ryger op. Nu er han faldet i søvn på et tæppe på gulvet inde i stuen, så jeg har puttet en dyne over ham. Håber det kvikker med en lur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en hård dag for Marius. Intet kan han holde i sig, ikke en gang en lille tår saftevand. Alt ryger op. Nu er han faldet i søvn på et tæppe på gulvet inde i stuen, så jeg har puttet en dyne over ham. Håber det kvikker med en lur...

 

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh - tid til at sidde tæt i sofaen og læse bog med Anna efter børnehave ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, på mandag rykker Karla i den nye børnehave, og C har lige været til møde dernede og siger, at det er SÅ fedt. De har et rum med klatrevæg, gynger og ribber, og virkelig smarte flexible løsninger med borde og bænke, der kan klappes op og give gulvplads. De har allerede tildelt garderobepladser, og der var selvfølgelig også en til Karla. Nu har vi ventet så længe på at det skulle blive færdigt, og så er det her nu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have Anna med i Cinemateket i morgen og se 'Bernhard og Bianca'. Jeg glæder mig SÅ meget til alenetid med hende og hun glæder sig så meget og blev vildt glad, da hun hørte det bare var hende og mig :wub

Så håber jeg virkelig det går okay ned Søren og Sofie :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have Anna med i Cinemateket i morgen og se 'Bernhard og Bianca'. Jeg glæder mig SÅ meget til alenetid med hende og hun glæder sig så meget og blev vildt glad, da hun hørte det bare var hende og mig :wub

Så håber jeg virkelig det går okay ned Søren og Sofie :unsure

Åh, hvor dejligt :wub og dejlig film :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have Anna med i Cinemateket i morgen og se 'Bernhard og Bianca'. Jeg glæder mig SÅ meget til alenetid med hende og hun glæder sig så meget og blev vildt glad, da hun hørte det bare var hende og mig :wub

Så håber jeg virkelig det går okay ned Søren og Sofie :unsure

Ej hvor hyggeligt :kuller

Har du malket ud så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor hyggeligt :kuller

Har du malket ud så?

Det gør jeg i morgen tidlig, hvor jeg altid har meget og så sørger jeg for hun spiser umiddelbart inden vi skal afsted. Vi er kun væk 3-3½ time, så det skal nok gå. Sofie er tålmodig, hvis hun får lov til at ligge i fred med sutten og ingen antyder hun skal sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg i morgen tidlig, hvor jeg altid har meget og så sørger jeg for hun spiser umiddelbart inden vi skal afsted. Vi er kun væk 3-3½ time, så det skal nok gå. Sofie er tålmodig, hvis hun får lov til at ligge i fred med sutten og ingen antyder hun skal sove ;)

Det lyder dejligt :) Jeg har også overvejet at komme i gang med noget lignende. Men da jeg fandt min gamle brystpumpe frem, manglede der en del til den, så jeg er ikke rigtig kommet videre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg i morgen tidlig, hvor jeg altid har meget og så sørger jeg for hun spiser umiddelbart inden vi skal afsted. Vi er kun væk 3-3½ time, så det skal nok gå. Sofie er tålmodig, hvis hun får lov til at ligge i fred med sutten og ingen antyder hun skal sove ;)

Hmm... jeg kunne så kun malke 20mm ud. Må lige se om jeg kan lave lidt mere, når jeg har givet hende mad kl. 11. Heldigvis skal der bare være til at give en ekstra tår inden hun bliver puttet igen, men 20mm er nok lige i underkanten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg kunne så kun malke 20mm ud. Må lige se om jeg kan lave lidt mere, når jeg har givet hende mad kl. 11. Heldigvis skal der bare være til at give en ekstra tår inden hun bliver puttet igen, men 20mm er nok lige i underkanten :unsure

Har I lidt back up mme måske?

Håber I får en god tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have Anna med i Cinemateket i morgen og se 'Bernhard og Bianca'. Jeg glæder mig SÅ meget til alenetid med hende og hun glæder sig så meget og blev vildt glad, da hun hørte det bare var hende og mig :wub

Så håber jeg virkelig det går okay ned Søren og Sofie :unsure

Håber I fik hygget :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nogen lige overbevise mig om at tage en slapper med hensyn til at Filippa er meget selektiv med aftensmaden?

Det er en fase, ikke? Og vi skal bare blive ved at servere hvad vi vil spise og så kommer det igen at hun spiser det meste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt Ida til vagtlægen sammen med far :(

Hun har i cirka seks timer klaget over ondt i højre side af maven.

Men hold op jeg har dårlig samvittighed.

1: jeg har ringet Rasmus hjem fra arbejde, over noget der måske er ingenting

2: jeg har sendt Rasmus afsted med hende - han ved ikke hvordan hendes dag har været

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nogen lige overbevise mig om at tage en slapper med hensyn til at Filippa er meget selektiv med aftensmaden?

Det er en fase, ikke? Og vi skal bare blive ved at servere hvad vi vil spise og så kommer det igen at hun spiser det meste?

Hun skal nok selv sørge for at spise det hun har brug for. Så slap du bare af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nogen lige overbevise mig om at tage en slapper med hensyn til at Filippa er meget selektiv med aftensmaden?

Det er en fase, ikke? Og vi skal bare blive ved at servere hvad vi vil spise og så kommer det igen at hun spiser det meste?

Sådan er det også herhjemme :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i, når i ikke kan trænge igennem til jeres børn?

I dag ville Erica bare ikke falde til ro, da hun skulle puttes :( Normalt kan jeg få hende til at falde ned/være sød ved at tale bestemt til hende, gå ud af værelset (og dermed vise jeg ikke vil være sammen med hende, når hun er uartig) eller forklare hende at jeg bliver ked af det når hun bare griner mig op i fjæset, når jeg beder hende om at stoppe med at danse i sengen og lægge sig ned i stedet.

I dag virkede intet af ovenstående og jeg tog mig selv i at holde hende fast :( :boo Ikke så det gjorde ondt på hende, men stadig så hun ikke kunne rejse sig. Øv for en oplevelse :(

Der gik heldigvis ikke særlig lang tid før hun fangede at det ikke var for sjov og hun valgte derefter at være sød og blive liggende stille og slappe af (og falde i søvn 3 minutter senere).

Jeg har på ingen måde lyst til at gentage ovenstående, jeg aner bare ikke hvordan jeg undgår det? :unsure

Det er heldigvis sjældent vi skal igennem disse magtkampe, de fleste dage er der ingen problemer - men hvordan styrer jeg helt udenom dem og hvordan er det optimalt at reagere, når man ikke kan trænge igennem til sit barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp lige her! Tirsdag efter fik Luna konstateret halsbetændelse. Onsdag passede moster og jeg tog flydende penicillin med hjem om eftermiddagen.

Onsdag aften tog Vi til fødselsdag hos min mor og Luna blev så der indtil fredag. Hun fik penicillin 1 gang onsdag aften med møje og besvær.

Min mor forsøgte igen torsdag, men måtte opgive, da Luna nægtede!

Dvs. Hun fik først penicillin igen fredag aften. Og har så efterfølgende fået to gange både lørdag og i dag.

Hun er egentlig frisk og glad, men har besluttet at hun bliver hjemme i morgen fra BH.

Men! Ville i sende hende afsted på tirsdag, hvis hun er frisk? - eller ville i holde hjemme, til hun er færdig med penicillin-kuren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er frisk hele dagen i morgen, ville jeg bare sende hende af sted tirsdag.

Hvis hu skal have det 3 gange dagligt ville jeg bare give det morgen, når hun kommer hjem og inden sengetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er frisk hele dagen i morgen, ville jeg bare sende hende af sted tirsdag.

Hvis hu skal have det 3 gange dagligt ville jeg bare give det morgen, når hun kommer hjem og inden sengetid.

Hun skal have det to gange dagligt, så det passer fint nok ;)

Tak for respons! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør i, når i ikke kan trænge igennem til jeres børn?

I dag ville Erica bare ikke falde til ro, da hun skulle puttes :( Normalt kan jeg få hende til at falde ned/være sød ved at tale bestemt til hende, gå ud af værelset (og dermed vise jeg ikke vil være sammen med hende, når hun er uartig) eller forklare hende at jeg bliver ked af det når hun bare griner mig op i fjæset, når jeg beder hende om at stoppe med at danse i sengen og lægge sig ned i stedet.

I dag virkede intet af ovenstående og jeg tog mig selv i at holde hende fast :( :boo Ikke så det gjorde ondt på hende, men stadig så hun ikke kunne rejse sig. Øv for en oplevelse :(

Der gik heldigvis ikke særlig lang tid før hun fangede at det ikke var for sjov og hun valgte derefter at være sød og blive liggende stille og slappe af (og falde i søvn 3 minutter senere).

Jeg har på ingen måde lyst til at gentage ovenstående, jeg aner bare ikke hvordan jeg undgår det? :unsure

Det er heldigvis sjældent vi skal igennem disse magtkampe, de fleste dage er der ingen problemer - men hvordan styrer jeg helt udenom dem og hvordan er det optimalt at reagere, når man ikke kan trænge igennem til sit barn?

Det er bare ikke rart at være der. Jeg måtte også tage fat i Karlas overarme og sige "så stopper du!" i dag, fordi hun ikke ville have tøjet af inden sengetid, og var ved at arbejde sig selv helt op i det røde felt,og det var den eneste måde jeg kunne trænge igennem til hende. Jeg hader når det sker :(

Jeg ved ikke, hvad du kunne have gjort anderledes,når du jo nu i forvejen siger, at du ikke vil have det, og samtidig går ud, når hun er uartig. Det er også sådan jeg ville håndtere det. :unsure Men du er ikke alene om at komme til at overskride din grænse på den måde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke rart at være der. Jeg måtte også tage fat i Karlas overarme og sige "så stopper du!" i dag, fordi hun ikke ville have tøjet af inden sengetid, og var ved at arbejde sig selv helt op i det røde felt,og det var den eneste måde jeg kunne trænge igennem til hende. Jeg hader når det sker :(

Jeg ved ikke, hvad du kunne have gjort anderledes,når du jo nu i forvejen siger, at du ikke vil have det, og samtidig går ud, når hun er uartig. Det er også sådan jeg ville håndtere det. :unsure Men du er ikke alene om at komme til at overskride din grænse på den måde..

 

Tak for dit svar, det er møg hårdt. Men rigtig rart at vide man ikke er den eneste, der har stået i den situation.

 

Ih hvor jeg synes det er svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.